Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

K psaní tohoto příspěvku mě přivedla snaha laicky vysvětlit princip získání hypotečního úvěru na konkrétním, nijak výjimečném případu a "dát k lepšímu" trable, které jsem musel ve svém případě překonat.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 5. 2002 10:08, Tomas

vloni jsem si vzal hypoteku. Predtim, jako vsichni, jsem si obesel nebo mne navstivili zastupci vsech hypotecnich ustavu. Nechci zde probirat uroky a poplatky, pouze pristup k zakaznikovi. Protoze pracuji v marketingu, tak jsem se zameril predevsim na chovani a postoj pracovniku jedotlivych bank. Jednalo se o pobocky v Kromerizi:
-vynikajici: CS, GE, HVB.
-dobra: ZB,KB
-otresna: CMHB

Reagovat

 

+31
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 5. 2002 18:51, Aja

tak to musim zkusit

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mobeslo 10. 05. 2002 15:15)

Další příspěvky v diskuzi (38 komentářů)

7. 5. 2002 13:11 | noname

Hm, tak v tom pripade si na vas pouze namastili kapsu. A ni se vam to neobtezovali sdelit.
Vtip kombinace hypoteka/kapitalova pojstka je v tom, ze vytahate ze statu hned dva prispevky (a bratrsky se o ne podelite s bankou...). Prvni prispevek je odecteni uroku od zakladu dane, druhe je odecteni pojistneho od zakladu dane.
Jenze pokud mne pamet neklame, podminkou pro odpocet pojistneho na zivotni pojistku je uzavreni pojitsky do veku 60 let. A bez onoho odpoctu je kombinace sporeni + rizikova pojistka vyhodnejsi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mobeslo 07. 05. 2002 07:58)

7. 5. 2002 13:50 | mobeslo

Mám pocit, že banka trvala na tom, že doba pojistky se musí krýt s dobou úvěru. Je ale možné, že překryv pojistky nad splatnost úvěru by možný byl, nejsem si úplně jist. V případě 100% shody časování by se však jednalo o skoro nerealizovatelnou kombinaci podmínek. Já jsem si stejně říkal, že je v mém případě moc brzy na uzavření celoživotní pojistky (je mi 27 let). Za 15 let nebude na tuto pojistku až tak pozdě a navíc bude ekonomicky více jasno.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (noname 07. 05. 2002 13:11)

7. 5. 2002 14:21 | Preeema

Umrtni a list a potvrzeni o rozvodu - to jsou skutecne unikatni pozadavky banky. Ma zkusenost, kdy banka po mne jako ruciteli chtela vojenskou knizku, v tomto svetle uplne bledne. Jen zpetne doufam, ze jsem nevyzradil nejake vojenske tajemstvi. Divim se, ze banky nechteji treba ockovaci prukaz nebo vysvedceni ze skoly.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

7. 5. 2002 14:34 | fmarek

Franto, proč jste změnil firmu? Pokud mě pamět neklame, tak jste začínal s fotrem? On Vám tu původní firmu vytuneloval? Jinak dobrý :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 07. 05. 2002 12:46)

7. 5. 2002 14:41 | maty

Příspěvek od Erica je námět k úvaze přímo filosofické. Půjčit si nebo ne? Protože jsem vzděláním ekonom, musím všem s politováním oznámit, že dnešní svět je založen přesně na principu půjčování si peněz, bezhotovostních obchodů a finančních spekulací na vývoj cen čehokoliv atd. Nikde ve vyspelém světě se neralizuje ani polovina obchodu s nemovitostmi způsobem, který doporučuje Eric - tedy až na to mám, tak to koupím. To je realita. Souhlasím však s tím, že naše finanční ústavy jsou stále jestě dost prohnilé,koneckonců stejně tak, jako mnoho jiného v tomto státě. Chcete si "šetřit" v současné době na nemovostost? Za situace, kdy je inflace podobně vysoká jako úroky z termínovaných vkladů? Kdy ceny nemovitostí rostou někde (hlavně v Praze) o 10-20% ročně? Já tedy ne. Apropo víte, za jakých podmínke se poskytují hypoteční úvěry např. ve Francii? úrok je 3%, administrativa podstatně jednodušší než ta naše.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 07. 05. 2002 11:07)

7. 5. 2002 15:07 | TGP

Ano, podobnou studii si pamatuji. A myslím, že nikdo nepochybuje, že naprosto nesmyslné ceny nájmů v Praze nad úrovní průměrné mzdy za hezké 2+1 je dáno právě tím, že si všichni drží byty pro různé děti a vnuky, že důchodci žijí ve velkých 3+1 a podobně...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mobeslo 07. 05. 2002 13:01)

7. 5. 2002 15:08 | TGP

Ale kdepak, mládě vyletělo z hnízda, opustilo rodiče a našlo si životní družku, které ke štěstí stačí trocha slámy ve vlasech (nikoliv v hlavě, to prosím nezaměňovat :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+29
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 07. 05. 2002 14:34)

7. 5. 2002 16:48

Mnozi z techto duchodcu by radi vymnenili sve 3+1 za 1+1, kdyby jen pan domaci dovolil. Nebo by se odstehovali do mensiho, pokud by neregulovane najemne bylo nizsi nez to regulovane v 3+1. Obeti regulace jsou totiz i duchodci, pro ktere je z jednoho duchodu dost vysoke i to regulovane najemne (ve velkych mestech), ale nemohu jit do levnejsi garsonky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 07. 05. 2002 15:07)

7. 5. 2002 16:55

Spousta lidi stale zije ve stredoveku, kdy se penize nosily po kapsach a na urady chodilo osobne (to ostatne ceska statni sprava i banky casto vyzaduji dodnes). Dalsim duvodem je, ze lidi se snazi usetrit na dani z prodeje nemovitosti a snizit oficialni cenu, coz samozrejme nejde kdyz banky vyzaduji bezhotovostni platbu a odborny posudek na plnou cenu nemovitosti. No a dalsi skupina se boji dat zastavni pravo na nemovitost ve prospech dluhu cizi osoby, protoze vetsina hypotecnich bank chce nejdrive zapis zastavniho prava a teprve nasledne prevede penize. Casove zdrzeni take hraje svoji roli.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 07. 05. 2002 10:22)

7. 5. 2002 17:48 | mobeslo

Máte naprostou pravdu, co se týká té ceny, která slouží jako základ pro výpočet příslušné daně. Na to se několik prodávajících také odkazovalo. Faktem je, že ona daň činí 5% z prodejní ceny, což je safra hodně. Jak jsem někde četl, takováto daň není vůbec fér - byt byl v minulosti pořízen za peníze zdaněné daní z příjmu, postaven z materiálu a z práce, ze které stát inkasoval DPH. Ale která daň je fér? Aspoň by daň z prodeje nemovitosti nemusela být tak brutálně vysoká. Nicméně to s tím zástavním právem to snad není až takový "blok" - banka prostředky uvolní výhradně na účet prodávajícího až když je podepsaná úvěrová smlouva a splněna řada dalších podmínek. Já osobně zde (sic jako laik) vidím velmi malou možnost nějakého podrazu. Ale faktem je, že řadě lidí toto nevoní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 07. 05. 2002 16:55)

8. 5. 2002 0:05 | zevloun

Tomu se dá celkem věřit, když je centrála tímto způsobem vyškolí a nedá jim žádný prostor k tvůrčím aktivitám. Text pí. Baldové přeci o mnohém vypovídá, ne ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mobeslo 07. 05. 2002 08:03)

8. 5. 2002 10:29 | mobeslo

Souhlasím, reakce paní ředitelky je úsměvná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zevloun 08. 05. 2002 00:05)

9. 5. 2002 10:08 | Tomas

vloni jsem si vzal hypoteku. Predtim, jako vsichni, jsem si obesel nebo mne navstivili zastupci vsech hypotecnich ustavu. Nechci zde probirat uroky a poplatky, pouze pristup k zakaznikovi. Protoze pracuji v marketingu, tak jsem se zameril predevsim na chovani a postoj pracovniku jedotlivych bank. Jednalo se o pobocky v Kromerizi: -vynikajici: CS, GE, HVB. -dobra: ZB,KB -otresna: CMHB
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

10. 5. 2002 10:11

Dobry den, se zajmem jsem si precetl pribeh o hypotece u CMHB. Zaujala mne v priloze o casove posloupnosti ukonu k ziskani hypoteky zminka o tzv. zadosti o urychleni zapisu zastavniho prava do katastru nemovitosti. Muze mi nekdo vysvetlit o co jde a jestli jde takto zadat i o urychleni napr. zapisu zmeny vlastnickeho prava k nemovitosti ? Vzhledem k tomu, ze jsem o podobne moznosti urychleni zapisu nikde neslysel, predpokladam spise, ze jde o zadost ve forme obalky predane na patricnem miste a patricne osobe. Diky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

10. 5. 2002 11:00 | mobeslo

Zdravím. Žádost o urychlení zápisu do katastru je snad oficiální institut, za který se nic neplatí. Nevím, na co všechno jej lze vztáhnout - určitě na zmíněné zástavní právo; informace Vám podají na příslušném katastru. Jde o volně formulovaný text, kde "navrhovatel" požádá z těch a těch důvodů o urychlení podané žádosti. Katastr by měl takto "vylepšený" požadavek zpracovat do jednoho měsíce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 10. 05. 2002 10:11)

10. 5. 2002 14:22

O tom jsem take nikdy neslysela. Muzete to zjistit presne? Oficialni institut? 8-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mobeslo 10. 05. 2002 11:00)

10. 5. 2002 15:15 | mobeslo

Nemám možnosti ke zjišťování, zdali má tento institut oficiální (zákonnou) oporu. Více informací by Vám mohli podat na Katastrálním úřadu v Kladně, kde "Žádost o urychlení" běžně funguje. Telefon je 0312627808 nebo 0312610307.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 10. 05. 2002 14:22)

10. 5. 2002 18:51 | Aja

tak to musim zkusit
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mobeslo 10. 05. 2002 15:15)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Skřivánek

podnikatel, agentura Skřivánek

Marta Nováková

podnikatelka, U&Sluno

Pavel Skřivánek
ÚSPĚŠNOST
9,09 %

z 22 duelů
×
Marta Nováková
ÚSPĚŠNOST
75,68 %

z 37 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Splatnost, Výnos, Připojištění, aleš poklop, daňové odpočty, třetí pilíř, příspěvek zaměstnavatele, penzijní společnosti, Petr Skokan, rituální předmět, organovo, podpora podnikání, kristýna patenidisová, komerční zdravotní pojištění, ekologická újma, červenec, souběh důchodů, výjimka

4AU2468, 3P42397, 7B23159, PEACE4AL, 6T58785

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK