Schlingova nová auta

Jan Heřman | | 27. 2. 2002 | 32 komentářů
Populistický návrh ministra dopravy na dotaci na nákup nových aut má sice mizivou šanci na přijetí, nicméně vedle majitelů ojetin ho uvítají i výrobci automobilů a různí vynalézaví obchodníčci. Je to tak jednoduché. Sešrotovat vrak, dostat dotaci, koupit auto a honem s ním do bazaru.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 3. 2002 10:08, ipotesil

Jakkoliv nejsem příznivcem vlády starců, pravověrnost diskutujících mne zaráží... Všem, kdo se chtějí vystěhovat bych radil Španělsko. Minulý rok jsem měl příležitost mluvit s našinci z této evropské země. Docela se divili, proč máme 17 let starou rachotinu a říkali, že u nich bych měl možnost o nějaký příspěvek na malé auto v rámci sociálních programů na podporu mladých rodin požádat. Opravdu nevím podrobnosti, třeba by někdo zjistil...
Jinak si ovšem myslím, že "Schlingova auta" jsou samozřejmě předvolební slib z kategorie nesplnitelných vějiček typu "Klausových dvacetitisícových platů k roku 2000" s tím rozdílem, že tady by šlo o použití prostředků ze státního rozpočtu. A proto, i kdyby byla upřímná vůle eventuální příští vlády ČSSD tento slib splnit, těžko by s ním prorazila přes pravověrné...

+33
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 3. 2002 12:46, Phill

Tuto sbirku bych si urcite zakoupil!!!!!!!!!!

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

25. 3. 2002 2:52 | Miki

Srovnejte se stavebním spořením: stát Vám přidá úžasných 25 % státní podpory a máte pocit, jak jste nevydělali. Jenže vydělal i stát - koupíte si tašky na střechu, cihly, okna, cokoliv a v tu ránu má stát 22 % zpátky ve formě DPH. Navíc tašky někdo musel vyrobit, to znamená platil sociální, zdravotní, zaměstnance, daně,....
Stát Vám dá 90.000 Kč, ale získá mnohem víc: 22 % DPH ( ihned inkasuje 45.000 Kč zpátky ! ), vysoká dovozní cla, sociální, zdravotní, zaměstnance, daně, ...
A to není vše: budete-li mít nový vůz, tak je víc než jisté, že taky budete vozem jezdit - tedy opět platit ze všeho, co k tomu patří: oleje, nová pneu, spoilery, náhradní díly, ..... U obrovského množství benzínu navíc nehoráznou spotřební danˇ.
Modlím se, aby to brzy klaplo, včera jsem si přivezl funkční skodovku 120 z roku 1983, stála 3.000 Kč.
Je to geniální tah, jak naplnit státní pokladnu !!!
P.s: Mnete si ruce nad státním příspěvkem a úlevani z daní u penzijního připojištění nebo životního pojištění ? Potom neberte kalkulačku do ruky, jinak zbrunátníte a smlouvy roztrháte vzteky !
Miki
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 3. 2002 17:20

Napad je to super.Jen bych jeho uvedeni na trh uvital tak mesic po volbach a pak bych zvazoval,co je hloupejsi.Nas stat nema na nemocnice,skoly a dalsi dulezite veci a chce rozdavat na nesmyslna mista.Ja mam 120 r.v. 1980.Je to srot,ale dnes neni problem,koupit si jine auto na uver.Kdyby tento navrh prosel,nas stat prijde o tolik penez,ze se to nikomu nezda.To neni jen 90 000 na nove auto,ale nova auta maji mensi spotrebu a tim se snizuje castka vybrana na dani z pohonych hmot,ktera je asi 10kc/l.A pokud se jedna o nova auta,pak by se tedy melo spise jednat o zlevneni aut od Skodovky,ktera si tu svym monopolem diktuje obrovske ceny.Za ceskou praci ma zahranicni ceny.Pokud by vse bylo jak ma,ta se urcite dostane pod 200 000kc. Nicmene po dosavadnich zkusenostech s nasi vladou bych byl pripraven na vse.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 3. 2002 12:46 | Phill

Tuto sbirku bych si urcite zakoupil!!!!!!!!!!
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 3. 2002 22:53 | IP

Vím kde se berou (doslova). Vím, že perpeetum mobile neexistuje ani v ekonomice. A víte vy, že se rozpočet přerozděluje a na co všechno se přerozděluje? Pro mne je arci úchylné státní financování darmojedů lecjakých... Ačkoliv nejsem filozof ani ekonom :-)... Ti obyčejní Španělé mi ještě vysvětlovali, že tímto sociálním výdajem stát zřejmě omezuje jiné výdaje, které souvisejí zejména s tím, že stará auta jsou ekologicky škodlivější a méně bezpečná. Ono i poškození životního prostředí méně ekologickým provozem staré kraksny, ztráta lidského života či pracovní schopnosti v důsledku vyšší nehodovosti starých aut jsou vyčíslitelné v penězích.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2002 12:46

S návrhem pana Schlinga souhlasím a vítám ho. Mám auto z roku 1982 Fiat Ritmo bez katalyzátoru. Spaluji Natural. Humus z výfuku. Za sešrotování dám 3.000,- Kč. Za 250.000,- Kč koupím Citroen Saxo předváděčku - rok předváděnou avšak dokladově jako nový vůz. Nebo třeba Fabii a pod. Jakýkoliv prodejce se rád zbaví předváděcího vozu. Následně si zajdu na ministerstvo pro 90.000,- Kč. Nové auto mě tak vyjde na 160.000,- Kč. Do toho jdu. U nás na dědině by do toho šla půlka jenom naší ulice - Všichni mají 120tky z roku max 1986 - tudíž vyhovují "zadání". A Aut nových do 250.000 je hromada. A poud se týká přerozdělování, tak když už platím na cigány jejich sociálky, tak holt bych si taky jednou s dovolením vzal.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2002 17:04 | jadr

Pane, víte vůbec odkud jsou peníze ve státním rozpočtu?
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2002 16:55 | jadr drjar@atlas.cz

Tento nápad není špatný, možná, že by bylo dobré koupit vůz bez brzd. Dvojí prospěch: a) menší investice b) jistota, že se nevrátí. Mám, ale lepší nápad, ať každý dostane za odevzdaný vrak nový automobil zcela zdarma. O náklady se podělí pan ministr s paní Ludmilou Roubcovou mluvčí, která tak horlivě jeho návrh obhajuje. Nepochybuji, že by na tuto akci měli dostatek peněz, když jsou přesvědčeni, že je to tak výhodné, tak asi opravdu neznají cenu peněz. To se přece stává těm, kdo jich mají nadbytek a navíc k nim nepřišli poctivou prací.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2002 11:28

Způsobů je víc: jít do penze, nechat se zavřít do kriminálu... všechno je ale dost chudex, a proto tenhle systém funguje - volba menšího zla: plať a zůstane ti aspoň něco... ;-)
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 3. 2002 10:08 | IP

Jakkoliv nejsem příznivcem vlády starců, pravověrnost diskutujících mne zaráží... Všem, kdo se chtějí vystěhovat bych radil Španělsko. Minulý rok jsem měl příležitost mluvit s našinci z této evropské země. Docela se divili, proč máme 17 let starou rachotinu a říkali, že u nich bych měl možnost o nějaký příspěvek na malé auto v rámci sociálních programů na podporu mladých rodin požádat. Opravdu nevím podrobnosti, třeba by někdo zjistil... Jinak si ovšem myslím, že "Schlingova auta" jsou samozřejmě předvolební slib z kategorie nesplnitelných vějiček typu "Klausových dvacetitisícových platů k roku 2000" s tím rozdílem, že tady by šlo o použití prostředků ze státního rozpočtu. A proto, i kdyby byla upřímná vůle eventuální příští vlády ČSSD tento slib splnit, těžko by s ním prorazila přes pravověrné...
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 3. 2002 17:52 | Pedro

Vivat "Timur Schling" a jeho parta !!! Kdyby tak chtěl vždycky po volbách někdo vydat sbírku všech předvolebních slibů všech politických stran, to by se národ pobavil. :-)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 3. 2002 7:50 | Xaver

Hluboce se mýlíte, u těch izolací se též vybíralo, protože vyčleněné prostředky zdaleka nestačily pro všechny. A jakým způsobem se u nás vybírá, není třeba osvětlovat - nebo znáte hodně státních úředníků, kteří postaví barák ze svého platu?
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 3. 2002 0:16 | ivousek

A co takhle udělat sbírku na Schlinga. aby si koupil nový sporťák/cca 5 mil/ a co nejrychleji odjel ze Strakovky oblažovat svými přitroublými nápady někam jinam?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 2. 2002 20:16 | Pepino

A nebo si hodit mašli.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 2. 2002 17:42 | JirkaZ

Rozdíl je minimálně v tom, že s autem se nechá spekulovat, což s izolací baráku nejde. Další věc je ta, že na izolaci měl nárok každý, kdo splnil stanovené podmínky, zatímco tady bude kdosi vybírat, komu ano a komu ne. 1mld. Kč stačí na cca 11 tis. aut, ale zájemnců by určitě bylo více.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 2. 2002 13:46 | Dana

Ano, je před volbama... Jen nevím, koho by měl nedůvěřivý a nevychytralý příslušník zbylé menšiny tohoto národa zvolit jako perspektivní alternativu - že by ty, kteří mi slibují nulovou daň, zařadím-li se do skupiny blíže nedefinovaných "občanů s nízkými příjmy" (viz letáky v pražském metru)?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 2. 2002 11:02 | Xaver

Podle mne to rozdíl není: pokud bude mít někdo nové auto, budou nižší exhalace, nižší spotřeba benzínu (energie) - úplně stejné jako u zateplení. BTW, když už jsme u nesmyslného vyhazování peněz - nebyly dotace na přímotopy také za Klausovy vlády? Lidi si je nacpali do starých neizolovaných baráků a teď se můžou po...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 2. 2002 10:16 | Lady

Jenže je tu dost postatný rozdíl (teda alespoň pro mne). Pokud bude zateplen dům (a je jedno jestli rodinný, panelák...) bude to k ušetření energie a je to pozitivní krok, ale pokud někdo dostane dotace na malou továrničku pod vlastní zadek neušetří to nic. Nejlepší by bylo nedovolit starým rachotinám jezdit a pokud dotaci tak těm, kteří si pak už auto nekoupí a nejlépe těm co ho ani nemají - platí za MHD, vlaky a podporují podnikání v dopravě atd. Jen samá pozitiva. :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 2. 2002 8:51 | Xaver

Zvláštní - když před pár lety pravicová Klausova vláda rozdávala příspěvky např. na zateplování rodinných domů (v řadě případů vyšší než 90000 Kč), nikdo neřval, že jde o vyhazování peněz - že by proto, že se o tom moc nevědělo?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 2. 2002 8:51 | Xaver

Zvláštní - když před pár lety pravicová Klausova vláda rozdávala příspěvky např. na zateplování rodinných domů (v řadě případů vyšší než 90000 Kč), nikdo neřval, že jde o vyhazování peněz - že by proto, že se o tom moc nevědělo?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 2. 2002 6:29 | Martin Beneš

To asi zase ve vládě chlastali a tento návrh je pouze výsledkem opilecké dobrosrdečnosti a velkorysosti - kde ale na to vezmou? - Jednoduché přirovnání - bezdomovec v bufetu Vám dá velmi výhodný návrh : "Kupte nám oboum řízek a já Vám pak dám ještě půlku svého :-))))
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlastimil Tlustý

politik

Zbyněk Frolik

podnikatel, Linet

Vlastimil Tlustý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Zbyněk Frolik
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services