Jak je to tedy se stavebním spořením?

Emil Dočkal | | 31. 1. 2002 | 41 komentářů
Na první pohled všední poznámka ministra financí při diskusi o státním rozpočtu ke stavebnímu spoření - to když si stěžoval na státní podporu, která ubírá stále víc a víc z rozpočtu - uvolnila, každoročně se opakující, lavinu diskusí o tom, jak moc či jak málo stát ztrácí, podporuje-li stavební spoření.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 2. 2002 18:37, Finanční poradce

Čekáte, že Vám někdo odpoví? Žabáku, Žabáku, kde žijete? I když musím uznat, že máte pravdu.

Zobrazit celé vlákno

+48
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 2. 2002 11:12, TGP

A jakých?

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 41 komentářů)

21. 2. 2002 16:02 | renda

> můžeme namítnout, že s výjimkou ČSST je vše v rukou Němců, ale naši > sousedé mají s tímto způsobem financování oprav dlouhé a ... to zeru, 'financovani oprav'. hlavne kdyz je CO opravovat. predstava, ze zacnu sporit, za 5 let se dostanu na castku, na kterou mi sporka pujci dalsi nijak oslnivou castku, abych si konecne mohl koupit _alespon_ byt do OV - bez predkupniho prava, decret nemam a moje mati tu doufam jeste dlouho bude - takze za full trzni cenu - a to jeste v nejake 'levne' casti zeme - a v postate holobyt, takze mit takova sporeni alespon 2 - jedno na koupi bytu, druhe na dovybaveni... tak takova predstava se mi fakt zajida.. (nehlede na fakt, ze bych to asi neutahl). takze se SS s celym svym systemem vcetne dotaci muze jit bodnout.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2002 20:11 | Finanční poradce

Heleďte Vy dvá, nechejte těch keců a běžte něco dělat.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2002 11:40 | Finanční poradce

Neberte mi přezdívku, najděte si jinou.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2002 11:12 | Finanční poradce

Z řady příspěvků vyplývá jediné - závist nad skutečně funkčním produktem, který na rozdíl od hypoték a spotřebitelských úvěrů je dostupný téměř každému za velmi rozumných podmínek. Přátelský klient je nutný pro vlastní provoz SS, můžeme namítnout, že s výjimkou ČSST je vše v rukou Němců, ale naši sousedé mají s tímto způsobem financování oprav dlouhé a DOBRÉ zkušenosti a sami tvrdí, že na jeden úvěr je třeba cca 3 přátel /v řeči obecné parazity na státní podpoře/. Dovolím si ještě jednu osobní zkušenost - když jsem potřeboval koupit byt do OV v domě, který má více než 100 bytů, hypotéční ústav požadoval mimo jiné odhad celé nemovistosti, což by vyšlo - samozřejmě přes bance spřáteleného odhadce - na víc, než byl můj požadavek. V SS byl úvěr vyřízen a zaplacen za dva týdny. A nakonec - kdo nevyužívá stavební spoření, dotuje ze svých daní ostatní a tak ať nepláče, ale navštíví nejbližšího dealera.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2002 16:31 | Baronlempl

Vážený Žabáku, byť jsme názorově často ve sporu, po celou dobu Vás i Vaše názory respektuji. Tento příspěvek je však přímo krásný, snad i příspěvek roku by se dal nazvat.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2002 18:59 | Peter McSkrblík

Odpověď do ankety není jednoznačná. Pokud bude pro občany stávajíci, nebo nedej bože ještě větší daňové zatížení, tak i těch šest litrů bude málo. V případě, že se stane nějaký zázrak a daně budou menší, tak stát nemusí přispívat nic. Každopádně mně tyhle tebaty a stavebním spoření už dost víte co. Jestliže v sobě žádná politická strana nenajde dost odvahy pro prosazení pořádné reformy v daních, důchodovém zabezpečení a veřejných financích a nedá to patříčne voličům najevo (tak aby to nebyly jen prázdné předvolební tlachy, kterých už mám z předcházejících nejedněch voleb dost a dost) tak mne u voleb nikdo neuvidí. Tudíž se dámy a pánové politici co si říkáte pravicoví snažte, ať tu svou pravicovost konečně dokážete!!!
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2002 18:37 | Finanční poradce

Čekáte, že Vám někdo odpoví? Žabáku, Žabáku, kde žijete? I když musím uznat, že máte pravdu.
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2002 12:42 | žabák

Nejkrásnější na níže vedené besedě je její absurdita. Mnozí volají po tom, že nebudou dotovat ty, kteří mají stavební spoření, ze svých daní. Dobře, je chvályhodné, že se začínáte zajímat o to, kam jdou Vaše daně. A teď upřímně, kolik z Vás, co jste zde plkali a lkali bylo připojeno na internet za své a ve svém volnu? Kolik z Vás sedí na různých úřadech a využívá internetu k této formě zábavy? A že je to mnohdy z daní nás všech (i Vašich), to je Vám fuk, že. Nejlepší je kázat vodu a pít víno. Nejsem zastáncem žádných státních příspěvků, dotací a subvencí. Pokud budu ale posuzovat účelovost a efektivitu, tak příspěvky na stavební spoření jsou asi nejmenším zlem. Horších je daleko více. PS: tento příspěvek byl napsán v osobním volnu na soukromém počítači a se soukromých připojením.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2002 7:38 | Ferda

Asi máte pravdu, ale těch pár miliard není až tak rozhodujících. Horší je ten systém "státního bezpečného investování - spoření". Je to jakési měřítko pro posuzování rizika ostatních finančních instrumentů. Na druhé straně je třeba posuzovat státní příspěvek, z pohledu jiných státních investic, za celkem rozumný výdaj. Lepší než nějaké revitalizace, velké třesky a různé nesmyslné dotace třeba do zemědělství apod. Možná by v první chvíli stačilo zpřísnit podmínky použití naspořených prostředků včetně úvěru.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2002 8:55 | jelito

No kluci pro nás malý lidi je bausparung dobrý. Dyť už za dva roky dostanete úvěr a stačí k tomu jen 40%. A dyž cete jen spořit, tak dyž vydržíte těch 5 let , tak pak máte vklad úročenej tak, že se pomeranč může voloupat (my u Boehmische máme 4% čistý čili jako úrok přes 4,7% před daněnim), mužete to vybrat i dříf než za 3 měsíce. Navíc máte těch 25% bonus a soudruzi poslanci to zatim eště nezdanili.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2002 14:40 | Roman Grill

Zakon o stavebnim sporeni byl usit v podminkach zatuhle transformace, kdy ideologicke duvody (jejichz hloupost hvezd se dotyka) vedly k umele udrzovane vysoke inflaci. Namisto toho, aby pravicove vlady realizovaly svuj program a standartnimi postupy beznymi ve vyspelych ekonomikach podporovaly stavebni cinnost, zavedly umele vysoke statem dotovane uroceni vkladu. Napr. v Nemecku je stavebni sporeni tez hodne rozsirene, ale stat tam nic nedotuje. Ovsem u nas v podminkach vysoke inflace by takto sporil jedine blazen. Zacatkem 90. let, kdyz inflace byla kolem 10% nebylo SS zdaleka tak vyhodne. Ted kdyz inflace klesla se ze stavebniho sporeni stala forma statem dotovaneho a organizacne velice narocneho sporeni. Domnivam se, ze neco podobnedo neexistuje nikde jinde v EU. Takova podpora nemuze dlouhodobe prezit. Postupne proto bude nutne SS transformovat na neco pro stat mene narocneho, ale pro stavebnika stejne vyhodneho. Jak to ted ale udelat, kdyz ve stavebnich sporitelnach jsou ohromne castky je zcela nejasne. Vsechny zasahy do zakona o stavebnim sporeni povedou k destabilizaci celeho systemu a budou ohrozovat likviditu stavebnich sporitelen. Jejich mozne nasledne krachy s mnohasetmiliardovymi ztratami stradatelu povedou k otresum, o kterych se nam zatim ani nezda. Proto se da zatim ocekavat, jak uz je to u nas obvykle, ze vlady si budou stale nenasytnejsiho bumbrdlicka prehazovat jako horky brambor a sahnou na nej az kdyz uz bude pozde. O to to pak bude horsi. Snad jedina trochu schudna varianta, ktera me napada - snizovat postupne statni podporu treba o 3% rocne a tim dosahnout aspon trochu mekkeho pristani.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2002 12:52 | jozka

Ale pri stavbe pomuze, vyzkouseno...
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2002 12:51 | radim

Proc se vlastne tak jmenuje
Nejak mi nejde do palice, proc se tohle vsechno jmenuje STAVEBNI. Za ty castky o nez jde je to spis jen lepsi statem podporovana kampelicka. Pokud skutecne budete stavet, tak vam moc nepomuzou. Stejne musite jit na hypoteku. P.S.Autor zapomel zapocitat do vynosu pocatecni ztratu za uzavreni sporeni.

-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2002 11:12 | Karel Javořický

A jakých?
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2002 11:07 | Roman Grill

Clanek sice neplka, ale to, ze nam ze Stavebniho sporeni jeste bude hodne zle je vic nez jiste. A afer kolem toho bude taktez habadej.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2002 11:05 | Jura

Zase jeden článek,
který neplká o politických veleminiaférách a nesnaží se řešit problémy všehomíra, ale hovoří o přízemních, leč praktických věcech ku poučení i prospěch každého.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 2. 2002 11:00 | Roman Grill

Zas jeden clanek, ze ktereho boli hlava
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 2. 2002 10:23 | MK

No, řekl bych, že kladný efekt toho, aby se lidi naučili i trochu šetřit a ne rozflákat výplatu hned ten samý den v hypermarketech a nejlíp na dluh, je nezanedbatelný. Na rozdíl od běžného účtu vám ty peníze přeci jen nesežere inflace. Bral bych těch pár tisíc ročně prostě jako náklady na základní školu obyvatelstva v oboru ekonomie. Jasně že většina chytrých lidí si uvědomuje, že snížení daní by mělo stejný efekt: ale přiznejme si, chytrých lidí je deset procent a většina zbytku nedohlídne za okraj týdne. Bohužel pokud těch 90% zbídačí, vezme celou měnu s sebou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2002 18:32 | žabák

Jsem pro okamžité zrušení všech různých dotací, subvencí, podpor a já nevím jak se to ještě nazývá. S tím by mělo dojít k radikálnímu snížení daní z příjmů a zrušení různých majetkových daní (daň z nemovitostí, z převodu nemovitostí, darovací apod.) Proč trestat snaživé za svá snažení? Proč trestat pozůstalé a tím živit notáře? I když si uvědomuji, že v případě zrušení všech dotací, dojde ke zvýšení nezaměstnanosti. Úředníci nebudou mít o čem rozhodovat a za co brát úplatky, tak sami odejdou. Možná by bylo zajímavé spočítat kolik nákladů vydá jedno "lízátko" v podobě státního příspěvku na stavební spoření. Jen mám obavu, že se u nás zatím nenarodili politici, kteří by do toho řízli. Bohužel.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 2. 2002 16:20 | CSrypatschek

Opravdu nevím, PROČ bych měl JÁ platit NĚKOMU ze SVÝCH daní příspěvek na JEHO stavební spoření ! To samé platí i o MÉM příspěvku z MÝCH daní NĚKOMU na penzijní připojištění případně na splácení JEHO hypotéky. A to už nemluvím vůbec o tom, že NĚCO z toho všeho VŽDY zůstane za nehty těm chytrolínům, co se kolem točí a vlastně se tím živí. Mám pocit, když se tak po nášupu z kaštanů převalím z boku na bok a přemýšlím, že se tady s podporou státu za cizí, tedy i MÉ peníze jen šikovným způsobem a žádoucím směrem od lidí stahuje likvidita a zároveň kalí voda. To aby se nikdo moc neptal, PROČ a z jakého DůVODU dlouhodobě, při dostupné levné pracovní síle a vlastních surovinových a energetických zdrojích, nárůst cen ve stavebnictví dlouhodobě překračuje průměrnou inflaci a PROČ tedy po 5 letech si spořínek ušetří, s trochou nadsázky, tak na lepší vrata od garáže a baterii do vany. Jen tak dochrochtávám, že i já mám končící stavební spoření u ČS, ale především proto, aby se mi alespoň něco z toho, co jsem zaplatil neadresně z MÝCH daní JINÝM, vrátilo ZPÁTKY. Tedy vlastně nula od nuly pojde, jen mám k mé škodě BLOKOVANÝ PENÍZE ! Tohle všechno, tenhle pseudo-sociálně-solidární svinčík bych vůbec zrušil a raději co nejvíc snížil daně a zrušil chytrolíny. Jinak, tuším, směr Argentínááá, Argentíííínáááááá ....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Radovan Vítek

podnikatel, CPI Group

Mirek Topolánek

expremiér a podnikatel

Radovan Vítek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Mirek Topolánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services