Otevřený dopis Pavlu Kavánkovi

V nezkrácené verzi publikujeme otevřený dopis klientské pracovnice ČSOB v Plzni generálnímu řediteli ČSOB Pavlu Kavánkovi.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 2. 2002 15:25

Musím ocenit odvahu a vůli něco takového napsat. Od vzniku v roce 1997 kdy jsme založili první s.r.o. do dnes kdy naše skupina dosáhla v roce 2001 souhrného obratu přes 250 mil. Kč, je nám 26 let a vyšli jsme z ničeho, musím s pisatelkou jen souhlasit. U nás v Jablonci nad Nisou je situace přesně taková jak píše, nervózní, neustále změny, personál, který známe za tu dobu osobně a je připraven kdykoliv nám pomoci nemá již sílu a možnosti a tak nám nezbyde nic jiného než změnit bankovní dům, např. v Jablonci nad Nisou je nová pobočka RB asi 100 metrů od budovy ČSOB, takže skutečně teď záleží jen na managementu . . . .

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 2. 2002 10:45, Xaver

Nějak jsem ještě nikde nenašel odpověď pana Kavánka, u když od zveřejnění dopisu nějaký pátek uplynul... I když vlastně ano - rozhovor ve včerejších Hospodářských novinách - dle pana Kavánka je vše OK, výpočetní technika naprosto spolehlivá, drobné chybičky se sice najdou, ale ty nezpůsobují vážné škody... Myslím, že jen velmi naivní klient - a úmyslně se vyhýbám pojmu idiot - může nadále nechat své peníze v ČSOB. Jestliže banka změní bez souhlasu klientů frekvenci zasílání výpisů, kde je jistota, že právě tak nezmění čísla účtů, na které klienti své peníze zasílají?

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 129 komentářů)

18. 1. 2002 15:35

Pominu problémy s klientským servisem a kvalitu servisu. Je to daň fúze s IPB atd. Globální tendence je však jasná. Klienti, kteří budou měsíčně ukládat méně než 30 až 50 tisíc, nemají nárok na osobní obsluhu a musí s bankou komunikovat levnějším způsobem - telefon, internet. A moderní technika nepotřebuje tolik lidí. Na obchodních místech bank bude za přepážkou několik lidí. V tomto směru ČSOB předbíhá pokrok.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 15:28

Perfektně vystihnutý důvod. Zatímco někteří po revoluci 1989 museli změnit profesi, protože by se neuživili a "ryli rypákem v hnoji" než se dostali zase nahoru, v bankách 12. rok po revoluci vládla pohoda. Jste mladý, práce Vás baví. Domnívám se ale, že takové nasazení nevydržíte dlouho, doporučuji si založit časem soukromou firmu, jinak budete makat na druhé; pokud se ovšem nestanete manažerem a budete požírat manu. Manažerem však budete jen omezenou dobu cca do 50 let, pak se stáváte biologickým odpadem. lepší je soukromě podnikat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 14:10

Tak spořka je mrtvá? No to jsou mi věci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 13:07 | sema

Co dodat? Snad jen to, že firma ( a určitě je jich nejen u nás moc a moc), která stylem "řízení" donutí svého zaměstnance až k takovému kroku, by se měla vážně zamyslet (teď prosím neříkám na čí straně je pravda - jen to něco vypovídá a atmosféře uvnitř)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 13:01

Vykašlete se na všechny banky, máme pro Vás řešení. Prodáme Vám náš nejnovější a nejlevnější trezor - Slamník. Cena je lidová až směšná. Podařilo se nám sehnat dotaci od cechu kasařů a kapsářů. Pokud si chcete připlatit, tak Vám dodáme Slamník de lux. Ten má impregnaci proti plísni. V současné době dokončujeme vývoj nového typu „Slamník super“ , ten bude odolný vůči hlodavcům. Obsluha je jednoduchá a zvládne ji každý. V budoucnu se zaměříme na novou řadu, doplněnou o některé elektronické prvky. Zatím je pouze na papíře. Bude obsahovat zařízení (pracovně tomu říkáme zhodnocovatel), které vždy na konci roku ukáže majitelům roční zhodnocení. Zatím tam máme nějakou systémovou chybu. Stále nám ta mašinka ukazuje jen záporná čísla. Ale to nějak vyřešíme. Přijali jsme jednoho bankovního specialistu, ten si s tím poradí. Na závěr shrnu výhody našeho řešení. 1. Nemusíte nikam chodit a peníze máte stále při ruce (při hlavě). 2. Ušetříte si nervy a zdraví. 3. Nemusíte se bát, že Vás postihne nějaký tunelář. 4. Nepotřebujete žádnou kreditní kartu. 5. Nemusíte se bát zneužití při elektronickém bankovnictví. A na úplný závěr ještě perličku – dárek. Ke každému trezoru Slamník obdržíte „zadarmo“ cestovní slamníček. Přeji příjemné sny na našich výrobcích. Franta Slamník a fotr.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 12:21 | bankéř

Dobrý postřeh absolventa pomocné školy. Ještě máte na srdci něco zajímavého a úchvatného?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 12:13 | Zdeněk

Ano, takhle to chodí. Před časem jsme upozornili předsedu Českého telekomunikačního úřadu (kde byla manželka zaměstnána) na zvláštní poměry na jednom pracovišti, kde se pořádaly pitky za účasti vedoucích pracovníků (při jedné z nich byla manželka v bytě fyzicky napadena) atd. Výsledek byl ten, že manželka byla při nejbližší organizační změně vyhozena z práce a teď se nás snaží ČTÚ snaží i s malými dětmi vyhodit z bytu, protože velmi nutně potřebuje domovnický byt pro řidiče pana předsedy. Bližší viz http://www.mesec.cz/?text=203&oblast=16 - Jak přijít zadarmo k bytu
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 11:06 | pracovník banky

Co bychom s tím dělali? Nasadíme více a dražších reklamních kampaní :-) Navíc stejně někde musíte účet mít, tak co :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 11:05 | TGP

Myslím, že to v dopise píše jasně - neotevřené dopisy nejsou k ničemu. Odpověď nedostanete a ještě vás vyhodí. Takhle se jí odpovědi dostane a navíc je jisté, že ji okamžitě nevyhodí.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 12:08 | Eric

Vážená paní, držím vám palce. Vaši banku neznám, ani znát nechci (neznám vlastně žádnou banku). Bankovní úředníky nemám rád z principu, ale na vás si cením, že se nebojíte, já bych se bál. Panu řediteli bych jen připomenul, že banky v Čechách se prudce mění ve všech směrech, což prostě znamená výrazně více práce i pro běžného pěšáka. Pokud by třebas něco chtěl srovnávat se západem, tak takové strukturální změny nezažívá žádná z jejich bank (přinejmenším infrastrukturu mají tamější banky stabilizovanou a kompatibilní, protože už se změnami předem počítají - asi chytrý menedžment, prozíravost se tomu říká). Vyhazování lidí pomůže řešit problémy až později, teď se hezky nasíráte a odkrvujete a umřete jako ta spořka. PánBůh s vámi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 11:47 | leona

Přeji té statečné paní, aby (ne)dopadla tak jako já. Také jsem před pár lety otevřeně upozornila na podivné praktiky, prozměnu v jiné bance. Následovaly výhrůžky zůčastněných "potrefených" mému nadřízenému i mně - a při nejbližší čistce "organizační důvody". Nejsem nejmladší a tu banku jsem opravdu milovala - chtěla jsem naivně, aby tam bylo vše, jak má být, a aby byla vzorem ostatním. Myslela, jsem, že ... no to už je jedno. Byly to hrozné nervy, které bych té paní nepřála, ale na všem špatném je vždy něco dobrého - než jsem stačila vypadnout "na dlažbu", našla jsem místo mezi mladými a nadšenými lidmi v úplně jiném oboru (a bonbonek - za více než dvojnásobný plat). Odešla jsem ještě před vypršením "dohodnuté" doby - a co myslíte? Bylo mi za to nedodržení zkráceno odstupné, samozřejmě se souhlasem tzv. odborů. Vidíte, že je mi z toho hořko ještě teď, ale jsem ráda, že už je tato zkušenost za mnou. Pokud tu paní pan ředitel Kavánek "podrží", budu to považovat za zázrak, ale strašně bych jí to přála, pokud si to ovšem přeje ona sama. Moji přátelé, zaměstnaní v jiných částech ČSOB, hovoří také o úžasných věcech. Nechtěl by se pan Kavánek podívat třeba na hromadu skoro nových počítačů, nacpaných v garáži na Pankráci? Prosím, pošlete jí kopii tohoto článku, znáte-li její e-mailovou adresu. Může mi odpovědět na adresu, kterou dole uvádím. Je pravá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 11:25 | Martin

No já jsem posílal e-mailem do ČSOB také spoustu stížností a nic. Až jsem se jednou dovolal někam hodně vysoko, vyřešili jsme po telefonu, na e-maily odpověděli a od té doby opět neodpovídají :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 11:18 | 12345678

Neotevřené dopisy nemusí být k ničemu a určitě by byly "férovější" k zaměstnavateli, ale tam, kde se to takovou cestou nedaří, není jiného východiska, zvlášť, když ta pracovnice má pocit, že se jí boří to, na čem léta usilovně pracovala a na co byla hrdá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 11:16 | 12345678

Nedavno jsem byl v CSOB a kdyz jsem urednici rekl, ze by to mohli nejak vnitropodnikove resit, nejak upozornit vedeni co se na prepazkach deje, ona mi na to rekla: "to my nesmime, vyhodili by nas, na nase mista je obrovsky tlak"
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 11:15 | 12345678

Teď nevím, jestli Váš příspěvek interpretovat jako "když se to té paní nelíbí, tak ať jde někam, kde nebude muset tak tvrdě makat". Pokud by to tak bylo, nemohu úplně souhlasit - zdá se, že pracovníci ČSOB všichni pracují tvrdě, ale kde je systémová chyba, práce sebevíc usilovná nevede nikam. Nepochybuji o tom, že tohle máte na paměti, jenom mi přišlo rozumé to připomenout.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 11:13 | TGP

To ano, a pak budou psát dopisy pracovníci poboček jí :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 11:11 | 12345678

Povysi a pretahne na svou stranu
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 11:09 | Michal Sanak

Tak to je hodně smutný. Já sám jsem z ČSOB odešel a rozhodně nemám pocit neustálého zlepšování, jako pan Tománek. Protože to, co ČSOB předvádí, je naprostá katastrofa, a upřímně nechápu klienty, kteří v čobce ještě stále trčí. Možná jsou jiná nátura než já, ale já opravdu nechci chodit do banky pro to, abych se naštval a ztratil moře času. (Na to mám dopravní zácpy :-))) )
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 11:01 | libormagda

Myslím si , že po sloučení poboček ČSOB a IPB v Pardubicích se neúměrně prodloužili čekací doby pro "normální klienty" , které uvádí paní v dopise. Aspoň pro začátek mělo být vytvořeno více přepážek k obsluze třeba i provizorních v hale.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 10:09

A ještě jedna věc. Také by mě ještě zajímalo, jestli to ta paní zkoušela formou nějakého "neotevřeného" dopisu. Jestli ne, tak mi tato forma námitek veřejnou cestou moc nesedí, protože tak trochu kálí do vlastního hnízda a to není fér.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Čupr

podnikatel, Slevomat a DámeJídlo.cz

Petr Mach

ekonom a politik

Tomáš Čupr
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Mach
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services