Neplač pro mne, Argentino…

Radek Létal | | 15. 1. 2002 | 43 komentářů
Argentina se definitivně přihlásila k platební neschopnosti, když oznámila, že nezaplatila splatnou částku 28 miliónů dolarů u jednoho ze svých dluhopisů denominovaných v italských lirách.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 1. 2002 18:11, Katerinka

To Modrý klokan(nebo co to je)

Škoda, že internet umožňuje psát komentáře přes hranice i moře. Jinak by bylo fajn, kdyby si lidé vám podobní zajistili letenku, pas a odjeli tam, kde jim budelíp.

Zobrazit celé vlákno

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 1. 2002 18:30

Trestuhodné přehánení ! Naše závazky jsou podloženy prací dělnické třídy,
za námi stojí neporazitelný Sovětský svaz a celá RVHP a dovede si někdo
představit, že by mohli zkrachovat - jen blázen !

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 43 komentářů)

15. 1. 2002 20:09 | žabák

A to ještě dosavadní vlády měly co privatizovat. Co budou dělat ty další věru nevím. Pak jsou dvě možnosti. Vyhlásit na sebe „politickou privatizaci“. Možná se to nyní zdá jako velká fantasmagorie, ale takové užší spojení v rámci EU třeba s Německem může být východiskem z nouze. Nebo, nedej bůh, na sebe vyhlásí bankrot.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 19:57 | žabák

Jsem sice Čechem, ale dlouho jsem žil jinde. Přesto si myslím, že by u nás z toho žádná revoluce nebyla. V hospodách by to sice šumělo až vřelo, ale ulice by asi plné nebyly. Argentinci jsou jinak temperamentní a to našinci tolik neznají. Myslím si, že by se našel nějaký vykutálený vůdce, který by ovečkám slíbil možné i nemožné a těžil by z toho politický kapitál. Rád bych ovšem mýlil.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 19:18

Problém je taky ve vnímání zvyšování státního dluhu. Několik let po sobě slyšíme na podzim politické hádky o to, jestli schodek státního rozpočtu bude 20,30 nebo 40 mld. CZK. Buďme optimisti a čekejme, že za pár let se tyto podzimní hádky změní na to, zda deficit 5,10 mld. CZK nebo vyrovnaný rozpočet. Ať se však dívám do dáli seč mohu (s 1,5 dioptriemi :-), tak nevidím okamžik, kdy se budou politici přít o to, jak velký přebytek státních financí bude ročně použit na splácení minulých deficitů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 18:30

Trestuhodné přehánení ! Naše závazky jsou podloženy prací dělnické třídy, za námi stojí neporazitelný Sovětský svaz a celá RVHP a dovede si někdo představit, že by mohli zkrachovat - jen blázen !
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 17:52 | Bondy

Pilip je stejný lobbysta jako Tlustý. Vůbec si nedělám iluze o jejich ekonomické kompetenci. Navíc většinu ekonomicky škodlivých zákonů s výjimkou státního rozpočtu pomohla ČSSD prosadit 4K a ne ODS.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 17:04 | Petr

Tu "ekonomicky inteligentnější opozici" by nám museli odněkud půjčit, v Česku ji moc nevidím. Tady spíš naslibovat a krást a krást a krást a krást... Možná jedině kdyby mohla po volbách US sama sestavit vládu, ale to asi taky nehrozí, takže spíš spoléhat na investice do zahraničí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 16:42

Je pravda ze statni bankrot nam okamzite nehrozi, ale zavazny dlouhodoby strukturalni problem zde existuje. V soucasne dobe je kvuli mandatornim vydajum v podstate nemozne vyrovnat statni rozpocet ani v situaci, kdy ekonomicky rust je opravdu vyrazny. Katastrofou je, ze tato zeme si zvykla zit nad pomery (utracet vice nez vydelavat) a zrejme neni sily, ktera by si to troufla zmenit. A po 10-20 letech to muze byt jinak. I Argentina kdysi mela dluh maly relativne k HDP, ale zivotem nad pomery se postupne zadluzovala az to skoncilo katastrofou. Kdosi zivot nad pomery a realne moznosti nazval drogou, na kterou si nase zeme zvykla. Udrzime-li se tohoto primeru nelze nez poukazat na mnoho narkomanu, kteri si take mysleli ze to maji pod kontrolou a az budou chtit, dokazou prestat. Vetsina to dobrovolne nedokazala a postupne prechazela na stale silnejsi drogy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 16:25

Máte pravdu, jednoduchým srovnáním můžeme dojít k tomu, že v ČR není podíl dluhu k HDP tak kritický. Ovšem při hodnocení country risk je třeba vzít v úvahu i skryté, těžce definovatelné zadlužení, které je rozstřeleno v dalších státních institucích - především ČKA.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 16:25 | Bouček Antonín

A copak jiného, než státní bankrot, byla měnová reforma v padesátých letech?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 14:29

Nikdo netvrdi ze to byla hlavni zatez, ale ty pujcky tam proste byly zcela urcite i od jinych veritelu. IMF a WB urcite nemohly samy pujcit tech 140 mld. USD.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 13:01 | Bouček Antonín

Ach, božínku, zase přeháníte! Jaké zadlužení má třeba Belgie? Jaké (s námi) hospodářsky srovnatelné Řecko a Portugalsko? Jak je na tom Jižní Korea, Thajsko či Indonésie (měly v roce 1997 stejné problémy jako my)? Ano, uznávám, že česká fiskální politika není nejlepší. Na druhou stranu však alespoň nějaká existuje. Máte potuchy jaké fiskální problémy řeší v sousedním Polsku?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2002 12:46 | TGP

To je pravda, není nad pořádnou hospodskou rvačku. Ale teď vážně - dokážete si představit, jak by Češi reagovali na opatření, které zavedli v Argentině?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 12:37 | žabák

Nebojte se, na rozdíl od Vás mohu kdykoliv. Až mě to přestane bavit, tak zmizím. Počkám až se tady pomlátíte a pak se zase ukáži.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 10:47 | David Janovský

To ale přece nebyla ta hlavní zátěž, ne? Jaký podíl tvořily půjčky od Světové banky a kolik zbytek světa? Děkuji za informaci.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 10:37 | TL

Protoze si pujcovali kde to jim byli jen trochu ochotni pujcit. Kdyby jim nekdo pujcil ve Vietnamskych hwonech (ci jak se jejich mena jmenuje), tak si pujci i teto mene. Navic, dnes ty dluhopisy nejsou v lirach ale samozrejme prepocitane ne Euro.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 10:23 | Honza Hrubý

Jenže Zeman má kancelář v přízemí a Klaus v 1. patře. To by asi nebylo tak efektní jako v minulosti, obávám se :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 10:19 | TGP

Trošku off-topic: proč měla Argentina dluhopisy v italských lirách?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2002 10:11 | Olda

Tak si honem pospěš, posero.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 9:45 | Xaver

To jako myslíte, aby si Zeman s Klausem vyměnili koryta???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2002 8:45 | TGP

Máte pravdu, myslím, že si to nikdo představit neumí. Státní bankrot tady nikdy nebyl, tak jak by to mohli chápat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Josef Jeleček

podnikatel, Tedom

Michal David

hudebník a podnikatel

Josef Jeleček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Michal David
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services