České dráhy: Neplaťte o 70 % více, když nemusíte

Radikální změna tarifu Českých drah postihla od 1. ledna 2002 pouze některé cestující. Cenové nůžky mezi železniční, autobusovou a individuální dopravou se přesto ještě zřetelněji rozevřely.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 1. 2002 23:21, Jirka

Pred koncem roku jsem si zaplatil Zkartu a jake bylo me prekvapeni, kdyz po me pozadovali rodne cisko, ktere mi pak uvedli na Z kartu hned pod fotografii!
Jsou fakt naprosto nepoucitelni - copak nikdo z managementu necte noviny? Prazska MHD musi kvuli tomu menit prukazky!
Jeste vetsi prekvapeni nasledovalo pri nakupu jizdenky - RC se rucne opise n vydavanou jizdenku - neexistuje proto jediny rozumny duvod - vzdyt ve vlaku se stejne budu prokazovat Z kartou a navic to znacne zdrzuje!
Ach jo
Jirka

+20
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 1. 2002 12:31, urubkova

Kdyby snad nekdo z vas nejakym omylem chtel jet vlakem....

Ceske drahy od Noveho roku zavedly "obycejne jizdne", ktere je drahe jako krava a "zakaznicke jizdne", ktere je vyrazne lacinejsi (odpovida predchozim cenam), na ktere je ale treba mit koupenou Kartu Z, ktera stoji 200 Kc na jeden rok. I bez Karty Z je mozne dostat "zpatecni listek", ktery je jeste lacinejsi nez dva zakaznicke, ale je nutne se nim vratit nejpozdeji druhy den. "Zpatecni listek" je obvykle jen trochu drazsi nez "obycejny" (jen tam) a na 81-90 km vzdalenost je dokonce o 2 Kc lacinejsi !! :-)

Ale nasla jsem o mnoho vetsi anomalii: skupina 6 a vic osob ma vyraznou slevu (i v porovnani se "zakaznickym jizdnym") a v ramci teto skupiny maji deti jeste polovicni jizdne. Proto pokud cestuji 2 az 5 osob, z kterych jsou aspon dve dospele, nemaji karty Z a jedou jen "tam", tak se jim vyplati fiktivne se doplnit detmi do poctu 6 !!

Nejlepe vynikne tento cely idiotismus na pripade, kdy dva cestuji 81-90 km :
a) kdyz si bezhlave koupi dva "obycejne", tak zaplati 2 x 110 = 220 Kc
b) kdyz si koupi dva "zpatecni" (i kdyz nepojedou zpet), tak to vyjde 2 x 108 = 216 Kc
c) kdyz koupi listky i pro 4 deti (ktere s nimi necestuji), tak 2 x 48 + 4 x 24 = 192 Kc

Pruvodci by se nad tim asi pozastavil, ale ja si myslim, ze neexistuje paragraf, ktery by mohl dokazat, ze na slevu na necestujici deti neni narok. Jednoduche je, kdyz jeden z tech dvou je zena, proste povi, ze nosi v sobe male ctyrcata :-) Dva muzi by meli drsne prohlasit, ze decka proste nestihly
nastoupit :-)

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

28. 1. 2002 9:14 | Martin Pawinger

Podle názoru Českých drah uplatňování slevy na fiktivní cestující možné není a i někteří průvodčí v poslední době počty osob důsledně kontrolují. U příslušných ustanovení však neexistuje jednotný výklad a vedou se o něm vášnivé diskuse. Cestou nejmenšího odporu tak zůstává systém "vodka pro tři", kdy nepočetné jádro provádí u pokladny "nábor" kolemjdoucích cestujících do stejné cílové stanice za účelem získání slevy.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2002 12:31 | urubkova

Kdyby snad nekdo z vas nejakym omylem chtel jet vlakem.... Ceske drahy od Noveho roku zavedly "obycejne jizdne", ktere je drahe jako krava a "zakaznicke jizdne", ktere je vyrazne lacinejsi (odpovida predchozim cenam), na ktere je ale treba mit koupenou Kartu Z, ktera stoji 200 Kc na jeden rok. I bez Karty Z je mozne dostat "zpatecni listek", ktery je jeste lacinejsi nez dva zakaznicke, ale je nutne se nim vratit nejpozdeji druhy den. "Zpatecni listek" je obvykle jen trochu drazsi nez "obycejny" (jen tam) a na 81-90 km vzdalenost je dokonce o 2 Kc lacinejsi !! :-) Ale nasla jsem o mnoho vetsi anomalii: skupina 6 a vic osob ma vyraznou slevu (i v porovnani se "zakaznickym jizdnym") a v ramci teto skupiny maji deti jeste polovicni jizdne. Proto pokud cestuji 2 az 5 osob, z kterych jsou aspon dve dospele, nemaji karty Z a jedou jen "tam", tak se jim vyplati fiktivne se doplnit detmi do poctu 6 !! Nejlepe vynikne tento cely idiotismus na pripade, kdy dva cestuji 81-90 km : a) kdyz si bezhlave koupi dva "obycejne", tak zaplati 2 x 110 = 220 Kc b) kdyz si koupi dva "zpatecni" (i kdyz nepojedou zpet), tak to vyjde 2 x 108 = 216 Kc c) kdyz koupi listky i pro 4 deti (ktere s nimi necestuji), tak 2 x 48 + 4 x 24 = 192 Kc Pruvodci by se nad tim asi pozastavil, ale ja si myslim, ze neexistuje paragraf, ktery by mohl dokazat, ze na slevu na necestujici deti neni narok. Jednoduche je, kdyz jeden z tech dvou je zena, proste povi, ze nosi v sobe male ctyrcata :-) Dva muzi by meli drsne prohlasit, ze decka proste nestihly nastoupit :-)
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2002 16:04

Jezdim vlakem kazdy tyden a zazil jsem toho uz opravdu dost. Jezdim tak, ze si beru do vlaku praci a tak mi nevadi ze to trva dlouho. Kdyz se netopi, pohadam se. CD chapu jako odkladiste jinde nezamestnatelnych lidi /cest vyjimkam!/; v podstate je to skanzen a tak to chapu a uz se moc nerozciluju. Dopravni prostredek je to pro zoufalce, jenom zpozdeji na trase Lysa nad Labem-Praha Horni Pocernice je casto vetsi nez doba kterou to jedu autem. Kdy musim jet vlakem a je nutno, abych nekde byl, davam si na tu cestu z Lyse 1 hodinu rezervu. I tak to nekdy nevyjde /zpozdeni 40 minut a to nebyla kalamita/. Mam kamarada vlakvedouciho a tak vim, proc jsou vyluky v case, kdy jezdi hodne lidi: kseft pro kamarady s autobusy, na zajisteni vylukove dopravy se nevztahuje zakon o verejnych zakazkach. Tky vim, ktery prednosta stanice ma 6 mobilnich telefonu. Pri nesplneni denniho prumeru jizdneho vybraneho ve vlaku od cestujicich za mesic o 43 haleru prijdete o 7000,- Kc premii. A tak dale a tak dale. Pro dopravu je to nevhodne, mate-li zvlastni typ humoru jako ja, jsou CD naprosto spolehlivym zdrojem zabavy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2002 15:01 | ekonom & ekolog

Pane Macháčku, Váš 2. bod je úplně nesmyslný. Platil by pouze, pokud by cena jízdného neovlivnila počet cestujících anebo pokud by náklady Českých drah byly tvořeny pouze variabilními náklady (to jsou ty, které přímo souvisejí s dodatečným pasažérem). Hlavní problém vidím v tom, že ČD nedokáží přitáhnout více cestujících a umořit tak svoji obrovskou režii (fixní náklady - ty, co nesouvisejí s tím, jestli přepraví milion pasažérů nebo dva), a tím pádem snížit ztrátu/dosáhnout zisk. A proč nedokáží přitáhnout více zákazníků? Protože nemají v relaci ke konkurenčním způsobům dopravy kvalitu svého produktu, jeho cenu, nekomunikují - neprodukují reklamu/nebudují značku, a nesnaží se o aktivní získání nových/ztracených klientů
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2002 14:08 | Josef Macháček

Oč jde? 1. Čistě ekologicky je dráha výhodnější. Pak by bylo logické rozšířit nákladní dopravu po železnici, která je zisková. 2. Po ekonomické stránce je zapotřebí zvýšit cenu jízdného tak, aby daňový poplatník nemusel doplácet na osobní železniční dopravu. 3. Odbory zde dávají příklad, jak by měli postupovat učitelé, zdravotníci a další vydírané skupiny zaměstnanců, kteří doplácejí na to, že svou práci mají prostě rádi. 4. Dalším přepravcům se zde otevírá možnost přetáhnout zákazníky do levnějších dopravních prostředků. 5. Novináři a kontrolní orgány zde zanedbali všeobecně známé formy rozkrádání na železnici. 6. Zákonodárci se mohou zamyslet nad tím, jak omezit pololegální a legální rozkrádání železnic. 7. Vádní orgány by neměly podléhat gangsterským metodám pana Duška a spol. Pan Klaus zde totálně selhal. 8. Současný stav je typický pro státní podnik - neschopné vedení, korupce, rozkrádání, neefektivnost, přezaměstnanost. Jediná možnost nápravy je privatizace.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2002 10:27 | Bubák

Jezdím trasu Praha Brno a ani ve snu by mě v současné době nenapadlo jet vlakem. Raději si pěkně sednu do auta a budu tam dříve, levněji (jezdíme ve dvou) a v teple. A kdyby náhodou auto nebylo k dispozici, zvolím autobus. Nejsem blázen, abych do Českých strkal takové peníze.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2002 2:45 | Honza

Pri porovnavani nakladu Vam chybi auto jezdici na plyn. Naklady jsou zhruba na urovni 40 procent benzinoveho pohonu (LPG nyni 11,-Kc/litr). Ani doplneni tohoto druhu pohonu do auta neni prilis nakladne. V mem okoli jiz nikdo nejezdi na nic jineho.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 1. 2002 13:22

Ale nedejejte si o DB iluze. ICE mozna jezdi dobre, ale ja jezim do Frankfurtu jen 25km a pouzivam primestskou dopravu. DB prezdivam Deutsche Blöde ... Pro sve cestujici pripravuje taky "zajimava prekvapeni".
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2002 13:21 | marek.zubr

Jo, jo, za ten mrdnik, spoždění, "vlídnost", a zimu chtějí víc a víc. Je to holt bordel. V zimě mrazí v létě topí. Posadil bych naše milé ministry a odboráře do "panťáku" a nechal je jezdit půl dne sem, tam. Myslím, že by jim to i páteř vzdala dřív. Je to horší než na kostitřasu. A ta zima - Denně se musím plazit z Lysé nad Labem do Prahy. Asi začnu jezdit autem - je to levnější a rychlejší....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 1. 2002 0:23

Nejezdím vlakem často a teď už radši nebudu jezdit vůbec. Cena zákaznického jízdného je ještě docela rozumná a určitě se vyplatí zakoupení zákaznické Z-karty a při několika cestách na delší vzdálenosti se tato investice vrátí. Za obyčejné jízdné může jezdit opravdu jen blázen.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 1. 2002 23:21 | Jirka

Pred koncem roku jsem si zaplatil Zkartu a jake bylo me prekvapeni, kdyz po me pozadovali rodne cisko, ktere mi pak uvedli na Z kartu hned pod fotografii! Jsou fakt naprosto nepoucitelni - copak nikdo z managementu necte noviny? Prazska MHD musi kvuli tomu menit prukazky! Jeste vetsi prekvapeni nasledovalo pri nakupu jizdenky - RC se rucne opise n vydavanou jizdenku - neexistuje proto jediny rozumny duvod - vzdyt ve vlaku se stejne budu prokazovat Z kartou a navic to znacne zdrzuje! Ach jo Jirka
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 1. 2002 15:38

Zasrani šmejdi, kde na to přišli?? 70 procent zdražení a nikdo nic nedělá. Kde to žijeme?? Dnes zdraží vlaky o 70procent, potom si zdraží telekom a co budeme dělat mi lidé? Sedet na prdeli. Kašlu jim na nějakou kartu Z at si ji strcí za klobouk!!! Az vlada zvysi platy o 70procent, tak se nam bude piskat. Je to podvod na lidi. *Jenom jak si ted nahrabou, musel jsem plati za cestu o 140Kc vice, protoze ti kreteni se neodvazili o teto akci poradne informavat lidi do predu at jdou cele česke drahy do p........, to raději budu jezdit stopem!!!! A urcite nebudu tak dlouho čekat na auto, které mi zastavi, než na nějaky podělaný zpožděný IC nebo kuva EC, ve kterém si musite připlatit, i když stojíte na podělané chodbě jako kokoti.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 1. 2002 23:12 | Jirka

Osobni dopravana zeleznici vzdycky byla a bude ztratova a tuto ztratu budou zatahovat dotace z verejnych penez - je to tak vsude. Pokud by meli zamestnanci drah cekat s pozadavky na zvyseni mezd na dobu kdy bude jejich zamestnavatel ziskovy, asi by se nikdy nedockali, nemyslite? Pozadavek na zvyseni mezd je naprosto legitimni! Prace je také zbozi a na urceni jeho ceny musi byt dva - tedy zamestnavatel i zamestnanec. Je na managementu ceskych drah aby zvyseni mezd kompenzoval zvysenim produktivity prace namisto zvysovani cen ci pozadavku na dotace!
Odbory na zeleznici se ukazali jako velmi schopne plnit objednavku svych clenu. Ze ale take svymi natlakovymi akcemi uspesne blokuji reformu na zeleznici - to je dane spis neschopnosti managementu, ktery si to necha libit nebo take nedokonalymi zakony, ktere jim to umoznuji ...
Obdobna je situace ve zdravotnictvi - to je obor, ve kterem se da za kvalitnejsi peci (nikoliv mzdy) utratit temer nekonecne mnozstvi penez! A zamestnanci ve zdravotnictvi se samozrejme "ziskovosti" samozrejme nedockaji.
Jirka
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 1. 2002 11:54

No jasne, to je super idea!. Kez by to tak bylo...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 1. 2002 6:43

České dráhy bych věnoval DB zadarmo.Pořádek by si již udělaly.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 1. 2002 16:47 | Poprvé odpovídám

Jen v málokteré oblasti ekonomické činnosti si může ztrátový podnik (v mld ročně) dovolit žádat navýšení svých mezd vedle dalších mimomzdových požitků, jako jsou lázeňské pobyty v Luhačovicích pro zaměstnance, "reži" pro cestování vlakem, poukázky na nákupy ve vybraných obchodech, příspěvky na kredit do mobilních telefonů, příspěvky na dovolenou (na zotavenou) a možná další při tak extrémní přezaměstnanosti a extrémně nevyhovujících službách za extrémně vysoké ceny. Lidé v komerční sféře si musí na vše efektivně vydělat při extrémně nízkém počtu zaměstnanců s co nejlevnějšími a nejkvalitnějšími službami s cílem udržet si zákazníky, kteří je živí. Konkurence. Kde je konkurence pro České dráhy ? A daňoví poplatníci, ať jste v komerční nebo jiné státní sféře (lékaři, zdravotní sestry, policisté, soudci, učitelé a jiní), bojujte za zvýšení svých mezd, vydírejte stávkou jako "drážní", abyste společnými silami dále zatáhli tu dírou placenou ze státního rozpočtu těm, kteří si neustále stěžují, jak se mají špatně, ale po nich je jen cítit smrad...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 1. 2002 16:24 | Johan K.

České dráhy již jednou Kartu Z měly-než ji bez avíza a jediného slůvka k 10. červnu 2001 zrušily. Tehdy ji mělo jen asi 3 tisíce lidí, což bylo podle ČD 10x méně než uživatelů Senior pasu. Do 10. 6. 2000 stála cesta Ostrava-Frýdek (22 km) 16 Kč. Do konce roku nebylo třeba žádných průkazů, ale cesta už stála 22 Kč. Kdo nestihl koupit novou Kartu Z od Nového roku (100 Kč, tedď už 200 č) zaplatí 34 Kč. Cestující s Kartou Z se však radovat nemohou, protože další zdražení je od 27. 1. 2002. V médiích představitelé ČD neinformují zcela pravdivě, když uvádějí, že pro zákazníky 2 roky nezdražovali. Ať počítám jak počítám, během 12 měsíců upravili ceník zákaznického jízdného 3x (slovy: třikrát)! P.S.: Podle vyjádření mluvčího železnice,ekologickou politiku nedělají České dráhy, ale stát stanovením ekonomických a dalších pravidel. ČD nemohou zvýšit cen jak chtějí, ale pouze do výše stanovené státem (viz cenový výměr MF ČR a výpočet cen jízdného pro ČD). ČD se chovají tak, aby přepravily co nejvíce cestujících a ti využívali železnici co nejvíce. Takže to chce vypískat ne řadové pracovníky drah, ale pár lidí z Generálního ředitelství ČD, Ministerstva dopravy ČR a Ministerstva financí ČR. A sociálnědemokratická vláda by neměla používat vlak pouze k propagačním předvolebním akcím (možná by to chtělo více premiérových poradců na GŘ ČD)...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 1. 2002 21:31 | JirkaZ

Vlakem nejezdím, až tak moc času zase nemám, abych si to dobrodružství mohl dovolit. Drahota, špína, nespolehlivost. Pravda ale taky je, že ten svinčík ve vlaku nedělají železničáři, ale cestující.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 1. 2002 17:00

Nemate jezdit obycejnymi rychliky, ale vlaky EuroCity!!! Tam se sice v 2. tride taky netopi, pruvodci prijde hned za Prahou a az do Bad Schandau se vubec neukaze (nedivte se, kdo by do te zimy lezl? - to radsi zustane zalezly ve sluzebnim oddilu) a ale vagony patri Deutsche Bahn, takze jsou aspon ciste... A ten cistej zachod stoji "jen" 60 CZK navic, no nekupte to... :-)))))))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 1. 2002 13:35

Dokonale jsem se rozčílil, když jsem slyšel požadavek na zvýšení mzdy ze strany odborářů - tento rok prý chtějí "jen" 16 procent !!?? Nakonec si uhádají svých 7-9 % a my zase na daních přispějeme nějakou tou miliardou do bezedné kapsy ČD. Počet voličů - zaměstnanců ČD je bohužel tak velký, že si žádná strana netroufne poslat dráhy tam, kam již dávno patří, do ... (doplňte si sami dle uvážení).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dana Bérová

exministryně a podnikatelka

Gabriel Eichler

podnikatel a investor, Benson Oak

Dana Bérová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Gabriel Eichler
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services