Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Radikální změna tarifu Českých drah postihla od 1. ledna 2002 pouze některé cestující. Cenové nůžky mezi železniční, autobusovou a individuální dopravou se přesto ještě zřetelněji rozevřely.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 1. 2002 23:21, Jirka

Pred koncem roku jsem si zaplatil Zkartu a jake bylo me prekvapeni, kdyz po me pozadovali rodne cisko, ktere mi pak uvedli na Z kartu hned pod fotografii!
Jsou fakt naprosto nepoucitelni - copak nikdo z managementu necte noviny? Prazska MHD musi kvuli tomu menit prukazky!
Jeste vetsi prekvapeni nasledovalo pri nakupu jizdenky - RC se rucne opise n vydavanou jizdenku - neexistuje proto jediny rozumny duvod - vzdyt ve vlaku se stejne budu prokazovat Z kartou a navic to znacne zdrzuje!
Ach jo
Jirka

Reagovat

 

+20
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 1. 2002 12:31, urubkova

Kdyby snad nekdo z vas nejakym omylem chtel jet vlakem....

Ceske drahy od Noveho roku zavedly "obycejne jizdne", ktere je drahe jako krava a "zakaznicke jizdne", ktere je vyrazne lacinejsi (odpovida predchozim cenam), na ktere je ale treba mit koupenou Kartu Z, ktera stoji 200 Kc na jeden rok. I bez Karty Z je mozne dostat "zpatecni listek", ktery je jeste lacinejsi nez dva zakaznicke, ale je nutne se nim vratit nejpozdeji druhy den. "Zpatecni listek" je obvykle jen trochu drazsi nez "obycejny" (jen tam) a na 81-90 km vzdalenost je dokonce o 2 Kc lacinejsi !! :-)

Ale nasla jsem o mnoho vetsi anomalii: skupina 6 a vic osob ma vyraznou slevu (i v porovnani se "zakaznickym jizdnym") a v ramci teto skupiny maji deti jeste polovicni jizdne. Proto pokud cestuji 2 az 5 osob, z kterych jsou aspon dve dospele, nemaji karty Z a jedou jen "tam", tak se jim vyplati fiktivne se doplnit detmi do poctu 6 !!

Nejlepe vynikne tento cely idiotismus na pripade, kdy dva cestuji 81-90 km :
a) kdyz si bezhlave koupi dva "obycejne", tak zaplati 2 x 110 = 220 Kc
b) kdyz si koupi dva "zpatecni" (i kdyz nepojedou zpet), tak to vyjde 2 x 108 = 216 Kc
c) kdyz koupi listky i pro 4 deti (ktere s nimi necestuji), tak 2 x 48 + 4 x 24 = 192 Kc

Pruvodci by se nad tim asi pozastavil, ale ja si myslim, ze neexistuje paragraf, ktery by mohl dokazat, ze na slevu na necestujici deti neni narok. Jednoduche je, kdyz jeden z tech dvou je zena, proste povi, ze nosi v sobe male ctyrcata :-) Dva muzi by meli drsne prohlasit, ze decka proste nestihly
nastoupit :-)

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (25 komentářů)

14. 1. 2002 14:08 | Josef Macháček

Oč jde? 1. Čistě ekologicky je dráha výhodnější. Pak by bylo logické rozšířit nákladní dopravu po železnici, která je zisková. 2. Po ekonomické stránce je zapotřebí zvýšit cenu jízdného tak, aby daňový poplatník nemusel doplácet na osobní železniční dopravu. 3. Odbory zde dávají příklad, jak by měli postupovat učitelé, zdravotníci a další vydírané skupiny zaměstnanců, kteří doplácejí na to, že svou práci mají prostě rádi. 4. Dalším přepravcům se zde otevírá možnost přetáhnout zákazníky do levnějších dopravních prostředků. 5. Novináři a kontrolní orgány zde zanedbali všeobecně známé formy rozkrádání na železnici. 6. Zákonodárci se mohou zamyslet nad tím, jak omezit pololegální a legální rozkrádání železnic. 7. Vádní orgány by neměly podléhat gangsterským metodám pana Duška a spol. Pan Klaus zde totálně selhal. 8. Současný stav je typický pro státní podnik - neschopné vedení, korupce, rozkrádání, neefektivnost, přezaměstnanost. Jediná možnost nápravy je privatizace.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

14. 1. 2002 15:01 | ekonom & ekolog

Pane Macháčku, Váš 2. bod je úplně nesmyslný. Platil by pouze, pokud by cena jízdného neovlivnila počet cestujících anebo pokud by náklady Českých drah byly tvořeny pouze variabilními náklady (to jsou ty, které přímo souvisejí s dodatečným pasažérem). Hlavní problém vidím v tom, že ČD nedokáží přitáhnout více cestujících a umořit tak svoji obrovskou režii (fixní náklady - ty, co nesouvisejí s tím, jestli přepraví milion pasažérů nebo dva), a tím pádem snížit ztrátu/dosáhnout zisk. A proč nedokáží přitáhnout více zákazníků? Protože nemají v relaci ke konkurenčním způsobům dopravy kvalitu svého produktu, jeho cenu, nekomunikují - neprodukují reklamu/nebudují značku, a nesnaží se o aktivní získání nových/ztracených klientů
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Josef Macháček 14. 01. 2002 14:08)

14. 1. 2002 16:04

Jezdim vlakem kazdy tyden a zazil jsem toho uz opravdu dost. Jezdim tak, ze si beru do vlaku praci a tak mi nevadi ze to trva dlouho. Kdyz se netopi, pohadam se. CD chapu jako odkladiste jinde nezamestnatelnych lidi /cest vyjimkam!/; v podstate je to skanzen a tak to chapu a uz se moc nerozciluju. Dopravni prostredek je to pro zoufalce, jenom zpozdeji na trase Lysa nad Labem-Praha Horni Pocernice je casto vetsi nez doba kterou to jedu autem. Kdy musim jet vlakem a je nutno, abych nekde byl, davam si na tu cestu z Lyse 1 hodinu rezervu. I tak to nekdy nevyjde /zpozdeni 40 minut a to nebyla kalamita/. Mam kamarada vlakvedouciho a tak vim, proc jsou vyluky v case, kdy jezdi hodne lidi: kseft pro kamarady s autobusy, na zajisteni vylukove dopravy se nevztahuje zakon o verejnych zakazkach. Tky vim, ktery prednosta stanice ma 6 mobilnich telefonu. Pri nesplneni denniho prumeru jizdneho vybraneho ve vlaku od cestujicich za mesic o 43 haleru prijdete o 7000,- Kc premii. A tak dale a tak dale. Pro dopravu je to nevhodne, mate-li zvlastni typ humoru jako ja, jsou CD naprosto spolehlivym zdrojem zabavy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

24. 1. 2002 12:31 | urubkova

Kdyby snad nekdo z vas nejakym omylem chtel jet vlakem.... Ceske drahy od Noveho roku zavedly "obycejne jizdne", ktere je drahe jako krava a "zakaznicke jizdne", ktere je vyrazne lacinejsi (odpovida predchozim cenam), na ktere je ale treba mit koupenou Kartu Z, ktera stoji 200 Kc na jeden rok. I bez Karty Z je mozne dostat "zpatecni listek", ktery je jeste lacinejsi nez dva zakaznicke, ale je nutne se nim vratit nejpozdeji druhy den. "Zpatecni listek" je obvykle jen trochu drazsi nez "obycejny" (jen tam) a na 81-90 km vzdalenost je dokonce o 2 Kc lacinejsi !! :-) Ale nasla jsem o mnoho vetsi anomalii: skupina 6 a vic osob ma vyraznou slevu (i v porovnani se "zakaznickym jizdnym") a v ramci teto skupiny maji deti jeste polovicni jizdne. Proto pokud cestuji 2 az 5 osob, z kterych jsou aspon dve dospele, nemaji karty Z a jedou jen "tam", tak se jim vyplati fiktivne se doplnit detmi do poctu 6 !! Nejlepe vynikne tento cely idiotismus na pripade, kdy dva cestuji 81-90 km : a) kdyz si bezhlave koupi dva "obycejne", tak zaplati 2 x 110 = 220 Kc b) kdyz si koupi dva "zpatecni" (i kdyz nepojedou zpet), tak to vyjde 2 x 108 = 216 Kc c) kdyz koupi listky i pro 4 deti (ktere s nimi necestuji), tak 2 x 48 + 4 x 24 = 192 Kc Pruvodci by se nad tim asi pozastavil, ale ja si myslim, ze neexistuje paragraf, ktery by mohl dokazat, ze na slevu na necestujici deti neni narok. Jednoduche je, kdyz jeden z tech dvou je zena, proste povi, ze nosi v sobe male ctyrcata :-) Dva muzi by meli drsne prohlasit, ze decka proste nestihly nastoupit :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

28. 1. 2002 9:14 | Martin Pawinger

Podle názoru Českých drah uplatňování slevy na fiktivní cestující možné není a i někteří průvodčí v poslední době počty osob důsledně kontrolují. U příslušných ustanovení však neexistuje jednotný výklad a vedou se o něm vášnivé diskuse. Cestou nejmenšího odporu tak zůstává systém "vodka pro tři", kdy nepočetné jádro provádí u pokladny "nábor" kolemjdoucích cestujících do stejné cílové stanice za účelem získání slevy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (urubkova 24. 01. 2002 12:31)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Rittig

lobbista a podnikatel

Petr Kužel

prezident Hospodářské komory

Ivo Rittig
ÚSPĚŠNOST
17,65 %

z 17 duelů
×
Petr Kužel
ÚSPĚŠNOST
31,48 %

z 108 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Potenciální produkt, Mzda, Primární trh, zaměstnavatel, paušální daň, pavel kohout, finanční správa, daně, zpoždění letu, prodejní zájezd, Ivan Březina, groupon, pay per click, jaroslav drábek, alkohol, odůvodněné náklady na bydlení, tiskovka, průměrný osobní mzdový bod

2T79523, 3M65138, 9B14548, 3M65138, 9B14548

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK