Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 6. 11. 2001 | 18 komentářů
Akciové indexy se pohybují mírně nad úrovněmi před 11. září, rozsáhlejší korekce po horších než očekávaných datech amerických statistik dosud nepřišla.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 11. 2001 18:46, TGP

To je asi trochu extrém, ale taky vystihuje realitu - myslím, že jsme tak malí, že nás US sazby příliš neovlivní. Pokud má někdo na českou ekonomiku vliv, tak to jsou Němci, nikoliv USA. Proto se dívám za humna, nikoliv za velkou louži, protože to mě ohrožuje mnohem víc.

Reagovat

 

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Baronlempl 06. 11. 2001 18:18)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 11. 2001 11:58, SkrivanekT

Zůstane globální pozitivní sentiment nezměněn?

Trhy hledí přes údolí, v kterém se ekonomika nachází.
Reagují tradičně z předstihem cca 6 měsíců na předpokládané
události. Pozitivní sentiment, ať již si o něm myslím
cokoliv, vychází z víry, že americká ekonomika zažije
oživení do poloviny příštího roku. Může se tento pohled v
dohledné době změnit? Myslím, že jedinou hrozbou by bylo
rozšíření se válečného konfliktu do dalších zemí (Irák) a
další teroristické útoky. Pokud se tyto hrozby nestanou
realitou, může přijít pouze korekce jako reakce na rostoucí
trend, který nás provází od 20.9.2001. Nebude to ale změna
pohledu. V polovině října jsem si myslel, že akcioví
investoři budou v těchto dobách vyžadovat větší rizikovou
prémii. Nestalo se a nemyslím si, že se to teď změní. I
když nás historie učí, že trhy rády testují předchozí dno.
Špatná makroekonomická čísla bude trh prozatím ignorovat.
Podle mě se do konce roku dostaneme ještě na vyšší cenové
úrovně než jsme v současné době. I kdyby dnes Fed snížil
sazby o 0,25% a zklamal investory, následovala by spíše jen
krátkodobá korekce.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

6. 11. 2001 11:08 | SkrivanekT

Už léta se Evropa holedbá, že její hospodářský cyklus se stává na US nezávislý. Teď se ukáže, že je to blbost, půjde to tu do kytek úplně stejně jako v US. nejen v Británii a Německu, ale i v Česku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2001 11:58 | SkrivanekT

Zůstane globální pozitivní sentiment nezměněn? Trhy hledí přes údolí, v kterém se ekonomika nachází. Reagují tradičně z předstihem cca 6 měsíců na předpokládané události. Pozitivní sentiment, ať již si o něm myslím cokoliv, vychází z víry, že americká ekonomika zažije oživení do poloviny příštího roku. Může se tento pohled v dohledné době změnit? Myslím, že jedinou hrozbou by bylo rozšíření se válečného konfliktu do dalších zemí (Irák) a další teroristické útoky. Pokud se tyto hrozby nestanou realitou, může přijít pouze korekce jako reakce na rostoucí trend, který nás provází od 20.9.2001. Nebude to ale změna pohledu. V polovině října jsem si myslel, že akcioví investoři budou v těchto dobách vyžadovat větší rizikovou prémii. Nestalo se a nemyslím si, že se to teď změní. I když nás historie učí, že trhy rády testují předchozí dno. Špatná makroekonomická čísla bude trh prozatím ignorovat. Podle mě se do konce roku dostaneme ještě na vyšší cenové úrovně než jsme v současné době. I kdyby dnes Fed snížil sazby o 0,25% a zklamal investory, následovala by spíše jen krátkodobá korekce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2001 12:25 | Petr Kalina/Petr.Kalina@newton.cz

Reakce s předstihem se u akciových trhů opravdu dá očekávat, teď jde o hloubku toho údolí a o to, zda již dnes lze spatřit něco na druhé straně. Rozhodne spotřeba obyvatel USA a výše nezaměstnanosti. Lze na jejich základě již nyní spekulovat o oživení za 6 měsíců?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SkrivanekT 06. 11. 2001 11:58)

6. 11. 2001 16:55 | TGP

Americe možná snižování sazeb pomůže, ale Evropě ne. Tady by bylo potřeba reformovat zákony, zmenšit byrokracii, reformovat penzijní systém. Čtvrt nebo půl procenta sazeb je proti těmto překážkám naprosto nevýznamná věc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2001 17:21 | TGP

Ta výrazná závislost evropských ekonomik na americké je velmi smutná a podle mě svědčí o špatném stavu evropoských ekonomik.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2001 17:41 | TGP

Myslím, že nelze, protože Američané podle mě nereagují rozumově. Hodně věcí je u nich o pocitu - viz ony pobídky ke spotřebě jako nástroji solidarity. Takže veškeré spekulace jsou jenom tím - spekulacemi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Kalina/Petr.Kalina@newton.cz 06. 11. 2001 12:25)

6. 11. 2001 18:11 | Tifoso

Použil bych méně mediálních klišé ohledně Evropy. Stačí, že nás těmito řeči válcuje mozkový trust ODS. A k těm americkým sazbám by stálo za to byt trišku zapálenější. Říct , že snížení sazeb MOŽNÁ pomůže, je tragické konstatování. Když se za necelý rok snížily už o 400 bodů a dalších 50-100 nás ještě čeká, tak fakt, že by nepomohly, by mohl mít na celou světovou ekonomiku trgaické důsledky. O scénáři "Japonsko" už se v Americe nyní pomalu začíná mluvit...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 06. 11. 2001 16:55)

6. 11. 2001 18:18 | Baronlempl

Chcete naznačit, že když budu přiblble zapálený, rozhořím světovou konjunkturu? A když nejásám, tak jí brzdím?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tifoso 06. 11. 2001 18:11)

6. 11. 2001 18:46 | TGP

To je asi trochu extrém, ale taky vystihuje realitu - myslím, že jsme tak malí, že nás US sazby příliš neovlivní. Pokud má někdo na českou ekonomiku vliv, tak to jsou Němci, nikoliv USA. Proto se dívám za humna, nikoliv za velkou louži, protože to mě ohrožuje mnohem víc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Baronlempl 06. 11. 2001 18:18)

6. 11. 2001 19:35 | TGP

Pane Kalino, jste analytikem poměrně dobré investiční společnosti. Jak investujete vy? Nakolik pohyby sazeb ovlivní krátkodobě vaše investiční uvažování?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2001 8:54 | Petr Kalina/Petr.Kalina@newton.cz

Paní Jano, jsem rád, že považujete Newton Investment za jednu z těch lepších investičních společností. Má pracovní smlouva omezuje do značné míry mé soukromé investice. Po loňské koupi panelového družstevního bytu mi beztak mnoho volných peněz nezbývá. Proto investuji zejména do zařízení tohoto bytu a do svého dalšího vzdělávání. Rizika krátkodobých propadů vhodně eliminují balancované fondy, které se podílejí také na dlouhodobém růstu akciového trhu. Proto bych své investice směřoval tímto směrem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 06. 11. 2001 19:35)

7. 11. 2001 9:14 | TGP

Myslíte tedy, že je lepší používat smíšené fondy nebo si raději sám zkombinovat akciové a dluhopisové fondy?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Kalina/Petr.Kalina@newton.cz 07. 11. 2001 08:54)

7. 11. 2001 13:51 | Petr Kalina/Petr.Kalina@newton.cz

Záleží pouze na vašem investičním profilu, pokud máte vyšší sklon k riziku, lze nakombinovat např. 70% úspor akciový fond, 30% dluhopisový. Pokud zainvestujete do balancovaného (smíšeného) fondu, zodpovědnost necháte na portfolio manažerovi fondu, ten podle analýzy očekávaného vývoje na trhu naplní fond buď převahou dluhopisů nebo převahou akcií nebo zůstane neutrální 50:50. Pokud odhadnete budoucí vývoj lépe než portfolio manažer, může být váš výnos z (vaší) kombinace fondů vyšší.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 07. 11. 2001 09:14)

7. 11. 2001 14:28

myslím, že článek velmi pěkně vystihuje aktuální situaci, ale trochu zamlžil očekávání budoucího vývoje, proto jsem čekal více názorů a očekávání. Osobně si myslím, že sazby nyní již nižší o 4,5% opravňují investory k nákupům, resp. předchozí růst trhů je pro mně pochopitelný. Pokud jsou sazby nejnižší za posledních 40 let, znamená to, že pro podporu ekonomiky jsou činěny maximální možné kroky. V takové situace je dnešní sázka na budoucí (do sedmi měsíců) změnu trendu oprávněná, výhled v horizontu nad jeden rok je pozitivní a tak riziko možných ztrát je poměrně nízké. Trhy se pohybují podle očekávaní investorů a zřejmě je dost těch, kteří si na akciích rádi zariskují, proto nečekají na první známky oživení ekonomiky. Jejich riziková prémie je ale samozřejmě vyšší. Ty opatrnější budou nakupovat až později.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2001 14:52 | Petr Kalina

Velmi výstižný názor ! Jelikož sleduji očekávání akciových analytiků a manažerů firem na výsledky firem za rok 2002 (tedy výsledky, které budou oznámeny v únoru 2003) jsem opatrný. Tyto výsledky by se neměly příliš lišit od těch slabých za rok 2001. I když např. v cenách technologických titulů je započítán odhadem 30-50 meziroční růst zisků 2002/2001. Proto si myslím, že i ten, co nakoupil těsně po panickém výprodeji koncem září nemá vůbec vyhráno, i když se dnes usmívá nad svými zisky. Trh může minima ještě do konce roku otestovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 07. 11. 2001 14:28)

7. 11. 2001 16:39

No to je ale právě asi ten problém. Mnohem větší váhu by zřejmě měla doporučení od bohatého člověka, který zbohatnul právě díky své investiční strategii (např. Warren Buffett) a může se prokázat jasnými výsledky (ať už výnosy z vlastních investic, nebo např. bonusy od zaměstnavatele). A ty balancované fondy nejsou také nic moc, ani jablka, ani hrušky, obtížně porovnatelný benchmark (často když padají akcie, padají i bondy a co dál?). Zajímavý mix pro opatrného investora může být 90% money-market fund a 10% agressive growth equity fund. Maximálně se prodělá 10%, ale když se těm 10% akcií daří, tak to stojí za to. (porovnejte výnosovou křivku českých bondů a T-billů a zjistíte, že rozdíl v sazbách je minimální).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Kalina/Petr.Kalina@newton.cz 07. 11. 2001 08:54)

7. 11. 2001 20:48 | Gekko99

Myslim si, ze lze s nazvem clanku souhlasit. Dle meho nazoru je treba se na celou vec divat z nekolika uhlu. Dle meho nazoru dojde k rustu akcii, ale bude to asi chvili trvat a myslim ze rust nebude tak masivni jako v dobe internetoveho boomu. vychazim s techto predpokladu: Je sice pravda ze trhy jsou pomerne nizko, ale na druhe strane od svych minim zaznamenaly zhruba 10-20% rust. Takze prvotni korekce propadu je uz za nami. Je sice pravda ze byly snizeny urokove sazby, ale na druhe strane bude chvili trvat nez se snizeni uroku projevi ve vykazech firem. Je sice pravda ze , zbrojovky dostaly nove zakazky a budou brzo ve zisku na druhe strane ale dopravci a pojistovny dosahuji obrovskzch ztrat uz nyni. Je sice pravda, ze cena ropy stagnuje coz je priznive, ale na druhe strane je nizka cena ropy zpusobena hlavne klesajici poptavkou. Dale stale vzrusta pocet nezamestnanych v USA i jinde coz jsou docela klicova cisla pro akciovy trh. A tak bych mohl pokracovat.......... Nicmene abych to shrnul. Myslim si, ze dojde pozdeji k castecnemu oziveni ale je treba uvazovat i o sektoru do ktereho bych investoval. Nicmene opatrnost doporucuji v kazdem pripade.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

8. 11. 2001 8:11

Souhlasím s názorem pana Hadrouška, učme se z historie.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SkrivanekT 06. 11. 2001 11:58)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michaela Maláčová

modelka a podnikatelka

Martin Pomothy

podnikatel, ČSFD.cz

Michaela Maláčová
ÚSPĚŠNOST
83,02 %

z 53 duelů
×
Martin Pomothy
ÚSPĚŠNOST
94,12 %

z 102 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Ážio, Věčný dluhopis, Cenový index, banky, matteo renzi, eet, zaměstnanec, evropská unie, nezávislý regulátor, Vaníček, novorozenec, podmínky získání úvěru, nezabavitelná částka, telecommuting, minimální zdravotní pojištění, 159/1999 Sb., rok 2008, člen

6T48639, 3T62565, 6T48639, 6T48636, 6T48636

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK