Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Krach, krize, konec... tato slova bývají používána pri popisu současné situace v letectví. Mnoho známých společností pravděpodobně skončí, existují však i takové, které na dnešním stavu sektoru vydělají.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 10. 2001 11:51, TGP

Je pravda, že lety na krátké vzdálenosti jsou často dražší než na ty delší. Třeba Londýn přijde tak na 8-12,000 a New York tak na 12-15,000.

Reagovat

 

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (AAA 04. 10. 2001 09:40)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 10. 2001 10:33, Baronlempl

1) Nikdy není tak zle, jak to zpočátku vypadá. Paniku (po každé katastrofě) v prvních dnech zdvojnásobí sdělovací prostředky. Potom se přidali sami letečtí přepravci. Krize v letecké dopravě existovala jednoznačně již před 11. 9. 2001. Nyní se snaží z neštěstí vyždímat, co se dá, vlády jsou zblblé a dávají. 2) Svět je komunikačně dokonale propojen. Proč duté makovice tolik létají a na místě předají pokyn, který tam po internetu mohl být ihned? To nevím. Proč sumity (MMF, G7) pomazaných hlav neprobíhají formou videokonferencí? Nebo mají potřebu prskat si do ksichtu při osobním klábosení? 3) Toto neštěstí vnese do letecké přepravy celosvětově pořádek. Zvýší se jistě ceny, dojde k další koncentraci, nebudou tady poletovat majitelé šesti letadel. Pokud se souběžně zvýší i bezpečnost, bude dobře, znovu se bude létat.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

4. 10. 2001 8:55 | pjt

Rekl bych, ze tato krize je dost vydatne zivena samotnymi aerolinkami a s cilem vyzdimat neco penez od narodnich vlad, ci potazmo danovych poplatniku. Vzhledem k rustu ceny Czech Telecom akcii jsem vcera objednaval letenky a ze by bylo na linkach prazdno se zrovna neda rict.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

4. 10. 2001 9:40 | AAA

1) Jednou jsem letěl s ČSA do Hamburku, cena za zpáteční letenku (27000Kč) mě fakt překvapila. 2) Míň letadel bude znamenat pomalejší likvidaci atmosféry.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

4. 10. 2001 9:44 | TGP

Pomoc by měla mít své meze, jinak nemá dlouhodobě smysl. Chápu třeba záruky, když pojišťovny vypoví smlouvy (třeba ČSA), ale cpát do nich horem dolem spoustu peněz? Určitě se s tím svezou i ztráty, které by měli tak jako tak a to je podle mě nepřijatelné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

4. 10. 2001 10:29 | Mirek

Podle mne neni jednoznacna odpoved na to, jestli aerolinky podporit, nebo ne. Kazda zeme se brani velkemu narustu nezamestnanosti, takze se to da do urcite miry pochopit, protoze na leteckem provozu je zavislych mnoho prac. mist. Bylo urcite spravne, kdyby dotace sli predevsim do lepsiho zabezpeceni letadel apod., protoze to se netyka jenom vlastni letecke spolecnosti ci spravy letiste.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

4. 10. 2001 10:33 | Baronlempl

1) Nikdy není tak zle, jak to zpočátku vypadá. Paniku (po každé katastrofě) v prvních dnech zdvojnásobí sdělovací prostředky. Potom se přidali sami letečtí přepravci. Krize v letecké dopravě existovala jednoznačně již před 11. 9. 2001. Nyní se snaží z neštěstí vyždímat, co se dá, vlády jsou zblblé a dávají. 2) Svět je komunikačně dokonale propojen. Proč duté makovice tolik létají a na místě předají pokyn, který tam po internetu mohl být ihned? To nevím. Proč sumity (MMF, G7) pomazaných hlav neprobíhají formou videokonferencí? Nebo mají potřebu prskat si do ksichtu při osobním klábosení? 3) Toto neštěstí vnese do letecké přepravy celosvětově pořádek. Zvýší se jistě ceny, dojde k další koncentraci, nebudou tady poletovat majitelé šesti letadel. Pokud se souběžně zvýší i bezpečnost, bude dobře, znovu se bude létat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

4. 10. 2001 11:48 | TGP

No a co je na tom špatného, že nějaké aerolinky zkrachujou? Vzniknou nové nebo se lidé přelijou jinam. Viz třeba Swissair - zkrachuje, část letů předá jiné společnosti a ty nevýdělečné zavře. Tak proč takový humbuk?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

4. 10. 2001 11:51 | TGP

Je pravda, že lety na krátké vzdálenosti jsou často dražší než na ty delší. Třeba Londýn přijde tak na 8-12,000 a New York tak na 12-15,000.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (AAA 04. 10. 2001 09:40)

4. 10. 2001 13:02 | Mirek

Tak to jsem nevedel, ze na summit G7 letel nekdo linkovym letadlem -:))))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Baronlempl 04. 10. 2001 10:33)

4. 10. 2001 15:51 | Baronlempl

Většina, pane, většina. Pouze těch 7 šašků letí speciály...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mirek 04. 10. 2001 13:02)

4. 10. 2001 16:35 | Mirek

No jestli do te vetsiny taky pocitate ty, co tam hazeji kameni, tak potom souhlasim -:))) Jinak si myslim, ze bude jeste dlouho trvat, nez se zacnou vyuzivat podobne vymozenosti, o kterych jste predtim psal. Jinak souhlasim, ze soucasna 'krize' by v tomhle ohledu mohla pomoct.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Baronlempl 04. 10. 2001 15:51)

5. 10. 2001 9:59 | blanka_su

Spravedlivy trest Kazda linka ktera koupila jinou,aby mela samozrejme min konkurence a namazala prvnim deseti kapsy stamiliony "z uspor" si zaslouzi krach nebo nechat na holickach,zadne dotace.Misto nakupovani meli mit letadla bez dluhu a tucnou zasobu na zly casy.Pompozni Swissair si to zaslouzi nejvic.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

5. 10. 2001 10:40 | Ing.Stekl

Nevim zda-li je mozne neuspech aerolinek prikladat pouze obavam z terorismu. To je samozrejme hloupe. Unosy tu byly i pred tim a neni duvodu si myslet, ze tohle ma podstatnejsi vliv na prepravu. Par specialistu na palube kazdeho letadla, detekcni ram, lepsi rentgeny a dukladnejsi kntrola. To sice stoji par korun nebo dolaru, ale v zdanem pripade kvulit omu nikdo nezkrachuje. Duvod je jinde, ekonomicke problemy souvisejici s dlouhodobym provozem drahych a premrstenych systemu je ted vhodne splechnout dohromady a vyhlasit upadky. Je lepsi to hodit na srabiky cestujici a jejich nezajem a podobne nez priznat, ze vlastni management stajo za houby.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 10. 2001 14:30 | Mirek

Tak si mylim, ze asi nectete noviny. Pokud ma nekdo na linkach ubytek cestujicich 80 procent jako v USA, tak rozhodne prezit nemuze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ing.Stekl 05. 10. 2001 10:40)

5. 10. 2001 14:32 | Mirek

tucnou zasobu na zly casy ??? Takze myslite dlouhodobe pripravovani na treba valku. Myslim, ze to by se asi dost projevilo v cenach letenek, pojisteni apod.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (blanka_su 05. 10. 2001 09:59)

5. 10. 2001 15:33 | TGP

Velkou roli sice hrají propady v počtu cestujících, ale stejně tak je důležité připomenout nedávnou vlnu stávek za vyšší platy, které letecké společnosti připravily o rozsáhlé finanční rezervy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ing.Stekl 05. 10. 2001 10:40)

5. 10. 2001 15:44 | TGP

Nenasytní piloti odmítli návrh vedení ČSA na zmrazení růstu mezd. Opatření mělo částečně řešit zhoršení hospodaření společnosti způsobené poklesem poptávky, piloti se ale odmítli přizpůsobit realitě dnešního světa.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ing.Stekl 05. 10. 2001 10:40)

6. 10. 2001 12:30 | Baronlempl

Všeho dočasu. Metody pilotů mi nějak splývají s metodami teroristů. Zdá se, že možná uhájí platy, ale pouze pro polovinu z nich... Podobně mně točí francouzští řidiči čehokoliv.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 05. 10. 2001 15:44)

8. 10. 2001 9:16 | pjt

Je podivne, ze casto stavkuji ridici cehokoli co ma spojitost se statem. Piloti u Fisheru nestavkuji, nechteji nic po statu, aerolinky si vyridi pojisteni, o kterem ostatni tvrdi, ze nelze. Co vice dodat - je to proste o managementu spolecnosti a jeho vztahu k vladnouci garniture. Stat totiz vzdy neco pusti a danovy poplatnici se slozi na cokoliv - specialne v CR.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Baronlempl 06. 10. 2001 12:30)

8. 10. 2001 17:47 | tomhampl

V USA zaznamenaly letecké společnosti úbýtek 35 - 40 %, ne 80 %.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mirek 05. 10. 2001 14:30)

8. 10. 2001 18:00 | tomhampl

Většina leteckých společností neměla rozsáhlé finanční rezervy, díky obrovské konkurenci v tomto odvětví končilo hospodaření v posledních letech v mírném zisku nebo na nule. Letecká doprava již před teroristickými útoky směřovala ke krizi z nadbytku kapacit, události z 11. září vše urychlily.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 05. 10. 2001 15:33)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miloš Zeman

prezident

Pavel Mertlík

exministr a ekonom

Miloš Zeman
ÚSPĚŠNOST
2,45 %

z 163 duelů
×
Pavel Mertlík
ÚSPĚŠNOST
7,41 %

z 54 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Necenová konkurence, Pořizovací cena, Online obchodování, start-up, daň z příjmů, fintech, bankovnictví, eet, bodový systém, Český statistický úřad, zvíře, materiální publicita, leonteq securities, patent, průměrný důchod, svíčkový graf, konkurzní správce, sociální nerovnost

045LEMMY, 7U03658, 1SX6839, 6S75594, J1111111

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK