Magnetický proužek: přečíst ho je tak snadné

Většina lidí ví, kde má magnetický proužek hledat a jak vypadá. Někteří dokonce tuší, k čemu slouží. Někomu to stačí, někomu ne. Tento článek bude pro tu část čtenářů, kteří jsou více zvědaví a zajímají je informace na této černé ploše.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 9. 2001 23:30

Che, che, prst se uřízne... oko vydloubne...

Zobrazit celé vlákno

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 9. 2001 11:51, TGP

A copak ho někdo kontroluje? Podle mě by stačilo dát tam nějakou lesklou fólii a bylo by, nedělám si o našich prodavačkách a jejich bezpečnostních procedurách iluze.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

19. 2. 2002 10:16 | Zamesntnanec banky

Rika neco autorce, ktera - bohuzel - byla zamestnana v bance, bankovni tajemstvi?? A nebo paragraf o mlcenlivosti po ukonceni pracovniho pomeru v takoveto oblasti?? Myslim, ze bozi mlyny melou pomalu, ale jiste...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 10. 2001 1:23

díky za poučné informace, že je zabezpečení karet u některých bank zcela nedostačující víme všichni a je to smutné, že se to neřeší.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2001 23:25 | Gabo

Oni dělají svoji práci, vždyť tady v té republice je zvykem dělat všechno neprůhledně a nekontrolovatelně.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2001 23:22 | Gabo

Oni dělají co musí, vždyť tady v té republice je zvykem mít všechno neprůhledné.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2001 14:35 | Pako

Mne to take staci, a rozhodne bych si netroufla jit padelat karty. Jen uz tusim, co se skryva na prouzku. Dekuji.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2001 10:08 | Josef Nováček

Připojuji se - z tohohle článku jsem se dozvěděl víc než z deseti stránek blábolů rádobyodborníků, kteří žijou ve svém světě a velmi žárlivě si jej střeží.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2001 9:37 | Neinformovany

Já jsem naprosto neinformovaný a nemám pocit, že by autorka říkala, že je to jednoduché. Jen mám pocit, že se to snažila přiblížit i normálním smrtelníkům a za to uděluji pochvalu. No, ale to je jenom můj názor.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 9. 2001 13:47 | TGP

Přečíst to snadné je, otázkou, kdo má dostatečné vybavení na to, aby to poté využil...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 9. 2001 10:05

Hm, okopirovat magneticky prouzek karty neni opravdu problem. Nastesti to cele ale neni az tak jednoduche - krome toho, ze je, jak bylo uvedeno, ne uplne snadne sehnat plast, maji karty i dalsi ochranne prvky. Zejmena PIN a pro off-line transakce podpis, hologram, pripadne i fotografii drzitele. Pokud nejaky system spoleha na to, ze bezpecnost je zajistena pouze tim, ze nikdo neprecte data z prouzku, tak neni bezpecny (ale to neni pripad standardnich platebnich karet). Pripravovana technologie chipovych karet opravdu nabizi mnohem vyssi uroven bezpecnosti. Jestli se nepletu, zavedeni ma probihat mezi rokem 2002 az 2005 (tj. nejpozdeji do roku 2005 jiz nebude standardnich platebnich karet na magnetickem prouzku). Muze se to zdat dlouho, ale nasazovani novych technologii je v bankovni oblasti pomalejsi nez treba v oblasti pocitacove. Poznamka na zaver - pokud ma byt soucasti nejake systemu ctecka chipovych karet, musi byt v zajmu bezpecnosti soucasti i tzv. PINPAD (zarizeni pro vstup PINu). Pak neni mozne PIN "odchytit" nekde "po ceste". Takovato zarizeni jsou k dispozici, napr. integrovana se cteckou karty anebo integrovana do klavesnice pocitace apod.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 9. 2001 23:30

Che, che, prst se uřízne... oko vydloubne...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2001 23:18

Nedivil, protože s Vámi souhlasím. Doporučené počteníčko o čaji je skutečně daleko zajímavější a především smysluplnější než uvedený opis norem. Děkuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2001 18:33 | Pavel

Cipovou transakci neni mozne vygenerovat vicekrat na zaklade jednoho zadani PINU. Cipovou kartu ani neni mozne precist, jak tady nekdo naznacoval. Pokud tedy vse funguje jak ma, je cipovka velmi bezpecna. Problem je ale v tom, ze karetni asociace, jako napr. Visa a Europay, si predstavuji prechod na cipovky tak, ze "zpetna kompatibilita" s necipovymi kartami musi byt zachovana jeste po dlouhou dobu. Tak napr. od jisteho roku budou muset terminaly prijimat cipovky, NEMUSI vsak obsahovat PIN-PAD, cipove karty cipovky EC/MC nebudou muset umet PIN (tedy v cipu karty je zakodovano, ze drzitel karty nidky nebude zadavat PIN), dále ze pri nefunkcnosti cipu se pouzije magneticky prouzek (snadno se da domyslet, jake to ma dusledky), PIN bude i v dobe cipovek overovan prevazne online (tedy bez ucasti cipu karty) pripadne offline, ale otevrene podobe atd....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2001 15:31 | Zargon

Ani ve snu by mě nenapadlo používat PIN bez karty, jen jsem se nechtěl příliš rozepisovat a dávat návody, ale jinak to asi nelze. Takže raději popořadě-dám někomu svou čipovku do nějaké čtečky. Zadám PIN, přes klávesnici kterou je možno monitorovat. Zatímco se dokončuje legální transakce, kterou jsem odsouhlasil PINem tak než stačím kartu vyrvat ze zařízení tak je vygenerována transakce druhá a PIN je tam zadám bez mého vědomí na základě předchozího "slíznutí". Já odcházím spokojen že tentokrát se placení kartou podařilo a až po dlouhé době na výpise možná zjistím že jsem byl obrán. Doufám že takto se to už pochopit dá? A je toto skutečně tak složité na realizaci? Já zase nepochopil co jste přesně myslel tím "jak je to provedeno a jak dochází ke krytí". Ale dle vašeho nápadu použití PINu bez karty dedukuji, že jste zřejmě chtěl říci něco v tom smyslu, že nelze vymyslet libovolné údaje na kartě, protože jsou zpětně ověřovány (tedy alespoň při některých transakcích) a zcela vymyšlená karta by byla na nic. To ale snad chápe každý, že v případě padělání je nutné padělat existující kartu (tedy skoro každý, kdo chápe že PIN samostatně používat nemá smysl) a tím obrat někoho reálného. A příčinu toho, proč se na kolejích na Strahově místo karet do telefonních automatů nevyráběly VISA karty bych viděl právě v tom-stáhnout prachy z cicího účtu je už přeci jen jiný kafe než připravit Telecom o potenciální zisk.
Možná by už skutečně stálo za to začít se zabezpečením karet něco dělat, než jen pořád dokola tvrdit "hlídejte si svou kartu, "neukazujte nikonu PIN", "...stejně to padělat nejde", ....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2001 13:09 | Jiří Havelka

Na článku mě nejvíce mrzí obsah. Zaprvé je tam několik nepřesností viz servisní kód, zadruhé je tam pár zavádějících informací ale hlavně za třetí, článek zakládá v neinformovaných lidech představu že je možno kartu snadno padělat. Viz jeden příspěvek. Problém u padělků karet totiž netkví v možnosti kartu padělat ale v systému jak je to provedeno a jak dochází ke krytí padělků. Pokud se týká čipové technologie tak dole diskutující pánové nevědí o čem mluví. Čip uschovaný v platební kartě totiž nepodporuje zařízení do kterého je vkládán ale naopak narozdíl od telefonních a GSM karet toto zařízení správně vloženým kódem informuje o své přítomnosti. Pokud tedy na zařízení akceptujícím čipové karty slíznete PIN této karty je vám to vcelku kničemu, protože příští transakce je sice inicializovány stejným pinem ale kódována jiným způsobem a proto je pro vás jako pro pachatele skimingu (neoprávněného čtení záznamu) tato informace vcelku lhostejná, pokud neukradnete i kartu.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 9. 2001 12:32 | Katerina

Vazeny pane, asi byste se divil, jak poucny, obsazny a bohaty muze byt popis vareni caje a nejen vareni. Ostatne, pokud mate zajem, muzete sve obzory rozsirit na http://www.rgb.cz/caj/priprava.html. Preji prijemne pocteni a jeste lepsi pozitek pri pristi navsteve techto stranek (www.penize.cz) s hrnickem kvalitne uvareneho caje :-).
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2001 10:28 | Muj nazor

Take jsem rad, ze jsem se dozvedel neco noveho. Nevim jak by autorka mohla napsat clanek ktery by byl zabavny a ctivy a zaroven poucny. Myslim, ze clanek je napsan dobre.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2001 10:08

Kazda banka pocita se ztratami a pokud nepresahnout odhad, tak neni duvod cokoli menit.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2001 9:00 | TGP

Nevím jak vy, ale mě to zaujalo. Vůbec jsem netušila, že tam toho může být tolik a myslím, že podobná vzdělávací informace občas neškodí. Nebo máte něco proti tomu rozšiřovat si obzory?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2001 8:55 | Zargon

Mýlíš se v jedné věci-nominály bankovek jsou mnohem menší než možné velikosti transakcí realizovaných pomocí platebních karet, takže je řádově rozdíl v pojmu "dělat v malém a dělat ve velkém" u peněz a u karet. A taky je třeba rozlišovat v tom jestli by člověk dokázal technicky udělat kopii karty a tím jestli se chce skutečně stát padělatelem. Já bych se spíš řadil do katogorie, že dokázat to lze ale že není třeba si to dokazovat ve skutečnosti. Ty ztráty určitě budou ohromné, ale zavedení nových technologií by bylo mnohem nákladnější a otázkou by bylo jak dlouho by dokázaly vzdorovat dalšímu prolomení a jestli se v blízké době neobjeví třeba mnohem jednodušší principy. A zatím lze některé ztráty přesunovat i na klienty, tak proč cpát prachy na tyto investice, nebo je to jinak, vážené asociace...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2001 8:32 | Zargon

No vida, konečně někdo kdo je "v obraze". Máš pravdu není čipovka jako čipovka, ale ta GSM má zase jiný problém-ten PIN tam cpeš z venku-z externího zařízení,. Ale bohužel při placení si nemůžeš zas tak moc vybírat, kam tu kartu budou cpát a jak může být toto zařízení monitorováno a dále upraveno. Například místo jedné transkace, kterou ty schválíš tam hned vygenurují transakce dvě. Jediný bezpečný způsob je zřejmě integrovat vstupni zařízeni pro ověřen autorizovane osoby (třeba otisk prstu) přímo do karty a nutnost třto autorizace pri každé transakci. Existuje spousta mnohem bezpečnějších systémů pouýžívaných při ověřování přístupů, ale je asi bohužel fantazie, že by je finanční molochové uvedly do praxe.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Renata Vesecká

bývalá nejvyšší státní zástupkyně

Pavel Dvořáček

podnikatel, Rudolf Jelínek

Renata Vesecká
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 5 duelů
×
Pavel Dvořáček
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services