Komise znovu varuje investory

Komise pro cenné papíry upozorňuje na níže uvedené osoby, které, především prostřednictvím internetu, nabízejí nebo nabízely investiční služby, přičemž k jejich poskytování nevlastní patřičné povolení.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 9. 2001 15:20, MichalNY

Možná je spíš u DATEKu a dalších seriozních jádrem problému to, že každý se dnes přes internet může rozhodnout a podepsat smlouvu s firmou na drhém konci světa, přičemž tato firma ani neví o existenci nějaké KCP. Zákazník je ale občan ČR a KCP má povinnost vyvíjet činnost k ochraně jeho investic (efektivitu nechme stranou). Je to těžko řešitelné, protože stejně jako přes DATEK mohu obchodovat přes firmy se sídlem např. v Singapuru - je to mé soukromé rozhodnutí. Rozhodně pokud by DATEK poskytoval služby např. na BCPP, musel by mít povolení KCP, pokud by zde sídlil (pobočka), tak totéž - bez ohledu na místo poskytování služeb. KCP by měla podle mě zmonitorovat on-line brokery a protože je vše globální, spojit se s SEC, jejíž dobrozdání pro důvěryhodnost brokera je pro mě dostatečná. Pokud je DATEK ok pro SEC v USA a pro poskytování služeb v rámci kapitálových trhů v USA, měla by být ok i pro KCP zde - i přes jistou rozdílnost zákonných norem.

+24
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 9. 2001 14:18, z branze

Panove, naprosto souhlasim, Datek mozna nema licenci od KCP, nicmene nejsem si vedom, ze by zde oficialne fungovala, ucet si zrizuje kazdy pres internet... je nesmysl, ze zverejnuji jmeno teto firmy, znam hramadu dalsich, kteri v seznamu od KCP nejsou a meli by, ja sam jsem u podobneho virtualniho brokera zacinal, samozrejme po tom, co se ukazalo, jak se veci maji, tak jsem zmizel, ale mam bohate zkusenosti z teto oblasti, je to jeden z nejvynosnejsich bussinessu na svete, alespon si to myslim. Tyto firmy hraji s klienty jen divadlo, nic se nedeje, resp. nerikam, ze vsichni, kteri jsou na seznamu. Myslim si, ze nekteri z nich, kteri jsou na seznamu jsou v pohode... naopak vim i o licencovanych -a tu licenci jim dala komise - kteri ten bussiness ciste nedelaji, ale tezko to prokazete. Zpusobu jak obrat klienta je mnoho a nachazeji se dalsi a lepsi a slozitejsi... Tak nebudte zase tak optimisticti. To, ze si jako klienti hlidate, jestili je broker licencovany, ma historii, to je jedine v poradku, nicmene si hlidejte jestli ma segregovany ucty, jestli mu potvrzujete prikazy apod. Preji vsem hodne stesti. (P.S.: Chybi Vam tam spolecnosti, o kterych KCP mozna ani nevi, jako jsou Centurio AG, TN Trading Network AG, Collins Marketing Group s.r.o. a podobne) Doufam, ze se tento trh za par let vycisti, aby my, makleri, mohli delat bussiness tak, jak se to ma a nebylo o tom pochyb!!!

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 54 komentářů)

4. 9. 2001 21:01 | Petr Doubravský

Tak radikální bych vúči KCP nebyl. KCP má na našem trhu určitě své místo a je nenahraditelnou institucí. Diletantismus, arogance a naprostá neschopnost jak uvádíte, pramení z toho, že KCP zaměstnává lidi bez patřičných zkušeností. Velkou část zaměstnanců tvoří absolventi škol bez příslušné praxe. Po nekolikaměsíčním seznámení se s fungováním kapitálového trhu svá místa opouští a nastupují do soukromé sféry. Platy zaměstnanců jsou totiž určovány dle tarifů státních úředníků (vyjma velký pětky). Jako velký optimista doufám, že nadměrná fluktuace pracovníků časem ustane a KCP se v brzké době stane plnohodnotnou institucí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 19:40

Pokud to nechapete, prectete si prosim paragraf 45c Zakona o cennych papirech.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 19:39

Mate naprostou pravdu pane Doubravsky a presne jste vystihl jadro problemu. Je vsak velice znepokojive, ze teto analyzy neni schopna KCP, tedy vladni organizace, ktera to ma "v popisu prace." Diletantismus, arogance a naprosta neschopnost, jimiz se vetsina akci KCP vyznacuje, jenom podkopava duveru ceskeho investora v trh jako takovy. Za dobu sve existence napachala KCP vice skody nez uzitku, at uz svou cinnosti nebo necinnosti, a je na case polozit si otazku, zda by nam vsem nebylo lepe bez ni.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 18:53 | Petr Doubravský

Jádrem celého problému je otázka zda Datek nabízí své služby přímo na našem území. V případě, že by je nabízel, musí mít na území ČR zřízenou pobočku a povolení od KCP dle §45c ZoCP. Ve svém prohlášení se KCP odkazuje na stránky www.datek.com. Na těchto stránkách Datek zcela jistě nenabízí své služby na území České republiky a nenabízí je na našem území ani jiným způsobem. Něco jiného samozřejmě je zda Datek nabízí své služby na svém území pro občany cizích států, k tomu ale potřebuje jen licenci od Komise v USA. Je to něco podobného jako když občan Bangladéše prostřednictvím společnosti Patria koupí několik českých akcií. A k tomu samozřejmě společnost Patria nepotřebuje licenci na území Bangladéše.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2001 18:12

KCP vznikla 1.4.1998
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 17:19

Diky bdelosti a ostrazitosti KCP konecne dojde i na firmu DATEK, ktera jiz po mnoho let (zrejme pokoutne) pusobi i na americkem trhu. V dusledku neschopnosti, slepoty a liknavosti americke SEC se DATEK vypracoval na pateho nejvetsiho online brokera s objemem cca 100 000 obchodu denne. My vsichni slusni lide ted pevne doufame, ze po skandalnim odhaleni ze strany KCP se americka SEC chytne za nos, jakeho ze hada si to ve firme DATEK jiz drahnou dobu hreje na prsou. Americti investori by meli KCP podekovat za to, s jakym nasazenim, moudrosti, rozhledem a nesmlouvavosti odbornici z KCP haji zajmy investora nejen ceskeho, ale vlastne i americkeho.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 16:34

Podle tvých příspěvků v jiných diskusích to nebude jenom většina názorů co nechápeš. Viď?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 16:24 | Radek

klidně jim na adresu podatelna@sec.cz může zaslat své neanonymní a něčím podložené tipy, pokud Vám jde skutečně o pořádek
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 15:57

To je nesmysl. DATEK preci v CR nic nenabizi. K cemu by mu asi byla licence od nejake srandovni KCP. Prectete si prosim zakon o cennych papirech.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 15:53

Na seznamu jsou firmy, ktere zadnou prislusnou licenci od KCP nepotrebuji, napr. DATEK a Harpoon.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 14:33 | Baronlempl

Vášemu názoru rozumím.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 14:32 | TGP

Myslím, že většina názorů je o tom, že KCP nezveřejnila všechny, ale jenom některé. Proč?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 14:30 | Baronlempl

KCP zveřejnila seznam obchodníků s cennými papíry, kteří své služby nabízejí bez příslušné licence. Nechápu většinu názorů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2001 14:20 | michal

Škoda, že to nefungovalo dřív - mohl jsem si ušetřit pěkných pár set tisíc. Richmond Consultancy mne kontaktovala někdy v únoru t.r., předala kontakt na londýnského brookera - Brownswille Management a bylo zle... No nic, chybami se člověk učí, i když je to někdy drahé. Takže službu schvaluji a držím jí palce, ať se jí podaří eliminovat co největší počet takovýchto podnikatelů... A mohla by najít i právní recept, jak je zlikvidovat úplně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2001 14:03 | nunosek

to Vam muzu rict naprosto presne. zadnou zalobu podavat nebudou :-)) vy jste asi informovan :-)), to je tedy des.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 13:59 | SkrivanekT

Myslíte, že na něco stačí? Možná tak vystupovat v cirkusu jako cvičení opičáci - tohle mi totiž ten seznam připomíná. Nepochybuji o tom, že podobných firem bez povolení jsou další desítky, a tak se musím ptát, proč zrovna tihle, proč bez vysvětlujícího komentáře
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 13:52 | René Jež

Jenže těch bezlicencových je mnohem více, takže se nutně naskýtá otázka - proč vybrali zrovna tyto a jiné, o kterých vědí stejně dobře, nikoliv? Qui bono?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2001 13:33 | MichalNY

Myslím, že pletete dohromady pojmy a dojmy. Pokud vím, KCP by měla HLÍDAT kapitálový trh v ČR a investory taktéž a tamtéž. O výsledcích této "činnosti" (nečinnosti) se raději nebavme. Pokud vycházíme ze základního poslání KCP, je zařazení DATEKu na seznam "potencionálních" podvodníků nesmysl. Ztratit hodnotu lze kdekoliv, i u brokera, který je úplně v pořádku, či přes obchody v bance. Já sám nevím o tom, že by DATEK dělal jakoukoliv kampaň v ČR - na internetu je jedno, v které zemi je zrovna umístěn připojený PC. Takže bych doporučil zkusit hledat spíše SKUTEČNé podvodníky a nebezpečné firmy, nikoli brokery - proč tam neuvedli např. CITIBANK, resp. CITICORP, která nabízí v USA totéž co DATEK, a dalších xy firem? Nikdo z nich nemá povolení působit v ČR, a ani zde nepůsobí - působí na internetu. Proto si myslím, že zde je to skutečně střelba vedle - pokud ovšem KCP nemá podklady o tom, jak DATEK někoho uvedl v omyl a způsobil mu škodu, což by bylo cosi jiného. Potom je to ovšem případ pro orgány v USA a pochybuji, že by se cosi podobného dověděly až po KCP.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2001 12:45 | nunosek

Je videt, ze jste tiskovou zpravu KCP vubec nepochopili. Nikdo v ni netvrdi, ze Datek Online Financial Sevices LLC neni clenem NASD/SIPC v USA a ze nema licenci obchodniku v USA a ze to neni skvely obchodni ci neni jeden z nejvestich. Osem, jestli jste postrehli, tak Ceska republika neni 52. statem USA a ma sve vlastni zakony a pravidla. At si dela Datek v USA, co uzna za vhodne, ale pokud chce nabizet sve sluzby u nas, musi mit v CR licenci. To jsou zakony CR. Uprimne pochybuji, ze USA maji zakony v teto veci jine a ze nejaky nas cesky obchodnik by si mohl jen tak v klidu zridit internetove stranky (ci rozesilat letaky) v USA a USSEC by to brala jako neco, co se ji netyka. Maji daleko prisnejsi pravidla, ktera se tykaji tvorby internetovych stranek v oblasti on-line obchodovani a obchodovani na jejich uzemi vubec. Kazdy stat ma sva pravidla a ucastnici na trhu daneho statu musi proste tato pravidla dodrzovat. A varovat sam pred sebou by mel spise ten, kdo zakony danych zemi nezna a siri dogmaticke a zmatene nazory.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2001 11:20 | nunosek

Mel by jste si podrobne nastudovat ceske zakony, nez vypustite do obehu tento nesmysl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlastimil Tlustý

politik

Tomáš Chrenek

podnikatel, Moravia Steel

Vlastimil Tlustý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Tomáš Chrenek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services