Léto ve znamení balíčků

Trend letošního léta je jasný – balíček sestavený z vlastních fondů, a to podle ochoty jednotlivých klientů podstupovat riziko. IKS prodává Felixe, SIS začala v červenci nabízet Sporoplán a ČSOB Investiční program.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 8. 2001 16:21, milovník Sporoplánu

Ne, argumenty mi nedosly. :-) Moje posledni myslenka byla, ze o kvalite rozhodne jediny clovek: klient. Ani ja ani ostatni autori o tom rozhodovat nebudou. Proto jsem nevidel prilis smyslu o tom "ktery balicek je nejlepsi" diskutovat. Sama otazka je polozena provokativne a dokonce bych rekl, ze spatne. Spravne by asi mela znit: ktery balicek je nejlepsi pro koho? A ted jsem rukavici zvednul. Takze kdyz uz tady odpovidam, odpovim i na ostatni pripominky: Nepisu s carkama a s hackama, protoze jsem stara pocitacova skola, kdy internet cesky neumel a dokonce dnes nekdy neumi. Pak je lepsi psat bez diakritiky, protoze tu precte kazdy. Malokdo vsak precte zmrseny text, kdyz se podari cestinu spatne kodovat). Takze to omluvte. (poznama k me cestine). Sporoinvest bude mit vynos okolo inflace a pravdepodobne nad vynosem terminaku (ty jsou obvykle pod inflaci, ze ano). Vyrazne nad inflaci se muze dostat jedine ojedinele (rok 1999). Podobne hospodarske podminky se snad (dikybohu) nebudou opakovat. (poznmka PJ ke Sporoinvest a vynosu terminaku u teze matky). Kdo chce mit vynos vyrazne nad inflaci, musi mit nervy a trpelivost investovat jinam nez do penezniho trhu (treba do dluhopisu ci jeste lepe akcii). Privatizacni fondy si mohl zalozit kazdy a nemuzu prijmou argument, ze investicky s priv. fondy z toho maji nejake zvlastni vyhody. Proste si je zalozili, zatimco jini to neudelali a timto vysvetluji svou mensi konkurenceschopnost. A zrizeni privatizacnich fondu bylo vlastne obrovskym testem duveryhodnosti investicni spolecnosti. Leckery akcionar/podilnik by mohl vypravet. A v tomto testu duveryhodnosti ISCS (SIS) obstala na vybornou. (poznamka ke kuponovym fondum). pj-telekom pise, ze je hospodarska krize (pry tomu akorat nikdo tak nerika) a tim snad zduvodnuje vykon pioneer trustu. Odpovim otazkou: a jaka je ve svete nezamestnanost? a ktere ekonomiky vykazuji pokles HDP. Kde je extremni inflace? Z vyspelych ekonomik takovou ekonomiku neznam. Soudim, ze zadna krize neni. vykon PT se neda omluvit. A co se da delat? Bohuzel ted uz nic. Klientum doporucuju si to pamatovat. Nekdo psal o tom, ze se nesetkal s dostatkem informaci o Sporoplanu na pobocce CS. Ja se priznam, ze jsem se nesetkal ani s zadnou propagaci. Budou propagovat, az si budou jisti, ze to bude umet nekdo prodat. (poznamka k informovani). Proc jste se napr. neinformoval na infolince? A kdosi se ptal, jak funguje zajistovani ve Sporoplanu. Jednoduse: napr. po sedmi letech pravidelneho investovani do akcii se automaticky prestane do akcii investovat. Vase investice bude smerovat pouze do penezniho trhu. Mezitim se vase podily z akciove casti ale i z dluhopisove casti portfolia budou postupne (2 roky) prevadet do penezniho trhu a nakonec mate vsechno ve sporoinvestu a je to pripraveno k pouziti bez rizika kolisani trhu. Verim, ze jsem timto hozenou rukavici zvedl a ze jsem ji take dokazal pevne udrzet. A jeste jednou opakuju, ze o kvalite rozhodne klient. Diskutovat muzeme donekonecna.

Zobrazit celé vlákno

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 8. 2001 13:27, Baronlempl

Nemám dostatek informací k posouzení jednotlivých balíčků. Všechny tři banky to jistě nedělají z lásky k bližnímu. Chtějí určitě, aby jim dcerky více vydělávaly. Pravidelnými měsíčními přesuny stokorun vydělávají dokonce přímo. Pokud však zabrání lidem v páchání úplných pitomin (kapitálové životní pojištění, investiční životní pojištění, finanční letadla...), dělají souběžně i veřejně prospěšnou činnost.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 29 komentářů)

3. 9. 2001 19:21 | CSrypatschek

O.K. :-)
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2001 21:14

Trochu jste se dotkl CSdefence, když vyslovujete podezření na autorství jinak podepsaných příspěvků... Balíčky nejsou můj styl - to přenechám s radostí milovníkovi sporoplánu - a je tam od Vás i několik sarkasmů, kterých mu doporučuji si povšimnout...
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2001 20:30 | CSrypatschek

... nějak se mi ten "milovník Sporoplánu" nezdá. Není to snad sám CSdefence nebo jeho brácha či bratranec ? Doporučuji vždy ráno bróm do kafe a studenou sprchu, ono to "milovnictví" přejde. Ale vážněji k posledním perestrojkovým ročním výsledkům ISČS. Takový akciový OPF ISČS Sporotrend, jako typický příklad spořitelního umu, dnes tragicky doplácí na školácky nedostatečně diverzifikované portfolio a nervově labilnějším podílníkům ze spořitelny tak asi moc radosti nedělá. Zde koncipované portfolio "hop, nebo trop !", navíc u českých akcií v podmínkách "bémiš švajneraj", plně akceptuji jako uvědomělou spekulativní volbu v nějakém osobním portfoliu, ale ne u akciového OPF, který je strkán pod nos konzervativní klientele ČS. To je od správce nezodpovědné, neboť průměrný klient ČS portfolio kupovaného fondu nezkoumá a rizika si není vědom. A ta anabáze předělávání statutu a investičního zaměření fondu, to je také nedůvěryhodné a prostě se to nedělá. Nebudu si přece vybírat a kupovat hrušky, aby mi z nich v krámě ( tj. v ISČS - dříve SIS) cestou ke kase udělali švestky. O opravdu mizerných tzv. zajištěných výsledcích vlajkové(!) lodi ISČS, OPF peněžního trhu Sporoinvest, raději, v porovnání s konkurencí výsledků jiných OPF a s inflací(!) v ČR, ani nemluvě. V případě ISČS jde tedy dnes jen o přemalovávání původní firmy SIS a o obyčejnou jednoduchou technickou úpravu bankovního software (obal balíčku a způsob jeho převázání se pojmenuje názvem "balíček"), která sice vypadá zajímavě, v praktickém použití u sofistikovanějšího investora bude ale zbytečná a svazující. Užitečný bude snad jen ten test. Pokud se budu zajímat o obsah(!) balíčku, což je klíčové(!), v současnosti bych "tetě ze Lhoty" raději doporučil produkty IKS-KB, jejichž správa portfolií fondů se mi jeví již delší dobu daleko profesionálnější a transparentnější. Hrubá stádnost českých ovcí a síla distribučního kanálu ČS daná tradicí však ale asi nakonec v konečném výsledku objemově, tedy kvantitativně, zvítězí ... ach jo :-(
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 8. 2001 8:51 | pjt

Pro mne neni hospodarska krize definovana podle Marxe, ale reprezentuji ji realne vykony ekonomik a kapitalovych trhu. A ty za posledni dva roky nejsou nic moc. Pioneer Trust me zas tak nepali, mam v nem jenom neco malo penez po svem odchodu na pocatku roku 2000. A zcela jiste nemam potrebu jej obhajovat jako produkt. O duveryhodnosti ISCS (a rady ostatnich) nepochybuji. ISCS neudelala zadny podraz na sve klienty (jako rada ostatnich). Nevim, kde berete jistotu, ze Sporoinvest bude nad letosni inflaci (cca 6%) pri svem 8-mi mesicnim vykonu 2.4%. Takze bych rekl, ze klienti moc "happy" nebudou. Na pobiti inflace bych si u Horacka nevsadil ani za kurz 1:100. Zajisteni neni zadnym zajistenim, ale pouhym prelitim strategii v ramci jedne spolecnosti. Pri zname volatilite ceskych MM bych o bezrizikovosti radeji nemluvil.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2001 15:29 | Baronlempl

pj se také ztratil.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 8. 2001 8:08 | Baronlempl

Vážení pánové pj a Mir. Koláři! Níže píše milovník Sporoplánu (22. 8. a 28. 8.). Četli jste to? Zkuste mu odpovědět. Děkuji a moc se těším.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 8. 2001 16:21 | milovník Sporoplánu

Ne, argumenty mi nedosly. :-) Moje posledni myslenka byla, ze o kvalite rozhodne jediny clovek: klient. Ani ja ani ostatni autori o tom rozhodovat nebudou. Proto jsem nevidel prilis smyslu o tom "ktery balicek je nejlepsi" diskutovat. Sama otazka je polozena provokativne a dokonce bych rekl, ze spatne. Spravne by asi mela znit: ktery balicek je nejlepsi pro koho? A ted jsem rukavici zvednul. Takze kdyz uz tady odpovidam, odpovim i na ostatni pripominky: Nepisu s carkama a s hackama, protoze jsem stara pocitacova skola, kdy internet cesky neumel a dokonce dnes nekdy neumi. Pak je lepsi psat bez diakritiky, protoze tu precte kazdy. Malokdo vsak precte zmrseny text, kdyz se podari cestinu spatne kodovat). Takze to omluvte. (poznama k me cestine). Sporoinvest bude mit vynos okolo inflace a pravdepodobne nad vynosem terminaku (ty jsou obvykle pod inflaci, ze ano). Vyrazne nad inflaci se muze dostat jedine ojedinele (rok 1999). Podobne hospodarske podminky se snad (dikybohu) nebudou opakovat. (poznmka PJ ke Sporoinvest a vynosu terminaku u teze matky). Kdo chce mit vynos vyrazne nad inflaci, musi mit nervy a trpelivost investovat jinam nez do penezniho trhu (treba do dluhopisu ci jeste lepe akcii). Privatizacni fondy si mohl zalozit kazdy a nemuzu prijmou argument, ze investicky s priv. fondy z toho maji nejake zvlastni vyhody. Proste si je zalozili, zatimco jini to neudelali a timto vysvetluji svou mensi konkurenceschopnost. A zrizeni privatizacnich fondu bylo vlastne obrovskym testem duveryhodnosti investicni spolecnosti. Leckery akcionar/podilnik by mohl vypravet. A v tomto testu duveryhodnosti ISCS (SIS) obstala na vybornou. (poznamka ke kuponovym fondum). pj-telekom pise, ze je hospodarska krize (pry tomu akorat nikdo tak nerika) a tim snad zduvodnuje vykon pioneer trustu. Odpovim otazkou: a jaka je ve svete nezamestnanost? a ktere ekonomiky vykazuji pokles HDP. Kde je extremni inflace? Z vyspelych ekonomik takovou ekonomiku neznam. Soudim, ze zadna krize neni. vykon PT se neda omluvit. A co se da delat? Bohuzel ted uz nic. Klientum doporucuju si to pamatovat. Nekdo psal o tom, ze se nesetkal s dostatkem informaci o Sporoplanu na pobocce CS. Ja se priznam, ze jsem se nesetkal ani s zadnou propagaci. Budou propagovat, az si budou jisti, ze to bude umet nekdo prodat. (poznamka k informovani). Proc jste se napr. neinformoval na infolince? A kdosi se ptal, jak funguje zajistovani ve Sporoplanu. Jednoduse: napr. po sedmi letech pravidelneho investovani do akcii se automaticky prestane do akcii investovat. Vase investice bude smerovat pouze do penezniho trhu. Mezitim se vase podily z akciove casti ale i z dluhopisove casti portfolia budou postupne (2 roky) prevadet do penezniho trhu a nakonec mate vsechno ve sporoinvestu a je to pripraveno k pouziti bez rizika kolisani trhu. Verim, ze jsem timto hozenou rukavici zvedl a ze jsem ji take dokazal pevne udrzet. A jeste jednou opakuju, ze o kvalite rozhodne klient. Diskutovat muzeme donekonecna.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2001 16:51 | pjt

Nejak Vam dosly argumenty. Nebo to byly jen kecy? Proc nezvednete rukavici?
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2001 23:26 | Novak

Diky, zkusim to.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2001 20:54 | wojtechm

Jenoduše: FELIX má zatím pouze poměrně konzervativní strategie a nevěřícím Tomášům, co mají ve štrozoku statisíce, tak mohou ukázat poměrně bezpečnou možnost výdělku, samozřejmě vyšší než nabízejí termínované vklady. No a pokud někdo okusí za mizernou pětistovku investování, pro které u některých firem potřebuje tisíce a více, přisype časem víc. Působí to jako dobrá "osvěta" a je to přístupné skutečně všem. Osobně to schvaluji. IKS se to zcela 100% vrátí během relativně krátké doby. Důkazem je již nyní rostoucí nákupy fondů z IKS zařazených do FELIXE.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2001 20:49 | wojtechm

Souhlasím s Vámi. Služby proklamované v souvislosti se Sporoplánem jsou na bídné úrovni. Navštívil jsem tři pobočky ČS a nikde jsem nedostal uspokojivé informace. Asi jsem byl, jako člověk okrajově se zabývající investováním, trochu náročný na detaily. Po těchto peripetiích jsem došel k závěru: Sporoplán nebrat. Sice nemusí být špatný, ale chybí mi k tomu fundovaný servis, který např. poskytuje Pioneer. Co se zajištění majetku týče, bylo mi pracovnicemi ČS vysvětlováno něco v tom smyslu, že si určím dobu investování(!!!). Že by napodobenina v tuzemsku neexistujích fondů životního cyklu? Jinak k Pioneeru: řekl bych, že fond se nezachoval jako balancovaný, jestliže měl 35% portfolia uloženo v telekomunikacích apod. To je krajně nevyvážené portfolio a odpovědní pracovníci nebyli schopni na přímý dotaz, proč Pioneer takto investoval, odpovědět (Pioneer Trust). Nicméně stále se jedná o špičku na trhu.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2001 20:41 | wojtechm

Jako nejpřístupnější se mě osobně jeví FELIX s vkladem již od 500 Kč, ale šíře produktů (rozuměj dle typu investice) je velice úzká. Mě osobně vyhovuje dravější styl investování při malých částkách, takže pak zbývají jedině samostatné fondy. Dobrou zkušenost mám např. se ŽB-Trustem, ačkoliv výběr fondů je poněkud omezený. Ale vklady jsou od 500 Kč standardem bez jakéhokoliv dalšího podmiňování.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2001 20:37 | wojtechm

Souhlasím. Ale zkusil jste si jej v ČSOB pořídit? Já jo, a znechuceně jsem odešel. Přepážková pracovnice absolutně neměla o produktu ponětí a dělaly jí problémy i základní termíny jako výkonnost, statuty apod. Stalo se v ČSOB v Českých Budějovicích na Lannově třídě. Pro jistotu jsem investoval u konkurence (ne u tuzemské).
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2001 17:13 | Baronlempl

Protože jste otupěl psaním bez diakritiky. Čeština se bez diakritiky, bohužel, neobejde.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 8. 2001 13:56 | easygoer

Přece jen se mi nejvíc líbí balíček ČSOB. Ani ne tak kvůli mixu jednotlivých základních produktů, který je dost podobný jako u konkurence, jako spíš kvůli široké zahraniční nabídce a zázemí.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2001 22:22 | pjt

Jestli Vam v necem konkuruji, to nevim - milovnikem mozna jsem, ale ze bych miloval fondy, tak takhle uchylny nejsem. K poradenstvi ISCS - potazmo CSAS - jsem se jiz nekolikrate na tomto serveru vyjadril. Ma zkusenost s tak jednoduchou akci jako je zalozeni uctu na pobocce v centru Prahy hovori za vse. Ze bych pozadoval Vami proklamovane si nedovedu dost dobre predstavit. O Sporoplan jsem se zajimal. Informace byly, slusne receno, jednoduche. O individualnim pristupu nemluve. Co mne zaujalo je Vase informace o zajisteni investice. Muzete to rozvest? To, ze si prevedu penize do Sporoinvestu mi pripada dost zcestne nazyvat zajistenim. Treba to ale funguje jinak, jenom jsem to nepochopil z Vaseho prispevku. Netusim sice proc jsem spojovan s prodejem fondu Pioneer, Zlatou stredni cestou a podobnymi blaboly, ale budiz. Obcas jsem se v techto diskuzich Pionyru zastal, protoze si porad jeste myslim, ze jejich uroven sluzeb je docela bezchybna. To, ze maji -35% je nepotesujici, ale co se da delat. Vzdyt je hospodarska krize, akorat to nikdo takto nenazyva! Na druhou stranu Sporoinvest neni take zadna hvezda, pokud ma vynos blizky terminovanemu vkladu u teze matky. Privatizacni fondy a s nimi spojene poplatky mi asi nevyvratite, ze? Leda, ze by se milovnici vzdavali prijmu, coz ja nedelam. Vasi nabidku neprijimam, diskutovat se da i v dobe miru :-).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2001 20:42 | Vas Ctitel

Mistre piste radeji anglicky, cesky vam prestavam rozumet.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2001 14:12 | Baronlempl

To je moje nedoporučení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2001 10:56 | Baronlempl

Nedoporučuji, aby pj příměří přijal. Vždy se totiž podepisuje. Anonym má vždy pouze dvě práva: 1) Volební. 2) Držet hubu a krok. V žádném případě nemá právo cokoliv psát...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 8. 2001 10:43 | milovnik Sporoplanu

Ajajaj... To je zajimave, ze mezi beznymi ctenari je spousta lidi "chytrejsich" nez lide (obvykle zamestnanci konkurence, ze ano:-) ), kteri tyto produkty konstruovali (pozn. ke Sporoinvestu a Sporobondu). Neodpustim si proto take trochu jedovatosti. Temi flexibilnimi spolecnostmi myslite treba Akro? Nebo Vas Pioneer? (poznamka ke zkostnatelosti). Jelikoz znam Sporoplan, muzu rici, ze autor clanku zapomnel nektera fakta: nejedna se jen o nejake balicky. Jde hlavne o poradenstvi, ktere k nim dostanete. Balicku je sice standardnich pet (co se tyce slozeni), ale je mozno pro narocnejsiho klienta vytvorit balicek individualni (byt to nebude asi casty pripad, protoze 5 balicku je pomerne jemne rozdeleni). Do individualniho "vlastniho" Sporoplanu muzete davat fondy dle libosti (nejen v clanku uvedene) v jakemkoli pomeru. Ale to neni vsechno. Hlavni rozdil od konkurencnich balicku je ten, ze po investicni fazi nabizi i zajistovani majetku. Jak vime, trhy kolisaji a zajistenim muzeme snizit riziko ukonceni investovani v nevhodnou dobu. No, a kdyz uz mam majetek zajisteny, muzu si uzit svych penez. A to dokonce nekolika zpusoby: jednorazova vyplata (nic noveho pod sluncem), nebo je nechat zajistene ve Sporoinvestu (nic noveho pod sluncem). Podle mych informaci vsak nikdo z konkurence neni schopen ziskane penize klientovi v podobe jakesi renty napriklad mesicne pravidelne po stanovenou dobu vyplacet. Takze na zaver trochu propagandy: nejlepsi fondy s nejlepsimi sluzbami nastavitelnymi presne dle potreb klienta (profil, castka, lhuty investicni, zajistovaci i zpusob, pripadne delka vyplatni faze atd.) a nejrenomovanejsiho spravce u nas, ktery neprodava svoji "zlatou stredni cestu" (Pioneer Trust) s rocni vykonnosti cca -35% p.a. (jak pak vypadaji agresivnejsi varianty???). Konec propagandy. Narazky na privatizacni fondy a jejich poplatky nebudu vubec komentovat. Navrhuji mir a primeri. Vyvarujme se, prosim, komentaru jako je ten Vas (a take jako je ten muj:-) ). O tom, ktery balicek je nejlepsi rozhodne jediny clove. A tim je klient. Amen.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Bakala

podnikatel, BXR Group

Markéta Šichtařová

ekonomka

Zdeněk Bakala
ÚSPĚŠNOST
20,00 %

z 5 duelů
×
Markéta Šichtařová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services