O dost více fondů, trochu méně hvězdiček

Výkonnost, riziko, stabilita - tři faktory ovlivňující, který fond si v pravidelném scoringovém hodnocení polepší a který pohorší. Výsledky i přes opětovný propad kapitálových trhů nevyhlížejí nijak tragicky.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 8. 2001 10:54, Feudál

Na druhé straně je pravdou, že Francouzi jsou, co se týče vína a koňaků, eventuelně armagnaců, až neuvěřitelní nacionalisté. Tím ovšem rozhodně nechci tvrdit, že francouzská vína nejsou dobrá. Většina je výborných, část dobrých a část, nu, pitelných. Tvrdím, že dobré moravské víno se dobrému francouzskému může vyrovnat. A vůbec - Francouzi neví, co je ve světě dobré...

Zobrazit celé vlákno

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 8. 2001 10:10, Boucek Antonin

Panove, aniz bych se Vam chtel plest do Vaseho vinoznalectvi, dle World Atlas of Wine 4th edition (vydano v roce 2001) nestoji moravska cervena vina za nic (neni tam pro ne dobre klima). Dobre vino je (dle atlasu) v CR mozne nalezt jen mezi viny bilymi (konkretne dle nich ryzlinky a rulandske na Palave).

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 35 komentářů)

17. 8. 2001 10:14 | Ropucha

A psali tam něco o řeckých vínech? Jsem pouhý konzument, ale některá z nich se mi zdála naprosto neopakovatelná, ba řekla bych, že se vyrovnají dobrému portskému.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 17:00 | TGP

Bledá závist První investiční, která nedopadla právě nejlépe? Ale no tak, prostě se s tím smiřte :-)
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 14:26 | diskus

Ale ty výsledky. Nejhorší fondy (co do zhodnocení) jsou s plno hvězdičkama. Vážně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 14:19 | diskus

Pokud si opravdu myslíte, že jsou SPADové akcie na mimnimálních cenách, považuji Vás za nenapravitelného optimistu. Ztráty v současné době investorům nevznikají z jejich prodeje, ale z držení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 11:49 | Boucek Antonin

Kupodivu se tam z evropskych vin doporucovala (mezi jinymi) vina bulharska. Tam je pry pomer mezi cenou a kvalitou temer neuveritelny.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 11:01 | TGP

A proto si koupili Komerční banku?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 10:54 | Feudál

Na druhé straně je pravdou, že Francouzi jsou, co se týče vína a koňaků, eventuelně armagnaců, až neuvěřitelní nacionalisté. Tím ovšem rozhodně nechci tvrdit, že francouzská vína nejsou dobrá. Většina je výborných, část dobrých a část, nu, pitelných. Tvrdím, že dobré moravské víno se dobrému francouzskému může vyrovnat. A vůbec - Francouzi neví, co je ve světě dobré...
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 10:44 | urubkova

Pravdou je, že mí francouzští přátelé česká červená vína vůbec nepijí, když přijedou, dávají si jenom bílá. Přece jenom u nás není takové podnebí, aby vína odpovídala francouzským zvyklostem. Je to ale přesně, jak říká feudál. Všechno je otázkou osobních chutí. I když nejraději piju Sylvánské zelené, nějaké to dobré (moravské)červené doma vždycky mám :).
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 10:43 | Feudál

:o)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 10:39 | NEWTON

Článek k vínu bych taky uvítal, nebo rovnou nějaký komoditní fond na víno - ale myslím, že v Čechách by porfolio stejně časem správci vychlastali a podílníkům by zbyly jen špunty :-(
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 10:21 | Feudál

De gustibus, non est disputandum... Určitě tam bylo napsáno, že skvělá jsou především kalifornská, ne? Pánové - bezpochyby jsou (Chardonnay), ale proč by potom měla být dobrá vína třeba německá - a jsou? S tím Rulandským šedým a bílým potažmo ryzlinky - králi mezi víny - ovšem souhlasím. Já však raději vína červená. Nelze věřit všemu co se v cizině píše.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 10:10 | Boucek Antonin

Panove, aniz bych se Vam chtel plest do Vaseho vinoznalectvi, dle World Atlas of Wine 4th edition (vydano v roce 2001) nestoji moravska cervena vina za nic (neni tam pro ne dobre klima). Dobre vino je (dle atlasu) v CR mozne nalezt jen mezi viny bilymi (konkretne dle nich ryzlinky a rulandske na Palave).
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 9:53 | Feudál

Dobré ráno pane Barone. Nezapomeňte také na Cabernet Sauvignon, mimořádný buket! Pokoj nedají, ani jim o to nestojím.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 9:02 | Baronlempl

Dobré ráno, pane Feudále! Frankovku 2000 ochutnám. Šmudlové a šmudlinky Vám nedají pokoj. Ale jsou to duté makovice, že?
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 8:37 | Přítel

To víš nový vlastník IPB, povedená ČSOB potřebuje na něčem vydělat!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 8:33

Teď trochu vážně. Metodika hodnocení CRA Fond scoringu byla vytvořena ratingovou agenturou CRA Rating agency, a.s. ve spolupráci s finančním portálem penize.cz. Objektivita a správnost hodnocení je garantována CRA, která je přidruženým partnerem Moody´s Investors Servis. Metodika byla uveřejněna ve formě tiskové zprávy dne 12.10.2000. Plné znění používané metodiky lze nalézt na www stránkách crarating.com.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2001 8:06

Souhlasím s baronlemplem. I když na českém kapitálovém trhu je možné naprosto všechno, zejména v negativním smyslu, takže nějaké dlouhodobé investování do čehokoliv včetně fondů je z více než 50% ztrátou peněz. Podívejte se např. na současný masový výprodej SPADových akcií z fondů PIAS v době, kdy jsou na inimánlích cenách. Kdo myslíte, že ponese ty obrovské ztráty? Hlupáci investoři. Promiňte, nic ve zlém, ale myslím to s Vámi po osobních zkušenostech dobře.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2001 3:13 | Feudál

Ujišťuji vás, že moravské Frankovky ročník 2000 byly skvělé ještě jako mladé. Nyní jsou neopakovatelné.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 8. 2001 17:26 | Baronlempl

Nejsem investor, pouhý spekulant. Proto vězte předem, že můj názor je z mého pohledu a nehledejte v něm objektivitu. Scoringové hodnocení sleduji jako pomocný údaj: přibývají hvězdičky? - ubývají hvězdičky?. Pro mne je důležité si odpovědět na tyto základní otázky: 1) Pokleslo v poslední době dostatečně čisté jmění na jeden podíl? 2) Dá se alespoň s určitou pravděpodobností očekávat jeho růst? 3) Bude růst v přijatelné době vyšší než poplatky? 4) Je investiční společnost tak veliká, aby ji nepoložila maličkost? 5) Je vlastníkem investiční společnosti tak veliká banka či jiná finanční instituce, která si nemůže dovolit nepřikrýt případné problémy své investiční společnosti? 6) Nemá větší naději přímá operace na kapitálových trzích? Potom se snažím najít odpověď na další a další otázky. Vidíte, jak těžký život má spekulant. Nechte ho tedy, prosím, spekulovat. On nemá nic proti investování. Nic proti budoucím výnosům odhadovaným z historie... Má svou pohádku a přeje investorům jejich pohádku. Nic podstatného si za peníze stejně nekoupíme, ani investoři, ani spekulanti, dokonce vůbec nikdo...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 8. 2001 17:12 | TGP

Ale zajímají ty jejich hvězdičky ještě někoho? Vždyť je nikdo nebere vážně a pro marketingový rozpočet je to stejná věc jako PR článek v novinách.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kellner

podnikatel, PPF

Zdeněk Matějovský

podnikatel, Povlečení Matějovský

Petr Kellner
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Zdeněk Matějovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services