Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Akcie je prostředníkem mezi penězi investorů a zájmem firmy na dalším rozvoji. Podniky, které chtějí získat další peníze nabízejí prostřednictvím burzy své akcie. Investoři, kteří je kupují zase hledají společnosti se zajímavými projekty do kterých by mohli uložit své peníze a v nichž by mohli v budoucnu dosáhnout velkého zisku.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 7. 2001 17:33, XXX

Mate pravdu. Jen se slusi dodat, ze v dnesni ekonomice se mali stavaji koristi velkych a co funguje u vyroby aut, aerolinii ci vyrobcu limonad proste funguje i u burz. I u burz existuji vynosy z rozsahu a vyhody standardizace aplikovane na vetsi pocet subjektu a i u burz preziji jen ty velke, ktere jsou schopny koncentrovat velkou nabidku a velkou poptavku za stejnych podminek (obchodni pravidla, pravidla reportovani, atd.). Stejne jako u spotrebitelu nemela koncentrace vyroby limonad ci aerolinii do mensiho poctu vetsich subjektu negativni dopady, nebude tomu tak ani u burz na jejich zakazniky (investori + emitenti).

Reagovat

 

+21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Boucek Antonin 30. 07. 2001 11:02)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 7. 2001 12:04, Feudál

Dlouhodobě je jak dlouho? Vy máte pocit, že pražská burza je fungujícím kapitálovým trhem? Nebo, že česká ekonomika je skutečnou tržní ekonomikou? Nemám ten pocit, neboť se vzájemně zjevně nepotřebují, pak je asi něco v nepořádku. Netvrdím, že burzu nepotřebujeme, protože jsme malí - my jí nepotřebujeme takovou, jaká dnes je (a asi ještě dlouho bude - bohužel). Představa, že současná burza žene českou ekonomiku vpřed je úsměvná (Bůh ví, že bych to tady chtěl v budoucnu odvolat). Jo, á propos, globalizace. "Slušné" podniky v cizině klidně kotují na druhé straně zeměkoule...

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 31. 07. 2001 11:34)

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

30. 7. 2001 4:23 | Feudál

Konečně někdo napsal vcelku natvrdo, co bude, když se konečně nevzpamatujeme. Snad ještě není pozdě. Ani já neinvestuji v tuzemsku. Je zde příliš mnoho zájemců o rychlé zbohatnutí na mrňavém tržišti. Doufám, že až se Burza konečně položí, tak to bude znamenat její znovuzrození, ovšem za zcela jiných pravidel. Anebo prostě burzu mít nebudeme, ostatně dnes svou základní funkci neplní a vcelku nikomu to nevadí. Slušné podniky ať kotují třeba ve Frankfurtu, ostatně tam mají daleko větší šanci udat novou emisi než v rozkradené Praze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

30. 7. 2001 11:02 | Boucek Antonin

Nechapu, proc by se vyvoj prazske burzy (tedy trhu s deseti miliony obyvatel) mel nejak vyrazneji odlisovat od vyvoje jineho, stejne velkeho trhu. Tady mam na mysli predevsim Viden (take uz par let mrtva burza), ale naskyta se napriklad Recko, Belgie, Portugalsko ci Madarsko. Je to proste maly trh, to je vse.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

30. 7. 2001 13:25 | Anonym

Chcete rict, ze v cizine je mene lidi (investoru), kteri chteji rychle zbohatnout. To je k smichu. Pricina je jinde
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Feudál 30. 07. 2001 04:23)

30. 7. 2001 14:20 | kapitalista

Celkem souhlas. Pane Feudále, nemáte dvojníka? Pokud ne, tak proč na tomto serveru vystupujete jako finanční odborník (laik většinou neinvestuje v zahraničí) a na jiném (fincentrum.cz), to popíráte?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Feudál 30. 07. 2001 04:23)

30. 7. 2001 17:24 | XXX

Neexistence Prazske burzy neni zadna tragedie. Zeme s nejefektivnejsi kapitalovym trhem na svete - USA - ma dva hlavni (NYSE a NASDAQ) a tusim tri mensi regionalni burzy. Mozna i diky teto koncentraci maji burzy potrebnou likviditu. Kdybychom nekomu v USA rekli, ze staty Washington, Severni Karolina, Florida ci Utah by mely mit vlastni burzy budou nas mit za blazny, presto tyto staty maji HDP ktery ve sronani naseho HDP neni vubec maly. Proste koncentrace nabidky a poptavky ma velke vyhody a trend je takovy, ze i v Evrope - a zejmena vychodni - dojde ke konsolidaci a kapitalove trhy se budou koncentrovat na mensi pocet regionalnich burz. To ze burzou pro stredni a vychodni Evropu nebude Praha ci Bratislava, ale nekdo jiny (Frankfurt, Varsava, Viden ci dokonce nove vznikla burza kdovi kde?) je smutne, ale ne katastrofalni. Hlavnim problemem proc ceske podniky nemohou ziskat rozvojove prostredky emisemi akcii v budoucnu nebude neexistence prazske burzy, protoze dnesni technika umoznuje obchodovat s akciemi ceskych firem v podstate kdekoliv. Problem jsou ale spatne zakony protahujici vlastni vydani akcii a jejich zapis v registru, beztrestnost poskozovani mensinovych akcionaru temi majoritnimi, nedostatecna vynutitelnost radneho reportovani verejnych firem. Ze investori nemeli zajem o akcie Limartu? Neni divu. Domaci poptavka je minimalni a zahranicni investori zrejme meli pozadavky, ktere Limart nemohl splnit - moznost obchodovat s upsanymi akciemi behem nekolika dnu po upisu (a ne 3-6 mesicu az upis zaregistruje soud a SCP, pokud to nekdo soudne nenapdne a nebude se cekat roky), a dostatecnou likviditu aby mohli kupovat a prodavat dostatecne velke baliky akcii - radove ve statisicich USD za den aniz by tim zasadne ovlivnili cenu. To emise/free float za celkem USD 4 mil. nemuze nabidnout, protoze prodat 5-10% free floatu za jediny den bez ovlivneni ceny vetsinou mozne neni nikde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

30. 7. 2001 17:33 | XXX

Mate pravdu. Jen se slusi dodat, ze v dnesni ekonomice se mali stavaji koristi velkych a co funguje u vyroby aut, aerolinii ci vyrobcu limonad proste funguje i u burz. I u burz existuji vynosy z rozsahu a vyhody standardizace aplikovane na vetsi pocet subjektu a i u burz preziji jen ty velke, ktere jsou schopny koncentrovat velkou nabidku a velkou poptavku za stejnych podminek (obchodni pravidla, pravidla reportovani, atd.). Stejne jako u spotrebitelu nemela koncentrace vyroby limonad ci aerolinii do mensiho poctu vetsich subjektu negativni dopady, nebude tomu tak ani u burz na jejich zakazniky (investori + emitenti).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Boucek Antonin 30. 07. 2001 11:02)

31. 7. 2001 7:10 | Feudál

Dvojníka nemám. Dostal jste mě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kapitalista 30. 07. 2001 14:20)

31. 7. 2001 9:36 | Nightly Mirror

Stačí myslet hlavou. Kdo jsou největší akcionáři Burzy? Banky. Co chtějí banky? Aby si podniky chodily pro peníze k nim, anebo na Burzu? Dokud bude nejrychlejší IPO trvat 16 měsíců, úvěr bude vždycky dostupnější. Někdy mi přijde, že si banky Burzu udržují spíš jako skanzen. "Yes, we are a standard European-type democracy. Of course we have a Stock Exchange..."
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

31. 7. 2001 11:26 | kapitalista

Děkuji za upřímnost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Feudál 31. 07. 2001 07:10)

31. 7. 2001 11:34

Omyl. Vadí. Bez fungujícího kapitálového trhu nemůže dlouhodobě existovat skutečná tržní ekonomika. Mýtus o kotacích slušných podniků ve Frankfurtě, v Londýně a jinde šíří ti, kteří neznají náklady a rizika spojená s takovýmito akcemi. Ve skutečnosti však na těchto trzích není žádný zájem o akcie zahraničních podniků, které nemají slušnou obchodní historii na svém domácím akciovém trhu.
A že je ČR malá země na to, aby měla vlastní burzu - no, zkuste si představit Švýcarsko, Singapur nebo Hong Kong bez burzy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Feudál 30. 07. 2001 04:23)

31. 7. 2001 12:03 | XXX

Asi to vite lepe, ale tusim, ze napriklad v Hong Kongu ci Singapuru se obchoduje pomerne dost emisi podniku nalezajicich se mimo jejich uzemi. Souhlasim s prekazkou nakladu na kotace v jinych zemich, to je ale dano tim, ze nedoslo k harmonizaci pravnich a ucetnich predpisu a proces neni bezny, takze za vyjimecnou cinnost si poradci uctuji vysoke odmeny. Po harmonizaci predpisu by tentoproblem odpadl. Vysoke naklady (neco o nich vim) jsou take vysoke jen zdanlive, spise by se melo hovorit o prilis malych emisich.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 31. 07. 2001 11:34)

31. 7. 2001 12:04 | Feudál

Dlouhodobě je jak dlouho? Vy máte pocit, že pražská burza je fungujícím kapitálovým trhem? Nebo, že česká ekonomika je skutečnou tržní ekonomikou? Nemám ten pocit, neboť se vzájemně zjevně nepotřebují, pak je asi něco v nepořádku. Netvrdím, že burzu nepotřebujeme, protože jsme malí - my jí nepotřebujeme takovou, jaká dnes je (a asi ještě dlouho bude - bohužel). Představa, že současná burza žene českou ekonomiku vpřed je úsměvná (Bůh ví, že bych to tady chtěl v budoucnu odvolat). Jo, á propos, globalizace. "Slušné" podniky v cizině klidně kotují na druhé straně zeměkoule...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 31. 07. 2001 11:34)

31. 7. 2001 13:01

Takovou hlavu bych asi nechtěl mít, protože když někdo nabídne půjčku za 8% p.a. (banky) a jiný bude chtít 15% p.a. a více (investor na BCPP nebo wherever) kam půjdete vy?? Problém je jinde, IPO a úvěr se nedá srovnávat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nightly Mirror 31. 07. 2001 09:36)

31. 7. 2001 14:20 | Anonym

No oni klidne kotuji na druhe strane zemekoule, ale to je treba o te obchodni historii. A potom podivejte se kolik tech, podle vas slusnych, podniku je a jak jsou velke. Myslim ze gigantu typu Daimler u nas moc nemame.

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Feudál 31. 07. 2001 12:04)

1. 8. 2001 13:19

Problém není v burze samotné, ale v celém podivně přetransformovaném hospodářství této země, kde politici a státníci obhospodařují svá koryta, stát a národ jako celek je nezajímá (tedy proč by je měl zajímat kapitálový trh, když už je z něho všechno vycucnuté) a je preferováno (i když z jejich strany popíráno - nicméně viz však poslední rozhovor s Kunertem, jak to bylo s ním a Komerční bankou) obsazování rozhodujících institucí neschopnými, prodejnými kariéristy. Tak existují nefunkční instituce včetně soudů (a zde včetně rejstříkového soudu) a Komise pro cenné papíry, která se zviditelňuje na blbostech a stomilionové úniky majetku jsou v lepším případě "nevypátratelné" nebo "neprokazatelné". Jak za takového stavu může fungovat kapitálový trh a tudíž burza? Jen chudáci investoři, kteří na pražskou burzu kdy investovali, protože postupně dopadají jako střadatelé ve vytunelovaných bankách a kampeličkách (a to už nemluvím o přímo krádeži cenných papírů z vlastních účtů klientů Online Investor - ne tedy spravování portfolií u Private Investors, kdy pachatelé stamilionové krádeže běhají po svobodě a dokonce "spolupracují" s Komisí pro cenné papíry - na čem asi, na zahlazení stop???). Kocourkov, který ovšem úzké skupině zlodějů vyhovuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Trojan

producent

Dalibor Dědek

podnikatel

Ondřej Trojan
ÚSPĚŠNOST
67,57 %

z 37 duelů
×
Dalibor Dědek
ÚSPĚŠNOST
96,77 %

z 31 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Exploatace, Reeskont, Clearing, penzijní společnosti, odstoupení od smlouvy, operátoři, petr brousil, dtest, specifikace, nákup nemovitosti, Objem projektů, Zapakatel.cz, týdenní výkonnost, ctp, česká vláda, odúmrť, žlutá linka, příspěvek na zapracování

4Z48668, 1AZ5001, 1AZ5001, 5B67050, 5B67051

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK