OK karta není OK

Platební karty jsou častým terčem různých podvodníků. Ti vymýšlejí stále dokonalejší techniky zneužití karet, využívají zlodějských gangů a docela přitom riskují. Na trhu je však přes dvě stě tisíc úvěrových OK karet, jejichž zabezpečení je mnohem slabší a k jeho ošálení stačí trocha znalostí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 7. 2001 15:37, Bill Gates

Na uvádění materiálů ve formátu .doc mi vadí, že to není standard. Každý nesurfuje internet z práce a nemá nainstalovaný ukradený Word jako vy.

Zobrazit celé vlákno

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 7. 2001 13:07, TGP

Magor zůstane magorem, i kdyby se náhodou přihlásil. Navíc takhle můžete doufat, že to není váš kolega od vedlejšího stolu, ale někdo úplně cizí. Někdy je lepší nevědět...

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 50 komentářů)

18. 7. 2001 14:54

Máte pravdu. Je těžké si vybrat, ale protože v daném případě je GEC Multiservis vinen (za svoji neschopnost), je lepší mlčet, než dělat ze zákazníků hlupce. Jasně, že klasa komunikátor by se nebál říct: "Ano ano, tohle jsme nějak nezvládli, jenže podívejte se, co teď děláme, abychom naši chybu napravili." Ale kdo to v Čechách dokáže? Šéfové firem jsou nabubřelí a nevidí si na špičku nosu, PR agentury jsou zase připosrané, aby nepřišly o klienta, když mu dobře poradí. Tak raději všichni dělají špatnou práci a nakonec to odnese klient. Dobře mu tak!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2001 14:49 | PetrV

Přeji hezký den. Většina bankovních (úvěrových a dalších institucí) z pochopitelných důvodů informace o jakýchkoliv podvodech zamlčuje, tudíž nevíme, jestli se námi popsaný podvod skutečně stal. Vzhledem k jeho jednoduchosti se však mohl stát velmi snadno. Článkem jsme chtěli upozornit na mezery, o kterých v GE rozhodně ví a k podobným závěrům by mohl dojít kterýkoliv majitel OK karty či obchodník. Navíc mezi odborníky na karty je nezebezpečení OK karty vděčným tématem již nějakou dobu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2001 14:45 | Ales Bartos

A o tom to je - autorizace je špatná (protože trvá dlouho) a karta je méně bezpečná než jiné. Úrok taky není nejlepší, takže?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2001 14:42

Mlčet = přiznat vinu. Říkat takové bláboly jako slečna Nosková = dělat z lidí blbce. Opravdu Sophiina volba :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2001 12:47 | Gabka

Myslím si, že tímto článkem jste spoustu lidí navedli k podvodu. Ani ne tak prodavačky, ale spíš klienty, kteří se budou ohrazovat tím, že si nic na OK kartu nenakoupili. Že ja teda někdo podvedl. Jsem opravdu zvědavá, jak se o tom bude psát za měsíc či dva. Na druhou stranu zabezpečení OK karty asi není nejhorší, ale ani nejlepší. Daleko těžší je s touto kartou platit, protože telefonování a vypisování stvrzenky dlouho trvá. Já osobně přecházím k jiné pokladně, když vidím zákazníka platit OKáčkem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 7. 2001 11:56

Zastupovat GEC Multiservis asi není snadné. Obhajovat totální ignorantství tím, že podobně neschopní jsou konkurenti, ale asi není nejsprávnější mediální strategie. Někdy je lepší mlčet.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2001 11:16 | Zdeněk Kramoliš

Začít zavádět magnetický proužek a PIN v roce 2001 je trestuhodná nedbalost. Zákazníky jste tak vědomě vystavili velkému nebezpečí a takovéto píár mlžení a napadání lidí, kteří na vaše chyby poukazují, vám nepomůže. Měli byste prokázat alespoň trochu zdravého rozumu, přiznat problém a ne útočit na lidi, kteří na problém poukáží.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2001 10:27 | Stanislav Markovský

Souhlas, v Anglii zrušili karty autorizované pouze přes telefon před více než pěti lety právě kvůli nebezpečí jednoduchého zneužití. Banky si uvědomily, že nižší náklady na vydávání těchto karet (a výsledné úspory) nejsou tak důležité jako ochrana zákazníka a péče o něj. Ale v naší rozvojové zemičce to bude ještě asi chvíli trvat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2001 22:43 | Karel Řeřicha

Mám ten pocit, že kecy nemají cenu, pokud chcete cokoliv napadat, zjistěte si nejdříve fakta a předložte důkazy, že se tak skutečně již stalo. Je nemístné publikovat podobné návody na internetu, není-li to dokonce trestně postižitelné. Tento přístup bych rozhodně neočekával od www stránek, které se chtějí seriozně zabývat financemi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2001 17:23 | TGP

A co ostatní karty? Aura se dá zneužít úplně stejně?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2001 17:07 | David Lukáš

Je to sice zpátečnické, ale doporučoval bych držet se jedné finanční skupiny - a proto raději volit spotřebitelský úvěr s převodem peněz na účet a poté placení kartou od banky než takové nezabezpečené věci. Nemluvě o tom, že úroky na těchto kartách jsou obvykle výrazně vyšší.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 7. 2001 10:13 | SkrivanekT

Děkuji GE Capital Multiservis za reakci. Argumentace, že O.K. karta je zabezpečena jako jakákoli jiná platební karta, u níž dochází k ověřování po telefonu, je pravdivá, chybí ale údaj, že takto "zabezpečené" karty již nikdo, s výjimkou splátkové společnosti Cetelem, nepoužívá. Srovnání možností zneužití OK karty v obchodní síti a běžné platební karty na internetu podle mého názoru není adekvátní. Většina prodavačů v obchodech internet nepoužívá a zneužití tímto kanálem je tudíž málo pravděpodobné. Pokud by skutečně zneužili něčí kartu na internetu, povedou k nim znatelnější stopy (adresa na kterou půjde zboží, IP adresa počítače atd.) a rizika jsou větší. V běžné prodejně si prostě vezmou zboží a to si odnesou domů, což je pro prodavačku snadné a jednoduché. Zatímco k internetovým podvodům je třeba již nějakých znalostí, je nutné mít počítač, ke zneužití úvěrové karty stačí trocha drzosti a odvahy riskovat. OK karta je často používaným platebním prostředkem, jen v Hypernově se jejich prostřednictvím v minulém roce dosáhlo obratu přes 400 milionů korun. To znamená stovky až tisíce transakcí denně, často ve spěchu. Český internet si o takových obratech zatím (bohužel) může nechat jen zdát. Ještě podotýkám, že například ani platebními kartami GE Capital Bank na internetu pro riziko zneužití platit nelze. Tato banka, stejně jako mnoho dalších, všechny e-commerce transakce zablokovala. Petr Vykoukal
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2001 9:37 | SkrivanekT

Článek se zabývá jistě zajímavým a potřebným tématem, a to zabezpečením platebních karet před možností zneužití. Bohužel daný text považujeme za zavádějící a přinášející mylné informace. Ačkoli v závěru článku autor sám informuje o tom, že na podvod by se zcela určitě přišlo, a že karta je vybavována novými bezpečnostními prvky (magnetický proužek, PIN), článek je zpočátku prezentován jako odhalení obrovské mezery v zabezpečení plateb zákazníka kartou. Právě zde vidíme hlavní nesrovnalost. Úvěrová O.K. karta není zabezpečena horším způsobem, než jiné platební karty, které jsou ověřovány po telefonu. I tyto karty mohou být zneužity obdobným způsobem. Prodejci stačí pouze si opsat jejich číslo a potom ho využít k vlastnímu nákupu např. přes internet. Není tedy pravda, že by O.K. karta poskytovala větší možnosti zneužití, jak by bylo možné vyvodit z článku. Celý článek je založen na spekulaci typu "nafouknutá bublina", autor jistě uzná, že zfalšování podpisu je snadno prokazatelné. A i když už k němu dojde, v žádném případě se nijak nedotkne majitele O.K. karty. Kamila Nosková, mediální zástupce GE Capital Multiservis
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2001 16:31 | TGP

Máte pravdu, záleží na úhlu pohledu :-) Ale myslím si, že je dobré, když se takové články objevují V SOUVISLOSTECH, což podle mě celý ten karetní seriál tady na Penězích je. A absence jakýckoliv bezpečnostních prvků je podle mě věc, na kterou se MUSÍ upozorňovat. Ostatně o tom, že je to pravda, svědčí i jakákoliv absence vyjádření GE, která by to jinak určitě uvedla na pravou míru. Ale to ticho po pěšině naznačuje, že na tom zřejmě něco bude. Vedle toho si myslím, že by lidé měli vědět, že není (z hlediska bezpečnosti) karta jako karta, ale že i tady je může čekat nějaké překvapení (jedním extrémem budiž nulová bezpečnost OK karty, druhým pak třeba absolutní zákaz internetových transakcí s platebními kartami Komerční banky).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2001 15:48 | Ladislav Smejkal

Ac si myslim, ze absence standardnich bezpecnostnich prvu - prouzek, PIN ap. je napovazenou, prijde mi ,ze clanky jako tento bez padneho duvodu pouze znervoznuje lidi. Vzdyt je tato situace naopak vyhodna pro klienta, reknete mi, jak by Vam u soudu Multiservis dokazal, ze jste si opravdu s OK kartou neco koupily, kdyz o tom nema ani stvrzenku??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2001 14:02 | Oldřich Kusý

Myslím, že nebezpečnější OK karta je, především kvůli tomu, jací klienti ji používají. Zatímco na webu obvykle nakupují sofistikovaní lidé, úvěrové karty používají lidé jednodušší. Navíc svým kartám věří a řada z nich si ne vždy bude kontrolovat výpisy (jejich chyba, já vím). Ale pro banku bude velmi jednoduché se s nimi "vypořádat", protože tady bude muset klient dokázat, že v daném obchodě nebyl, zboží si na kartu nekoupil a poté ho neprodal. Při nakupování na internetu existuje mnohem více fyzických důkazů o nákupu, než si lidé myslí - a policie toho ráda využívá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2001 13:51 | TGP

Ad čipové karty: Stačí se podívat na Slovensko. Ta údajně zaostalejší polovina federace čipové karty i karty virtuální používá naprosto běžně, právě proto, že tam kdysi působil velmi schopný organizovaný slovensko-maďarský gang, který banky okrádal horem dolem. Dnes je Slovensko v kartách výrazně dále než v Čechách právě díky té lekci, kterou dostalo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2001 13:38 | TGP

Ono ty škody stačí už v podstatě teď, jenom o tom banky příliš nemluví. U větší banky ty škody dosahují desítek milionů korun ročně, což už je na pováženou.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2001 13:35 | TGP

Tak se tak dívám na výsledky hlasování pod článkem a zdá se, že jste trefili hřebíček na hlavičku - GE nebo její PR agentura se probudily a trochu si zahlasovaly :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2001 12:44

Ano mate pravdu. pravdepodobne na tom nebude bity zakaznik financne, ale neztrati nahodou duveru ve vsechny platebni karty? O penize asi prijde banka, z cehoz se MOZNA poucila a chce prejit na terminaly. Ale kdy? Az obesle vsechny klienty novymi kartami a PINy - coz muze trvat treba rok. A kdo to nakonec vse zaplati? Zakaznik! Mate pravdu, ze se da karta zneuzit na internetu, ale neznam jedineho intrnetoveho obchodnika, ktery by penize bance nevratil zpet. A prodavacky? Tezko.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Mahdal

podnikatel, Safetica Technologies

Petr Kováčik

podnikatel, Skrz.cz

Jakub Mahdal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Kováčik
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services