Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Více než rok byly veškeré dokumenty o převzetí IPB Československou obchodní bankou tajné. Až zpráva parlamentní vyšetřovací komise a inzeráty Sdružení akcionářů IPB přiměly ČSOB k akci - zveřejnění důležitých dokumentů.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 7. 2001 10:15, Tomas

Jak za rok. ČSOB si už IPB přivlastnila změnou bankovního kódu.

Reagovat

 

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (okusy 10. 07. 2001 11:06)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 7. 2001 13:00, Karel Henych, henych@atlas.cz

No to teda nejste moc akutální když píšete konečně odtajněno. ČSOB to prý odtajnila už 30.6. a já o tom čet na Atlase od agentury ČIA už 4.7.!

Reagovat

 

-38
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

10. 7. 2001 8:36 | Tomas

Kdy hodlá ČSOB zaplatit akcionářům jsem se zase nedozvěděl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2001 8:55

a kolik?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas 10. 07. 2001 08:36)

10. 7. 2001 9:53 | feudál

Alespoň něco..., ať si to laskavě spočítají oni. Podle mě je to 100 kč za akcii (přesně tolik, kolik jsem za ni dal, úrok jim milostivě promíjím)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 10. 07. 2001 08:55)

10. 7. 2001 11:06 | okusy

Musí to přece nejdřív proúčtovat státu, ne? Takže tak za rok?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas 10. 07. 2001 08:36)

10. 7. 2001 11:26 | Honza

No, ne zas tak úplně. A taky ve struktuře, aby pročítání toho konkrétnějšího bylo co nejobtížnější (viz nascanované obrázky v PDF). No ale alespoň něco. Doposud se házela špína na auditory Ernst@Young, že dlouho zamlčovali skutečný stav. Zajímavé je však to, že audit fondů Tritton (které si Nomura chtěla ponechat) dělalo KPMG a ocenění provádělo BDO! To jsou opravdu všichni auditoři tak manipulovatelní nebo ten skutečný stav nebyl tak hrozný jak je prezentováno? A zajímavé je taky to, že celá záležitost jde mimo instituci která za vše nese taky výraznou zodpovědnost a to je ČNB, zejména bankovní dohled. V případě malých bank ČNB provedla dohlídku, svým opatřením nařídila dodatečnou tvorbu opravných položek=zvýšení ztráty=>pokles kapitálové přiměřenosti a následně "musela dle zákona" přistoupit k odebrání licence a následoval konkuz. V případě velké banky si toto netroufne a schovává se ministerstvo financí aby vzápětí zase ječela že je omezována její nezávislost. Je však nezpochybnitelné že bankovní dohled o celé situaci opět veděl a naprosto selhal. Nevím přesně jak je to po právní stránce, ale neexistuje něco jako oznamovací povinnost? Nyní všichni zodpovědní poukazují na to, jaké "zločiny" se v IPB děly, ale ČNB o tom přeci již dávno věděla, tak jak to, že nekonala a nechala to zajít až tak daleko. To ale ostatně není poprvé. Již dříve například podržela mal banky tzv. lombardními úvěry (dle všech zvyklostí úvěr jištěný bonitními CP, ale v těchto případech naprosto nedobytnými úvěry) a později tzv. stabilizačním programem, který ve svém důsledku znamenal mnohem větší ztráty pro vkladatele, než kdyby byly tyto banky "zaříznuty" mnohem dříve. Na druhou stranu to ale zase znamenalo promlčení některých záležitostí, několikanásobné převody majetků a pod, tak si říkám, je to vše jen shoda okolností....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2001 13:16

Doufam, ze se za ta zverstva budou panove Dillard, Onderka, Prochazka, Tesar (a dalsi nejmenovani) smazit naveky v pekle! Ach, kez by se aspon nekdo z nich dostal do lapaku!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 7. 2001 16:56

Přečtěte si knížku "Podvodník" (v originále Rogue Trader) od Nicka Leesona, abyste viděli, jak snadno se dají obalamutit renomované auditorské firmy. Auditoři navíc v první řadě dbají o FORMÁLNÍ stránku účetnictví, ve věcné podstatě se vyznají už méně a složitější záležitosti (co do počtu transakcí) prostě nejsou fyzicky schopni kontrolovat jinak než namátkově. Argumentovat výroky auditora (zejména pak pokud jde o ocenění IPB) je velmi laciná demagogie.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 10. 07. 2001 11:26)

10. 7. 2001 17:23 | TGP

Že to říká zrovna člověk tak úzce spojený s PPF jako Vy, pane Kohoute. Nezdá se Vám to trochu divné?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 10. 07. 2001 16:56)

10. 7. 2001 20:45 | hroch

Nejsem ani v nejmenším finanční odborník. Jedno však vím jistě. Státní úředníci a manažeři ČSOB by měli dostat Nobelovu cenu za "tunel na tunel". Zcela veřejně a pod rouškou "zachránců drobných střádalů" ukrást jednu z největších finančních institucí v zemi, to je výkon minimálně obdivuhodný.Výsledkem je kromě jiného fakt, že možné škody těch drobných střádalů zaplatíme my všichni. Ať žije český návrat k levicové minulosti. Po cause IPB a dále po ještě větším výsměchu demokratickým snahám národa ubožáků - tedy po cause ČT, se už přece nemůžeme divit ničemu. Jednotka rychlého nasazení zasahuje v IPB, nikoli však v ČT, kde toho pro ochranu veřejné instituce bylo zapotřebí a věřte, že v jakékoli jiné západoevropské zemi, ke kterým se tak šablonovitě upínáme, by velín ČT okamžitě obsadila armáda či jiné ozbrojené složky. Vím, že jsem splácal páté přes deváté, ale už je mi z toho zle.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

11. 7. 2001 3:49 | feudál

Potom si ovšem myslím, že auditorské firmy těží jen a pouze z marketingového triku na téma "S námi jste lepší", kdežto ve skutečnosti pouze firma platí obrovské peníze auditorovi za nic. Za obrovské nafouklé nic. Dokud se auditor nezaručí za podstatné věci v účetnictví není firmě k ničemu víc, než k tomu, že firma uvede jméno auditora, čímž před veřejností, z mně neznámých důvodů, zvýší svou důvěryhodnost. O firmě to ovšem, jak je zřejmé, opět a opakovaně nevypovídá nic.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 10. 07. 2001 16:56)

11. 7. 2001 3:53 | feudál

To spíš v tom pekle, než v lapáku. A to mám ještě pochybnosti o tom, zda už nemají předplacenou první třídu s uvolněným režimem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 10. 07. 2001 13:16)

11. 7. 2001 9:02 | Honza

Mám konkrétní zkušenosti s dalším renomovaným auditorem doplňující čtyřku a moje předchozí otázka tedy byla spíše k zamyšlení. Souhlasím s tím, že jde především o formální stránky účetnictví, ale při namátkové kontrole jsou použity postupy, kdy ve vzorku jsou největší případy co do objemu a nejspornější případy tak určitě kontrolovány byly. Auditor na toto samozřejmě neoficiálně upozorní a potom se platí za to, jak moc má oko přivřít aby výrok byl bez výhrad, případně za to, aby sám řekl jakým způsobem a za jaký roh se mají tyto záležitosti schovat, aby tam oko auditora nedohlédlo. Postupně se uzavírají dodatky ke smlouvě, jelikož se rozsah auditu tímto zvyšuje, auditor se cuká, výrok odmítá, pak milostivě oko přivře, ale už byl zase překročen sjadnaný čas auditu což znamená opět další dodatek smlouvy a cena neustále roste. Pokud v pozdější době náhodou potřebujete aby se auditor vyjádřil k nějaké záležitosti ohledně konkrétního případu který víte že 100% prověřoval, tak vám zase odpoví, že individuální záležitosti neprověřoval, ale že to samozřejmě rád udělá, za nepatrnou sumu. K té dospěje následující kalkulací: 1. nejprve obecné studium problematiky-předpokládaný počet hodin 20 člověkohodin á xx xxx, Kč/hod, 2. seznámení se s konkrétním případem, 2. hod á xx xxx,- Kč, 3. sepsání zprávy paušální částka XXX XXX,-Kč, přičmž v případě zvýšení předpokládaného rozsahu.... :-) V našich podmínkách a zejména v podmínkách českého bankovnictví tedy nejde o to jak auditory obalamutit, ale spíše o to, jak se s nimi nakonec "dohodnout na snížení rozsahu prověrky", aby sporná záležitost nebyla předmětem výsledné zprávy. A když se vše nakonec podaří,máte výrok stylu "aniž bychom vyslovili výhradu, musíme upozornit, že..." tak ČNB, která má stejného auditora, vám řekne, že jím schválenou výši opravných položek neakceptuje a že by ji banka měla zvýšit o dalších 100% :-). Bohužel, taková je realita u auditorů renomovanějších, u těch trošku méně renomovaných (jejihž společník jsou nyní třeba náměstkem na MF a auditovaly 80% bank, které skončily) byly jednání přímější a zaměřovaly se přímo na výsledek a s tím spojenou výslednou cenu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 10. 07. 2001 16:56)

11. 7. 2001 10:15 | Tomas

Jak za rok. ČSOB si už IPB přivlastnila změnou bankovního kódu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (okusy 10. 07. 2001 11:06)

11. 7. 2001 12:43 | Antonin Boucek

V tom pripade byla stejnym zpusobem u nas "ukradena" napriklad Agrobanka (take GE Capital dostal za pakatel uplne cistou banku a 20 mld. od CNB navic), Aero (kvuli zachovani par tisic pracovnich mist byla spolecnosti jako jedna z podminek prodeje Boeingu priklepnuta statni zakazka, ktera armadu docista zruinovala) ci CKD Dopravni systemy (Siemens dostane za 750 mil. Kc vyrobni haly temer bez jakychkoliv zavazku) nebo v Britanii treba ta proslula banka Barings, kterou ING poridilo zkrachovalou za jedinou libru. Nemluve o spouste dalsich krachu a krizi, kde ztraty soukromych subjektu hradi stat anebo nadnarodni organizace (MMF, Svetova banka). To je proste zivot, pane - spolecenska stabilita holt neco stoji!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hroch 10. 07. 2001 20:45)

11. 7. 2001 14:58 | TGP

Já tím myslel, že ČSOB prostě všechny náklady naúčtuje státu a bude. Všechny náklady zaplatíme my, zatímco jakýkoliv případný zisk zůstane v kapse ČSOB a těch politiků, kteří to s ČSOB připravili. Ostatně co jiného čekat, když kvůli korupci byla vyšetřována i KBC, mateřská banka ČSOB? Prostě jenom převzali know-how :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas 11. 07. 2001 10:15)

11. 7. 2001 17:55

To je pravda. PPF není zrovna zářný příklad etického podnikání. Josef Urzidil
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 10. 07. 2001 17:23)

14. 7. 2001 9:37 | Baronlempl

Šéf ČSOB: Zpráva o IPB je hloupá... Ano, a nemůže být jiná, pan Kalousek je totiž lump a někteří členové komise ani přesně nevědí v jaké jsou komisi. A auditorské firmy? Kapitola sama pro sebe. Když vidím ty Venoušky a Marušky (Johny a Jeniffer) jak auditují... Ti nejschopnější totiž dělají lumpárny, zásadně se nevyskytují v auditorských firmách.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

17. 7. 2001 13:00 | Karel Henych, henych@atlas.cz

No to teda nejste moc akutální když píšete konečně odtajněno. ČSOB to prý odtajnila už 30.6. a já o tom čet na Atlase od agentury ČIA už 4.7.!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-38
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Křetínský

podnikatel, EPH a AC Sparta Praha

Michal Jirák

podnikatel, Miton

Daniel Křetínský
ÚSPĚŠNOST
90,36 %

z 83 duelů
×
Michal Jirák
ÚSPĚŠNOST
41,67 %

z 36 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Hypoteční banka, Indikátor, Strategické certifikáty, nta, petr mach, euro, invalidní důchod, unicredit, průzkum trhu, Reálná úroková sazba, fpv, reforma daní, úmluva o právech dítěte, José Barroso, obvodní lékař, Pardubice, terrinvest, mKonto

8A72634, 2AC9026, 2AS9026, 2AS9626, 2AC9626

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK