Horory z pojišťoven II aneb Je libo investiční životní pojištění?

Radek Mann | rubrika: Analýza | 7. 6. 2001 | 81 komentářů
Ne, nebojte se, nejedná se o pokračování nějakého filmu s kalužemi krve, ale o volné pokračování <a href="/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=278">článku</a> Lukáše Půdy a jeho testu – Horory z pojišťoven a také trochu o reakci na názory čtenářů na tento článek.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 7. 2001 23:46, jvalek

Riziko neomezených ztrát už není pravidlem. Nationale Nederlanden uvedla na podzim nový fond investičního životního pojištění "Český click fond", který garantuje po celou dobu pojistky 90% AKTUÁLNÍ (tedy ne té počáteční) hodnoty podílu ve fondu. Když podíl roste, chráněná hodnota (90%) roste taky a pod ni nikdy nemůžete spadnout. Riziko ztráty je tedy garantové maximem 10%. Struktura portfolia fondu: 90% bezpečné peněžní deriváty českého trhu, 10% na call opce na index EuroStoxx50.

Zobrazit celé vlákno

+18
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 6. 2001 17:21, Honza

problém s výběrěm je jeden. Pokud si vyberete paníze a pak se něco stane, tak poté je pojistné plnění sníženo o tyto vybrané peníze.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 81 komentářů)

27. 7. 2001 9:04 | TGP

S hodně (všeho) schopnými dealery dokážete hodně, zvlášť když jste na trhu brzy a pokud dealery dobře odměňujete - a sumy okolo 20,000 Kč za jednu životní pojistku nejsou vůbec špatné.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2001 23:57 | jvalek

Zkušenosti jsou dobrá věc, podělte se s námi prosím: které 3 pojišťovny to byly a čím se od sebe lišily? Čím to ty 2 prohrály ?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2001 23:53 | jvalek

Možná jste opomenul dodat že čerpat lze u investičních životních pojistek (odprodejem podílů ve fondech), klasické kapitálové pojistky jsou většinou dost tvrdé produkty, které neumožňují ani mimořádné vklady ani mimořádné výběry.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2001 23:46 | jvalek

Riziko neomezených ztrát už není pravidlem. Nationale Nederlanden uvedla na podzim nový fond investičního životního pojištění "Český click fond", který garantuje po celou dobu pojistky 90% AKTUÁLNÍ (tedy ne té počáteční) hodnoty podílu ve fondu. Když podíl roste, chráněná hodnota (90%) roste taky a pod ni nikdy nemůžete spadnout. Riziko ztráty je tedy garantové maximem 10%. Struktura portfolia fondu: 90% bezpečné peněžní deriváty českého trhu, 10% na call opce na index EuroStoxx50.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2001 23:39 | jvalek

Zřejmě vám to bernardýn nevysvětlil: IŽP znamená, že když vás např. někdo nabourá a vy se stanete invalidou, penízky za vás do IŽP (tedy i do fondů) bude dál sypat pojišťovna (to je tzv. zproštění od placení pojistného) a vy si je dokonce můžete průběžně vybírat, takže to je něco jako třetí důchod (státní invalidní + invalidní z připojištění + výběr peněz odprodejem podílů fondů z pojistky - to můžete kdykoliv) U vaší rizikovky budete zproštěn placení směšné částky pojistného, ale do fondů už za vás nikdo sypat penízky nebude, takže je rychle vyberete nebo si nenaspoříte na pěkný důchod. Doporučuji Vám vybrat si DOBRÉHO poradce, ne takového, který vám neřekne ani základní rozdíly mezi produkty.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2001 23:29 | jvalek

Pokud si chcete sám hrát s penězi na investora, tak investujte přímo přes brokery do akcií, uvidíte sám, kolikrát zabodujete a kolikrát proděláte. A kolik vás budou stát poplatky. Investujete-li do fondů, vždy si tím volíte určitý poměr rizika a výnosu, potažmo instrumenty, do kterých fond převážně investuje. A především, fondy jsou investicí středně až dlouhodobou. A v neposlední řadě vstupní bránou k těm derivátům peněžního trhu, které byste si sám nikdy nemohl koupit (pokladniční poukázky apod.) Investiční životní pojištění vám navíc nabízí i pojistnou ochranu. Vámi požadovaný hybrid - inv. živ. poj. bez poplatků a s tím, že když zavoláte, tak vám peníze budou na povel přehazovat sem a tam třeba každý den, a to jen za váš úsměv, je sci-fi.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2001 23:17 | jvalek

Vy jste to trefil úplně přesně, to jsou přece ti ubozí důchodci zápaďáci, kteří si bláhově mysleli, jak jim pojistky usnadní stáří. Furt se musí někde plahočit po cizině místo aby si užívali stáří v domovech důchodců jako češi. :-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2001 23:10 | jvalek

Statistika nikoho nevyděsí, a risk je zisk. Někdo radši vydělá pár procent navíc ve fondech (nebo taky v nich desítky prodělá), jiný si za těch pár procent zisku koupí jistotu. Kolik je fondů, které dosahují vyšší zhodnocení než kapitálové životní pojistky ? Každá rezervotvorná pojistka je v podstatě spořením, sice s omezeními, ale na druhou stranu s nemalými výhodami ochranného typu.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2001 22:58 | jvalek

Co kdybyste jste se pochlubil, kam jste alokoval své pojistné, jak velkou jste měl pojistnou částku a jak velká připojištění ? A nevymýšlíte si náhodou ty tři roky? Buďto jste změnil adresu nebo jste se vyhýbal svému poradci, který minimálně jednou za rok osobně navštěvuje své klienty s výročním dopisem. Malá otázka na závěr: že by byli lidi úplně blbí a deset let se nechali tahat NN za nos a obírat ? Nebo jak si mám vysvětlit, že NN je už na druhém místě za ČP co se týče podílu na trhu životních pojištění? Proč má NN tak výrazný náskok před ostatními zahraničními pojišťovnami ? Buďto máte pravdu vy a všichni jsou na hlavu, nebo ... :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2001 14:23 | TGP

To ale vycházíte z toho, že "průměrný" člověk je schopen to posoudit - a já tvrdím, že není. Podle mne je zájmem pojišťováka vystrašit a rychle donutit podepsat smlouvu, nic víc nic míň. Paušalizuji, ale myslím, že správným směrem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2001 13:48 | mp1

Z této diskuze pomalu krystalizuje jedno základní poznání, že laik by si měl v této problematice nechat poradit od odborníka, a základní otázka: jak poznat opravdu dobrého poradce ?
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 7. 2001 13:45 | mp1

Záměrně jsem uvedl horší možnost. Finanční stabilitu rodiny silně nabourá i jedna invalidita. Samozřejmě že pravděpodobnost že se tak stane, je podstatně nižší, než že se nic nestane. Ale nikoliv nulová a proto existují pojistky. Je na klientovi, aby sám zvážil toto riziko a jeho následky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2001 11:07 | Baronlempl

Jaká je pravděpodobnost, že oba rodiče se stanou po autonehodě invalidy? Pravděpodobnost, že se oba rodiče nestanou po autonehodě invalidy je vysoká, blíží se 100 procent.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2001 10:13 | jvalek

Dejme tomu, že máte dvě stejné rodiny s dětmi 3 a 6 let. Jedna se bude řídit vaším doporučením (tedy maximum financí do StSp + PP + OPF, druhá si nejdříve sjedná životní pojistky rezervotvorného typu a teprve zbytek rozloží do StSp a PP. Rodiny mají průměrné příjmy a jen 200 tis. rezervy. Co nastane, když rodiče obou rodin zůstanou např. po autonehodě, která se stane rok poté, invalidy ? Kde vezme "vaše" rodina těch 8 tisíc na StSp a penz. připojištění ? Kde další peníze na podílové fondy? Kde na studia dětí ? Celá rodina se rázem přesune mezi chudinu. A rodiče budou moci do smrti "děkovat" tomu, kdo jim nakukal, že pojistky jsou nesmysly. Ty vaše nesmysly, tj. životní pojistky nejlépe rezervotvorného typu, mohou totiž "mé" rodině zajistit velmi slušné přežití. Nebo mi dokážete opak ? Máte pravdu, že se nemusí nic stát, pak asi Vaše rodina na tom vydělá více.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2001 9:59 | jvalek

Anonym se vyjadřuje ve smyslu "zlodějny". U vás je to paušalizace zřejmě na základě nějaké osobní zkušenosti. Jsou tací, kteří takto postupují, ale stejné "profesionály" najdete v každé branži a vůbec to neznamená, že takoví jsou všichni. Pro mne osobně je něco takového nepřijatelné. Mohu uvést jen jediné - tím, že klientovi věcně vysvětlím rizika a následky, ho nestraším. Poznané nebezpečí je vždy lepší než skryté, protože klient si sám rozhodne, zda je pro něj riziko přijatelné nebo zda jej bude nějakým způsobem krýt.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2001 9:51 | jvalek

1) Zpětné pojištění je z principu nesmysl, už jen proto, že návrhy pojistek se zadávají do systému a ten nelze antidatovat. Pro spekulaci tedy zbývá období mezi sepsáním návrhu a jeho zanesením do systému, tedy cca 24hod, ale i zde se pojišťovny jistí buď čekacími dobami, nebo možností odmítnout plnění v případě spekulace. U životních pojistek jste pojištěn od následujícího dne, u poj. denních dávek připrac. neschopnosti čekáte týdny. Je to obrana pojišťoven před spekulanty. Nejsem si úplně jistý, že to není možné, ale taková pojišťovna by určitě brzy zkrachovala (na poj. plnění by brzy vyplatila více než přijala na pojistném). Uveďte prosím, které noviny a kdy takový článek uveřejnily, popř. i pojišťovnu. Popř. jinak dokažte své tvrzení, že zpětné pojištění je možné. Jinak vás musím upozornit, že tímto tvrzením můžete lehce způsobit pár rodinných katastrof, dají-li čtenáři na vás a pak zjistí, že lžete. Ostatně, pokud by to bylo možné, jaký smysl by měly pojišťovny? Jak by to ufinancovaly ? 2)Principiální - obojí jsou instrumenty, pomocí kterých si vytváříte do budoucnosti určitý kapitál. Bankovní produkty ale neskýtají žádnou pojistnou ochranu pro případ, že ztratíte schopnost vydělávat a tím i ukládat peníze (víc si nenašetříte), životní pojištění ano (v případě invalidity jste zproštěn placení pojistného a to za vás hradí pojišťovna, takže na konci pojištění máte pojistnou částku včetně všech zhodnocení). 3)Proč jen rizikové ? Vzdáváte se možnosti uvedené v bodě 2 4)To vy se vysilujete odrazováním lidí od toho, aby si sami rozhodli, co je pro ně nejlepší. Své motivy jste nevysvětlil, jen odrazujete. Je vidět, že na "finanční poradce" máte vyhraněný názor. Narazil na některého, který je ostudou této profese ? V každé profesi se najdou takoví, ale to není důvod k paušalizaci ani důkazem toho, že všichni jsou takoví.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2001 9:02 | Baronlempl

Nikdy jsem nenapsal, že pojišťovny jsou zloději. Tvrdím pouze, že pojišťovnictví je obchod s lidským strachem. Proto prvním krokem je občana vystrašit, druhým pojistit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 7. 2001 8:54 | Baronlempl

Zapoměl jsem se přihlásit, promiňte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2001 8:52 | Baronlempl

1) V novinách se ale občas píše, že něktěří pojišťovací agenti pojistili zpětně. 2) Vysvětlete mi, prosím, jaký smysl má ve srovnání s termínovanými vklady, OPF a StSp investiční životní pojištění. 3) Jedno životní (ne investiční a ne kapitálové) pojištění pro živitele rodiny vždy připouštím, pozor. 4) Také se vysilujete vymýšlením motivů mého psaní, stejně jako "finanční poradci" na serveru fincentrum.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2001 23:56 | jvalek

Po přečtení série "komentářů" a "rad" Baronlempla a Anonyma dojdete k jednomu závěru - pánové naprosto zatracují pojištění jako takové, ale vychvalují OPF a StSp. Pročpak asi? Zřejmě pro ně ŽP je konkurenční produkt nebo dojeli na svou "filosofii" a jsou po pojistné události bez šance pojistit se. Ono totiž pojistit se můžete jen dopředu, zpětně Vás nikdo nepojistí. Pánové možná zatrpkli. Nevím. Ale určitě vím to, že životní pojištění NENÍ nesmysl a pojišťovny nejsou zloději.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/5

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Bohuslav Sobotka

politik

Zdeněk Tůma

ekonom a politik

Bohuslav Sobotka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Zdeněk Tůma
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services