Sdružení nesdružení

Možná až pětina klientů zkrachovalých společností Private Investors a Online Investor se sešla na zakládající schůzi Asociace poškozených. Kromě vybírání příspěvků na další činnost nebyly podniknuty žádné kroky k tomu, aby sdružení mohlo začít jednat jménem svých členů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 6. 2001 13:31

Podle ověřené informace byla založeno ještě jedno združení poškozených klientů PI.Tito klienti jsou z řady těch největších, nejbohatších a nejvlivnějších v součastné době se snaží dostat přímo k penězum které stále leží na účtech v USA a z tohoto účtu je doslova ukrást. Vzhledem k tomu že mezi těmito klienty jsou i vysocí statní úředníci je velmi pravděpodobné že Komise pro Cenné papíry s nimi spolupracuje. Jelikož se doposdavad snaží velice urputně mlžit skutečné stavy a pohyby na těchto účtech po úpadku |PI.

+4
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 6. 2001 8:59

Kecy podle vzoru hrady. A Kožený měl také se zakládáním Harvardů spoustu práce...

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)

20. 6. 2001 13:31

Podle ověřené informace byla založeno ještě jedno združení poškozených klientů PI.Tito klienti jsou z řady těch největších, nejbohatších a nejvlivnějších v součastné době se snaží dostat přímo k penězum které stále leží na účtech v USA a z tohoto účtu je doslova ukrást. Vzhledem k tomu že mezi těmito klienty jsou i vysocí statní úředníci je velmi pravděpodobné že Komise pro Cenné papíry s nimi spolupracuje. Jelikož se doposdavad snaží velice urputně mlžit skutečné stavy a pohyby na těchto účtech po úpadku |PI.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2001 18:36 | TGP

Komise pro cenné papíry doporučuje všem klientům společnosti Private Investors, aby z důvodu opatrnosti uplatnili svoji pohledávku jak v konkurzu, který byl na společnost Private Investors prohlášen 1. června, tak i u Garančního fondu obchodníků s cennými papíry. Přihlášky k uplatnění pohledávky v konkurzu se podávají u Městského soudu v Praze, Slezská 12, Praha 2.
Podle upozornění Městského soudu v Praze musí být v přihlášce uveden důvod a výše pohledávky, kterou je třeba doložit smlouvou a výpisem o vyúčtování obchodů. Pohledávku v cizí měně je třeba přepočítat podle kursu vyhlašovaného Českou národní bankou ke dni prohlášení konkursu. Jde-li o peněžitou pohledávku neurčité výše nebo o jiný nepeněžitý nárok, musí být jeho hodnota odhadnuta a vyjádřena v penězích. Podmínky pro přihlášení nároků z Garančního fondu obchodníků s cennými papíry vyhlásí Garanční fond poté, co obdrží od Komise a ministerstva financí oznámení, že společnost Private Investors není schopna dostát svým závazkům vůči zákazníkům. Komise předpokládá, že toto oznámení Garančnímu fondu doručí v krátké době.
Radka Procházková, tisková mluvčí KCP
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 6. 2001 3:04 | Dr. Novy

Podejte okamzite trestni oznameni na Tejkala a kol., cim drive budou sedet, tim vice budou zpivat/tim vice na nas zbyde....
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2001 22:37

Nicméně zvýhodňování věřitele je trestné
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2001 21:03

Nemůže to být trestné, když každý má podepsanou jinou smlouvu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2001 17:54 | Mirek Lucký

Ad výpisy - to nestačí, dokud se nebude vědět, kolik je toho přesně na účtech PI v USA a v bankách, což musí být postaveno oproti pohledávkám klientů (ale nemělo by to snad trvat dlouho, i když bude potřeba yřešit administrativní kroky jako třeba převedení dolarů na koruny a podobně). Ad výbor - to bude záležet pouze na libovůli věřitelského výboru, uvidíme, jak se zachová, neexistuje pro to žádný obecně závazný předpis. Ad konkurs - návrh je podle ČTK již podán a bude záležet na soudu, jak rychle zareaguje. Souhlasím, že vzhledem k zabavení účetnictví může být komplikována práce soudu, ten by ale měl přihlížet k mimořádným okolnostem a spokojit se s jinými údaji než v případě, kdy má úpadce vše k dispozici (měl by, ale nemusí). Návrh mohl podat management nebo klienti, nikoliv KCP, která nemá s PI žádný závazkový vztah. Ta může - a měla by co nejrychleji - pouze odejmout PI licenci obchodníka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2001 16:20 | Independent

Je mozne (rychlo) zistit, ktori klienti su voci PI v pozicii (velkeho) dlznika ?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2001 14:06

Vážený pane Pelikáne, nenechte se znechutit a díky za to, že jste to zorganizovali. Máte pravdu, každý má možnost založit sdružení.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2001 13:51

Ručení člena statut.orgánu – zákonné ručení (bez smlouvy o ručení) = poškozený, který nedosáhne náhradu škody od společnosti, se může obrátit na člena představenstva, který porušil svoji povinnost, a žádat po něm jako po zákonném ručiteli, aby plnil. Nejedná se však o odpovědnostní vztah, ale o zajištění závazku. §193 obch. zák.:- PŘ povinno podat bez zbytečného odkladu příslušnému soudu návrh na prohlášení konkursu na společnost, jestliže jsou splněny podmínky stanovené zvláštním zákonem. Zaviněné porušení této povinnosti členem PŘ má za následek jeho ručení za závazky společnosti, které vznikly po dni, kdy představenstvo povinnost porušilo
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2001 13:47 | Baronlempl

Vážený pane Pelikáne, nenechte se znechutit urážkami řvoucích diletantů. Většinou totiž neví o co kráčí, přečtou si kousek čehokoliv (na přečtení celku, natož potom na zamyšlení, nemají čas a ...) a již se vyjadřují. Jejich názorům dávejte stejnou váhu, jaká patří názorům analitiků - tedy žádnou.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2001 13:05

No vida, konečně někdo kdo ví o co jde a tak je možno diskuzi dále rozvíjet add 1) O to právě jde-všichni klienti by měli být přece schopni podložit své nároky-výpisy přece byly zaslány, a tak by KCP nemusela pro účely výplaty náhrad zas tak moc zkoumat. add 2) Naprosto souhlasím, ale ne vždy musí být ti velcí i dlužníci a pokud dlužníkem je, mělo by být k tomu na schůzi věřitelského výboru přihlíženo. add 3) Záleží na tom kdy bude vyhlášen konkurz, kdy správce společnost převezme, svolá výbor a pod. To že KCP zabavila účetnictví PI může paradoxně toto vše zkomplikovat, protože správce přebírá od úpadce-tedy statutárních orgánů, a ty se mohou zase bránit a zdržovat tím, že jim vše bylo odebráno. Takže kdy bude volba věřitelského výboru je tedy velkou neznámou. Zatím není ani známo, že byl k soudu podán návrh na konkurz. Dle mého názoru KCP by ani nebyla oprávněna tento návrh podávat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2001 12:54

K VĚCI
Poslouchejte Radiožurnál dnes 1.6. v 16 hodin 10 minut. Pořad K věci Praha 94,6 FM, Ústí n.L. 90,9 FM.atd moderovat bude V.Kroc. Připravuju k poředu otázky. Mluvit bude buď Filip Bernard nebo Petr Koblic, předseda Garančního fondu. R.M.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2001 11:51

Jsem jedním z organizátorů a rád bych proto zodpověděl zde v diskuzi vznesené dotazy, eventuelně podezření. 1. Sdružení vzniklo na základě výzvy p. Bernarda, který vyzval několik lidí, kteří se mu ozvali, ke spolupráci. Poté jsme se v průběhu týdne několikrát sešli a připravili včerejší shromáždění. 2. Materiály vytiskl zdarma a během dvou dnů jeden z kolegů, který provozuje tiskařskou firmu. 3. Nájem sálu a ostatní služby nebyli poskytnuty bezúplatně, nevěděli jsme předem jaká bude účast a jestli nebudeme muset část hradit sami. 4. Všechny peníze Vám budou vyúčtovány a chceme aby je nové vedení asociace vynakládalo smysluplně pouze na nezbytné výdaje, např. v souvislosti s event. podáním žalob. 5. Velkou pozornost při přípravě shromáždění jsme se snažili věnovat Prohlášení, které se domnívám vystihuje vzniklou situaci.Webové stránky budou fungovat během několika dnů - i to něco stojí (úsilí i nějaké peníze). 6. Program měl podle mého názoru obsahovat diskuzi, ale respektoval jsem většinový názor. Při dalším shromáždění se domnívám musí být dán diskuzi potřebný prostor. 7. Osobně mě překvapilo, že p. Bernard a nás několik s ním jsme byli jediní, kdo vyvinul nějakou organizovanou snahu. Každý z Vás měl stejnou možnost. Mluvit o osobním obohacení kohokoliv je velmi nízké. 8. Pokud někoho průběh setkání zklamal, omlouvám se, ale dělali jsme co jsme uměli.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2001 11:46 | Zbynek Kubik

No nevím. Zatím se hodně ukazuje v televizi, někdo platí jeho činnost, vybírá peníze, ale neustanoví žádné orgány sdružení, nežádá o jeho registraci a podobně. Nepřijde vám to trochu divné? Jsem všemi deseti pro smysluplnou asociaci, ale tohle se mi přestává líbit.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2001 11:40 | Mirek Lucký

To sice ano, ale: 1. Bude trvat ještě řadu měsíců, než Garančnímu fondu vzniknou nějaké pohledávky. Nejprve musí KCP zjistit, jaké jsou vlastně nároky na výplatu (tedy projít účetnictví, prozkoumat transakce a zjistit, co je dáno poklesem trhu a co jinými důvody) a o této skutečnosti informovat Garanční fond. Ten pak má 5-13 měsíců na výplaty, vzhledem k jeho prázdnotě to bude spíše těch 13 než těch 5. 2. Pokud budou velcí klienti chtít, mohou se aktivně angažovat a několik málo jich bude stačit k tomu, aby přebili malé klienty. 3. Věřitelský výbor se bude volit mnohem dříve než vznikne pohledávka Garančnímu fondu, takže nebude moci zastupovat malé klienty.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2001 10:48 | TGP

Obávám se, že to není průchodné. Všichni byli klienty jedné společnosti a proto není možné je ošetřovat odděleně a vyplácet někoho prioritně. To je bohužel trestný čin.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2001 10:34

to je ono! sdružit se! Neštěstí lidi sbližuje - a ono už asi stejně není co pokazit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2001 9:01

Dobrý den, myslím si, že by na PI měly být podány 2 žaloby: 1. Od klientů PI, kteří svěřili své prostředky makléřům PI. 2. Od klientů PI, kteří obchodovali sami prostřednictvím Online Investora.Jenom tak je naděje na oddělené a spravedlivé vypořádání obou skupin klientů.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2001 8:59

Čistá spekulace?! Mám tak trošku zkušenosti s průběhem konkurzu u jedné z bank(nejen jako klient ale i na druhé straně barikády jako „zkrachovalý manažer“) a u PI jsem měl rovněž několik peněz, ale jen tolik aby mi to v lepším případě vykryl GF. Proto nemám v úmyslu se aktivně angažovat ve vymáhání zbytku ale rád bych přispěl zkušenostmi které se mohou hodit. Pokud je si statutární orgán vědom toho, že nemá společnost prostředky na pokrytí svých závazků jsou povinni podat návrh na konkurz. Tento návrh může podat také každý z věřitelů. Je tedy nanejvýš pravděpodobné že bude návrh prohlášen, je to jen otázka času. Tento čas je rovněž důležitý, jelikož následně jmenovaný správce může nevýhodné smlouvy uzavřené ve lhůtě 6 měsíců prohlásit za neplatné (vím že to není zcela přesné, ale je to v zájmu stručnosti a srozumitelnosti). Ode dne prohlášení konkurzu nelze započítávat závazky a pohledávky. To má za následek to, že ten kdo dluží společnosti například 1 mil Kč a zároveň má stejnou pohledávky za společností, musí nejprve 1 mil zaplatit a následně svou pohledávku ve výši 1 mil Kč uplatňuje v rámci konkurzu a dle výsledku je mu pak vyplacen procentuální podíl z této částky. Tato skutečnost zmiňuji proto, že prvořadým úkolem správce by pak mělo být vymáhat tyto pohledávky od klientů, kteří od PI čerpali půjčky. Ten kdo má nějaké peníze aby je vrazil do PI, tak by měl mít asi i jiný majetek a tak při rychlém a důrazném postupu měl správce něco vymoci. Ta rychlost je důležitá-u právnických osob dojde k přesunu majetku mezi společnostmi, u fyzických dojde k rozvodům, darování nemovitostí apod. No a nyní ty spekulace: Ti klienti, kteří mějí půjčky se budou vší silou zabránit tomu aby došlo k vymáhání těchto pohledávek. A to je poměrně jednoduché-správce se nemůže zcela řídit svou vůlí, někdy se musí podřídit i rozhodování věřitelského výboru. V případě, že pozice v tomto výboru (zde se hlasuje počtem hlasů) obsadí tito věřitelé-dlužníci, mohou se usnést, že výtěžnost vymáhání se dá očekávat nižší, než jaké by byli náklady na tuto činnost a od toho kroku odpustí. Nebo rozhodnou o prodeji těchto pohledávek-což v podstatě znamená uzavření kolečka, protože pohledávky se nakonec dostanou do rukou za zlomek ceny původním dlužníkům a již jim nehrozí právní postih. To za tu snahu přece stojí ne? Členové věřitelského výboru se volí na schůzi věřitelů, kde výše hlasu závisí na výši pohledávky. V této fázi mohou tedy různá sdružení sehrát jak pozitivní tak i negativní roli. Takže bacha na to kdo vlastně různá sdružení reprezentuje-zda ne náhodou ti, kteří mají půjčky. Nemám u sebe zákon o CP, ale lze předpokládat, že podobně jako u bank se Fond pojištění vkladů stává věřitelem banky ve výši v jakém vyplatil klientů, tak to bude i s Garančním fondem. Pokud tomu tak bude, tak by se mohl stát největším věřitelem PI a konkurz by mohl výrazným způsobem řídit. Tolik jen na úvod ve snaze rozproudit nějakou věcnou debatu
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2001 8:59

Kecy podle vzoru hrady. A Kožený měl také se zakládáním Harvardů spoustu práce...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Jiří Pehe

politolog

Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jiří Pehe
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services