Druhá epizoda: Jak investovat do podílových fondů

Třídílný miniseriál o investování prostřednictvím podílových fondů pokračuje. V centru dnešní pozornosti jsou poplatky.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 5. 2001 10:10, Baronlempl

Král míval šaška, my máme analitiky. Dříve se po vlastech českých potulovali jen zlodějíčci, dnes k nim mimo jiné přibyli běžci "finanční poradci". Bůh s námi.

+45
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 5. 2001 16:22, Baronlempl

Finanční a kapitálové trhy jsou trhy. Není to mateřská školka. Vstupem na ně se vystavuji nebezpečí, že budu oškubán. Teprve stát potom trochu bere úspěšným a dává méně úspěšným. Debaty kolem investování mně někdy připadají jako snaha, aby ani blbec o nic nepřišel. To ale nejde.

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

27. 7. 2001 0:18 | jvalek

Fondy ING.
Výstupní poplatek = 0. Vstupní poplatek možná někdy vyšší než konkurence, ale poplatek za správu (management fee) je citelně nižší, což znamená, že přímka poplatků sice startuje výše, ale růst je menší, takže konkurence ji díky vysokým poplatkům za správu rychle předežene. ING fondy jsou lucemburské, denominované v Kč, tudíž bez měnového rizika, navíc neplatí žádné daně ze zisků a z příjmů, nulová daň platí pro přijaté dividendy a pro další kapitálové výnosy (úroky). Jediná daň, kterou ING fondy platí, je daň z aktiv - 0,06% (u českého fondu peněžního trhu 0,01%). Konkurenční české fondy platí daň z příjmů 15%. To znamená, že lucemburské fondy se zhodnocují při stejném hrubém výnosu více.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2001 14:34

... a nevíte o nějakých zahraničních fondech s poplatky na odkupu?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2001 12:38 | Baronlempl

A což takhle IKS KB fond fondů?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2001 22:52 | ajka

...ne zrovna nejidealnejsi volba:)
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2001 10:10 | Baronlempl

Král míval šaška, my máme analitiky. Dříve se po vlastech českých potulovali jen zlodějíčci, dnes k nim mimo jiné přibyli běžci "finanční poradci". Bůh s námi.
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 5. 2001 9:49 | Baronlempl

IKS KB - fond světových indexů.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2001 14:02 | antispekulant

HAHAHA, problémy mají malé i velké investičky. Docela rád bych si s Váma popovídal o těch dírách v pravidlech. Něco o nich vím. Každý s těmi pravidly bojuje jinak. A mimochodem, často s těmi spekulanty mluvím a pokud jim někdo "brání" v činnosti spekulativní, jsou docela naštvaný a stěžují si kdekoliv mohou..., i když jde o zákonné úpravy:-)))
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2001 13:22

Díky za radu, ale právě v těch pravidlech byl přece ten problém. Pokud je má daná IS špatně nastavené, tak jí spekulanti tu chybu ukážou, respektive za takzvané "školné" prodají. Mimochodem, doufám, že jste si všimli, že tyto problémy má jen několik nejmenovaných IS.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2001 13:19 | Baronlempl

Z nedostatku jiné činnosti jsem si prohlížel grafy akciových fondů IKS KB. Jejich modré křivky jsou vždy nad červenými křivkami průměrných hodnot. Jak se bude cena jejich podílových listů vyvíjet za týden či měsíc, to nevím. Ale věřil bych jim více než akciovým podílovým fondům SIS. Celkově mi nějak nejde do hlavy, že SIS stanoví pro SPOROTREND nulové vstupní a výstupní poplatky a souběžně se diví, že se jí přes něj občas protáhnou spekulanti.
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2001 13:30 | antispekulant

Pokud vím, Vaše profese je analytik, s občasným výskytem v HN. Ale co se týká fondů, radím Vám podobné komentáře vůbec nezveřejňovat. O žádném hrobu nemůže být ani řeč. Pokud si zavede investička vlastní pravidla, aby odlákala spekulanty, nikdo, mimo Lukašenka, Husajna a Kaddáfího ho nedonutí tato pravidla měnit. A spekulanti si můžou brečet. Ať si jdou nakupovat přes brokery a nedojejí OPF!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2001 9:48 | TGP

Copak je dnes opravdu reálné úspěšně nabízet uzavřené fondy? Myslím, že ne. Daleko raději bych šel do fondu s progresivně klesajícím výstupním poplatkem.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2001 19:59 | ajka

Marketing je byznys jako kazdy jiny, o tom neni pochyb. Ja jsem mel na mysli spise zpusob, jakym jsou fondy propagovany a to, ze jsou uprednostnovana kratkodoba cisla o podilnicich nad dlouhodobou spokojenosti ci zajmem prave techto podilniku resp. investoru. Tomas Janca, Penize.cz
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2001 19:50

můžete nám dát tip na některé takové fondy?
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2001 19:48

Z pohledu fund managera máte jistě pravdu, ale s tím musí SIS a ostatní počítat. Spekulanti byli, jsou a budou - bohužel i bohudík! Pokud to IS dělá vrásky a cítí silnou podporu dlouhodobých investorů, tak má vytvořit uzavřený podílový nebo investiční fond s jasnými pravidly a nabrat do něj tyto investory. Jinak mi jejich apely a opatření připadnou jako pláč na špatném hrobě!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2001 17:53

Vstupem na financni trhy skrze fondy se vystavujete dvou typum nebezpeci, ze budete oskuban. Jednak ze Vas oskubou distributori a spravci a jednak, ze Vasi investici trh nepreje. Co se tyce prvniho nebezpeci, lze tomu predejit znalosti o vsech nakladech, ktere s investici souvisi coz se lze obvykle docist v prospektech fondu (zde je mimochodem dulezite jak pruhledne poplatky jsou). Druhe nebezpeci asi nikdo z nas nepopira. Trhy jsou volatilni a mohou prinest jak zisky tak ztraty
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2001 16:22 | Baronlempl

Finanční a kapitálové trhy jsou trhy. Není to mateřská školka. Vstupem na ně se vystavuji nebezpečí, že budu oškubán. Teprve stát potom trochu bere úspěšným a dává méně úspěšným. Debaty kolem investování mně někdy připadají jako snaha, aby ani blbec o nic nepřišel. To ale nejde.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2001 15:42

Poplatky mi taky prisli premrstene, ale na druhou stranu vysoke jsou take naklady, ktere sebou investicni fond nese. Jakakoliv struktura polatku je cenou za urcitou kvalitu sluzeb. A je treba si uvedomit, ze investicni fond je retailovy produkt - to znamena, ze sebou krome fond managementu nese marketing a distribuci - coz lze zaradit mezi kvality sluzeb. Bez marketingu a distribuce si muze fond manager spravovat portfolio sobe a mozna nejakemu uzkemu okruhu osob. Cilem fondu je aby byl co nejvetsi. Pro investora cim vetsi fond, tim si muze dovolit lepsiho fondmanagera pripadne tymu fondmanageru(pokud predokladame, ze cena fondmanagera roste s jeho uspesnosti) S velikosti fondu take klesaji skryte naklady (je rozdil, jestli jsou transakce v radu desetitisicu nebo stomilionu) Konecne s velikosti fondu a diverzifikace investoru odpada nutnost vystupnich polatku (snizuje se riziko nahlych objemnych vystupu)a polatkova struktura je tim pruhlednejsi. Naklady na marketing se financuji obvykle jednak ze spravcovskych poplatku a jednak ze vstupnich poplatku Vybudovat znacku je pomerne nakladna zalezitost. Napr. Fidelity investovali 100 mil USD do petilete kampane v zap. Evrope Konecne distribucni sit spolkne take velke naklady.Ty jsou obvykle finacovany ze vstupnich poplatku Kazdy distributor ma svuj aparat, marketing a spoustu dalsich vedlejsich nakladu. A v procesu konkurence se profiluji distributori kvalitni, kteri se snazi investora ziskat vcetne jeho referenci a spatni, kterym jde pouze o jednorazovy poplatek. Konecne pokud se vam zdaji poplatky vysoke, nakupujte fondy, ktere se zameruji na spravcovske nebo ditributorske spolecnosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2001 15:16 | FekarZ

Proč ta strohost? Marketing je zrovna tak "vědecká" disciplína, jako investování.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2001 12:32 | Jiří Mandík

S tím souhlasím. Uvidíme, třeba je bude čekat podobné přelicencování jako obchodníky a makléře. Pak by se mohlo oddělit zrno od plev.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2001 12:27 | PetrV

Jistě, máte pravdu. Taky bych příliš nerozlišoval mezi činností "nezávislých" distributorů a propagací bank resp. investičních společností. Touha prodat co nejvíce je pochopitelná, méně pochopitelná je touha prodat co nejvíce za každou cenu. Myslím, že právě v oblasti investování jsou obecné znalosti lidí velmi nízké, takže lidé potom sotva jsou s to ohodnotit a priori nabízené investiční příležitosti a následně i sledovat vývoj svých investic a správně zareaovat na případné změny. Lidé se podle mě příliš upínají na graf výkonnosti a své pocity z investice berou jenom podle toho, zda jde křivka nahoru či dolů, namísto aby se na svou investici dívali komplexně. Proti nekalým propagačním praktikám lze bojovat jednoduše osvojením několika základních investičních návyků. Netvrdím, že finanční poradci jsou všichni nekompetentní, to v žádném případě, ale obávám se, že jejich hodnocení je z pohledu investování neznalého člověka příliš obtížné až nemožné. Tomáš Janča, Peníze.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Lukačovič

podnikatel, Seznam.cz

Ludmila Müllerová

politička

Ivo Lukačovič
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ludmila Müllerová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services