Nad dlužníky se stahují mračna

Zadlužit se je dnes velmi jednoduché. Získat kreditní kartu nebo spotřebitelský úvěr a hned vesele utrácet cizí peníze už totiž není problém. To vše s jedinou podmínkou: úvěr musíte postupně splácet. Pokud nyní uhradíte jednu splátku později, nic se neděje. Stane-li se totéž před Vánoci, možná už vám nikdo nepůjčí ani korunu. V té době totiž budou fungovat dva registry dlužníků z řad fyzických osob.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 4. 2001 7:15, Tomáš Denemark

Historická zkušnost je samozřejmě taková, že bankám a každému uživateli registru bude trvat minimálně rok, než se naučí s daty z registru zacházet tak, aby využil jejich hodnotu. To však nic nemění na tom, že histzorie klienta u jiné banky je právě ten hlavní důvod, proč se registr dělá. I když ta jiná banka bude v registru pro uživatele anonymní.

Zobrazit celé vlákno

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 4. 2001 13:42, TGP

Bylo by možné... Proč ten podmiňovací způsob?

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

30. 9. 2003 8:13 | Helena

Take nikdo tyto osobni udaje nikomu bez Vaseho svoleni neposkytuje. Divim se vubec ze se divite a na jakeze planete vubec zijete. Copak Vam jeste nedoslo, ze hlavni strujce cele privatizace a bankovnictvi, ekonom, ktery studoval leta za komunisticke penize v Americe, Vaclav Klaus to mel pro hloupe Cechy vymysleno perfektne. Stacilo vynechat prave tuto mezeru, aby se jak rikaji "vlk nazral a krava zustala cela", aby si komousi na privilegovanych pozicich mohli vytunelovat banky a pak kdyz uz nebude co tunelovat , prijde se s Credit Bureau, protoze nekdo to prece musi zatahnout. K tomu jsou prece danovi poplatnici. A vubec, stalo se tam nekomu neco za tunelovani? Pouze se divim, ze si to Cesi nenechali patentovat, uz jenom tim se pripravili o balik. Toto prece nema nikde na svete obdoby. Jenomze mcc, maly cesky clovek nevi a voli dal, dokonce na prezidentske kresilko, na misto elektrickeho.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 9. 2003 7:48 | Svatava

Plne souhlasim. Pisi z Chicaga a pracuji s tim denne, dokonce tady mame tzv. TRIMERGED Credit Bureaus, z nichz kazde shromazduje informace nezavisle, ktere se pak vyhodnoti. Pouzivaji se ovsem informace o neplaticich stare 30 dni, 60 dni a 90 dni. Kamkoliv jdete a neco pozadujete, hypoteku, otevrit kreditni kartu, dokonce pojisteni na auto,zadost o praci, prvni co se deje, ze si budouci zamestnavatel o Vas tyto udaje vyzada prave pomoci Credit Bureau, rovnez pojistovna, aby vedela jake na sebe bere riziko. A mohu Vam rici, ze to funguje perfektne. Neplatici odpadnou, protoze trik nebo podvod udelaji jednou a uz mu nikdo nikdy nic nepujci. Zaznamy se vedou celych 7 let a tak behem 7 let sanci nemate si pujcit u te nebo druhe banky, dokud se poctive nehodlate s timto dluhem vyrovnat.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 4. 2001 11:15 | Tomáš Denemark

Pár připomínek k vašemu e-mailu. To že jste opomenul kdykoliv cokoliv zaplatit je velký rozdíl od toho, když nezaplatíte několik měsíců a neko¨munikujete. Neznám žádnou českou banku, která by Vás hodnotila špatně, když jste byl s jednou platbou v prodlení týden či 14 dní. Standardem je 60 dní po splatnosti jako hranice solidnosti klienta. Navíc se v registru objevují pouze údaje o úvěrových účtech, takže stav vašeho konta se nikdo nedozví. Osobní údaje jsou v registru ve Vašem zájmu z důvodu identifikace, aby Vám náhodou nebyly přičteny na vrub dluhy někoho jiného se stejným jménem a příjmením. A na závěr: zeptejte se Vašeho známého, jestli jeho banka v zahraničí tamní registr používá. Vsadím se, že je to standardní záležitost.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2001 12:29 | ha ha

Chvalovsky, Soudek a ti ostatni budou mit zarucene perfektni kreditni historie. Urcite dluhy na svych soukromych kartach plati radne a do punticku....
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2001 11:57 | Roman

Fantasticka vec. Takyto register dlznikov chybal uz velmi dlho. Dufam, ze sa to rozbehne aj v SR
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2001 11:52 | Katerinka

Takže mám věřit,že banky,které mají miliardové ztráty z "špatných" úvěrů ( a které potažmo přes Konsolidační Banku zaplatím já - ten debil,platící daně )budou poctivě shromažďovat údaje o drobných neplatičích jenom pro tu informaci,že jsem před dvěma lety zapoměl zaplatit složenku ČEZu ? Moje osobní údaje ( a stav mého konta je velmi osobní údaj ) - podle mne - nemá nikdo nárok poskytovat někomu jinému . Mimochodem - chtěli jste někdy po bance půjčku ? - chtěli po mně takové jistiny ( podle hesla nemáš krávu a kapitalista ti na ní nepůjčí,protože nemáš krávu jako záruku..) že jsem si půjčku vyřídil přes známého v zahraničí,trvalo to dvě hodiny,teď už je splaceno,vyřízeno a moje nechuť k našim kapitalistickosocialistickým bankám roste ....
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2001 10:06 | HonzaH

Jsem pro registr. Právo vědět, že klient nesplácí někomu jinému musí mít přednost před právem tuto skutečnost utajit.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 4. 2001 7:18 | Tomáš Denemark

Vzhledem k ochraně osobních údajů se samozřejmě historie vztahuje pouze na klienta a ne na jeho rodinné příslušníky, pokud nejsou ručiteli v daném vztahu. Jinak si myslím, že právě to o čem mluvíte, nejrůznější cesta k podvodnému jednání je jeden z cílů, které by měl registr řešit. Osobně si myslím, že těchto případů je opravdu pouze "několik". Nerad bych se mýlil.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2001 7:15 | Tomáš Denemark

Historická zkušnost je samozřejmě taková, že bankám a každému uživateli registru bude trvat minimálně rok, než se naučí s daty z registru zacházet tak, aby využil jejich hodnotu. To však nic nemění na tom, že histzorie klienta u jiné banky je právě ten hlavní důvod, proč se registr dělá. I když ta jiná banka bude v registru pro uživatele anonymní.
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2001 7:12 | Tomáš Denemark

Možná jste četl článek v páteční MF DNES, ve kterém je informace o tom, že ÚOOÚ chce působit na zákonodárce tak, aby rodná čísla byla až na některé výjimky z jakéhokoliv zpracování vyloučena. Důvodem je právě to, že se pomocí tohoto "jedinečného" identifikátoru dá poměrně jednoduše vyhledávat další informace. V parlamentu snaha je a výsledkem bude novela zákona 101, která by snad mohla být účinná do konce května. Ale naší diskutovanou problematiku prozatím neřeší...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2001 7:07 | Tomáš Denemark

Možná víte, že ČNB chystá také registr, ve kterém však budou všechny právnické osoby, resp. všechny osoby s IČem. Banky nás proto zatím požádaly o výměnu dat o fyzických osobách a podnikatelích. Věřím tomu, že k těm ostatním právnických osobám, zejména malým a středním neprůhledným s.r.o. se nakonec odhodlají také...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2001 14:07 | lisakj

Nezapomeňte, že jsme v Čechách. Vychytralost našich občanů je neomezená. Není problém si půjčit přes jinou osobu a postup zopakovat... Navíc,pokud přepíšu firmu a majetek na manželku, nikdo nic nepozná. Nebo se 4 roky vztahují i na rodinné příslušníky?
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2001 13:54 | FekarZ

Škoda, že jste neuvedl jiné nepřesnosti, protože titulek samotný, jakkoliv se vám nelíbí, zavádějící určitě není: rozhodně ti dlužníci, kteří neplatí, budou mít v případě zavedení registrů značné problémy, budou-li chtít najít někoho ochotného jim půjčit. Titulek sám o sobě nemůže být zavádějící, protože článek je třeba posuzovat kompletně. Nicméně děkujeme za zájem poskytnout nám další informace - myslím, že kolega autor je s vámi v kontaktu. Upřímně zdravím.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2001 13:42 | TGP

Bylo by možné... Proč ten podmiňovací způsob?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2001 13:41 | TGP

Myslíte si, že banky budou chtít brát ohled na historii klienta u jiné banky? Bojím se, že to, co říkáte, bude fungovat pouze pokud budu stále u jedné banky. Nevěřím, že se budou mít zájem a chuť domluvit.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2001 12:36 | TGP

A proč ne? Dodnes jsou na internetu údaje z obchodního rejstříku, včetně adres a rodných čísel. A nikomu to nevadí, tak proč ne seznam dlužníků? Stačí se přece jen trochu snažit v parlamentě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2001 12:31 | Tomáš Denemark

Nedával bych tuny reklamních blbostí a letáků do souvislosti s triky a podvody. Praxe o které mluvíte je možná běžná, ale mýlíte se, když říkáte, že registr toto nemůže pomáhat vyřešit. Registr nebude považovat ze dobrého klienta toho, kdo se pokusí oddlužit firmu Vámi naznačeným způsobem. Tento klient bude mít prostě po dobu 4 let uvedenou informaci, že dluh nezaplatil včas a že tento dluh byl jako nedobytný předán k vymáhání a posléze k prodeji. Myslíte, že dostane u nějakého dalšího účastníka registru úvěr?!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2001 12:26 | Tomáš Denemark

Vzhledem k tomu, že v registru mohou být, a banky s tím souhlasí, pozitivní i negativní údaje, bude možné, aby se daleko ve větší míře začalo rozlišovat nejenom mezi špatným a dobrým, ale také mezi dobrým, lepším a výtečným klientem. Otázka do diskuse: Proč bych já jako klient nemohl dostat o tři, čtyři procentní body lepší úrok, když jsem měl v posledních 5 letech 10 úvěrů a všechny splatil řádně a včas narozdíl od někoho, kdo měl úvěry 2 a u obou docházelo k prodlení???
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2001 12:22 | Tomáš Denemark

Jen krátce. Registr CCB/CBCB bude evidovat nejen fyzické osoby nepodnikatele, ale také podnikatele a bez větších obtíží má možnost evidovat také právnické osoby. Tím by bylo možné zcela jednoduše rozkrýt všechny ty kapitálové skupiny a fyzické osoby v pozadí. Chce to svůj čas...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2001 12:20 | Tomáš Denemark

Souhlasím s Vámi, že registr není samospasitelný. Ovšem myšlenka veřejně dostupných seznamů je nyní v souvislosti se Zákonem 101/2000 na ochranu osobních údajů a především díky pojetí ochrany osobních údajů v rámci evropského regionu více méně nerealizovatelná. Alespoň ne komplexně.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Staněk

podnikatel a investor, GoodData

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Roman Staněk
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services