Devadesát devět korun za domácnost

Slabou stovku hrubého vynese sčítacímu komisaři každá domácnost - a to musí být čtyřčlenná. Slasti a strasti své dočasné řehole líčí jedna z těch, kteří právě v těchto dnech vybírají ve vašich domácnostech sčítací listy.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 3. 2001 9:57

Vážený pane, telefonní anonymní průzkum. Každý soudný člověk ví, že toto spojení je evidentní nesmysl.

Zobrazit celé vlákno

+28
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 3. 2001 14:37, FekarZ

Ano? Co říká soudný člověk tomuto postupu: vyberu jakékoliv číslo - třeba 02/123456 (v tomto případě neexistující), zavolám tam a zeptám se na něco. Vy myslíte, že marketingoví průzklumníci jsou zároveň zaměstnáváni jako špióni? A že když jim něco řeknete, oni hned zjišťují, kam se vlastně dovolali a v případě, že jim přiznáte, že jste například nezdanil své vedlejší příjmy, tak to hlásí finančnímu úřadu nebo rovnou policii? Oháníte-li se soudností, vážený pane anonyme, pak Vaše podezíravost je schizofrenická.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 35 komentářů)

20. 3. 2001 21:24

Slečno redaktorko, na Vašem článku je poznat, že jste z vesnice na východě republiky a že jste si vyrazila na západ dobývat svět. Jen tak dál! Až budete na ministerstvu, tak si na mne vzpomeňte ! Ocelové srdce republiky Vám drží palce!
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2001 16:57 | FekarZ

Ke sčítání lidu se vyjádřil v mailu i pan Petr Lackovský a protože souhlasil se zveřejněním svého názoru, zde je: "Mám zcela stejnou zkušenost (rozhovor z komisařkou) - jak obecní úřady tak statistický úřad vrací formuláře komisařům a to prý proto, že komisaři musí zanést údaje do nějakých souhrných archů pv 1 a pv2... Statistický úřad lže. Na celé věci - sčítání lidu -, mě nejvíc zaráží to, jak statistický úřad nezvládá technické zajištění a následně PR. Myslím si, že když někdo vyplní dotazník a odešle ho přímo na úřad, tak pro to má důvod (pokud bych bydlel na vesnici, udělám to taky) a teď je jasné, že tyto důvody jsou znevažovány a není na ně brán zřetel." Děkujeme za názor. E-mailovou adresu má redakce k dispozici, případné reakce je možné uvést přímo na této stránce.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2001 13:10 | FekarZ

Přesně to jsem ale přeci napsal i já ("Vypovídací hodnota každého výzkumu je právě tak velká, jak reprezentativní vzorek se výzkumníci snaží sestavit."). Rozhodně neobhajuji názor, že by obvoláním pár namátkou vybraných lidí mohl vzniknout reprezentativní výzkum. Jak ale sám píšete, pro rychlé marketingové rozhodování je to dobrý postup. Nicméně s argumentem, že telefon dneska znamená zařazení do vyšších vrstev, moc nesouhlasím - myslím, že při dnešní vybavenosti telefony (a pochopitelně, musíte brát v úvahy celý trh s telefony, tedy i mobilními) to žádný omezující limit nepředstavuje.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 10:45

Pokud je takový postup použit u marketingového průzkumu, není to tak strašné, zvláště pokud potencionální zákazníci jsou zejména z vrstev, které obvykle vlastní telefon. Ale jako statistický průzkum veřejného mínění je zcela nepoužitelný.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2001 10:42

V každé trochu solidní učebici statistiky najdete mezi odstrašujícími příklady jak nedělat statistický vzorek použití telefonního seznamu - bez ohledu na to, zda se později ptáte telefonem nebo třeba tyto lidi osobně obejdete. Vytváříte totiž náhodný statistický vzorek lidí vlastnících telefon, a ten není reprezentativním vzorkem obyvatelstva - např. telefon vlastní více vzdělaných lidí než odpovídá průmeru. Pokud někdo argumentuje takovýmto "průzkimem" (naposled jsem to slyšel od televizních teroristů), dokazuje současně svojí hrubou neznalost základů statistiky. A takovým lidem nelze věřit.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2001 15:09 | FekarZ

Sčítací listy občanů, kteří je předali přímo Českému statistickému úřadu, se vracejí komisařům, ačkoliv ČSÚ tvrdí, že tomu tak není. Naposledy to uvedla mluvčí úřadu pro dnešní vydání Britských listů. Nedalo mi to, upozornil jsem mluvčí Vladimíru Pavlíčkovou na zkušenost sčítacího revizora (viz anonymní reakce níže) a požádal ji o případné vyjádření. Rozhodne-li se mluvčí statistiků reagovat, její vyjádření Vám rádi zprostředkujeme.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2001 9:56

Byl to podvod jako vždy. Plně souhlasím s předchozím příspěvkem. Proč se vraceli tiskopisy komisařům když je občan zanesl na ČSU.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 3. 2001 19:33

Zkušenost jednoho sčítacího revizora: volali z Českého statistického úřadu, prý haló, stavte se tu, máte tady dotazníky Vašich komisařů od lidí, kteří je odevzdali přímo nám... Víc než výmluvné, že ano? Vždyť se přece žehralo na to, kdo odevzdá dotazník obci nebo staťáku, "připraví" komisaře o plat. Jak se zdá, dotazníky se už dneska prohrabují stovky lidí a dávají je z ruky do ruky takřka komukoliv
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 3. 2001 10:14 | vsimik

S velkým zájmem jsem si srovnal obsah sčítacích listů s tím , co napsali naši "mediální bojovníci za sovobodu" do novin. A hle, zase se projevuje, že novináři obecně lžou jako když tiskne. Takže jsem sednul ke stolu a za 40 minut jsem neměl co dělat, nepočítaje v to činnost obíhání místností s metrem a propočítávání ploch.





+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 3. 2001 9:17 | FekarZ

Já samozřejmě v daném konkrétním případě nevím, jakou agentura použila metodiku - ale obecně nelze zpochybnit možnost provádět průzkum i telefonicky. Vypovídací hodnota každého výzkumu je právě tak velká, jak reprezentativní vzorek se výzkumníci snaží sestavit. Takže, možná máte pravdu - možná také ne.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2001 6:00

Pokud volám na náhodná čísla, není to průzkum, ale anketa. Její vypovídací hodnota je minimální.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 3. 2001 14:37 | FekarZ

Ano? Co říká soudný člověk tomuto postupu: vyberu jakékoliv číslo - třeba 02/123456 (v tomto případě neexistující), zavolám tam a zeptám se na něco. Vy myslíte, že marketingoví průzklumníci jsou zároveň zaměstnáváni jako špióni? A že když jim něco řeknete, oni hned zjišťují, kam se vlastně dovolali a v případě, že jim přiznáte, že jste například nezdanil své vedlejší příjmy, tak to hlásí finančnímu úřadu nebo rovnou policii? Oháníte-li se soudností, vážený pane anonyme, pak Vaše podezíravost je schizofrenická.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 3. 2001 10:02

Mno, jestli mě paměť neklame, tak když chcu topit plynem nebo elektřinou, tak musím žádat o povolení. Ano, sice u soukromých firem, ale nevidím zákonou překážku, aby nemohly zveřejnit počet klientů, kteří topí. A údaje by byly přesné určitě. A ještě poznámka. Propojování informačních systémů je nezákoné (např. univerzita nesmí poskytnou seznam studentů dopravnímu podniku).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 3. 2001 9:57

Vážený pane, telefonní anonymní průzkum. Každý soudný člověk ví, že toto spojení je evidentní nesmysl.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 3. 2001 9:43

U nás je takovej bordel, že média budou mít ještě dlouho o čem psát. Neobviňoval bych je tedy, že problémy se sčítáním uměle zveličují.
V této kauze se ovšem dopouští největších manipulací sám ČSÚ. Autora tohoto článku hrubě nechápu. Měl by si myšlenky trochu utřídit.
Poznámka, která mě u autora asi definitivně diskvalifikuje: Britské Listy čtu pět let.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 3. 2001 9:43

Ba ba, "v podstatě". To co doposud jen tušili, teď vědí určitě.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 3. 2001 9:41

Naprosto souhlasím. Pojem veřejná diskuse znají naši úředníci a volení vládcové jen jako něco, čemu se je zapotřebí za každou cenu vyhnout. Nesouhlasící je nutno zastrašit, ukřičet a převálcovat, nebo alespoň ignorovat. A že se pak lidé uchylují lidé k tomu jedinému, co jim zbývá - občanské neposlušnosti - je logickým důsledkem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 3. 2001 9:35

Já jsem sabotoval jen trošku: 1) neuvedl jsem číslo popisné ani orientační u adresy zaměstnavatele, 2) napsal jsem falešné křestní jméno (abych si otestoval průnik informací, hehe ;-), 3) neodpověděl jsem na otázku o rekreačním objektu. To poslední proto, že mi žádná z odpovědí nevyhovovala a já prostě jsem proti tomu, abych si vytvářel resp. upravoval názor až na základě otázky. Je to IMHO jedna z nejblbějších a nejméně užitečných otázek mezi všemi ostatními, které jsou IMHO také k ničemu užitečnému, ale strávil jsem nad ní nejvíc času - aspoň 5 minut. Když jsem zjistil, že se v sobě názoru nedopátrám, že se musím "rozhodnout", nevyplnil jsem ji...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 3. 2001 23:19

Skoro jsme vubec nelhali, jenom jsme si to malinko prikraslili...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 3. 2001 16:38 | FekarZ

Nedalo mi to, a tak jsem vyhledal podrobnější informace. Mnou citovaný výzkum byl z dílny Střediska pro výzkum veřejného mínění: 42 procent lidí uvedlo neochotu vyplnit všechny údaje. Po sčítání už skutečnost vypadá jinak. Minulý týden publikovala Mladá fronta Dnes výsledky šetření společnosti Sofres-Factum. Ve vzorku 506 respondentů jen tři procenta lidí odpověděla "ne" na otázku, zda vyplnili sčítací formuláře úplně a podle pravdy, zatímco sedmadevadesát procent dotázaných prohlásila, že dotazníky vyplnila poctivě. Třebaže šlo o anonymní šetření, průzkumníci počítají s tím, že podíl lidí, kteří nevyplnili dotazníky úplně a pravdivě, může být vyšší - respondenti totiž mají tendenci odpovídat nesprávně, pokud by jim jejich odpověď mohla uškodit - a chovají se tak i tehdy, kdy se jim od tazatelů dostane ujištění, že se jedná o anonymní dotazování. "Domnívám se však, že počet lidí, kteří nevyplnili archy pravdivě nebo úplně, se mohl pohybovat v řádu několika málo procent, rozhodně se však nejednalo o desítky procent," uvedla pro Peníze.CZ projektová manažerka Alena Vlachová ze společnosti TN Sofres-Factum.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Sokol

advokát

Martin Dvořák

manažer a podnikatel

Tomáš Sokol
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Martin Dvořák
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services