Nechoďte do banky, vždyť nemusíte

Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 3. 2001 16:48

Dva roky intenzivne vyuzivam ucet u eBanky (Expandia) a mohu pouze chvalit. Casto odesilam/prijimam platby do/ze zahranici a ve srovnani treba s KB jde vsechno podstatne hladceji. Tedy bez opakovanych pozadavku na upresneni jmena, adresy prijemce, banky, ucelu platby atd, atd. U eBanky odeslu prikaz k ZPS a hotovo. Pravda, jejich sluzby jsou o neco drazsi nez by se o Internet banky ocekavalo, ale u nas se tomu ani nedivim. Mimochodem v zahranici existuje spousta Internet bank, ktere vam rady otevrou ucet a povedenou ucet, vydaji mezinarodni bankovni kartu - casto zcela zdarma. Osobne mam nekolik uctu v US dolarech a britskych librach v zahranici. Clovek nikdy nevi... Z vlastni zkusenosti muzu doporucit www.tax-free-world.ws

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 1. 2001 22:58

"Nejvíce telefonují klienti v pracovních dnech mezi 8. a 10. hodinou, kdy je během hodiny obslouženo až 1 200 hovorů." Ano, Češi zhusta volají z práce, a tedy ne za své peníze - a v čase, který už prodali zaměstnavateli.

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)

18. 3. 2001 16:48

Dva roky intenzivne vyuzivam ucet u eBanky (Expandia) a mohu pouze chvalit. Casto odesilam/prijimam platby do/ze zahranici a ve srovnani treba s KB jde vsechno podstatne hladceji. Tedy bez opakovanych pozadavku na upresneni jmena, adresy prijemce, banky, ucelu platby atd, atd. U eBanky odeslu prikaz k ZPS a hotovo. Pravda, jejich sluzby jsou o neco drazsi nez by se o Internet banky ocekavalo, ale u nas se tomu ani nedivim. Mimochodem v zahranici existuje spousta Internet bank, ktere vam rady otevrou ucet a povedenou ucet, vydaji mezinarodni bankovni kartu - casto zcela zdarma. Osobne mam nekolik uctu v US dolarech a britskych librach v zahranici. Clovek nikdy nevi... Z vlastni zkusenosti muzu doporucit www.tax-free-world.ws
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2001 14:23 | TGP

Do banky tedy rozhodne chodit nebudu, uz proto, aby me nezastrelili, Jana Cernikova
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2001 14:19 | TGP

Banky v cechach obecne stoji za starou backoru. neumerne vysoke poplatky za cokoliv, co se svymi penezmi provedu (bezhotovostni prevod IPB->CS 90,- ... parada). platime za to, ze bance pujcujeme nase penize, ktera si s jejich pomoci ma vydelat na svuj provoz. homebanking fixovany na jedinou platformu (vyjma expandie) - microsoft windows (dalsi humus). o kvalite tohoto software by se dalo s uspechem polemizovat. poplatek za moznost jeho pouzivani + poplatek za KAZDE byt jen podivani se na stav uctu!! (dle ceniku). trvaly prikaz k uhrade muzeme podat pouze na pobocce, kde nam ten ucet vedou (dnes v dobe siti nemaji na pobockach k dispozici podpisove vzory!). obcas se banka nachazi ve stavu off-line (jak mi bylo vysvetleno) - to se pak bez bankomatokarty nebo navstevy te same pobocky ke svym penezum proste nedostanete. ano, tomu rikam komfort - a poradne zaplaceny. v pripade, ze jste majiteli dvou uctu (os. konto + firemni) se cena za tyto (ve statech snad standardni) sluzby vysplha k tisicovce. tak jen hura do toho... (uz se tesim na moznost vedeni uctu v jine zemi, tedy ovsem, jestli ....)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2001 14:18 | TGP

Překvapuje mě názor autora článku, že za ušetření byť jen několika návštěv banky do měsíce (s nutností stihnout to do pěti odpoledne) se nevyplatí zaplatit 100+ Kč. (Tak si vysvětluji jeho závěr, že cena za homebanking se nevyplatí pro malý počet transakcí.) Nehledě na to, že člověk může snížit počet zasílaných tištěných výpisů (za předpokladu, že za online zjištění stavu účtu nemusí platit, jak se jeden diskutující zmiňoval.) Do mě to hustili v bance taky, že mám málo transakcí a nevyplatí se mi to, když jsem po nich homebanking chtěl. Dali pokoj, až když jsem dal nesmlouvavě najevo, že už o tom nechci dál diskutovat a trvám na zájmu o tuto službu. Zmínky komentujících o přetížených serverech možná naznačují, že ony pracovnice dostaly jisté instrukce...
Kdyby si bylo z čeho vybrat, snad bych banku po takové nepříjemné zkušenosti i změnil, ale před časem jsem si dělal malý průzkum, a snad to ani nemá cenu. (Myslím, že ani nevadí, že konkrétní banku nezmiňuju.)
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2001 10:53 | 5565

Presne tak, platit za to, ze bance sverim sve penize, za to ze si je v jejim bankomatu vyberu, apod. je nesmysl. Rovnez internetove ci GSM Bankovnictvi setri vydaje bance, tudiz by to meli nabizet zdarma. Na svem uctu v Anglii mam vzdycky presne tolik, kolik tam vlozim nebo vyberu, zadne poplatky za vedeni, vypisi, vybery z ATM, apod. ... a pristup k zakaznikovi na pobocce je presne opacny nez u nas, vubec nemate pocit, ze nekoho otravujete (viz. treba KB nebo UB)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2001 18:25 | TGP

Přesně tak. Zadávat příkazy kdykoliv, třeba i ve dvě ráno, a mluvit přitom s milým člověkem je hodně dobré. Ostatní telebanky se s tím nedají srovnávat...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2001 16:59

To já raději v KB využiji expresní linky KB. Pobočka má otevřeno v době, kdy jsem v práci. Jak bych se tam měl dostat? Honza
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2001 13:32 | PetrV

Není internet banking jako internet banking, to co provozujete ve firmě je homebanking chodící po internetu, proti internet bankingu (ve smyslu tohoto článku) je zde zásadní rozdíl v nutnosti mít nainstalovánou na svém počítači bankovní aplikaci, skutečná internetová banka nic takového nevyžaduje, stačí jakýkoliv počítač připojený k internetu s nainstalovaným prohlížečem a můžete ovládat své finance třeba i z Burkina Faso, což ale homebanking (někdy našimi bankami zvaný internetbanking) neumí. Popis jednotlivých možností elektronické komunikace s bankou najdte v sekci banky/běžné účty/elektronické bankovnictví. Petr Vykoukal
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2001 12:11 | PetrV

Česko zjevně drží krok
Podíl internetového a obecněji elektronického bankovnictví je v USA třeba vyšší, ale informace z ČR zní celkem dobře.
U zdejších bank je běžné, že si lze na Internetu prohlédnout přes bezpečné WWW stránky stav konta a všechny jeho změny za poslední měsíc apod., poslat poukázky. Také se tu o něco více platí platebními kartami, jejichž čísla se běžně užívají při nákupu přes Internet apod., pro "DOT-COM" průmysl je to nezbytná technikalita.
Luboš Motl
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2001 12:11 | PetrV

Cesko je porad hodne pozadu
Podle meho nazoru pouzivani techto "nadstandardnich" sluzeb nenabude masovosti pokud budou poplatky za ne tak vysoke, jako v soucasne dobe. Pro srovnani, vetsina sluzeb zminovana ve clanku je v me bance v USA zadarmo, vcetne vedeni uctu po telefonu a internetu a platebni karta a jeji pouzivani zdarma. Byt v Cechach, tak s sebou porad jeste nosim hotovost... Zkratka, ceske banky porad drzi zakazniky na uzde a vydelavaji na nich aby si aspon castecne nahradily ztraty ze spatnych uveru ;-) S pozdravem, MC
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2001 12:10 | PetrV

Používáme již cca 6-7 měsíců Internet banking od Komerční banky. Takže údaj, že tato banka na něm "intenzivně pracuje" je poněkud zastaralý. Po počátečních problémech (totálně přetížený server KB) se situace docela stabilizovala a v naší firmě se už do kamenné banky prakticky nechodí.
Roman Kacálek
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2001 12:10 | PetrV

Já osobně dojíždím do zaměstnání, přestavuji dům, nenakupuji supermarketech ale v malých obchodech. Ani jedna z těchto ctihodných institucí (ČSAD, stavebniny, obchody na malém městě) neakceptuje bankovní karty, o převodu peněz na účet telefonem ani nemluvě. Vzhledem k výši poplatků za použití bankomatu raději vyberu max. částku a platím hotově. Dochází k takovým piškuntáliím, jako je převod peněz z jiné banky do KB, kdy její promítnutí do centra plateních karet trvá 3 až 6 dnů ( pokud se tato operace provede ve čtvrtek), nebo když ráno použijete bankomat ČS, máte ostatní karty na stejný účet u KB zablokované na 24 hodin, si myslím že jsme na cestě do civilizace někde v polovině.
Mr. Owcrope
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2001 12:09 | PetrV

K cemu mi je prime bankovnictvi, kdyz si potrebuji vybrat hotovost povalujici se na uctu v predvanocnim case a ani jeden z kazdodennich pokusu (obdobi 2 tydnu pred Vanocemi) o vyber z bankomatu nasich bank skonci bud tim, ze bankomat nema hotovost, nebo radeji o sobe tvrdi ze neni v provozu ? To mam podle panu direct-bankeru prevadet penize na ucty svych pribuznych s popiskem "K Vanocum" ?
Kvetoslav
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2001 22:58

"Nejvíce telefonují klienti v pracovních dnech mezi 8. a 10. hodinou, kdy je během hodiny obslouženo až 1 200 hovorů." Ano, Češi zhusta volají z práce, a tedy ne za své peníze - a v čase, který už prodali zaměstnavateli.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2001 20:58 | S.K.

NetBanku používám hned od jejího spuštění a jsem spokojen.Vedení účtu zdarma,příkazy 3Kč za položku,urgentní platby 30Kč,možnost zakládání termínovaných vkladů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2001 16:23 | SkrivanekT

Oficiální tisková zpráva Komerční banky k získání stotisícího klienta na Expresní lince: Expresní linka Komerční banky dnes získala svého stotisícího klienta, čímž obhájila první místo mezi bankami v ČR v oblasti telefonního bankovnictví s aktivní formou komunikace 24 hodin denně, 365 dní v roce. Jen za poslední rok uzavřelo smlouvu o užívání Expresní linky 69.213 klientů, což je téměř o 350 % více, než tomu bylo v roce 1999. Největší zájem o služby telefonního bankovnictví byl přitom zaznamenán v druhé polovině loňského roku, kdy za šest měsíců přibylo na Expresní linku přes 60.000 klientů. V současné době vyřizují telefonní bankéři denně v průměru 5900 hovorů, což znamená nárůst hovorů za poslední rok o více jak trojnásobek. Ve dnech největšího zatížení přitom dosahuje počet hovorů hranice až 11.000. Nejvíce telefonují klienti v pracovních dnech mezi 8. a 10. hodinou, kdy je během hodiny obslouženo až 1 200 hovorů. Marie Růžičková tisková mluvčí KB
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2001 16:20 | TGP

Uváděná čísla mě velmi mile překvapila, myslel jsem, že uživatelů bude daleko méně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2001 12:21

Jsem přesvědčený, že spousta lidí různé formy elektronického bankovnictví přivítá. Místo procházky do banky se pak můžeme projet na kole, či zajít na pivko. Jen houšť a více kapek! Nechme se překvapit zda případná konkurence (neviditelná ruka trhu!) zkvalitní úroveň těchto služeb a zárověn minimalizuje cenu. Jedním z důvodů změny ústavu spravujícího můj běžný nepodnikatelský účet je mj. fakt, že ŽB zavedla systém internetového bankovnictví (NetBanka) pro nepodnikatelské účty bezplatně (snad to chvilku vydrží a není to jen náborový trik). Bohužel se zatím nemohu podělit o zkušenosti s funkčností a kvalitou, protože teprve očekávám přidělení hesla atd. NED
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2001 8:53 | brezmenp

Tyto moderní vymoženosti nehodlám využívat. Ať si myslí kdo chce co chce, já si klidně do té banky dojdu, mám ji pár kroků od bytu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Hudeček

politik, primátor Prahy

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Tomáš Hudeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services