Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

"Placení kartou je zdarma", řekla mi úřednice na přepážce banky, když jsem si zřizoval svůj nový účet. Celý další měsíc jsem v obchodech platil kartou, vždyť je to přece zadarmo. Moje nadšení však vydrželo pouze do prvního výpisu z účtu. Každá transakce stála pět korun. Ne za to, že jsem platil kartou, ale za položky na výpise.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 4. 2001 21:58

Platebni kartu jsem pouzivala nekolik let. Ted uz nechci zadnou. Kradeze jsou stejne caste jako u hotovosti a vzhledem k tomu jak dlouho trva nez ji zablokuji, to je pro mne stejne jako bych nosila naditou penezenku. Pujdete-li v sobotu napr. do Hypermarketu v Pruhonicich tak nebudete chapat proc proboha ty lidi stoji dalsi dlouhatanskou frontu u bankomatu, aby si mohli vybrat za poplatek sve penize.
Pokladny s terminaly nejsou vyhrazene, placeni trva dlouho, no vzdyt tam lide travi jeden svuj vikendovy den.

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 1. 2001 21:52

Ne, mam Maestro Cirrus. Potrvrzeno i na zirocentrale.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PetrV 09. 01. 2001 15:30)

Další příspěvky v diskuzi (60 komentářů)

15. 1. 2001 22:37 | petrliska

Naprostý souhlas s autorem článku, v KB jsem se setkal s neznalostí a slučování pojmů částek za použití platební karty a účetní položky. To bylo ještě před tím, než KB zvedla poplatky za vedení účtu, zavedla poplatek za výběr z bankomatu, zrušila částku za účetní položku vzniklou použitím platební karty. Konečně se k tomuto přidá i GE banka. Co já jsem se k nim namejloval! I když maj dobré podmínky pro mezinárodní Master kartu, ty poplatky za účetní položku vzniklou použitím karty se mi moc nelíbily. Většinou jsem to řešil jedním výběrem z bankomatu cca 1x měsíčně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2001 0:35

Pravdepodobne motivace pro pouzivani bezhotovostni platby v obchodech. Tam je pouze ten poplatek za polozku... Smeruji k tomu vsechny banky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 01. 2001 13:54)

17. 1. 2001 0:48

Obávám se, že za opakované porušení této zásady se obchodníkovi nestane vůbec nic. O pokutě ve smlouvě nic není (viděl jsem smlouvu od IPB a KB), pouze zrušení smlouvy a zařazení do mezibankovního registru. No v Čechách - ha, ha. Tady je banka ráda, když má obchodník zájem karty brát. Dle mého názoru, když s ním vypoví smlouvu jedna banka, uzavře s ním druhá. V USA by to byla pro obchodníka katastrofa... Přirážka je nepříjemná, ale setkal jsem se s ní pouze jednou, a to u obchodníka, který bral pouze pomocí imprinteru Mastercard a Visa. Když si obchodník už pořídí terminál, svědčí to o urřité solidnosti a takové finty neaplikuje. Na řadu přicházejí další. Např. min. částka pro platbu kartou v elektroobchodech bývá 500, nezřídka též 1000 Kč. To je pro toho, kdo udělá drobný nákup za 300 Kč bez koruny v peněžence nepříjemné... Ani na toto samozřejmě obchodník nemá právo... Časem se to ale snad naučí. Setkali jste se s tímto fenoménem?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (teimlm 11. 01. 2001 10:41)

17. 1. 2001 1:01

Bohužel, ty rozdíly v procentech jsou minimální. Pokud si správně vzpomínám na článek smlouvy u IPB, Mastercard i Maestro je zpoplatněno 3,5 %. To je samozřejmě pro různé banky různé, ale v Čechách je to tak na stejné úrovni(drobně se liší procenta pro terminály a žehličky ve prospěch terminálů). Tyto poplatky jsou v porovnání s vyspělou Evropou dosti vysoké, na druhou stranu, kdo dá ve vyspělé Evropě či USA terminál obchodníkovi do bezplatného pronájmu (pouze hradí servis - cca. 170 - 300 Kč měsíčně). To platí konkrétně pro IPB. Teď asi dělám reklamu, nicméně třeba to čte potenciální zájemce - obchodník a zajímala by ho cena... Jen pro korektnost uvádím, že nejsem zaměstnancem, ale klientem této banky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (teimlm 11. 01. 2001 12:24)

17. 1. 2001 1:14

Pokud by to někoho zajímalo. Návod na rychlou identifikaci banky obchodníka(pokud nemá smlouvu s více bankami najednou): Karty AMEX (American Express - modrá samolepka) příjímají v Čechách pouze obchodnící, mající smlouvu s KB. Ta na ně má monopol (zatím). Většina obchodníků, kteří berou karty "žehličkou" má smlouvu s KB. nálepka Maxkarta či EP IPB - obchodník má smlouvu s IPB. nálepka ČS - už se asi nepoužívá. Netřeba vysvětlovat. Terminály většinou jméno banky netisknou, proto viz.výše. Znalec pozná banku obchodníka i podle typu terminálu. ;-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (teimlm 11. 01. 2001 10:41)

17. 1. 2001 11:35

Tak asi omyl. Dnes jsem volal na zelenou linku GE banky ohledně neúčtování účetního pohybu vzniklého v důsledku použití platební karty při placení v obchodech. Pracovnice se odběhla někam zeptat a potom mi řekla, že zatím takovou informaci nedostali. TAK KDE JE PRAVDA???
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2001 11:40

Abych byl přesnější, OPRAVUJI PŮVODNÍ TVRZENÍ: myslel jsem neúčtování poplatku za účetní položku vzniklou v důsledku použití platební karty při obchodním styku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2001 12:03 | PetrV

S cenami položek při placení kartou GECB mám osobní zkušenosti, takže jsem na správnosti této informace osobně zainteresován :-). Informaci o neúčtování položek od začátku února mi poskytl tiskový mluvčí banky Milan Kříž (milan.kriz@ogilvy.com), na pobočkách a infolinkách se to pravděpodobně dozví až pár dní před začátkem platnosti, alespoň takovou zkušenost mám i z jiných bank. Týden před změnou Vám tvrdí, že v novinách "kecaj" a o dva dny později už je to jinak. Petr Vykoukal
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 17. 01. 2001 11:40)

17. 1. 2001 21:07

Myslím si,že platební karta je nedostatečně zajištěna proti zneužití.Například ,při ztrátě a nebo krádeži karty, stačí naučit se podpis ze zadní strany karty a můžete vesele nakupovat až do vyčerpání účtu.Čím více platíte,tím více se prodavač klaní.Co takhle využívat PIN,jako například,když platíte benzín kartou CCS ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2001 21:29

PIN je v současné době vyžadován u VŠECH karet Maestro, ale pouze na terminálech, umožňujících jeho zadání (klávesnice pro zákazníka). Jak je to s VISA Electron nevím. Vyžadovat PIN u karet EC/MC a VISA není obvyklé u nás ani jinde(asi též z histrických důvodů nebo možná jiných - neznám). Nicméně VŠECHNY transakce se na elektronických terminálech autorizují. Tzn. pokud je krádež karty včas ohlášena, je po problémech a terminál transakci po pokynu autor. střediska zamítne a kartu nechá zadržet. Rizikové je použití karet EC/MC a VISA u obchodníků používajících jen žehličku. Tam do určité částky není povinná autorizace a lze tedy při krádeži karty napodobit podpis.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 17. 01. 2001 21:07)

18. 1. 2001 21:02 | petrliska

Děkuji za informaci, příště se budu informovat raději přímo na www.penize.cz, než abych využíval infolinky. :-)))) Ještě jednou díky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PetrV 17. 01. 2001 12:03)

20. 1. 2001 17:45

V eBance mám účet již dva roky a byl jsem tam pouze jednou při založení účtu. Proti České spořitelně mám přehled za co jsou poplatky, neboť jsou uváděny u každého pohybu na účtu. Takže mohu potvrdit, že jsem nikdy nic neplatil za nákup kartou ani při výběru z jakéhokoliv bankomatu v ČR. Stačily mi dva bezplatné výběry na měsíc. Vzhledem k tomu, že raději chodím do obchodů, kde přijímají karty, tak hotovost potřebuji minimálně. Při průměrném zůstatku 30 tisíc na účtu mám i vedení účtu zdarma. Takže jsem s touto bankou spokojen. Po roce jsem si udělal porovnání poplatků vůči České spořitelně, kde jsem měl účet 8 let a zjistil jsem, že jsem na poplatcích ušetřil 20%. Navíc se nemusím obávat, že výpisy skončí někde jinde než v mé schránce a nemusím za ně platit. O ušetřeném čase a nervech s obsluhou u přepážek ani nemluvě!!!! Která banka má pro své klienty zelenou linku 0800/xxxxxx?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

22. 1. 2001 23:00

Třeba Komerční banka svoji Expresní linku, se kterou jsem veli spokojen. Na poplatcích platím kolem 80 Kč měsíčně. Honza
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 20. 01. 2001 17:45)

30. 1. 2001 20:31

Možná došlo k omylu. Jak je to u IPB nevím, ale Poštovní spořitelna si účtuje za každý výběr z bankomatu MAXKARTOU ! (což je cirrus/maestro) 10 kč+3 kč za položku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SkrivanekT 11. 01. 2001 16:48)

31. 1. 2001 13:47 | PetrV

Částěčně máte pravdu, Poštovní spořitelna si však oněch 10 + 3 koruny účtuje za výběry Maxkartou z OSTATNICH bankomatu, v bankomatech IPB to jsou pouze 3 koruny za položku. Musíte rozlišit běžný Cirrus/Maestro a Maxkartu, která je Cirrus jen proto, aby šla používat v bankomatech u nás i v zahraničí. Pokud máte skutečný Cirrus/Maestro, pak platíte pouze 3 koruny za každý výběr z jakéhokoliv bankomatu. S Maxkartou však můžete vybírat na většině pošt a stojí vás to jenom dvě koruny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 01. 2001 20:31)

19. 2. 2001 13:52 | tomhampl

Zajímavé je, že např. některé supermarkety tyto platební karty neberou, ale spousta malých obchodníků včetně služeb ano.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

15. 3. 2001 13:03 | tomhampl

Souhlasim, je to neuveritelne jak se chovaji nektere obchodni kolosy. Ale muzeme si za to sami my lide, v jine ekonomice by takovyto obchodnik proste neprezil - zkrachoval by - ale my v klidu priste k nemu jdeme (ve vetsine pripadu) a cash mu zaplatime za jeho zbozi... Potom se nedivme ze jak si je vychovame takovi budou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (tomhampl 19. 02. 2001 13:52)

16. 4. 2001 21:58

Platebni kartu jsem pouzivala nekolik let. Ted uz nechci zadnou. Kradeze jsou stejne caste jako u hotovosti a vzhledem k tomu jak dlouho trva nez ji zablokuji, to je pro mne stejne jako bych nosila naditou penezenku. Pujdete-li v sobotu napr. do Hypermarketu v Pruhonicich tak nebudete chapat proc proboha ty lidi stoji dalsi dlouhatanskou frontu u bankomatu, aby si mohli vybrat za poplatek sve penize. Pokladny s terminaly nejsou vyhrazene, placeni trva dlouho, no vzdyt tam lide travi jeden svuj vikendovy den.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

28. 8. 2001 17:06

Zřídil jsem si před časem účet u Živnobanky. Internetové bankovnictví je pro fyzickou osobu zdarma, poplatky za pohyb na účtě nejsou, vedení účtu a poplatky za platební příkazy předané elektronicky jsou celkem nízké, se stoupajícím zůstatkem na účtě se ještě dále snižují. Jediný háček jsou poplatky za výběr z bankomatu. Z vlastních zdarma (jeden mám hned vedle zaměsnání), z ostatních první dva zdarma a ostatní za 30 Kč. Můžu jenom doporučit - po zkučenostech s IPB a poté GE šetřím nervy i peníze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

28. 5. 2002 0:42

tak to si dej do i.c. banky Ty Calfiku
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 28. 08. 2001 17:06)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Matějček

podnikatel, Miton

Michael Rostock

podnikatel a investor, Venture Investors

Tomáš Matějček
ÚSPĚŠNOST
62,50 %

z 24 duelů
×
Michael Rostock
ÚSPĚŠNOST
12,12 %

z 33 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Bankrot, Administrativní cena, Připojištění, jan sedláček, doplňkové penzijní spoření, aleš poklop, operátoři, příspěvek zaměstnavatele, hlavička zákona, vw, Hang Seng Bank, boj proti korupci, gold eagle, vývoj v ČR, Ústí nad Labem, výpočet, vchodové dveře, fér konsolidace

5AA2608, 2SK0238, 2L74312, 1C37501, 1AS0431

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK