Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 13. 12. 2000 | 40 komentářů
Není pochyb o tom, že za dvacet či třicet let nebude státem vyplácený důchod stačit na víc než zaplacení nájmu, inkasa a chleba s vodou. Pokud chcete jiný životní styl, je potřeba začít spořit. Čím dříve, tím lépe.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 12. 2000 20:37, stromecek

Casopis Tyden ve svem 47. letosnim cisle publikoval v ekonomicke rubrice clanek o penzijnich fondech pana Roberta Zelenky - "Do duchodu s miliony v kapse". Clanek obsahuje naprosto nerealne a zavadejici informace, posudte sami: pri delce sporeni 30 let a mesicni ulozce do fondu ve vysi 1300 Kc budete pobirat dozivotni starobni penzi ve vysi 22308 Kc. To predpoklada zhodnoceni PF cca 13%. Pan Zelenka tohle nemuze myslet vazne!? Chudaci ctenari.

Reagovat

 

+16
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 12. 2000 23:32, urbanjan

Pokud tím dotazem na důvěryhodnost myslíte, zda nehrozí, že majetek fondu bude ohrožen nějakými nezákonnými praktikami, tak buďte bez obav. Pokud ten dotaz směřuje na velikost nákladů fondu a na kvalitu správce tak nemohu sloužit.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hanzal 15. 12. 2000 22:40)

Další příspěvky v diskuzi (40 komentářů)

15. 12. 2000 8:29 | urbanjan

Bohužel, dle platného zákona může. V poslední době se to také stává nástrojem boje penzijních fondů o klienty. Fondy, jenž jsou členy větších finančních skupin, mohou například těžit z toho, že banka z takové skupiny dá podniku úvěr a jednou z podmínek bude adresný příspěvek na penzijní připojištění zaměstnanců podniku právě jenom u penzijního fondu ze stejné finanční skupiny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 15. 12. 2000 07:19)

15. 12. 2000 10:16 | Baronlempl

Dlouhodobý výnos penzijního připojištění i s příspěvkem státu není nijak lukrativní, penzijní fondy mohou investovat pouze do vesměs bezpečných a tudíž málo výnosných instrumentů. Pokud začne 20-ti letý občan spořit měsíčně cvičně 100,- Kč a občas mu přispívá zaměstnavatel, dá se to pochopit a omluvit. Začne-li ten samý občan spořit měsíčně 1000,- Kč, měl by být zbaven svéprávnosti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

15. 12. 2000 10:50 | Gladiator

Slovo bohuzel bych rozhodne nepouzil. Zamestnavatele velice peclive vybiraji penzijni fond na zaklade ruznych dulezitych kriteriich, o kterych normalni zamestnanec/klient vubec nevi. Vetsinou ma hlavni slovo financni reditel, ktery dukladne zkouma investicni politiku/hospodareni/duveryhod nostpenzijniho fondu a spravce jeho aktiv. Krome toho mnoho zamestnavatelu vybere vice nez jeden fond a daji svym zamestnancum moznost si vybrat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (urbanjan 15. 12. 2000 08:29)

15. 12. 2000 10:59 | urbanjan

Ano, tohle jsou přesně ty pohádky, které se vykládají zaměstnancům pro zdůvodnění proč právě tento fond. Většinou, ale rozhodují jiné faktory na základě kterých je ten který fond vybrán a podporován příspěvkovou politikou daného podniku. Nehledě na to, opravdu si myslíte, že jsou obyčejní zaměstnanci natolik hloupí aby si nedokázali sami vybrat penzijní fond na základě kriterií, jenž vyhovují jim samým a že finanční ředitel je takový "nadčlověk" aby rozhodoval za ně?!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gladiator 15. 12. 2000 10:50)

15. 12. 2000 11:04 | urbanjan

Opravdu považujete mexické, korejské, turecké dluhopisy za málo výnosné a málo rizikové? A co takhle akcie Telekomu, Komerční banky atd.. Penzijní fondy mají relativně dost pestrou nabídku nástrojů do kterých mohou investovat (i když to stále není ono, existují i další instrumenty), stačí jen si vybrat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Baronlempl 15. 12. 2000 10:16)

15. 12. 2000 13:09 | Gladiator

Mate pravdu, ze u nekterych zamestnavatelu rozhoduji jine faktory, napr. poskytnuti uveru ci jinych sluzeb, jak jste zminil. Zazil jsem to na vlastni kuzi, mel jsem temer hotovy podnik, ktery mel prispivat k nam, jenze v tu dobu jedna banka koupila penzijni fond a financni reditel se mi omluvil s tim, ze jim ona banka ma dat uver, takze pokud s nimi udelaji penzijni pripojisteni, bude se jim lepe jednat o uveru. Na druhou stranu, u mnoha spolecnosti, zejmena zahranicnich, jednaji zamestnavatele, resp. financni reditele, nejen se salesmany penzijnich fondu, ale i s konkretnimi portfolio managery, kteri jim do detailu vysvetluji leckdy pred konkurenci prisne utajovanou investicni politiku/strategii ohledne neutralni portfolia, durace, internich pravidel rozhodovani, analyz apod., coz je informace, kterou bezny clovek/zamestnanec v zivote nedostane. A tito financni reditele oboru rozumi, leckdy sami drive delali nekde v bance na dealingu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (urbanjan 15. 12. 2000 10:59)

15. 12. 2000 13:29 | urbanjan

Vidím, že oba dva máme k této branži příliš blízko, aby se naše další diskuse mohla odehrávat na tomto serveru. Další pokračování nechám na nějaké případné náhodné setkání. Přeji hodně úspěchů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gladiator 15. 12. 2000 13:09)

15. 12. 2000 20:19 | stromecek

Svet se dnes meni prilis rychle na to, aby si nejaky penzijni fond ziskal mou duveru, ze zde bude i za 30 let. Sila a duveryhodnost dnes takovou trvanlivost nemaji...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

15. 12. 2000 20:37 | stromecek

Casopis Tyden ve svem 47. letosnim cisle publikoval v ekonomicke rubrice clanek o penzijnich fondech pana Roberta Zelenky - "Do duchodu s miliony v kapse". Clanek obsahuje naprosto nerealne a zavadejici informace, posudte sami: pri delce sporeni 30 let a mesicni ulozce do fondu ve vysi 1300 Kc budete pobirat dozivotni starobni penzi ve vysi 22308 Kc. To predpoklada zhodnoceni PF cca 13%. Pan Zelenka tohle nemuze myslet vazne!? Chudaci ctenari.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

15. 12. 2000 22:40 | hanzal

Dobrý den, rád bych znal Váš názor na PF Jistota Koruna. Správce portfolia bude ABN AMRO Portfolio Management, a.s. 70% vlastník tohoto PF je ABN AMRO Bank N.V.. Je to důvěryhodný PF?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

15. 12. 2000 23:32 | urbanjan

Pokud tím dotazem na důvěryhodnost myslíte, zda nehrozí, že majetek fondu bude ohrožen nějakými nezákonnými praktikami, tak buďte bez obav. Pokud ten dotaz směřuje na velikost nákladů fondu a na kvalitu správce tak nemohu sloužit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hanzal 15. 12. 2000 22:40)

16. 12. 2000 9:57 | Tomas_Prouza

Platí jedna základní pravda - zatímco české firmy se z jakéhokoliv průšvihu bez problému oklepou, velké zahraniční banky, které působí po celém světě, si žádný takový průšvih dovolit nemohou. Události v ČR totiž mají obrovský vliv třeba na to, co dělají v Brazílii. Není totiž těžké získat informace - a když se třeba ucházíte v tendru o správu nějakého majetku a komise se vás zeptá "A jak chcete spravovat naše peníze, když jste před rokem v Čechách nechali vytunelovat celý penzijní fond?" Takže pokud se něčeho nebojím, tak je to ABN AMRO jako majitel firmy. Něco jiného bude, jestli dokážou poskytnout nadprůměrné zhodnocení nebo zdali dosáhnou vyšší efektivity než jiní. Na to je potřeba počkat - obvykle se říká, že výsledky je možno dobře posoudit po třech letech.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hanzal 15. 12. 2000 22:40)

16. 12. 2000 17:59

Ano, vezměme tohle století v Evropě. 1.sv.válka, 2.sv.válka, potom u nás Únor 1948, kdoví co bude za 30 let. Nejjistější je asi mnoha generacemi osvědčený model - mít dobře vychované děti, ty se o Vás na stará kolena postarají, ať bude režim jakýkoli.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (stromecek 15. 12. 2000 20:19)

17. 12. 2000 16:10 | TGP

Pořád je ale lepší, když máte i nějakou pojistku, ne? Penzijní připojištění beru tak, že se s poměrně malou měsíční částkou snažím vytvořit určitou zásobu, která mi poslouží jako polštář proti šoku, kterým obvykle je první výplata důchodu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 16. 12. 2000 17:59)

17. 12. 2000 21:04

Zde samozřejmě záleží na daňovém pásmu každého poplatníka. Pro lidi s vyšším příjmem mohou být daňové úlevy velmi zajímavé a překonat tak výši státního příspěvku. Honza
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (letal 13. 12. 2000 13:57)

18. 12. 2000 17:09 | Gladiator

Ja Vam taky, zdravim.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (urbanjan 15. 12. 2000 13:29)

18. 12. 2000 17:19 | Gladiator

Penize v ABN Amro jsou v dobrych rukou. Fakta: 1. ABN Amro je jedna z nejvetsich financnich instituci na svete 2. V CR patri mezi nejuspesnejsi obchodniky s cennymi papiry (podle objemu obchodu) 3. V CR patri mezi vyhledavane spravce portfolii, napr. velkych mest - Brno apod.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hanzal 15. 12. 2000 22:40)

20. 12. 2000 0:22 | ArMi

Dobrý den přátelé, většina příspěvků se točí okolo investované částky od 100,-Kč do 1500,-Kč. Tyto částky současné zákony zvýhodňují v různých formách. Abychom si však mohli představit co si to vlastně připravujeme, je docela zajímavé si spočítat skutečnou hodnotu svých peněz v penzijním fondu například po 30 letech. Při takových výpočtech docela mrazí v zádech. Bohužel o tom se nikde nepíše. Kdo konečně zveřejní prognózy na co to vlastně máme spořit do kasičky vybraného penzijního fondu a proč. Pravdou je, že bez pravidelně odkládaných prostředků bude náš život v důchodu velice smutný. Jsou tou pravou cestou pouze penzijní fondy nebo je to jen jedna z forem kterou je třeba využít, když mi tam něco chtějí dát zdarma. Když mi něco dají zdarma, proč to dělají? Otázek je celá řada. Jen jsem zvědav kdo má zájem sdělit lidem objektivní pohled. Rozhodně to nebude ani finanční poradce pracující s tímto produktem a ani expert některého z fondů a už vůbec ne pracovník příslušného ministerstva. Tak kdo nám poradí?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

20. 12. 2000 8:21

Je treba optimalne vyuzivat (pokud jsem toho schopen) veskere financni produkty na kterych se stat nejakym zpusobem podili (st. sporeni, penzijni pripojisteni, nove i zivotni pojistky). Tim si alespon vezmete castecne zpet, co statu date na danich a ruznych kvazi-pojistenich. Podle meho nazoru to vsak na spokojene stari nestaci a je treba zvolit nekterou z akciovych strategii, at jiz pres fondy nebo rizikoveji naprimo. Ministerske kecy o moznosti prubezneho financovani duchodu jsou k smichu a jsou jen proklamacemi, jejich nenaplneni se jiz stavajici politicka garnitura pravdepodobne nedozije. Nevim ale jestli jsem spravny radce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ArMi 20. 12. 2000 00:22)

20. 12. 2000 15:12

Pane či paní ArMi, máte velkou pravdu. O penzijních fondech vyšly v českých médiích za posledních 5 let pouhé tři objektivní články (Ekonom, Respekt, Fondshop. V nich byly tyto instrumenty podrobeny analýze v dlouhém horizontu a bylo konstatováno čím jsou. Vhodné k přilepšení v předpensijním období. Nic více. Užívat je jako instrument pro strategické peníze je asi stejně rozumné jako nemýt si ze zásady ruce po příchodu z toalety. Druhou nesmírně zajímavou otázkou jíž jste vznesl je "kdo poradí?" - no, víme spíše, kdo neporadí. A upřímně řečeno, nevím, zda to jde. Hovoříme o horizontu 30 let i více,že ? Zde už vstupují do hry neprediktabilní faktory globálních nebezpečí. Přesto se vždy najdou lidé jejichž peníze přežijí každý historický malér. Je jich menšina. Většina nemá dost vůle, znalostí a inteligence, aby to dokázala. Místo toho si kupují pensijní fondy a životně kapitálové pojištění. Nic proti nim - pokud nepředstírají, že si s jejich pomocí lze zaopatřit strategickou rezervu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Šourek

mediátor a podnikatel, Corrupt Tour

Aleš Řebíček

exministr a podnikatel, Slavia Praha

Petr Šourek
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Aleš Řebíček
ÚSPĚŠNOST
88,89 %

z 18 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Užitek, Home banking, Burzovní výbory, česká spořitelna, michal wantulok, daň z příjmů, restaurace, psd2, Verizon, volební kampaň, uspořené prostředky, R/R Ratio, korunoví investoři, práva exekutora, Jan Kratochvil, NYMEX, ekonomická situace, KOPM

4C40689, C00LPAD5, 1K111111, 4C40689, 8S76068

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK