Kdo uteče, vyhraje

Tomáš Prouza | | 13. 11. 2000 | 63 komentářů
Zájem o nové fondy pokračoval i minulý týden, zatímco fondy staré povětšinou pokračovaly ve svých ztrátách. Můžeme proto čekat závody o to, kdo stihne na trh uvést více nových fondů? Možná pak budeme moci říct, že kdo utekl konkurenci, vyhrál.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 11. 2000 17:10, pjt

No nevim jestli je 5.5% z COJ malo. Za 1.5 roku uz take nemusi byt co prodavat.

Zobrazit celé vlákno

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 11. 2000 15:52, PetrV

Máte pravdu, že zvýšené odkupy mohou mít jíný vliv na invetsiční politiku (a potažmo i dosažené výnosy) u akciového fondu a jiný u fondu peněžního trhu. Já jsem psal OBECNĚ o vlivu odkupů (namíchla mě ta citace z infolinky). Nicméně si samozřejmě musím stát zatím, že odkupy mohou negativně ovlivňovat i činnost fondů peněžního trhu, například v situaci, kdy poroste úroková mírá a fond bude donucen rušit své pozice (bez ohledu na to, zda prodává peníze z termínovaných účtů, pokl.poukázky, depozitních certifikátů..).

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 63 komentářů)

18. 11. 2000 23:42

S tím mozkem je to dost silný názor a jinak u FF vůbec nejde pouze o nákup "nějakých zahraničních fondů", mluví z vás trošičku neznalost, kde je přidaná hodnota u fondu fondů. Jan Pokorný.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2000 23:37

Vážený pane, až najdete v ČR takový fond, do kterého přiteklo tolik, co do obou nových fondů IKS v takto krátké době, aniž by tam IKS dala korunu, tak si myslím, že můžete polemizovat o nespokojenosti. JInak pokud se pamatuji dobře, tak jsem mluvil o optimistickém odhadu do konce roku, což by mohlo být splnitelné. Jan Pokorný.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2000 16:59 | pjt

Ja nevim jestli lzou, jen jsem se ptal na nejaky argument. Asi nejsou. Vse je v rovine JPP. Tehule si take pamatuji, ale treba si je pamatuji i instituce :-).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2000 10:37 | TGP

Že by svou reklamou s těhotnými ženami Pioneer cílil na institucionální investory? Pořád mluví o tom, jak zajišťují drobné investory. To snad lžou?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2000 10:05 | pjt

Proti stradalum nemam nic a taky to nebylo mysleno na Pioneer, ale na diskusi. Pointa je v tom, ze spousta prispevku jakoby predpokladala, ze vynosy prijdou v kratke dobe a jaksi samozrejme. proc si myslite se drobna klientela zivi Pioneer? Mate to necim podlozeno?
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2000 1:11 | S.K.

Pro petr.nacho - souhlasím s Vámi a musím se společnosti AKRO také zastat,protože mám jen ty nejlepší osobní zkušenosti s přístupem ke klientům.AKRO SVĚT jsem donedávna vlastnil a proto si též myslím,že za ním stojí dobré výsledky.(Když jsem do něj poprvé vstupoval,byl jsem rád ,že na trhu vůbec nějaký tuzemský indexový fond existoval).Vstupní poplatek 2% se mně nijak nehorázný nezdá.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 23:21 | TGP

Co jste myslel vy svým komentářem. Stejně lepší citovat jeho knihu 1984 než Farmu zvířat.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 23:18 | TGP

Jenom bych doplnil názor k fondu fondů od IKS. Je to vůbec legální, že pro skutečnou správu majetku se jeden správce najal jiného správce?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 22:28

O tom, jaký je můj vztah k indexovému investování viz výše, ale klidně zopakuju, že indexové investování je jedna z nejúžasnějších věcí, které byly vymyšleny na poli investování. A pokud člověk nemá dlouhodobě čas analyzovat investiční příležitosti a držet s nimi krok (protože jinak to nejsou investice ale spekulace), tak není nic lepšího než investovat do indexového fondu (stejně jako vše to neplatí absolutně, ale řekněme pro lidi, kteří jsou s to nést riziko (a porozumět mu!) investování do akcií, to platí). Jiná věc je ovšem současná nabídka na českém trhu. Zmiňovaný fond IKS světových indexů je stejně jako AKRO Svět pouze HRA na indexový fond, protože manažeři mají spoustu prostoru jak aktivně alokovat svěřené peníze, čímž je popřena funkce indexových fondů. A při letmém pohledu na poplatky nevidím už vůbec žádný důvod, proč investovat do těchto fondů. Nevidím žádný důvod proč si muset vybírat z uvedených "indexových" fondů (otázka je, jestli IKS není spíše fondem smíšeným, protože si klidně dávají právo investovat až 34% do dluhopisů, hyp.zást.listů,...).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 21:21 | TGP

A proč? Myslíte si, že to je špatný způsob investování nebo že tady jenom žádný jiný není? Co se vám nelíbí na fondu světových indexů IKS? Který z těch dvou byste si raději zvolil, kdybyste musel? A proč?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 19:21 | PetrV

To je jednoduché. Žádný.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 19:19 | TGP

A co máte proti střádalům? Právě ti Pioneer živí, investoři jsou někde úplně jinde, s vyšším výnosem a za nižší poplatky!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 19:18 | TGP

A jaký jiný indexový fond byste mi na českém trhu nabídnul z nabídky českých investiček?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 17:12 | pjt

No a co je banka prodavajici cizi fond? Prodejce prece. Tzn. distrubucni poplatek shrabne banka. Uvedomte si ze inv. spolecnost a banka nemusi byt totozne. Oni tedy podle zakona nejsou, ale....
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 17:10 | pjt

No nevim jestli je 5.5% z COJ malo. Za 1.5 roku uz take nemusi byt co prodavat.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 17:08 | pjt

Pane Anonyme, pokud se podivate na indexy svetovych burz a strukturu portfolia Pioneer bude Vam asi jasneji. Teda pokud jste schopen usudku. Porovnavat na pul rocni bazi bych se tak odvazil pro fondy pen. trhu a jeste s rezervou. Kazdy fond ma svuj rizikovy profil. Rizika propadu jsou obycejne vyvazena vyraznejsimi rusty. Pokud budete porovnavat je treba se podivat i do portfolii. Fond s vykonosti xx% v tomto roce a s aktivy, ktere predstavuji jakesi pohledavky asi nebude to prave orechove. Vzdy kdyz jde do tuheho se pohledavky preceni a je vymalovano. Mam pocit, ze spousta lidi v teto debate jsou spis stradalove nez investori.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 15:52 | PetrV

Máte pravdu, že zvýšené odkupy mohou mít jíný vliv na invetsiční politiku (a potažmo i dosažené výnosy) u akciového fondu a jiný u fondu peněžního trhu. Já jsem psal OBECNĚ o vlivu odkupů (namíchla mě ta citace z infolinky). Nicméně si samozřejmě musím stát zatím, že odkupy mohou negativně ovlivňovat i činnost fondů peněžního trhu, například v situaci, kdy poroste úroková mírá a fond bude donucen rušit své pozice (bez ohledu na to, zda prodává peníze z termínovaných účtů, pokl.poukázky, depozitních certifikátů..).
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 12:55

Bohužel jste neporozumněl mému příkladu o relativitě číselných údajů. Psal jsem, že pouhé porovnání dvou čísel ještě nic nevypovídá o absolutním soudu. Tak to je případ těch poplatků. Na IKS světových indexů se rád podívám, pokud je tomu tak, jak tvrdíte, tak je to samozřejmě výsměch. A ještě k těm výnosům. Ono pouze nestačí se mrknout na dosažené výnosy, ale i na rizika, která fond podstoupil, aby dosáhnul těchto výnosů. Pak je teprve možné porovnávat fondy mezi sebou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 12:17 | p11

Ziskovost Pioneeru je opravdu skvělá za posledních 6 měsíců -16.02 proc.Podílníků kterých zláklali je mi líto a takto bych o peníze nechtěl přijít.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2000 11:54

Svět se drží v popředí výnosnosti českých akc. OPF. To hovoří samo za sebe. Dejte vědět, až najdete podobný fond s 20 % výnosu ročně, jak uvádíte. Rád nakoupím třeba za ty 2.000.000 . Proč nevezmete otázku z druhého konce: Proč musí mít IKS 3 % na poplatcích, když se také "nepřetrhne" se správou?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lubomír Lízal

ekonom

Martin Stropnický

umělec a politik

Lubomír Lízal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Martin Stropnický
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services