Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Evropa je prý báječné místo pro investování, ti, kdo nakoupí evropské akcie, budou po zásluze odměněni. V tříletém horizontu až dvacetiprocentním průměrným ročním zhodnocením vloženého majetku. To vše a ještě mnohem více slibují šéfové fondu Euro investiční společnosti Newton.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 11. 2000 11:16

No, myslím si, že seriozní správce by asi neměl klientům "slibovat" až 20 % p.a. Ono to tak může být, ale taky nemusí. Pánové si hodně věří. Nechci to zatracovat, je dobré, když někdo přijde s dalším pro ČR novým produktem, ale takto vedená reklammní kampaň se mi jeví mírně řečeno neetická.

Reagovat

 

+19
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 11. 2000 23:55

Pokud jsem dobře pochopil, bude to podobně indexový fond jako třeba Eurotrend od SIS? Jaký bude mezi nimi rozdíl? Který by si měl člověk zvolit?

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

2. 11. 2000 8:20 | Tomas_Prouza

Tak nevím nevím. O investicích do Evropy všichni mluví už rok a podívejte se, kam se za brok Evropa dostala. Přijde mi to spíš jako tvrzení - už to padá dlouho, tak teď už to půjde nahoru. Podívejte se ale na makroekonomické výsledky Evropy, na jejich socialistické vlády utrácející na důchody a široký sociální systém a podobně. Nevěřím, že Evropa půjde nějak výrazněji nahoru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 11. 2000 10:25 | letal

Podle mého názoru není správné USA zatracovat a Evropu idealizovat. Bude-li se skutečně globálně uvažující investor chtít vyhnout polemikám o vlivu silné/slabé měny, růstu/poklesu cen ropy či úrokových sazeb v daném regionu, měl by se podívat na celosvětovou tržní kapitalizaci jednotlivých regionů. Takže, pokud by se měl naplnit scénář pana Kočího a kapitálové trhy v USA ztratí poklesem dolaru během dvou let 15 % své hodnoty, tak můžu již dnes celkem jednoduše s tímto kalkulovat. A pokud dnešní americké hodnoty tržní kapitalizace snížím o těchto 15%, zůstane mi na celosvětovém koláči stále pořádný více než 30% díl, což je hodnota, kterou prostě jako investor nemohu ignorovat!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

2. 11. 2000 11:16

No, myslím si, že seriozní správce by asi neměl klientům "slibovat" až 20 % p.a. Ono to tak může být, ale taky nemusí. Pánové si hodně věří. Nechci to zatracovat, je dobré, když někdo přijde s dalším pro ČR novým produktem, ale takto vedená reklammní kampaň se mi jeví mírně řečeno neetická.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

2. 11. 2000 12:02

To jsi řekl moc krásně,hlavně ten evropskej socialismus vtom je celá brzda EVROPY.(a ty daně hruza pomyslet).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas_Prouza 02. 11. 2000 08:20)

2. 11. 2000 12:43

Děkuji za Váš názor, se kterým plně souhlasím. Posuzujte však reklamní kampaň, která v současné době probíhá v MF DNES a rozhlasových médiích. Tento profil není její součástí. Naše společnost založila fond Euro, protože chce nabízet investice na vyspělých trzích. Věříme, že Euro region je bližší povaze a znalostem českého investora, který může lépe chápat příležitosti i rizika a jde o velmi vyspělý a více stabilní trh. Velmi významné je i nízké měnové riziko korunových investorů a denominace podílového vyjadřuje možnost investovat v jednotkách EMU a Kč a potvrzuje trend směřování naší země do EU. Tyto důvody by byly pro atraktivitu fondu naprosto postačující. Navíc ale, v současné době, naše společnost považuje euro region za velmi dobrou středně až dlouhodobou investiční příležitost, kdy lze identifikovat faktory, které jednoznačně podporují zvýšení podílu akciových investic v tomto regionu. To, že příležitost nabízíme nedolarovým investorům její velikost pouze umocňuje. Samozřejmě, že očekávání budoucího vývoje se neustále vyvíjí, stejně jako se vyvíjejí jednotlivé ekonomiky a trhy. Pavel Semrád
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 02. 11. 2000 11:16)

2. 11. 2000 13:14 | whatever

Slibovat 20% výnosy je už z principu nemravné. Potíže už nastávají s 20% samotnými. Spravcové si zřejmě spočítali průměrnou roční výnosnost indexu DJ STOXX 50 (index evropských blue-chips, obdoba amerického DJIA). Tak se skutečně pohybuje kolem 21% (vzhledem k bazi 1000 z 31/12/1991). Ovsem problem nastava, pokud se vezme v uvahu nakupni srazka 4% (do 250 tis.EUR) a spravcovsky poplatek 1,4%. To je u radoby indexoveho fondu VYSMECH (viz prohlasenim, ze bude indexovat 90% a zbytek pouzije bud na aktivni spekulace nebo nakoupi nastroje penezniho trhu (spise asi ty)). A protoze v proklamovanem 3-letem horizontu se velmi malo rozredi nakupni poplatek, tezko se da ocekavat vubec to, ze by fond drzel uzsi krok s indexem. Druhou veci je stranka slibovanych vynosu jako takova. Fond se opira, pokud se vubec opira, o historii pouhych 10 let, coz je smesne kratka doba pro stanoveni nejake dlouhodobejsi hladiny vynosu, ktere lze racionalne ocekavat, nemluve o tom, ze 80. a 90.leta byla co se tyce akciovych vynosu vyjimecna, a to pozitivnim smerem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 02. 11. 2000 11:16)

2. 11. 2000 23:23 | TGP

Souhlasím. Navíc je třeba připomenout, že se české fondy daní, zatímco fondy z Irska nebo třeba Lucemburska ne. Zjednodušeně řečeno - pokud fond zahraniční a český nakoupí ve stejný okamžik stejnou akcii za stejnou cenu, jejich zhodnocení bude po nějaké době rozdílné (čti u českého fondu nižší). Aby tedy dosáhli výnosu 20%, budou muset doopravdy vydělat ještě více, což je u v podstatě indexového fondu nereálné. Dokud se stát nerozhodne přizpůsobit se zvyklosti ve světě a dát fondům nulové zdanění, budou na tom české fondy bity a peníze budou utíkat do zahraničí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (whatever 02. 11. 2000 13:14)

4. 11. 2000 23:55

Pokud jsem dobře pochopil, bude to podobně indexový fond jako třeba Eurotrend od SIS? Jaký bude mezi nimi rozdíl? Který by si měl člověk zvolit?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

4. 11. 2000 23:57

Zdá se mi, že pokud bude fond tak pasivní, jak píšete (90% kopírování indexu), má příliš vysoké poplatky. K čemu jim pak bude jako poradce Valor? Na spekulaci s 5-10% majetku fondu, tedy několika tisíci eur přece nepotřebují poradce. Při velikosti fondu budou moci "spekulovat" se 3-5 akciemi a na to opravdu poradce nepotřebují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

4. 11. 2000 23:59

To je pravda, protože průměrný Čech to pochopí tak, že fond poroste KAŽDÝ ROK o 20 %, což samozřejmě není pravda. Bylo by dobře, kdyby někdo dával pozor, jak se různé fondy propagují, v mnoha případech by to stálo za pozornost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 02. 11. 2000 11:16)

5. 11. 2000 0:02

Evropa podle me poroste pomaleji nez USA. Je navic na rustu USA zavisla - porad totiz plati, ze Evropa roste jenom pokud roste USA a v naproste vetsine pripadu roste pomaleji. Takze si myslim neda cekat, ze evropske fondy prekonaji fondy americke. Mozna jako kratkodoba spekulace, ale to by tyhle fondy nemely prece byt. V horizontu 5 let bych vsadil vetsinu penez na AMeriku a v mensi mire na Evropu a Asii. Rozhodne ne naopak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2000 14:03 | SkrivanekT

Musím se Newtonů a pana Semráda zastat. Oni pouze říkají co čekají od indexu. Prognóz budoucího vývoje světových trhů a jejich indexů jsou plné noviny na celém světě, proč by nějaká očekávání nemohli mít i správci fondů? Důležité je, že na dvacetiprocentní zhodnocení nelákají klienty, to by bylo velmi neseriózní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 02. 11. 2000 11:16)

5. 11. 2000 16:38

Dobre, to by mohlo byt legitimni, ale proc jste je tedy necitoval presne? Napsal jste, ze.... .......budou po zásluze odměněni. V tříletém horizontu až dvacetiprocentním průměrným ročním zhodnocením vloženého majetku. To vše a ještě mnohem více s l i b u j í šéfové fondu Euro investiční společnosti Newton. Tak jak to tedy je?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SkrivanekT 05. 11. 2000 14:03)

5. 11. 2000 17:09 | TGP

Whatever: souhlas. Článek vyznívá tak, že právě 20% zhodnocení má být hlavním argumentem pro přitáhnutí klientů - což není právě správné, že? Třeba SIS byla v tomhle trochu opatrnější, ale nevím, jestli to vůbec něco znamená. 99% klientů není schopno rozlišit mezi "slibujeme" a "index, který kopírujeme, dosáhl...". Oni vidí jenom těch 20% ročně, každý rok a bez výjimky. Stejně jako v kampeličkách.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 05. 11. 2000 16:38)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Eva Štěpánková

podnikatelka, Ryor

Klára Samková

advokátka

Eva Štěpánková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Klára Samková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Spotřební jednotka domácnosti, Sazba P plus, Očekávaná výnosnost, pavel bělobrádek, eet, e-shopy, miloš zeman, vánoce, KB 8,00/04, realizace, expirace, tarify pro mladé, co-brandované karty, alokační poměr, back office, giovanni guidi, pokuta, peter bukov

5B24756, 4AH3531, 5E12272, 5B24756, 8B21777

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK