Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Z České spořitelny jsme si místo podílových listů málem odnesli smlouvu na stavební spoření. Co se ještě může stát na pobočkách České spořitelny a Komerční banky při snaze investovat do podílových fondů?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 9. 2000 16:50

To sice jo, jde ale také o to, kolik mi jich vydělá. To mne zajímá mnohem víc. Honza

Reagovat

 

+51
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas_Prouza 27. 09. 2000 11:42)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 10. 2000 8:28

Pavel Kohout má samozřejmě pravdu, ostatně také se nepůjdete v autoservisu ptát vrátného, jak seřídit elektroniku vstřikování.
Na "šaltr" se chodí s primitivními úkony, jinak má spořitelna 70 útvarů KIB (komerčního a investičního bankovnictví), kde všechno vysvětlí. Tak je to ostatně v každé bance.

Reagovat

 

-29
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

27. 9. 2000 7:40 | Tomas_Prouza

Moc se vašim zkušenostem ze spořitelny nedivím. Jednak směřují na jinou cílovou skupinu než Komerční banka a jednak tam stále přetrvává myšlení vkladních knížek. A nic jiného než Sporoinvest tomu neodpovídá. Myslím, že zvlášť na menších městech musí být těžké prodávat něco, na čem mohou vaši známí ztratit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

27. 9. 2000 8:38

Investice do fondů nemusí být špatná investice, ale když už bych investoval, tak sám do akcií, kde mám jistotu buď zisku nebo ztráty.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

27. 9. 2000 11:42 | Tomas_Prouza

Za co je potřeba spořitelnu pochválit je rychlost, s jakou vyplácí peníze. Žádná jiná investička to tak dobře neumí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

27. 9. 2000 11:48 | Tomas_Prouza

Proč se ale někdo ze spořitelny nebo SIS nevyjádří? Bojí se něčeho?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

27. 9. 2000 11:48 | Tomas_Prouza

Zkušenosti se spořitelnou jsou hrozné - všude fronty, neinformovaní prodejci, ... Zatím ale jejich fondy stály za to tyhle problémy přetrpět. Poslední dobou se ale zdá, že mají problémy a argument nejlepší výnosnosti přestává platit. Tak se mi zdá, že příště investuju tam, kde se o mě postarají lépe. Za toho půl procenta výkonnosti mi to rozhodně bude stát.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

27. 9. 2000 13:17 | Tomas_Prouza

Možná je to problém velkých měst, u nás ve Slaném jsou ve spořitelně i KB mnohem příjemnější. Možná je to ale tím, že se všichni znají. Pavel Vojkov
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-28
Líbí
Nelíbí

27. 9. 2000 14:45 | Tomas_Prouza

Proč by se ale na pobočkách snažili? Pokud vím, nejsou na přepážkách nijak motivovaní. Navíc jejich systémy školení jsou velmi pofidérní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

27. 9. 2000 15:44 | SkrivanekT

V Komerční bance nějaký desátek za prodej dostávají, asi i proto jsou lepší.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas_Prouza 27. 09. 2000 14:45)

27. 9. 2000 16:50

To sice jo, jde ale také o to, kolik mi jich vydělá. To mne zajímá mnohem víc. Honza
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+51
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomas_Prouza 27. 09. 2000 11:42)

27. 9. 2000 17:43

Zde bych si dovolil oponovat, neboť základní filosofie investičních a podílových fondů je v tom, že Váš ziskový potenciál je zachován současně se snížením investičních rizik = kouzlo zvané diversifikace. Tuto si však také můžete provést sám, ale pokud to má být opravdu účelné, je třeba disponovat 1 - 2 miliony Kč. Radek Létal, D.S. Finance, a.s.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 09. 2000 08:38)

27. 9. 2000 17:51

Od pracovníka přepážky bych rozhodně investiční doporučení nečekal. Jeho úkolem je poskytnout informace, nic víc, nic míň. Názory personálu od přepážek na kurs eura nebo na výnosy akcií skutečně jsou směrodatné asi tak, jako divadelní kritika v podání prodavače vstupenek. Tedy nijak.
Je ovšem pravda, že řada klientů sama neví, co vlastně chce anebo co by měla chtít. Zde pomáhá buď kvalifikovaný investiční poradce (kterých u nás mnoho není) anebo počítačový test pro investory. Pravděpodobně nejlepší test tohoto druhu pro české uživatele je k dispozici na adrese www.ifondy.cz pod názvem "Investiční poradce". Zcela neskromně si troufám konstatovat, že jsem jeho autorem, takže vítám případné připomínky, náměty, jakož i kritiku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

28. 9. 2000 18:46

Neříkáte zrovna pravdu. Není možné snížit riziko a zároveň zachovat výnos, to se už učí v prvním ročníku VŠE. Fondy riziko lépe či hůře snižují, ale jejich výnosový potenciál je vždycky nižší než sázka na konkrétní akcii nebo několik akcií. Větší je ale i potenciál ztráty.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+23
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 09. 2000 17:43)

28. 9. 2000 18:50

S novými fondy uvidíme. Je ale pravda, že SIS bude vždy dávat přednost konzervativnějším produktům, protože míří na tu nejširší masu. Tam je lepší opatrnost (ale je potřeba také nezaspat jako se jim trestuhodně povedlo u Sporobondu), proto bych jejich fondy, včetně těch nových, používal na konzervativní straně portfolia.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+48
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 09. 2000 16:50)

28. 9. 2000 19:50

To sice říkáte hezky, ale klient spořitelny nebo KB se v naprosté většině orientuje právě podle doporučení zaměstnanců na přepážce. Nedělejte si iluze. Martin Burian
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 09. 2000 17:51)

28. 9. 2000 22:53

Vážený pane "skromný odborníku", měl by jste si uvědomit, že na přepážkách bank většinou ještě pořád vůbec nejde o kurz akcí či vývoj eura, velká většina středních a drobných klientů potřebuje vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými fondy, rizika, investiční horizonty fondů, dále pak udělat určité finanční plánování, stavební spoření, penzijní připojištění, životní pojištění atd. (vysvětlit jednotlivé produkty, to je jejich hlavní úloha). Oni nesedí celý den u obrazovek, aby sledovali co dělá euro nebo akcie. Jan Pokorný
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 09. 2000 17:51)

30. 9. 2000 13:26

Opět nesouhlasím. Musíte totiž rozlišovat rizika na diverzifikovatelná a nediverzifikovatelná, stejně tak doufám, že nevěříte tomu, že při individuální investici jste schopen předpovědět výnos jednotlivých akcií. K ověření faktu, že diverzifikace snižuje riziko při zachování průměrného očekávaného výnosu doporučuji pohrát se s některým z optimalizačních programů pro správce portfolií. Jsem si jist, že tuto problematiku, komplexněji pojatou v Moderní teorii portfolia od pana Markowitze budete probírat v některém z dalších ročníků VŠE.







Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 28. 09. 2000 18:46)

3. 10. 2000 8:28

Pavel Kohout má samozřejmě pravdu, ostatně také se nepůjdete v autoservisu ptát vrátného, jak seřídit elektroniku vstřikování. Na "šaltr" se chodí s primitivními úkony, jinak má spořitelna 70 útvarů KIB (komerčního a investičního bankovnictví), kde všechno vysvětlí. Tak je to ostatně v každé bance.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-29
Líbí
Nelíbí

5. 10. 2000 13:21

Takže, jestli chápu dobře vaši radu, mám se sebrat a vyrazit do krajského města? (Bydlím tak šikovně, že nejbližší je zhruba 85 km) Tak ale proč ČS nutí svoje přepážkové pracovníky (moje teta) dělat objemy investic do PL, stavebního spoření, penzijních připojištění, když tomu nerozumí a ČS na to má specialisovaná pracoviště, vždyť ale mohou klienty poškodit? Nemo
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 03. 10. 2000 08:28)

18. 10. 2000 16:34

Pokud mohu poradit, na bankovni prepazku bych chodil uz radeji rozhodnuty, co vlastne chci. I kdyby tam totiz byli sebeinformovanejsi (a to vetsinou nejsou - krome prodeje fondu maji na starosti milion dalsich veci), stejne Vam doporuci jen sve vlastni produkty. Nevite-li, co chcete, zkuste to treba najit v novinach, tady nebo na adrese, jak Vam to radi pan Kohout. Jinak pokud jde o chovani bankovnich uredniku, mam ucet ve Sporitelne ve Skorepce (Praha 1) a osobne se tam radeji moc neukazuji. Je tam totiz jedna pani a ta mne pri navsteve vzdycky stahne z kuze. Jednou mi tak behem jedne navstevy prodala Sporoinvest, Sporobond (ano, ta prosta bankovni urednice mi z obou fondu namichala mix), mezinarodni kartu Maestro a kontokorentni uver. Prodala by mi jeste kartu VISA, stavebni sporeni a penzijni pripojisteni, ale ty jsem mel silu odmitnout, jelikoz je uz mam. Tolik tedy na ukazku, ze vsechno zalezi jen na lidech.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 05. 10. 2000 13:21)

18. 10. 2000 17:12

Dival jsem se na zmineny test pana Kohouta a celkem mne prekvapilo, jak je dobry. Je pomerne dlouhy, ale vyplati se. Doporucuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 09. 2000 17:51)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Karpíšek

restauratér a podnikatel, Ambiente

Markéta Šichtařová

ekonomka

Tomáš Karpíšek
ÚSPĚŠNOST
83,33 %

z 66 duelů
×
Markéta Šichtařová
ÚSPĚŠNOST
95,83 %

z 72 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Korporace, Míra inflace, Pasivum, daně, bankovnictví, elektronická evidence tržeb, psd2, petr dvořák, peněžní loterie, úrokový rozdíl, panelová sídliště, rodinné hospodaření, finanční poradci, pojistka, jiří schneller, Google Talk, lhůta pro vrácení zboží, MeteoUniqa

9T99999, 9S71088, 9S71088, 5S32466, 1U22017

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK