Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Pojišťovna Chartis klientovi zadržuje půl milionu! Místo plnění bruslí mezi výlukami

| rubrika: Co se děje | 10. 5. 2012 | 22 komentářů
Pojišťovna Chartis klientovi zadržuje půl milionu! Místo plnění bruslí mezi výlukami
Když si v restauraci poručíte řízek, čekáte řízek. Když zaplatíte za ostříhání, čekáte, že odejdete s novou frizúrou. A když si pojistíte dovolenou pro případ nemoci, myslíte, že máte dovolenou pojištěnou pro případ nemoci. A jste pěkní naivkové. Přečtěte si příběh člověka, kterého chce pojišťovna obrat o půl milionu.

Buďte odpovědní, myslete na rizika a pojistěte se… melou pojišťovny jako kolovrátek. Když ale přijde čas platit, ukáže se, že největší riziko je – že dá pojišťovna od vlastní odpovědnosti ruce pryč. Zvlášť, když si vezme větší sousto, než dokáže spolknout. Na podobné jednání ze strany pojišťovny Chartis doplatil i náš čtenář, kterému na jeho přání budeme říkat jen Pavel.

Chtěl potěšit rodinu, a tak pro manželku a děti nachystal silvestrovskou oslavu v Londýně. Nešetřil. Celková cena pobytu i s letenkami se vyšplhala téměř na pět set tisíc korun. „Přece jen je to hodně peněz. A tak jsem si zájezd – pro případ, že by nám některé dítě onemocnělo – pojistil prostřednictvím cestovní agentury Incentive Travel u pojišťovny Chartis,“ vypráví Pavel. Za pojištění proti stornu zaplatil pojišťovně jedenáct tisíc korun.

A co čert nechtěl – Pavlův syn o Vánocích opravdu onemocněl angínou. Rodině nezbylo než cestu zrušit. Smůla, chtělo by se říct... Koloběh nepříjemných překvapení však teprve začínal.

Pojišťovna kličkuje, platit se jí nechce

Vzhledem k tomu, že nastala přesně ta situace, pro kterou se Pavel pojistil, automaticky se obrátil na pojišťovnu a ohlásil pojistnou událost. Ta však jeho žádost o vyplacení náhrady škody smetla ze stolu. Vysvětlila mu, že na tento případ se jeho pojištění rozhodně nevztahuje. A jsme zpět u našeho příkladu z úvodu: zaplatíte si řízek, ale nedostanete řízek. Připadá vám to nepochopitelné? Čtěte dál.

Kouzelné zaklínadlo pojišťoven zní: výluka. Jinými slovy: ve smlouvě vymezený případ, ve kterém pojišťovna platit nebude, i když se na první pohled zdá, že pojistná událost byla naplněna. Zahrnout do smlouvy výluky je samozřejmě legitimním právem každé pojišťovny.

Jenže pojišťovnám se často platit nechce ani v jiných případech, a tak zkoušejí, co se dá. Pokud výluka vaši situaci nepostihne, snaží se ji obvykle na váš případ všelijak našroubovat. V případě Pavlovy zrušené dovolené pojišťovna Chartis šroubuje sveřepě a krkolomně. Posuďte sami.

Jana Nováková z úseku likvidace pojistných událostí argumentuje citací z pojistných podmínek, podle kterých se pojištění nevztahuje na následující případ: „Zrušení nebo zkrácení cesty z důvodu Vašeho zdravotního stavu nebo nemoci, která souvisela se zdravotním stavem, o kterém jste věděl(a) nebo měl(a) vědět před vznikem tohoto pojištění. Tato výluka z pojištění se uplatní i ve vztahu k rodinným příslušníkům, obchodnímu partnerovi nebo osobě, se kterou jste měl(a) cestovat, nebo osobě, na které Vaše cesta závisela.“  Že vám není jasné, co má mít tato výluka společného s náhlou angínou Pavlova syna? Zdravý rozum říká, že nic. Pojišťovna však tvrdí opak.

Z lékařské zprávy Vašeho syna vyplývá, že měl problémy od října 2011 každý měsíc. Vzhledem k věku, zdravotnímu stavu Vašeho syna a ročnímu období je zřejmé, že jste měl vědět, že riziko opětovného onemocnění je natolik velké, že na onemocnění Vašeho syna nelze aplikovat základní podmínku pro poskytnutí pojistné ochrany, a sice princip neočekávanosti, nahodilosti,“ napsala Pavlovi Jana Nováková z pojišťovny.

Lékařská zpráva potvrzuje: chlapec chronicky nemocný není

A teď údajné vleklé zdravotní potíže Pavlova syna uvedeme na pravou míru. Naše redakce má k dispozici chlapcovu kompletní zdravotní dokumentaci od jeho lékařky. V průběhu loňského roku skutečně dvakrát užíval antibiotika. Z toho jednou v listopadu a podruhé v prosinci právě kvůli zmiňované angíně v době plánované dovolené. Za celou druhou polovinu roku 2011 kromě toho prodělal pouze jednu obyčejnou rýmu – bez teploty i dalších komplikací. Tím výčet jeho zdravotních potíží končí. O žádné chronické nemoci tedy nemůže být ani řeč.

Syn není dlouhodobě nemocný a nemá ani žádné opakované a očekávatelné zdravotní komplikace. Jen prostě na podzim bral jednou antibiotika a v prosinci o Vánocích, v době chřipek, nachlazení a všech možných virů, onemocněl najednou znovu a to nám zabránilo odjet. Protože jsme věděli, že se to v zimě může stát, tak jsme se pojistili – k tomu přece pojištění slouží, k zajištění proti rizikům, která mohou nastat, nikoliv proti  rizikům, která na sto procent nehrozí,“ komentuje Pavel. A dodává, že pokud se pojišťovně zdá takové riziko vysoké, má děti z pojištění vyloučit nebo pro ně v zimním období pojistné zdražit. „Pojištění jsem uzavřel, protože šlo o vysokou částku a vím, že děti mohou kdykoli onemocnět. Pokud toto pojištění k tomuto účelu neslouží, nemělo mi být doporučeno,“ zlobí se Pavel.

Dalším argumentem pojišťovny je, že Pavel údajně nepodnikl žádná opatření, která „lze rozumně vyžadovat k předcházení vzniku nebo zmírnění škody“. Není ovšem jasné, jaká opatření by Pavel mohl podnikat. „V den, kdy jsem zjistil, že nebudeme moct odjet, dělaly storno poplatky za letenky i hotel sto procent ceny,“ objasňuje Pavel.

Reklamační řád? Nevedeme, říká pojišťovna

Přes to, že Pavel pojišťovně dodal všechny podklady, včetně lékařské dokumentace syna za uplynulý rok, pojišťovna ze svého stanoviska ustoupit odmítá. Pavlovi tak začalo být záhy jasné, že se bude muset obrátit na soud. „Protože jsem ale nechtěl udělat žádnou chybu a chtěl jsem dodržet správně celou proceduru, požádal jsem nejdřív pojišťovnu, jestli by mi mohla poskytnout svůj reklamační řád,“ pokračuje Pavel. Z pojišťovny Chartis ovšem dorazila jen stručná odpověď, podle které reklamační řád k dispozici není, ale Pavel se může proti rozhodnutí odvolat. „Nemít reklamační řád – to mi mezi pojišťovnami připadá skutečně raritní, možná by tato informace zaujala i ty, kteří nad pojišťovnami mají vykonávat dohled,“ míní Pavel. A dodává, že celou záležitost už předal právníkovi. Svých peněz se totiž vzdát nehodlá.

Anketa

Co byste dělali na Pavlově místě?

I právnička z oboru mi potvrdila, že můj nárok je jednoznačně oprávněný. Můj syn žádnou chronickou nemocí netrpí. Jsem přesvědčen, že hlavním problémem je, že pojistné plnění je na pojišťovnu jednoduše příliš vysoké. A tak se z mého syna rozhodli udělat chronicky nemocného jen proto, že bral podruhé za rok antibiotika, a tvrdí mi, že jsem měl očekávat, že mi těsně před odletem onemocní,“ komentuje absurditu situace Pavel.

Pojišťovnu čeká soud

Podporu Pavlovi vyjadřuje i cestovní agentura Incentive Travel, přes kterou zájezd kupoval a která mu zprostředkovávala také pojištění u pojišťovny Chartis. Agentura se na rozdíl od pojišťovny k celé kauze staví solidně. „Pokud by Pavlův spor s pojišťovnou nedopadl dobře, jsme samozřejmě připraveni alespoň částečně pomoci a vrátit mu alespoň naši obchodní přirážku, která dělá deset procent ceny,“ uvedla Zina Skálová z agentury Incentive Travel.

Jak Pavlův spor s pojišťovnou dopadne, se teprve ukáže. Poslední slovo nejspíš řekne soud. Ale protože platí, že na všem zlém se najde něco dobrého… Pavlova zkušenost může posloužit i ostatním. Především těm, kteří, když si zaplatí řízek a nedostanou ho, snadno složí zbraně. Pojišťovny na nás budou zkoušet kličky mezi výlukami jen tak dlouho, dokud se jim nezačneme účinně bránit. 

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+10
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 6. 2012 18:48, pojišťovák

Také zdravím! Když jsem četl tento článek a k němu se vztahující komentáře (pravděpodobně fiktivní, jelikož normální lidé články o pojištění nezajímají), tak mi to prostě nedalo a musel jsem napsat také:-). Je docela vtipné číst zprávu o nevyplaceném pojistném v řádu statisíců. Už se těším, až jednou redakci peníze.cz (pardon, vlastně vedení Partners) napíše člověk, který bude z jakékoli pojišťovny vymáhat pár tisíc a dostane se mu zde stejného "krvelačného" zastání. Samozřejmě k tomu nedojde, protože takový člověk v redakci, pardon ve vedení Partners, nepůsobí.

Za mě je Chartis v oblasti pojištění jedním z nejspolehlivějších subjektů, na druhou stranu je pravda, že jsem nikdy nezkoušel spekulovat (to byla ironie).

Fajn den všem

Reagovat

 

+21
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 5. 2012 7:15

Nechybí tam něco podstatného? A sice to, že si pán vybral pojišťovnu, o které, stejně jako já, v životě neslyšel, ale nepochybně byla levná?

Reagovat

 

-12
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (22 komentářů)

17. 1. 2013 | 11:55 | Honza

Daná pojištovna (chartis) není neznamá ani malá :) je to odnož pojištovny AIG (která funguje minimálně přes 50 let). Ve Francii má dlouholetou tradici 2-3 roky zpět výrazně vstoupila na český trh. Sama o sobě funguje přes...více

2. 1. 2013 | 14:38 | kamil

prosím o vyplnění krátkého dotazníku na cca 3 minuty ohledně pojištovnictví, děkuji.
http://www.survio.com/survey/d/K3G9D9V3I8Z6W8D7I
více

19. 9. 2012 | 16:26 | Jan Bejček

Rovněž nejsem advokát pojišťoven ani pojištěných. Všimněte si, že ten pán za tu pojistku zaplitil 11 tisíc Kč! Tedy vysokou částku, jakou by žádký "průměrně majetný" člověk nedal. Tedy pojišťovna zjevně pojišťovala vysoké...více

21. 6. 2012 | 15:01 | Hynek Zatloukal

Předem sděluji, že nejsem "advokát" pojiš´toven a už vůbec ne nekorektního jenání. Podstata však bude spíš někde jinde: půl mega za Silvestra v Londýně? :-)) Jde nepochybně o zřejmý, předem kalkulovaný podvod, i když prokázat...více

12. 6. 2012 | 20:32 | Novak

Již více jak 30 let pracuji v pojišťovnictví. Orientovat se v pojistných podmínkách pojišťoven není lehké pro zkušené pojišťováky natož pro běžné občany. Jako makléř se v posledních letech stále častěji setkávám s podobnými...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Spotřebitelský leasing, Potenciální míra růstu, Katastr nemovitostí, eet, banky, psd2, daně, restaurace, Deutsche Börse, rozvíjející, Slovensko, souhrn, mladí lidé, osoba samostatně výdělečně činná, český, OB Kvanto Globální listinný, podnikatelská sféra, Nejvyšší soud ČR

ABLADV01, 4J40109, 6C66016, 3AN2669, 4J40109

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK