Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Dovolenou si rozvracet nedáme! Pojištění proti větru, dešti má však háček

| rubrika: Co se děje | 8. 8. 2011 | 9 komentářů
Dovolenou si rozvracet nedáme! Pojištění proti větru, dešti má však háček
Slavní zpěváci pojišťují své sametové hlasy, klavíristi geniální prsty, herečky a modelky svá půvabná pozadí. Ale co my, obyčejní smrtelníci? Že taky toužíte po troše té nadpozemské výstřednosti? Přišla vaše chvíle: pojistěte si zářící slunce nad hlavou.

Jo, modelky, ty si žijou. Mají nekonečně dlouhý nohy, co jim vydělávaj miliony. Prej si je královsky pojišťujou. U nás v rodině máme všichni nohy krátký. Ale naši jsou fajn. Každý léto nás berou do Jugošky. Táta říká, že kvůli tomu celej rok potí krev. A máma říká, že se těší, až sbalí děcka, řízky a vyrazí chytat bronz…

Poslední dva roky je to ale na pytel. Vždycky celej první tejden lilo, nemohli jsme vylézt z karavanu. Modelkám by to bylo šumák. Bydlí v luxusních hotelech a dovolených si můžou zaplatit klidně deset. Ale táta začíná vyhrožovat. Prej se na to příští rok už vybodne a pojedem na Mácháč. Život není fér. Když si můžou modelky pojišťovat nekonečný nohy – což je celkem na hlavu, proč si zatraceně my nemůžeme pojistit pěkný počasí?

Ne, to není realita. Jen trocha fikce, kterou jsme si dovolili, když jsme se snažili dopídit, jak cestovní agentura Invia.cz a její partnerská pojišťovna AXA Assistance přišly na svůj nejnovější marketingový tahák. Začaly svým klientům nabízet „pojištění špatného počasí“. Pojistné podmínky jsou ale nastaveny tak šikovně, že se v konečné fázi – po všech vymezeních a selekcích – vztahují jen na místa a období, ve kterých špatné počasí v podstatě nikdy nebývá. Že to zavání absurditou? Ale to přece milionově pojištěný zadek taky – a stejně jich po světě běhá dost. V pojištění „klidné dovolené“, jak se zmiňovaný produkt přesně nazývá, je aspoň navíc přibaleno i pojištění právní asistence.

Na co se „pojištění proti špatnému počasí“ vztahuje?

Kde se můžete pojistit proti špatnému počasí?

Pojištění proti špatnému počasí

Albánie, Alžírsko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Černá Hora, Egypt, Francie, Gibraltar, Chorvatsko, Itálie, Izrael, Jordánsko, Kypr, Libanon, Libye, Malta, Maroko, Monako, Řecko, Saúdská Arábie, Slovinsko, Sýrie, Španělsko (včetně Kanárů, kde se ovšem nepočítá s dvoukilometrovou vzdáleností od Rudého nebo Středozemního moře, nýbrž od Atlantiku), Tunisko, Turecko.

Jen tam, kde je hezky!

Pojištění klidné dovolené

Většina jmenovaných oblastí spadá podle Köppenovy-Geigerovy klasifikace mezi území se středozemním podnebím. To je charakterizované horkými a suchými léty, v nichž měsíční úhrn srážek nepřekročí 40 mm. V Chorvatsku například v naprosté většině letovisk nepřekračuje v létě měsíční úhrn srážek 30 mm.

Pro srovnání: červencový a srpnový průměrný úhrn srážek za posledních deset let je v Česku je dvojnásobný – 88 mm. Výjimkou ovšem vůbec nejsou měsíce, kdy naprší i trojnásobky maximálních středozemních hodnot, tedy okolo 120 mm měsíčně; vizme např. loňský červenec: 118 mm a srpen: 149 mm.

Proti dešti a mračnům se můžete pojistit pouze v územním pásu do dvou kilometrů od Středozemního nebo Rudého moře (přesný výčet zemí najdete v boxu vpravo), v nadmořské výšce do 300 metrů nad mořem a jedině v období od 1. června do 30. září. Cíl vaší cesty přitom musí být turistický a její délka od sedmi do patnácti dní. Pojistná událost bude uznána, když se na vás budou mračna kabonit více než polovinu dovolené.

Říkáte si – to by tam snad musela vybuchnout sopka nebo vodíková puma, aby bylo přes polovinu letní dovolené ve Středomoří zataženo? I na to pojistná smlouva myslí. V případě mračen způsobených vulkanickou činností, ohněm, smogem či jadernou katastrofou nedostanete ani korunu. Což ale není zase tak velký rozdíl oproti tomu, co dostanete, když pojistná událost naplnění dojde. Peníze na ruku vám totiž nikdo nedá. Pojistka vás vyjde na dvě stovky, a pokud vás ve Středozemí zastihnou stoleté lijáky – čili bude více než polovinu času pršet, bouřit nebo aspoň pod mrakem – dostanete poukaz za dva a půl tisíce na další dovolenou od Invia cz. Že se za takovou skromnou sumičku daleko nedostanete? Samozřejmě. Zbytek musíte zacvakat ze svého.

Jak si pojišťovna představuje slunečný den?

Na podrobnosti jsme se ptali přímo v Invia.cz. Vzhledem k tomu, že podobný produkt je v Česku ojedinělý, zajímalo nás, kdo s nápadem přišel. „Nápad na spolupráci vznikl ze strany AXA Assistance. Tento produkt je skutečně ve střední Evropě ojedinělý, nicméně v rámci skupiny AXA je již prodáván ve Francii, Itálii a Španělsku,“ říká mluvčí Invia.cz Michal Tůma. Další logickou otázkou je, jak cestovatel prokáže, že bylo počasí mizerné. Podle Tůmy je to lehké jako facka. „Stačí, když klienti zašlou vyplněný formulář, tedy nahlásí škodní událost. O zbytek se postará AXA Assistance, která prověří u místních renomovaných meteorologických stanic počasí v daném termínu,“ vysvětluje. A co když celé noci oblohou duní hromy, křižují ji blesky, ale přes den je blankytně modrá? „Pro přiznání či nepřiznání pojistné události pojišťovnu zajímá pouze stav počasí v čase 10.00–18.00, tedy pokud celá noc proprší a přes den je minimálně polojasno, je den kvalifikován jako ‚slunečný‘,“ říká Tůma. Ono to zní jednoduše, ale pojišťováci bývají, jak známo, dost akurátní, zvlášť když mají vyplácet. Takže kterýže den je vlastně „slunečný“? „Slunečný je takový den, kdy je stupeň oblačnosti klasifikován v čase 10.00–18.00 alespoň čtyři hodiny jako jasno, skoro jasno, s malou oblačností nebo polojasno, přičemž se nemusí jednat o čtyři hodiny po sobě jdoucí,“ objasňuje Tůma. Vzhledem k tomu, že Invia.cz nabízí tuto službu stěží dva týdny, nedošlo zatím k žádnému pojistnému plnění. „Očekáváme, že pojistných událostí bude okolo 15 % z celkového objemu prodaných pojistek,“ odhaduje Tůma.

Brousí konkurence zbraně k protiakci?

Alfons Mucha s rodinou

Anketa

Uvažovali byste o „pojištění klidné dovolené“? Nemá moc much?

Žádná jiná cestovní agentura u nás zatím nic podobného nenabízí. Zajímalo nás proto, zda konkurence zbystřila a už žhaví mozky, aby vymyslela, jak se nové nabídce Invia.cz vyrovnat. „Každé rozšíření služeb je pozitivní,“ řekla nám k nápadu Invia.cz obchodní ředitelka eTravel.cz Irena Hrdinová. Nová služba si podle ní své zákazníky najde a také eTravel.cz už zvažuje, že by podobný produkt začala nabízet. „Dle mého se jedná o dobrou službu i marketingový tah,“ uzavřela Hrdinová.

Podstatně ostřejší byl při hodnocení „pojištění proti špatnému počasí“ Aleš Ondrůj, mluvčí Student Agency, která prodává zájezdy na serveru Dovolená.cz. V nejoblíbenějších destinacích je podle něj krásné počasí po celou sezónu. „Počet deštivých dní v letních destinacích je minimální. Toto pojištění je tedy zcela bezpředmětné,“ míní Ondrůj. Odškodnění certifikátem, který musí být navíc uplatněn pouze u dané cestovní agentury, se podle něj nedá považovat za pojištění, ale pouze za službu. Student Agency ji podle Ondrůje rozhodně nabízet nehodlá. „Přestože neustále zkvalitňujeme servis našim klientům, nebude jim nutit věci, které nepotřebují. Věříme, že naši klienti si u nás objednají dovolenou znovu, i když nebudou svázáni certifikátem na slevu,“ říká. A proč Invia.cz novou službu zavedla? Ondrůj má jasno: „Jedná se pouze o marketingový tah, který přichází v nejvyšší sezóně jako logický důsledek nového přerozdělení trhu s prodejem zájezdů. Dovolená.cz s obratem přes 750 milionů, ale také inzertní projekty jsou hlavním motivačním prvkem, proč se naše konkurence snaží skrytě uvázat klienty certifikáty nazvanými pojištěním,“ uzavírá.

Fotky z dovči na Facebook? Radši ne

Byt? Vyloupit!

Jedete na dovolenou? Pochlubte se fotografiemi až po návratu. Nebo aspoň – než je zavěsíte na Facebook – zkontrolujte, kdo všechno je doopravdy může vidět. A kdo si na něm může přečíst vaši adresu. Jinak se může stát, že vám někdo provede doma velký letní úklid, je tu totiž:
Nová zábava bytařů: vykrádačky podle Facebooku!

Jak vidno, názory se různí. Obrátili jsme se proto ještě na experta z nejpovolanějších, mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agenturTomia Okamuru. „Myslím, že je to dobrý tah, je to dle mého názoru mix marketingu a služby pro klienty,“ řekl nám Okamura. A jaké dává „pojištění proti špatnému počasí“ šance do budoucna? „Dle mých informací si již první klienti tento pojistný produkt kupují, velký zájem však nepředpokládám, jelikož se to netýká všech destinací,“ míní Okamura.

Hvězdné nebe nade mnou…

Tak milí cestovatelé. Teď už záleží jen na vás, zda se budete chtít dotknout hvězd a zářící slunce nad hlavou si pojistíte. Kdo ví, třeba si napřesrok budeme moct pojistit i noční výhled na Velký vůz. A to by v tom byl čert, abyste zase nevyjeli. Takže tu letošní rozcvičku v podobě „sluneční pojistky“ můžete brát třeba jako výherní los – když vám bude pršet „štěstí“, pojedete příště se slevou. Vzhledem k dlouholetým meteorologickým údajům z inkriminovaných lokalit a propracovaným pojistným podmínkám to ale vypadá, že ono „štěstí“ zaprší opravdu jen vyvoleným. Mimochodem – a jak jste na tom s pozadím? Náhoda je blbec, nestálo by nakonec za to si ho taky pojistit?

Pojištění hvězdného nebe na Finmagu. Anketa o nejkurióznější pojištění na Peníze.cz

finmag.cz

Zadek Jenifer Lopezové, chlupy na hrudi Toma Jonese, prostředníček Keitha Richardse. Co všechno si pojišťují hvězdy?
O pojištění hvězd (respektive jejich částí) čtěte na Finmagu

Ovšem kuriozity a kuriozitky se dají najít i mezi pojištěními pro obyčejné smrtelníky. Ostatně podívejte se sami na naše kandidáty na nejkurióznější pojištění.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+16
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 8. 2011 8:03, Karel

A můžu nazvat pojištěním když jako zmrzlinář nabídnu lidem ať si připlatí 5 Kč a pojistí si, že si nepokapou oblečení zmrzlinou? Když se "pojistná událost" stane, dám jim poukázku v hodnotě 10 Kč na nákup další zmrzliny.

Reagovat

 

+2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

11. 8. 2011 | 9:36 | Jarouš

Nedostatkem cestovního pojištění v zahraničí je i nejednotnost v jednotivých zemích. Neze se vyvarovat onemocnění nebo jeho recidivy, proto sháníme léky do rezervy. Naráží to na potíže se zdravotními zařízeními. Těžko přemuvíme...více

9. 8. 2011 | 13:41 | lihovar

K vašemu komentáři nám dovolte sdělit následující: v první jeho části reprodukujete to, co ostatní mohli číst přímo v článku. Trestné to sice není, ale důvod se pro to hledá těžko. Leda byste věc dokázal říci lépe. A nedokážete....více

9. 8. 2011 | 10:24 | Jan Papez

Pokládám toto pojištění za pouhý, ne příliš povedený, marketingový tah. Každý rozumný člověk, který nedá pouze na titulky v médiích a prohlášení tiskových zpráv, či komentáře mého učeného kolegy pana Okamury, se začte do...více

9. 8. 2011 | 9:34

Cheche, nejspíš se musíte dát do komplotu s nějakou pojišťovnou, ale nápad je to super. Děláte dobrou vanilkovou? více

8. 8. 2011 | 13:35 | Bismarck

Tohle, že je pojištění? Otto von Bismarck by se obracel v hrobě? Nemá to jiný smysl než si udělat reklamu a vydělat na tom peníze. více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Bludný kruh chudoby, Tržní úroková míra, Movitý majetek, banky, psd2, daně, andrej babiš, start-up, pasivní, celní unie, Jan Maňák, odpis, menopauza, zanedbání povinné výživy, priority, část I., specifikace doplňků, výběr auta

1AX2171, 1AS4630, 1M31960, 4AJ9183, 4AT7794

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK