Analytická společnost Scott & Rose právě dnes vyhlašuje výsledky prvního ročníku soutěže Finanční produkt roku 2011. Ne že by ve světě financí nebylo soutěží dost. Tato se ale trochu liší. Za hodnocením v každé kategorii stojí konkrétní osoba, ta ručí za výsledky a je schopna je obhájit. Důvody pro hodnocení se tak neskrývají za anonymní masou porotců, dopisovatelů či účastníků ankety. Vyhodnocují se jen hlavní kategorie finančních produktů na trhu, a ne široká nepřehledná škála služeb a produktů ve všech jejich variantách.
„Hodnocení bereme na sebe a nespoléháme na vstupy zvenčí,“ říká v rozhovoru pro server Finparáda.cz obchodní ředitel pořádající společnosti Michal Mošnička. Rozhodnutí o pořadí je na konkrétním odborníkovi. „V některých případech můžeme jít proti reklamě, marketingu nebo i určitému konzervativnímu přístupu, a to i názoru ostatních odborníků,“ komentuje důsledek tohoto přístupu Mošnička.
Analytická společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz a vyhlašovatel i hodnotitel Finančního produktu roku, využívá při hodnocení zkušenosti z více než desetileté praxe v oblasti zpracování dat, informací a analýzy finančních produktů v Česku, na Slovensku a v dalších evropských státech. Její zaměstnanci navíc působí v řadě soutěží s finanční tematikou v roli porotců a společnost má i zkušenost s pořádáním probíhajících soutěží, jako je například Nejlepší banka či Nejlepší pojišťovna pro Hospodářské noviny.
Podmínky soutěže Finanční produkt roku
- Roční hodnocení Finanční produkt roku vychází z průběžných výsledků on-line žebříčků nejlepších finančních produktů na portálu Finparáda.cz
- Žebříčky nejlepších finančních produktů sestavují a pravidelně aktualizují specialisté společnosti Scott & Rose na základě každodenního zpracování, srovnávání a analýzy relevantních dat a informací z oblasti finančního trhu
- Žebříčky poskytují základní informace o produktech, podrobnější informace pak zprostředkovávají připojené interaktivní nástroje: kalkulačky nákladů a výnosů či přehledy produktů z obsahu portálu Finparáda.cz
- Produkty jsou hodnocené podle několika kritérií, každému z nich je přidělena určitý procentní podíl na celkovém hodnocení, kritéria hodnocení jsou uvedena u každého žebříčku
- Hodnocení není anonymní, za každou produktovou linii (bankovní účty, spoření, půjčky, pojištění) je zodpovědný konkrétní specialista ze společnosti Scott & Rose. Hodnocení tedy je transparentní, jednoduché a srozumitelné pro každého
- Vyhodnocený produkt může používat logo Finanční produkt roku
Výsledky soutěže Finanční produkt roku 2011
► Finanční produkt roku 2011: bankovní účet
Parametr hodnocení | Váha (%) |
Cena, náklady na vedení účtu | 60 |
Komplexnost nabídky účtu/ Komplexnost nabídky banky | 15 |
Možnosti internetového bankovnictví | 10 |
Dostupnost (pobočky/bankomaty) | 10 |
Srozumitelnost ceníku, internetových stránek | 5 |
1. Era / Poštovní spořitelna: Era online účet
2. Fio banka: Fio osobní účet
3. mBank: mKonto
► Finanční produkt roku 2011: spořicí účet
Parametr hodnocení | Váha v % |
Sazba včetně bonusů | 80 |
Podmínka vedení běžného účtu | 10 |
Možnosti aktivního ovládání účtu prostřednictvím internetového bankovnictví | 10 |
1. AXA Bank: Spořicí účet od AXA Bank
2. Wüstenrot: Wüstenrot Spořicí účet
3. ING Bank: ING Konto
► Finanční produkt roku 2011: půjčka
Parametr hodnocení | Váha v % |
Sazba | 40 |
Poplatky | 30 |
Nutnost vedení běžného účtu | 15 |
Dostupnost (pobočky) | 10 |
Nabídka Pojištění | 5 |
1. UniCredit Bank: Presto půjčka
2. Raiffeisenbank: Rychlá půjčka
3. Era / Poštovní spořitelna: Era půjčka
► Finanční produkt roku 2011: hypotéka
Parametr hodnocení | Váha v % |
Sazba | 40 |
Poplatky | 30 |
Nutnost vedení běžného účtu | 15 |
Dostupnost (pobočky) | 10 |
Nabídka Pojištění | 5 |
1. Česká spořitelna: Hypotéka ČS
2. Hypoteční banka: Hypotéka po webu
3. UniCredit Bank: Hypoteční úvěr Individual
► Finanční produkt roku 2011: Investiční životní pojištění
Parametr hodnocení | Váha v % |
Komplexnost nabídky pojišťovacího produktu | 40 |
Srozumitelnost produktu | 30 |
Dostupnost (obchodní místa s otevírací dobou) | 20 |
Prezentace produktu na internetových stránkách | 10 |
1. Kooperativa: PERSPEKTIVA 7BN
2. Allianz pojišťovna: Rytmus
3. Pojišťovna České spořitelny: FLEXI životní pojištění
Sdílejte článek, než ho smažem