Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Očima expertů: Jste spokojeni se službami své banky?

| rubrika: Očima expertů | 25. 3. 2011 | 6 komentářů
Očima expertů: Jste spokojeni se službami své banky?
V dalším pokračování oblíbené ankety Očima expertů jsme se tentokrát zeptali odborníků, jak jsou spokojeni se službami, které jim poskytuje jejich banka.

Bankovní instituce dennodenně bojují o každého klienta a žádného ze svých stávajících se nechtějí jen tak vzdát. Přesto musejí neustále čelit kritice, že jsou jejich služby nepřehledné, poplatky příliš vysoké a úroky, které dávají například k běžným účtům, žalostně nízké.

Když se důkladně zamyslíme a zalovíme v paměti, jistě si každý z nás vzpomeneme na nějakou návštěvu bankovní pobočky, která nám pořádně hnula žlučí. Ti šťastnější mohou považovat dané extempore za výjimku,v jinak solidních službách svojí banky. Ostatní se však vzhledem k počtu stresových situací, které již ve své bankovní instituci zažili, mohou domnívat, že se je jejich banka snaží dostat s infarktem do nemocnice.

Již šest let se například vyhlašuje anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek. Vítězem za rok 2010 se stal „poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu“. Na dalších příčkách se pak umístily: poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat, poplatek za vložení variabilního symbolu do příkazu k  úhradě, poplatek za předčasně splacený úvěr a konečně poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou. Když si člověk přečte, za co všechno si banky dokážou účtovat poplatky, pravděpodobně se od srdce zasměje. Úsměv však rychle zmizí, když tyto poplatky najde na výpisu ze svého účtu.

Stáhněte si

Ke stažení

Při změně banky se vám bude hodit několik formulářů. Po jejich vyplnění pak banka celou řadu obtěžujících úkonů udělá za vás. Je to:

  • Oznámení o změně účtu pro inkasující společnosti
  • Oznámení o změně účtu pro zasílání plateb na nový účet
  • Žádost o změnu banky

Spolu s vlastním Kodexem mobility jsme pro vás připravili všechny tyto formuláře ke stažení na jediném místě serveru Peníze.cz.

Ani s bankovní mobilitou, bezbolestným přechodem od jednoho peněžního ústavu k jinému, to není úplně růžové. Přestože existuje Kodex bankovní mobility, pod který se většina nejdůležitějších hráčů na trhu „podepsala“, občas se na pobočkách odehrávají velmi zajímavé historky. Některé z nich si může přečíst v našich článcích Změna banky? Zážitek na celý život a Nový prodejní manuál České spořitelny.

Klienti mají zkrátka občas pocit, že jsou zatlačeni do kouta, ze kterého se nemohou hnout. Většinou se nenabízí žádná znatelně lepší alternativa, a když už se objeví mezi bankami nějaká nová štika, která přichází s ojedinělými službami a podmínkami vedení účtu, brzy také skončí mezi ostatními na dně rybníka jako líný a vypasený kapr.

Jak jsou se službami své banky spokojeni naši experti? Jak se dívají na sporné bankovní poplatky, nejasné služby a nepřehledné sazebníky bank? Co by jejich banka musela udělat, aby u ní zrušili svůj účet?

PETRA KOZLOVÁ

vedoucí Občanské poradny v Rychnově nad Kněžnou, členka týmu Krotitelé dluhů

Petra Kozlová - vedoucí Občanské poradny v Rychnově nad Kněžnou, členka týmu Krotitelé dluhů

Jsem obyčejný bankovní spotřebitel, který po několika marných pokusech o pozitivní změnu sklouzl k rezignaci. Žádná banka není jedinečná, i když se tak na počátku intenzivně tváří. Už nemám čas a ani trpělivost na mezibankovní turistiku, a proto stejně jako většina dalších jen pasivně přihlížím, na což banky hřeší. Není to dobře, ale kdo z nás je připraven a ochoten vyjít do ulic? A pomohlo by to vůbec, když se zdá, že i snahy Evropské komise nemusí stačit?

PATRIK NACHER

provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com

Patrik Nacher - provozovatel serveru www.bankovnipoplatky.com

Nejsem typický bankovní klient. Protože se tématem bankovních poplatků, přehlednosti sazebníků a porovnání úrovně a fungování bankovních služeb zabývám, jsem zřejmě náročnější než běžní bankovní klienti u nás. Co je pro mě poslední kapkou a impulsem pro zrušení účtu – že si banka účtuje vysoké poplatky i přes to, že si vše ovládám přes internetbanking ,a navíc mám relativně zajímavé a pravidelné obraty na účtu. Nejprve se tedy s bankou domlouvám, co s tím může udělat. Každý bonus či poplatkové prázdniny jsou prima a hned vám dodají důležitost a postavení, které klient jaksi očekává automaticky. Navíc vám dodají sebedůvěru. A pak už je to relativně snadné. Buď se výhodnější nabídka banky stane trvalou – a pak zůstávám, nebo se to vrátí do starých kolejí a já odcházím.

Jediné, co je na této věci mrzuté, je to, že tzv. Kodex mobility klienta (velké zjednodušení přechodu z jednoho účtu na druhý) platí pouze pro účty pro fyzické osoby. Konkrétně u mě jde ale o podnikatelské účty.

Anketa

Která z osobností je vám svým názorem nejblíže?

JAN TRAXLER

ekonom, ředitel FINEZ Investment Management

Jan Traxler - ekonom, ředitel FINEZ Investment Management

Já jsem se svou bankou naprosto spokojený. Už řadu let neplatím žádné paušální ani transakční poplatky. Co by mě naštvalo: kdyby mi banka začala posílat do schránky reklamní materiály, jako to dělá spousta jiných bank. Naštěstí Fio banka nedělá ani to. Takže naprostá spokojenost.

ALEŠ TŮMA

ekonom, analytik společnosti Partners

Aleš Tůma - ekonom, analytik společnosti Partners

Chudáci bankéři, mají to těžké. Možná i díky spoléhání se na poplatky neprodělali během finanční krize kalhoty na výrazně rizikových obchodech – a my jim ještě nedáváme. Pravda, když už banka půjčuje moje peníze dál, také jí za to nerad ještě platím. Osobně mě v minulosti zklamala mBank, která dříve jednoduchý sazebník zkomplikovala, zavedla nové poplatky a omezení. Smutné čtení jsou také sazebníky poplatků za zahraniční a cizoměnové převody, i když i tady už se objevují přijatelnější nabídky.

Jaké máte zkušenosti se svou bankou? Štvou vás poplatky či nedostatečné služby? Napište nám svůj názor.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-3
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 3. 2011 20:44, irik

JIŽ NIKDY VÍCE ČS! Sloužil jsem jí pokorně jako VIP bezproblémový klient 18 let a odváděl nekonečně poplatky bezhlesně v konečném období cca 200 Kč měsíčně. 04/2008 nastal obrat a konec. Definitivní. Již žádné poplatky za položky, zúčtování, karty, vedení, kontokorenty ... či další nutné podobné. Vše jsem zrušil. Přímo na naší pobočce v KM po 65! minutách čekání na bezhotovostní operaci. Ihned. Bez slz dojetí či omluvy za čekání. Totiž od 01/2008 mám účty u mBank i Fio. Za celé období 39 měsíců do roku 2011 za oba účty poplatky - 0 Kč, fakticky i skrytě fakt NULA KČ!!! A to původně bez podmínek ... dokonce s kladným úrokem a to bez poplatků :-) za tuto položku. Zkuste a uvidíte ... fakt je to ZADARMO! Určitě nejsou bez chyb, ale ušetřím ročně cca 2,5 tis. ročně. Divím se nahlas všem, kteří doposud svým vlastním účtem podporují nenasytnost či přímo žravost dalších "českých" bank na trhu. Neváhejte, počítejte a konejte rychle:-) Jde o pouhou maličkost - jen o vaše PENÍZE!!!

Reagovat

 

+7
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 3. 2011 22:50, chk

chcete rict, ze mi mbank a fio nabidnou bezplatne vedeni uctu a soucasne bezplatne vybery ze vsech bankomatu zdarma, trvale prikazy, vyber v hotovosti, vklad, odchozi a prichozi platbu, a uroceni na uctu aspon 1,5%p.a.? a co pro me maji, kdyz pouzivam eurovy ucet? urocej mi jej? mam moznost vyberu zdarma? prichozi zdarma? dobre forexove kurzy? taky zdarma? nene, tyhle banky rozhodne nejsou pro VIP klienty, za ktereho se povazujete:)

Reagovat

 

-8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (irik 25. 03. 2011 20:44)

Další příspěvky v diskuzi (6 komentářů)

1. 4. 2011 | 13:06 | irik

Každý dělá jak umí a každý řeší věci po svém ... já nikoho nenutím měnit "svoji drahou milovanou banku" ... pouze ukazuji na možnost ověřitelných fakt. Klidně plaťte jak a kolik chcete :-) více

30. 3. 2011 | 13:32 | Radek

Jsem malý autodopravce a na "firemní" peníze mám Fio a na soukromé MBank a vše je O.K. Na Fio mám po půl roce slušný kontokorent, výběry se sice ve většině bankomatů platí, ale těch 20Kč měsíčně se dá obětovat pokud nechcete...více

29. 3. 2011 | 15:20 | Pavel

FIO i mBank jsou bankami především pro gramotné (počítačově) klienty, kteří neztrácí svůj drahocenný čas osobními návštěvami přepážek a proto nepotřebují vklady a výběry hotově v bance. VIP klient není ten co navštěvuje bankéře,...více

26. 3. 2011 | 10:17 | Michal

Využívám Fio a jsem spokojen..A penize si investuju pres Franklin Templeton v přímé formě to znamená bez prostředníků.... více

25. 3. 2011 | 22:50 | chk

chcete rict, ze mi mbank a fio nabidnou bezplatne vedeni uctu a soucasne bezplatne vybery ze vsech bankomatu zdarma, trvale prikazy, vyber v hotovosti, vklad, odchozi a prichozi platbu, a uroceni na uctu aspon 1,5%p.a.? a...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Liberalizace, Pákové produkty, Výnos, operátoři, tarify, mobilní operátoři, architektura, brno, konsolidace půjčky, léčivo, impost, správa vozového parku, odměna, GE Capital Leasing, dluhopisy pro občany, sunday times, spolky, papírový sáček

5AB2568, 3B78807, 8A35107, 3AP9787, 2J57559

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK