Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Kdo získal titul Internetová banka roku?

Kdo získal titul Internetová banka roku?
Chcete vědět, která banka si odnese titul "Internetová banka roku"? Kdo zvítězil v hlasování čtenářů? A kdo nabízí klientům nejlevnější účet? Dozvíte se i ve kterých oblastech byly banky hodnoceny nejlépe a kde by naopak měly přidat. Komu tedy naše porota nasadila pomyslnou korunu?

Tři roviny, ve kterých probíhalo hodnocení v rámci naší soutěže, přinesly tři vítěze. To, že nejlevnější účet nemusí být nejlepší, bylo asi jasné předem. Ovšem ukázalo se, že naši čtenáři mají úplně jiné preference než porota.

Podle poroty Peníze.CZ se vítězem stala Česká spořitelna (ČS)!

Druhá (byť jen o fous – tři setinky) skončila Komerční banka (KB) a jako třetí až čtvrtá se umístily Volksbank a Raiffeisenbank.

Překvapivá byla volba čtenářů, jejichž hlasy vynesly na první místo aplikaci GE Money Bank, která je tedy druhým vítězem (v kategorii čtenářů jsme vyhlašovali pouze první místo).

Třetím vítězem se stala Waldviertel Sparkasse von 1842 (WSPK), neboť její účet jako jediný vyšel levněji než 1 000 Kč ročně. Po splnění určitých podmínek (zůstatku či pravidelného příjmu na účet) se překvapivě pod tisícikorunu dostaly i Citibank a eBanka.

Čtvrtým hodnoceným hlediskem byla bezpečnost. Tam ale nebyl vybrán vítěz. Názor odborníka na zabezpečení zvolené jednotlivými bankami si můžete přečíst v tomto článku.

Deváté místo nemusí mrzet…

Stupně vítězů

Hlasování poroty

  1. Česká spořitelna
  2. Komerční banka
  3. -    4. Volksbank,  Raiffeisenbank

Hlasování čtenářů

  • GE Money Bank

Nejlevnější běžný účet

  • Waldviertel Sparkasse von 1842

Nejbezpečnější

  • vítěz nezvolen

Ačkoliv běžně by deváté místo muselo znamenat nutně zklamání, pohled do naší výsledkové listiny ukazuje, že o řadě pozic rozhodl onen pomyslný "chlup". Umístění na třetím až devátém místě totiž ovlivnily setiny, všechny tyto banky dostaly známku v rozmezí necelé jedné desetiny (1,79 – 1,87)! V takto hustém pelotonu se překvapivě až na šestém místě umístla eBanka. Zatímco jejím soupěřům na těchto pozicích pomohla grafika, která převážila i výhrady k malé nabídce funkcí, eBanku právě vzhled stránek potopil. Za grafiku a vizuální dojem dostala jednu z nejhorších známek vůbec (2,05). A když se k tomu přidala špatná známka za "roletky" (hodnocené v kategorii Menu a základní ovládání – 1,86), kompletně to převážilo fakt, že v nabídce funkcí je eBanka zdaleka nejlepší (1,36 oproti 1,68 pro ČS a KB).

Kdo je v čem nejlepší

Kromě celkového výsledku je zajímavý pohled i na to, jak byly hodnoceny jednotlivé aspekty aplikací. Celkově jsou české banky nejlepší v Přihlášení (celkový průměr 1,78) a nejhorší v Příkazu k úhradě a Dispozicích s účtem (oba celkový průměr 2,06). V obou těchto kategoriích existují velké rozdíly. České spořitelně k jejím 1,41 za přihlášení pomohlo uživatelské jméno s heslem, překvapivě ale lepší známku 1,36 dostala ČSOB, která byla testována s čipovou kartou.

Naopak provedení příkazu k úhradě rozhodně není silnou stránkou českých internetových bankovnictví. Výtky se většinou týkaly přehlednosti formuláře, výjimečně také problémů s odesíláním příkazů. Nejlépe uspokojila potřeby porotců aplikace Volksbank (1,55), následovaná Českou spořitelnou (1,59). Relativně dobrý výsledek ještě získala KB (1,64) a Raiffesenbank (1,68), ostatní banky skončily daleko za nimi (1,86 až 2,68).

Kategorií, kde známky dosáhly největšího rozptylu, byla Dispozice s účtem a funkce. Zde se objevilo nejhorší hodnocení celého testu – 3,59 pro WSPK (tato aplikace je stále ve vývoji). Ovšem i 2,55, které dostala BAWAG, druhý nejhorší v této kategorii, je známkou, která jeho celkovému výsledku výrazně "pomohla" k horšímu umístění. Kromě nejhorší se zde objevila i nejlepší známka celého testu – 1,36, kterou dostala eBanka za širokou nabídku funkcí.

Jak již zaznělo výše jedno dobré umístění nestačí, a tak eBance k horšímu (a soupeřům k lepšímu) pomohly Menu a Grafika. V obou těchto kategoriích byly soupeři eBanky hodnoceni podstatně lépe – ČS a Raiffesenbank dostaly dokonce svou nejlepší známku právě za Menu (1,41) a Komerční banka získala za Grafiku nejlepší hodnocení ze všech bank (1,59).

Zatímco v prvních dvou kriticky hodnocených kategorií (Příkazu k úhradě a Dispozicích s účtem) bylo možné najít kromě průměrných a špatných i velmi dobré známky, Výpisy z účtů jsou bezesporu nejhůře hodnocenou kategorií (byť průměr není nejhorší). Kromě 1,55 Živnobanky a 1,59 ČS a KB se již všechny banky svými průměry blížily dvěma, neboť porotcům se na výpisech "pořád něco nelíbilo". Jednou byly moc podrobné, podruhé jim chyběly detaily, potřetí zase bylo málo filtrů… Z našeho testu tedy vyplývá, že po příkazu k úhradě je tato oblast tou, kam by se banky měly nejvíce zaměřit při budoucím vylepšování svých aplikací.

Zlepšení je vidět

Porovnání známek z roku 2002 a letoška může působit dojmem, že se banky příliš nezlepšily (celkový průměr klesl jen nepatrně na 1,95 z 2,03). Je ale třeba si uvědomit, že porotci v podstatě srovnávali aplikace se svými nároky a často také se standardem trhu, který se neustále vyvíjí. Všichni chceme od svých bank více a více a ony by se o měly snažit nám to poskytnout.

Při srovnání lze ale říci, že se jim to daří. Zatímco při minulém hodnocení jedinou bankou, která nabízela alternativy zabezpečení byla eBanka, letos tuto možnost nabízí už více než třetina. Také úroveň aplikací se zlepšila, a tak už se jen výjimečně potkáváme s aplikacemi typu "musíme to mít, tak to máme a že to moc nefunguje, až tolik nevadí". Naopak všechny aplikace byly funkční a schopny provádět funkce, které si žádá řadový klient.

Některé banky už začínají myslet na klienty, kterým tento základní standard nestačí, a tak už to není jen eBanka, která je schopná nabídnout více. Velmi širokou nabídku funkcí (například pojištění, podílové fondy, hypotéky) má i Česká spořitelna či Komerční banka. Živnobanka a GE nabízí alespoň dobíjení předplacených karet a ostatní tak budou pod tlakem trhu brzy nuceni přinést něco dalšího, něco navíc. A to je dobře, především pro nás zákazníky.

Celkové hodnocení
Banka Celkové hodnocení Přihášení do aplikace Příkaz k úhradě Menu, základní ovládání Výpis z účtu a přehled transakcí Dispozice s účtem, funkce Grafika a vizuální dojem
Česká spořitelna
(profil, názory)
1,57 1,41 1,59 1,41 1,59 1,68 1,73
Komerční banka
(profil, názory)
1,60 1,55 1,64 1,55 1,59 1,68 1,59
Volksbank
(profil, názory)
1,79 2,00 1,55 1,45 1,86 2,09 1,77
Raiffeisenbank
(profil, názory)
1,79 1,77 1,68 1,41 1,91 2,14 1,82
Živnostenská banka
(profil, názory)
1,83 1,82 2,18 1,82 1,55 1,73 1,91
eBanka
(profil, názory)
1,84 1,86 1,91 1,86 2,00 1,36 2,05
GE Money Bank - vítěz hlasování 
čtenářů

(profil, názory)
1,85 1,68 1,91 1,77 2,05 1,73 1,95
Bawag bank
(profil, názory)
1,86 1,50 1,86 1,77 1,77 2,55 1,73
ČSOB
(profil, názory)
1,87 1,36 2,32 1,77 2,00 1,73 2,05
Poštovní spořitelna
(profil, názory)
2,05 1,59 2,59 1,91 2,27 1,95 2,00
HVB Bank
(profil, názory)
2,29 2,27 2,68 1,91 2,23 2,50 2,14
Citibank
(profil, názory)
2,31 2,27 2,64 2,14 2,41 2,00 2,41
Waldviertler Sparkasse von 1842
(profil, názory)
2,65 2,00 2,23 2,55 3,00 3,59 2,55
Průměr za jednotlivé funkce 1,95 1,78 2,06 1,79 2,02 2,06 1,98
Přůměr za jednotlivé funkce 2002 2,03 2,19 2,00 1,62 2,01 2,17 2,18
Zdroj dat: Peníze.CZ
Vysvětlivky: tučně je označen nejlepší výsledek dané banky, kurzívou nejlepší výsledek v kategorii

Jak jste spokojeni s volbou poroty a čtenářů? Vybrali byste za vítěze někoho jiného? Proč?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-905
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 2. 2006 9:33, glassworx

nechápu, že jednotlivé kategorie nebyly váženy dle určitých kategorií... podle mě rozhodně není na stejné úrovni skutečnost, že do ebankingu u spořky se "hezčeji" přihlašuje, zatímco proklikat se k jejímu trapnému výpisu je podle vás hodnoceno "lépěji" než okamžitý a informativní výpis informací u ebanky... a že se vám layout ebanking u ebanky nezdá zrovna up-to-date, tož si laskavě uvědomte, že v této podobě vydržel již drahně let narozdíl od vámi favorizované spořky, která se DOUFÁM stále hledá...

Reagovat

 

+84
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 5. 2005 9:26, kren

Cerstva zprava - servis 24 CS je zase rano mimo provoz - zadal jsem jeden prikaz a po 5 s me to vyhodilo s nejakou nejapnou omluvou. Kaslu na jejich omluvy!! Je to Shitty Servis.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MarBen 25. 05. 2005 09:04)

Další příspěvky v diskuzi (104 komentářů)

14. 8. 2008 | 17:22 | klient

Zrušte to, vždyť jste sto let za opicemi. více

4. 9. 2007 | 23:53

Velice mě mrzí že BEZPEČNOST nebyla hodnocena, jelikož podle mého je to ten nejdůležitější a určující parametr. Sice je mi možná 19 let a životě vím prd, ale uvedomme se přeci, že v životě platíme nám jde především o zabezpečení,...více

24. 2. 2006 | 9:33 | glassworx

nechápu, že jednotlivé kategorie nebyly váženy dle určitých kategorií... podle mě rozhodně není na stejné úrovni skutečnost, že do ebankingu u spořky se "hezčeji" přihlašuje, zatímco proklikat se k jejímu trapnému výpisu...více

13. 8. 2005 | 19:33 | sunka

CityBank je zrala na odebrani bankovni licence, vedome okrada sve klienty. Kdyz jsem se proti jejich praktikam ozval, tak toto priznali ale s tim, ze mi penize i pres dokazane neferove praktiky nevrati a mam se obratit na...více

20. 7. 2005 | 13:16 | Kytka

V jakych prohlizecich jste internetove bankovnictvi testovali? Pokud jste alespon zkusili i jine prohlizece nez IE tak vitezstvi CS opravdu pochopit nedokazu.... více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Ziskový výnos, Credit card, Reciproční hodnota, transformované fondy, státní podpora, penzijní společnosti, penzijní připojištění, doplňkové penzijní spoření, jan lorenc, pokladniční poukázky, úvěrové skóre, Roman Kakos, Jiří Majstr, likvidace škody, růst blahobytu, AMEX, bytové domy, americký radar

4E16485, 4E16485, 1HCVERVA, 1HCVERVA, 4E16485

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK