Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Nechceš internetbanking? Zaplať!

Nechceš internetbanking? Zaplať!
Internetové bankovnictví je jistě pohodlným způsobem jak ovládat svůj účet. Navíc, jak se nás banky snaží přesvědčit, i finančně výhodný. U tří našich bank vás ale čeká nemilé překvapení v podobě nemalého poplatku za zrušení internetbankingu.

Servis 24, Mojebanka nebo NetBanka - ať už tuto službu nazvou banky jakkoliv, vždy jde podle nich o snahu přimět klienta řídit svůj účet z pohodlí domova. Službu vám většinou zřídí zdarma i poplatky za správu jsou obvykle nízké. Pokud se ovšem necháte ukvapeně nalákat a nezvážíte, jestli je pro vás služba skutečně prakticky využitelná, může vás vaše nerozvážné rozhodnutí u některých bank přijít celkem draho.

Tři černé ovce

Nevyšší poplatek za zrušení přímého bankovnictví účtuje HVB Bank (profil, názory), a to 200 Kč. "Tato částka je stanovena k pokrytí administrativních nákladů spojených s rušením služby," tvrdí nepříliš jasně tisková mluvčí Petra Kopecká. Ani v České spořitelně (profil, názory) nespecifikují blíže, co se za poplatkem skrývá. "Za zrušení služby Servis 24 zaplatí klient poplatek 150 Kč. Tento poplatek vyjadřuje náklady, které bance tímto úkonem vznikají," dodává Věra Čarná z oddělení vnějších vztahů České spořitelny. Poplatku jsou ušetřeni pouze studenti, ti v rámci účtu Student+ (profil, názory) za zrušení přímého bankovnictví neplatí nic. Nikdo z tiskového oddělení z Raifeisenbanky (profil, názory) se k výši poplatku za zrušení jejich služby Internetové bankovnictví nevyjádřil. V této bance za zrušení zaplatíte rovných 100 Kč.

A co ostatní

V Citibank za zrušení přímého bankovnictví neplatíte nic. "Citibank Online Internetové bankovnictví je nedílnou součástí každého Citibank osobního účtu a záleží pouze na vůli klienta, zda bude tuto službu využívat," vysvětluje Andrea Machálková ze Citibank (profil, názory). Podobně popisuje zvyklosti ve Volksbank (profil, názory) Blanka Kandrnalová: "Zavedení i zrušení služby Internetbanking je zcela zdarma," a pokračuje, "to znamená, že v souvislosti s vypovězením smlouvy o elektronické komunikaci s bankou prostřednictvím Internetbankingu nevyvstanou klientům žádné dodatečné náklady." I u řady dalších bank je zrušení internetového bankovnictví zdarma. V následující tabulce jsou uvedeny poplatky za vedení a zrušení služby přímého bankovnictví. Některé finanční ústavy kompenzují nulový poplatek za zrušení vyšším měsíčním poplatkem za vedení této služby. Najdou se ale i takové banky, které službu zřídí, vedou i zruší zcela zdarma.

Poplatky za zrušení internetového bankovnictví
Banka Služba Poplatek za vedení v Kč Poplatek za zrušení v Kč
Citibank Internetové bankovnictví

0

0
Česká spořitelna Servis 24 Internetbanking

25 (sporožirový účet)
50 (běžný účet)

150
ČSOB ČSOB Internetbanking 24

0

0
GE Capital Bank BankKlient, Internet Banka

39

0
HVB Bank Online Banking

50 (osobní účet)
0 (Konto Komfort a Konto Komfort Global)

200
Komerční banka Mojebanka

49 (první 2 měsíce zdarma)

0
Raiffeisenbank Internetové bankovnictví

35

100
Volksbank Internetbanking

30

0
Živnostenská banka Net Banka

30

0
Zdroj dat: Tisková oddělení, sazebník a klientské linky bank

Skutečné náklady

"Jednoduché vyčíslení nákladů na zřízení, vedení nebo vyřazení klienta z internetového bankovnictví není možné, a to hned z několika důvodů," říká Jan Klement SAP consultant. Jednak jde o náklady spojené s personálem, který výše uvedené operace vykonává. "Tato položka však nebude až tak významná. Jedná se totiž o činnosti, které by neměly zabrat více jak 10 minut času pobočkového pracovníka, který je tak jako tak na pobočce přítomen," domnívá se Klement a pokračuje: "Hlavním zdrojem nákladů internetového bankovnictví jsou tedy zcela zřejmě náklady spojené s vybudováním a údržbou informačního systému a aplikací umožňujících internetové bankovnictví. Tyto náklady mohou u bankovních institucí dosahovat řádově desítek milionů Kč ročně a rozpouští se i do poplatků spojených se zřízením, používáním a rušením internetového bankovnictví."
Pro banku je tedy samozřejmě výhodnější mít nižší až nulové poplatky za zřízení a vedení této služby a náklady převést do poplatků za zrušení. Bezpochyby je pro banku efektivnější, aby její klienti co možná nejvíce využívali služeb internetového bankovnictví, a minimalizovala tak náklady spojené s bankovními operacemi prováděnými na přepážkách. (Česká spořitelna však zvolila svéráznou cestu, o které si můžete přečíst v článku Poplatková horská dráha.) Budou-li např. uskutečňovány prostřednictvím internetu 3/4 bankovních operací, bude pro běžný chod banky stačit 1/4 pracovníků na přepážkách a 1/4 potřebného vybavení. Banky jsou si tohoto samozřejmě dobře vědomy a snaží se internetové bankovnictví zvýhodňovat, zejména nulovými poplatky za zřízení a nízkými za vedení této služby. "Osvícenější banky tedy mnohem více podporují atraktivní internetové bankovnictví a náklady na implementaci systému rozpouští v jiných oblastech. Z toho vyplývá, že poplatky za zrušení mají mít zejména motivační charakter, aby k rušení internetbankingu nedocházelo," uzavírá Jan Klement.

Myslíte si, že poplatky za zrušení internetového bankovnictví jsou nutné? Snaží se banky přinutit klienty, aby nerušili tuto službu?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+1
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 4. 2004 10:32, jezdec

Nic překvapivého. Když se vám GŘ ČS veřejně v tisku chlubí, že se nemá za co stydět (polatková strategie), ví co dělá. V Rakousku by něco takového nebylo vůbec možné. Tam by letěl. Problém je jinde: kdo se dostal na hladinu blízkou maximálnímu počtu klientely ...nemusí přemýšlet jak nalákat nové klienty, ale jak z té masy dostat maximum. A že při tom odejde nějaké procento????? K smíchu!!! A bonusy managementu jsou v kapse. Nějaké znalosti nebo vysoká škola???? K ničemu. Říká se tomu "správně manažersky myslet".

Reagovat

 

+31
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (10 komentářů)

4. 4. 2004 | 22:06 | Kato

...a také mám za to, že Kartágo musí být zničeno. více

4. 4. 2004 | 8:47 | Jirka

Tak by to mohlo fungovat, kdyby každý klient bance svěřil dost velký obnos. Pokud má ale spousta lidí vkladní knížku s pětistovkou a sporožiro na zasílání výplaty, kterou druhý den vybere v bankomatu, pak toho banka z půjčování...více

3. 4. 2004 | 9:14 | Helga Gazdova

Zavedeni uctu a odhlaseni uctu by melo byt bezplatne. více

2. 4. 2004 | 17:16 | Pavel

Jenže úrok z úvěru je taky forma poplatku za poskytnutou službu, a když podle toho původního příspěvku banka na poplatcích vydělávat nemá, tak jak?
Navíc, proč bych za poskytnutou službu neměl platit (a převádět platbu...
více

2. 4. 2004 | 16:16 | hilkovicova

Banka prijima vklady proto, aby z nich mohla jinym poskytovat uvery. To je jeji primarni funkce. Proc tedy, kdyz uz ji ty penize sverim (a vice mene z toho nic nemam, urok nizky, sluzby zadny zazrak), tak proc bych mela za...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Akontace, Ergonomika, Potenciální míra růstu, miloš zeman, michal wantulok, vladimír dlouhý, úklid, eet, bublina, Wilshire 5000 Index, výhodyprostředky, samospráva, refinancování dluhu, cihla, D27d, investování, daňové výhody, Bartovice

8B21777, 8B21770, 2SV5561, 3SH7086, XEP3HAET

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK