Klon ve stylu Société Générale

Klon ve stylu Société Générale
Komerční banka včera oficiálně představila své nové logo. Noví majitelé banky si navíc řekli, když už změna, tak pořádná, a kromě tváře tak banka výrazně mění i svou strategii.

Nové logo banky je v podstatě klonem loga mateřské Société Genéralé. Podobně byla naklonována i loga ostatních zprivatizovaných českých bank (můžete srovnat v našem starším článku). Odhadnout, jak bude vypadat nové logo Komerční banky, jsme se pokusili už před rokem a půl, když se rozhodovalo o tom, kdo bude novým vlastníkem banky. Jak moc se nám to tehdy povedlo, můžete posoudit sami zde.

Osobní bankéř pro každého

Pro banku důležitější, ač ne tak navenek viditelná (alespoň zpočátku), bude změna strategie. Banka se chce zaměřit v podstatě na všechny klientské segmenty – občany a malé podniky, střední a velké společnosti a top korporátní klienty. Aby tito klienti nacházeli v "nové" Komerční bance lepší řešení svých potřeb, dojde k několika zásadním změnám ve způsobu obsluhy na pobočkách. Každý retailový klient (banka má celkem 1,2 milionu klientů, z nichž většina je retailových) dostane svého bankovního poradce, který s ním bude řešit veškeré bankovní záležitosti. Nebude tak nutné stát frontu, ale klient si smluví schůzku a ve smluvenou hodinu na něj bude čekat jeho poradce. Kromě nich budou na pobočkách ještě další pracovníci schopní řešit jednoduché záležitosti – výběr hotovosti, zakládání jednoduchých produktů apod., kteří budou obsluhovat klienty, kteří si nedomluvili schůzku. Generální ředitel banky Alexis Juan k tomu poznamenal, že ve Francii už šli i dál a všechny informace o klientovi jsou bankovním poradcům přístupné přes CRM (customer relationships management – řízení vztahů a péče o zakazníky) software, pokud tedy klient ráno mluví se svým poradcem a večer volá na telefonní bankovnictví, tak operátor uvidí informace o ranní schůzce a může na ni navázat, například prodejem produktu, na který se klient ráno informoval. Vzhledem k tomu, že integrace přímých kanálů a sítě poboček je i mezi cíly nové strategie banky, můžeme podobné postupy brzy očekávat i u nás.

Nová strategie si vyžádá i změny v pobočkové síti, některá prodejní místa budou zrušena a naopak přibudou nová jinde. Letos by tak mělo přibýt pět poboček a v příštích dvou letech by mělo jít o 20 až 40 dalším prodejních míst. Skutečnost, že každý klient bude mít svého poradce, si také vyžádá dodatečné zaměstnance. Těch podle manažerů banky přibude asi sto. Celkově ale lidí v bance ubude, především díky úsporám v řídících strukturách. Do roku 2004 by tak mělo dojít k úbytku téměř čtvrtiny pracovníků proti stavu z roku 2001.

Co nabízí Perfekt konto v ceně 55 korun měsíčně:
  • účet
  • mezinárodní platební kartu s pojištěním (VISA Electron)
  • dva výběry z bankomatu každý měsíc
  • telefonní bankovnictví
  • kontokorent (poskytnut okamžitě po otevření účtu)
  • automatickou kontrolu stavu účtu pomocí sms
  • Přibudou i produkty

    Součástí nové strategie je i jiná segmentace klientů. V Komerční bance si rozdělili klienty z řad občanů podle příjmů a celkových aktiv a dospěli k závěru, že v nabídce banky chybí masový produkt. Výsledkem je běžný účet, který už ve své základní ceně obsahuje řadu služeb, za které se musí u konkurence platit – například platební kartu, kontokorent či přímé bankovnictví. A to celé za velice konkurenceschopnou cenu 55 korun měsíčně.

    Kromě nového běžného účtu přibude ještě produkt nazvaný Vital. Oficiálně jde o životní pojištění, jeho parametry ale svádějí k mnohem širšímu zařazení. Z životního pojištění si vzal garantovaný výnos (3% ročně), podíly na přebytcích vyplácené podle výsledku hospodaření a daňové výhody (možnost snížení daňového základu až o 12 tisíc korun ročně, pokud budete pojistku platit alespoň pět let a v okamžiku její výplaty vám bude alespoň šedesát), má ale i určité vlastnosti bankovního účtu – peníze můžete kdykoliv vybrat (tedy ne všechny, max. 90 procent). Banky se tak konečně vydávají směrem k produktům nazývaným bankassurance (bankopojištění), kombinující bankovní a pojišťovací produkty.

    Celou strategii a nové produkty by měla podpořit masivní kampaň v médiích. Vzhledem k tomu, že Komerční banka nakoupila jen na říjen 730 televizních spotů (cena se může pohybovat kdekoliv mezi několika tisíci až půl milionem za spot podle toho, na které televizi je vysílán a kolik lidí se v tu chvíli na ni bude dívat), stovky billboardů (tisíce až desetisíce korun za jeden měsíčně) a citylightů a mnoho tiskových stran (ceníková cena bývá přes sto tisíc korun za tiskovou stranu celostátního deníku či časopisu, skutečná však může být podstatně menší), je tak téměř nepravděpodobné, aby kohokoliv z nás informace o "nové" KB minula. Kolik bude reklamní masáž přesně stát, představitelé banky neřekli. O něco konkrétnější byli v oblasti nákladů týkajících se nového loga. Vše, co se jej týká, prý stálo 100 milionů korun.

    Jakou strategii byste Komerční bance doporučili vy? Zaujalo vás nové Perfekt konto? Podělte se o své názory s ostatními.

    Srovnávat se vyplatí

    Srovnávat se vyplatí

    Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

    Sdílejte článek, než ho smažem

    Líbil se vám článek?

    -8
    AnoNe
    Vstoupit do diskuze
    V diskuzi je celkem 10 komentářů

    Diskuze

    Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

    4. 10. 2002 0:21, Ropak

    Jsem zaměstnanec KB. A na rovinu. Vedeni se pakuje a za městnanci pláčou. Výkřiky v novinách kolik berou pracovníci bank jsou nesmyslné!!!!" manažeři" si mastěj kapsy(uvozovky jsou namístě). průměr je možná vysoký ale jen díky platu vedení.......Jo a nové logo propadák, za několik měsící příprav je nejsoun schopni dostat do smluv. ˇšlendrián na entou. Každej "normální" čech by jim tro vyšvihnul za 14 dní. softwarová záležitost za pár korun. Chtěl bych uvést jeden konkrétní případ jak to chodí v KB."Prodá se barák za x milinů korun. Banka zůstane v přízemí v pronájmu. Pronájem činí přesně měsíční splátku úvěru nového majitele za celý obkekt. Tzn. kdokoli by přišel mohl koupit, banka by to sama sobě splatila!!!
    No ta ředitelka co na tom ptofitovala se jmenuje A. Šlapalová!!! A v objektu který ji nepatří provede KB úpravy za cca 5 mil?????????Jedna hala... Jedna hala=dům s abzénem ???Další příklad: renovuje se expozitura KB. /úpravy objektu cca 1 mil. z hlediska množství dost nadhodnocené , ale pozor v tom samém termínu, a od té samé firmy má jistá osoba plastobá okna na domě. osoba se jmenu A. Šlapalová náhoda ?????????????

    +3
    +-
    Reagovat na příspěvek

    Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

    3. 10. 2002 10:12, TGP

    Jenže ono cos dvoubarevným čtverečkem, který vám přikážou z centrály, že? I když je pravda, že SG má to logo hezčí, protože písmena má uvnitř a to mi přijde přirozenější než jen nějaký barevný flek a vedle písmena.

    Zobrazit celé vlákno

    -1
    +-
    Reagovat na příspěvek
    Vstoupit do diskuze
    V diskuzi je celkem (10 komentářů) příspěvků.

    Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

    DníHodinMinutVteřin
    Slevový kód: PENIZE1O
    Vyplnit přiznání

    Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

    A tohle už jste četli?

    Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

    19. 4. 2024 | Petr Kučera

    Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

    ČSOB, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují... celý článek

    Poslat peníze na číslo mobilu už umí i Moneta

    18. 4. 2024 | Petr Kučera

    Poslat peníze na číslo mobilu už umí i Moneta

    Moneta Money Bank spouští možnost plateb na telefonní číslo – takzvanou platbu na kontakt. Klientům tak nově stačí znát pouze telefonní číslo příjemce místo čísla jeho bankovního účtu. celý článek

    Pošta chce nabídnout vklady a výběry hotovosti pro klienty všech bank

    18. 4. 2024 | Kateřina Hovorková | 2 komentáře

    Pošta chce nabídnout vklady a výběry hotovosti pro klienty všech bank

    Státní podnik připravuje řešení, které na přepážkách České pošty umožní vložit nebo vybrat hotovost z účtu u jakéhokoliv banky – nejen u ČSOB jako dosud.

    Air Bank a O2 startují Unity, nabídne víc slev od PPF

    15. 4. 2024 | Petr Kučera

    Air Bank a O2 startují Unity, nabídne víc slev od PPF

    Air Bank a operátor O2 rozšíří výhody pro společné zákazníky z řad běžných spotřebitelů. Nově je nabídnou pod značkou Unity, do programu se později zapojí i další partneři ze skupiny... celý článek

    Raiffeisenbank mění způsob přihlášení do internetového bankovnictví

    12. 4. 2024 | Petr Kučera | 3 komentáře

    Raiffeisenbank mění způsob přihlášení do internetového bankovnictví

    Raiffeisenbank od 20. dubna změní pro většinu klientů způsob přihlašování do internetového bankovnictví. Cílem je vyšší zabezpečení přístupu k účtu.

    Partners Financial Services