Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Klon ve stylu Société Générale

Klon ve stylu Société Générale
Komerční banka včera oficiálně představila své nové logo. Noví majitelé banky si navíc řekli, když už změna, tak pořádná, a kromě tváře tak banka výrazně mění i svou strategii.

Nové logo banky je v podstatě klonem loga mateřské Société Genéralé. Podobně byla naklonována i loga ostatních zprivatizovaných českých bank (můžete srovnat v našem starším článku). Odhadnout, jak bude vypadat nové logo Komerční banky, jsme se pokusili už před rokem a půl, když se rozhodovalo o tom, kdo bude novým vlastníkem banky. Jak moc se nám to tehdy povedlo, můžete posoudit sami zde.

Osobní bankéř pro každého

Pro banku důležitější, ač ne tak navenek viditelná (alespoň zpočátku), bude změna strategie. Banka se chce zaměřit v podstatě na všechny klientské segmenty – občany a malé podniky, střední a velké společnosti a top korporátní klienty. Aby tito klienti nacházeli v "nové" Komerční bance lepší řešení svých potřeb, dojde k několika zásadním změnám ve způsobu obsluhy na pobočkách. Každý retailový klient (banka má celkem 1,2 milionu klientů, z nichž většina je retailových) dostane svého bankovního poradce, který s ním bude řešit veškeré bankovní záležitosti. Nebude tak nutné stát frontu, ale klient si smluví schůzku a ve smluvenou hodinu na něj bude čekat jeho poradce. Kromě nich budou na pobočkách ještě další pracovníci schopní řešit jednoduché záležitosti – výběr hotovosti, zakládání jednoduchých produktů apod., kteří budou obsluhovat klienty, kteří si nedomluvili schůzku. Generální ředitel banky Alexis Juan k tomu poznamenal, že ve Francii už šli i dál a všechny informace o klientovi jsou bankovním poradcům přístupné přes CRM (customer relationships management – řízení vztahů a péče o zakazníky) software, pokud tedy klient ráno mluví se svým poradcem a večer volá na telefonní bankovnictví, tak operátor uvidí informace o ranní schůzce a může na ni navázat, například prodejem produktu, na který se klient ráno informoval. Vzhledem k tomu, že integrace přímých kanálů a sítě poboček je i mezi cíly nové strategie banky, můžeme podobné postupy brzy očekávat i u nás.

Nová strategie si vyžádá i změny v pobočkové síti, některá prodejní místa budou zrušena a naopak přibudou nová jinde. Letos by tak mělo přibýt pět poboček a v příštích dvou letech by mělo jít o 20 až 40 dalším prodejních míst. Skutečnost, že každý klient bude mít svého poradce, si také vyžádá dodatečné zaměstnance. Těch podle manažerů banky přibude asi sto. Celkově ale lidí v bance ubude, především díky úsporám v řídících strukturách. Do roku 2004 by tak mělo dojít k úbytku téměř čtvrtiny pracovníků proti stavu z roku 2001.

Co nabízí Perfekt konto v ceně 55 korun měsíčně:
  • účet
  • mezinárodní platební kartu s pojištěním (VISA Electron)
  • dva výběry z bankomatu každý měsíc
  • telefonní bankovnictví
  • kontokorent (poskytnut okamžitě po otevření účtu)
  • automatickou kontrolu stavu účtu pomocí sms
  • Přibudou i produkty

    Součástí nové strategie je i jiná segmentace klientů. V Komerční bance si rozdělili klienty z řad občanů podle příjmů a celkových aktiv a dospěli k závěru, že v nabídce banky chybí masový produkt. Výsledkem je běžný účet, který už ve své základní ceně obsahuje řadu služeb, za které se musí u konkurence platit – například platební kartu, kontokorent či přímé bankovnictví. A to celé za velice konkurenceschopnou cenu 55 korun měsíčně.

    Kromě nového běžného účtu přibude ještě produkt nazvaný Vital. Oficiálně jde o životní pojištění, jeho parametry ale svádějí k mnohem širšímu zařazení. Z životního pojištění si vzal garantovaný výnos (3% ročně), podíly na přebytcích vyplácené podle výsledku hospodaření a daňové výhody (možnost snížení daňového základu až o 12 tisíc korun ročně, pokud budete pojistku platit alespoň pět let a v okamžiku její výplaty vám bude alespoň šedesát), má ale i určité vlastnosti bankovního účtu – peníze můžete kdykoliv vybrat (tedy ne všechny, max. 90 procent). Banky se tak konečně vydávají směrem k produktům nazývaným bankassurance (bankopojištění), kombinující bankovní a pojišťovací produkty.

    Celou strategii a nové produkty by měla podpořit masivní kampaň v médiích. Vzhledem k tomu, že Komerční banka nakoupila jen na říjen 730 televizních spotů (cena se může pohybovat kdekoliv mezi několika tisíci až půl milionem za spot podle toho, na které televizi je vysílán a kolik lidí se v tu chvíli na ni bude dívat), stovky billboardů (tisíce až desetisíce korun za jeden měsíčně) a citylightů a mnoho tiskových stran (ceníková cena bývá přes sto tisíc korun za tiskovou stranu celostátního deníku či časopisu, skutečná však může být podstatně menší), je tak téměř nepravděpodobné, aby kohokoliv z nás informace o "nové" KB minula. Kolik bude reklamní masáž přesně stát, představitelé banky neřekli. O něco konkrétnější byli v oblasti nákladů týkajících se nového loga. Vše, co se jej týká, prý stálo 100 milionů korun.

    Jakou strategii byste Komerční bance doporučili vy? Zaujalo vás nové Perfekt konto? Podělte se o své názory s ostatními.

    • RSS
    • Kindle
    • Poslat e-mailem
    • Vytisknout

    Líbil se vám článek?

    -8
    Ano
    Ne

    Diskuze

    Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

    4. 10. 2002 0:21, Ropak

    Jsem zaměstnanec KB. A na rovinu. Vedeni se pakuje a za městnanci pláčou. Výkřiky v novinách kolik berou pracovníci bank jsou nesmyslné!!!!" manažeři" si mastěj kapsy(uvozovky jsou namístě). průměr je možná vysoký ale jen díky platu vedení.......Jo a nové logo propadák, za několik měsící příprav je nejsoun schopni dostat do smluv. ˇšlendrián na entou. Každej "normální" čech by jim tro vyšvihnul za 14 dní. softwarová záležitost za pár korun. Chtěl bych uvést jeden konkrétní případ jak to chodí v KB."Prodá se barák za x milinů korun. Banka zůstane v přízemí v pronájmu. Pronájem činí přesně měsíční splátku úvěru nového majitele za celý obkekt. Tzn. kdokoli by přišel mohl koupit, banka by to sama sobě splatila!!!
    No ta ředitelka co na tom ptofitovala se jmenuje A. Šlapalová!!! A v objektu který ji nepatří provede KB úpravy za cca 5 mil?????????Jedna hala... Jedna hala=dům s abzénem ???Další příklad: renovuje se expozitura KB. /úpravy objektu cca 1 mil. z hlediska množství dost nadhodnocené , ale pozor v tom samém termínu, a od té samé firmy má jistá osoba plastobá okna na domě. osoba se jmenu A. Šlapalová náhoda ?????????????

    Reagovat

     

    +3
    Líbí
    Nelíbí

    Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

    3. 10. 2002 10:12, TGP

    Jenže ono cos dvoubarevným čtverečkem, který vám přikážou z centrály, že? I když je pravda, že SG má to logo hezčí, protože písmena má uvnitř a to mi přijde přirozenější než jen nějaký barevný flek a vedle písmena.

    Reagovat

     

    -1
    Líbí
    Nelíbí

    Zobrazit komentovanou zprávu (SkrivanekT 03. 10. 2002 09:55)

    Další příspěvky v diskuzi (10 komentářů)

    10. 10. 2002 | 8:13

    Vůbec ne, běžná praxe a stavební firmu zřejmě vlastní nějaký příbuzný. více

    9. 10. 2002 | 18:32 | CSrypatschek

    Rozšířený počet tzv. klientských segmentů, zvláště do retailu, znamená nárůst pracnosti na přepážce banky a později i v zázemí. Hrozí snížení kvality a úrovně obsluhy, vždyť počet zaměstnanců banky je a bude dále redukován....více

    4. 10. 2002 | 9:02 | Petr

    Při zjišťování podmínek hypotéčního úvěru jsem zašel i do KB. Nejdřív jsem si počkal pár minut než si pracovnice vyřídila soukromý hovor, po vysvětlení situace řešení neznala a domluvili jsme se, že to zjistí a že mě za dva...více

    4. 10. 2002 | 7:56 | Hugo

    No a co. KB je soukromou firmou. Jestli je to pravda a jestli to SG trpí, její problém... více

    4. 10. 2002 | 0:21 | Ropak

    Jsem zaměstnanec KB. A na rovinu. Vedeni se pakuje a za městnanci pláčou. Výkřiky v novinách kolik berou pracovníci bank jsou nesmyslné!!!!" manažeři" si mastěj kapsy(uvozovky jsou namístě). průměr je možná vysoký ale jen...více

    Naposledy navštívené

    Články

    Produkty a instituce

    Kalkulačky

    Poradna

    Finanční subjekty

    Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Přímé daně, Veřejná emise, Likvidita, start-up, eet, fintech, lime, andrej babiš, Jeremy Grantham, dědění ze zákona, energetická koncepce, neplatiči, Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, rozpočtové výdaje, porod, KID, trenér, evropský fond

    4C40689, 4P75572, 1U56446, 1SY3450, 0B00000

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK