Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Reakce eBanky na kritiku sazebníku

| rubrika: Analýza | 11. 6. 2002 | 9 komentářů
Reakce eBanky na kritiku sazebníku
Tisková mluvčí eBanky Lenka Petroncová zaslala do naší redakce reakci na článek <a href="http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=1047">Sbohem, eBanko</a>. Přečtete si, čím a jak banka zdůvodňuje zdražení služeb.

eBanka v dubnu upravila ceník svých služeb, nutno říci, že k tak radikálnímu kroku sáhla po čtyřech letech svého fungování. Sazebníky konkurenčních bank se průběžně měnily, eBanka zůstávala stále na stejné úrovni a přitom už od roku 1998 přináší nejkvalitnější a stále jedinečné služby přímého bankovnictví.

Důvody k úpravě ceníku

V posledních dvou letech začaly i kamenné banky nabízet obsluhu bankovního účtu pomocí moderních technologií – zejména s použitím internetu, mobilního či klasického telefonu. Po celou dobu pronikání konkurence na trh přímého bankovnictví eBanka průběžně sledovala cenovou politiku ostatních bank se srovnatelnými službami. Jednoznačným výsledkem mapování tržní situace bylo zjištění, že eBanka nabízí řadu svých produktů nadstandardní kvality za velmi nízkou cenu a část služeb je zcela zdarma. Tento stav by nebyl pro eBanku z dlouhodobého hlediska ekonomicky efektivní. Každá firma totiž provozuje svou činnost za účelem dosažení zisku a banky nejsou výjimkou. Sledují tedy vývoj situace na trhu a přizpůsobují změnám své chování. Představme si třeba nereálný příklad zaměstnance, který by celý svůj život od absolvování školy až do důchodu pobíral stejnou mzdu nehledě na vývoj inflace, rozvoj jeho schopností a ceně jeho odbornosti na trhu práce. Cílovou skupinou pro eBanku zůstávají bonitní klienti na střední a vyšší příjmové úrovni, kteří aktivně pracují se svými financemi a jsou proto schopni ocenit nadstandardní funkce on-line účtu eBanky a jeho inteligenci. Této cílové skupině byla přizpůsobena struktura cenových programů i výše jednotlivých položek. Nová verze ceníku tak výrazně zvýhodňuje aktivní klienty. Zároveň je třeba poznamenat, že jsme upravovali ceny nejen směrem nahoru, ale také směrem dolů. Podstatně jsme například snížili cenu jedinečné služby - zasílání okamžitých podmíněných informací o pohybech na účtu prostřednictvím SMS či e-mailem. Taktéž jsme nově zavedli výběrový program Exclusive s vedením účtu zdarma při určitém zůstatku na účtu, která je výhodný pro velmi aktivní klienty a eBanka jej nabízí klientům individuálně.

Zvláštní kapitolou jsou nové poplatky za výběr z bankomatů. Zde je třeba říci, že tato situace nebyla zaviněna eBankou, nýbrž vývojem sazeb za použití bankomatů, které eBanka nemůže ovlivnit. Důležité je také to, že poplatek za výběr z bankomatu eBanky byl podstatně snížen na 5 Kč za výběr z předešlých 9 Kč + 0,25 % z vybírané částky. Banka plánuje rozšíření vlastní sítě. Poplatky za výběry z ostatních bankomatů jsou konkurenceschopné. Z interních průzkumů a statistik popisujících chování klientů eBanky vyplývá, že jednají ekonomicky a efektivně, a vědí, že nejvýhodnější je platit kartou – naprosto zdarma. Práce s hotovostí nebude ještě určitou dobu zcela okrajová, ale možnosti platit za zboží a služby bezhotovostně se stále rozšiřují. V novém ceníku eBanky došlo u starších cenových programů ke zrušení slev na měsíčním poplatku při určité výši zůstatku na účtu. Důvodem bylo průběžné dlouhodobé snižování tržních úrokových sazeb. Pro eBanku už nebylo dále možné tuto slevu klientům dotovat. Pro klienty je ale výhodné změnit si starší cenový program za nový s mnohem nižším cenovým paušálem, který souvisí s využíváním Mobilního Elektronického klíče místo tzv. PIN kalkulátoru – Osobního Elektronického klíče.

Struktura ceníku

V souvislosti se změnou ceníku se nabízela příležitost zlepšit jeho přehlednost – zejména upravit členění tak, aby korespondovalo se strukturou ceníků ostatních bank a umožnila klientům objektivní srovnání. Položky jsou členěny podle vztahu ke konkrétní službě, orientace je tedy snadná. Zajímá-li se klient o jednotlivé sazby, hledá v deseti základních rubrikách jako např. cenové programy, účet, platební karty, úvěry. Změny mohou být v začátku náročnější pro stávající klienty, kteří byli zvyklí na původní strukturu ceníku a dokázali se v ní rychle orientovat. V případě, že si klient není jist významem jednotlivých položek nebo potřebuje poradit, jsou mu kdykoliv k dispozici Telefonní i Osobní bankéři.

Závěrem bychom ráda zdůraznila, že cílem eBanky je spokojený klient a jeho potřebám a přáním nasloucháme, s maximálním nasazením se je snažíme plnit. Při nesrovnalostech chceme klientovi vyjít vstříc a řešit jeho záležitost individuálně. Jsme vždy rádi za doporučení a náměty, které povedou ke zlepšení služeb a klientské péče eBanky.

Lenka Petroncová
Autorka pracuje jako manažerka PR a tisková mluvčí v eBance.

Své názory na eBanku můžete samozřejmě přidat k tomuto článku, případně do rubriky Lampárna, určené jen pro vaše stížnosti!

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-6
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 6. 2002 23:04, Radek

Nastesti jiz nejsem klientem eBanky. Ceska pojistovna ma penize ale nemela pro ne vyuziti. Proto si koupila prostrednictvim banky pristup na mezibankovni trh. Po zakoupeni Mestske banky i pristup k devizovym operacim. O stavajici ci budouci klienty ji prilis nejde, ti nejsou hlavnim cilem operace a jeji "skubani" je jen tresinkou na dortu. Expandia banka byla bajecna firma, eBanka ke bankou mirici do tmy.
PS. I pri ruseni uctu meli zpozdeni ve vyuctovani - lhutu dvou mesicu na odeslani zustatku prekrocili o 4 dny a stalo me to dve telefonicke urgence.

Reagovat

 

+24
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 6. 2002 10:37, rc

No, to jim teda trvalo, nez se vyjadrili. Nikdo je ovsem nepranyruje za vybery z bankomatu (i kdyz konkurence nabizi az 4 vybery v mesici zdarma ). Avsak argumentace tim, ze snizili ceny SMSek asi nebude ta nejlepsi, Proste ta sluzba byla prilis draha, tak ji malokdo pouzival. A o jejich Exclusive programu slysim prvne, je to stejne prekvapiva zprava jako nahla zmena ceniku. Muzou si rikat co chteji. Pro me je rozhodujici, kolik dam rocne za ucet. U eBanky mam Alfu za 160,- mesicne plus poplatky za vybery v bankomatu, za kazdou transkaci a co me nejvice toci, i poplatek za prichozi platbu. Nevim proc, ale mam pocit, ze jsem okradan, mozna je to falesny pocit, ale je to muj pocit. Je otazkou zda muze konkurence nabidnou neco lepsiho. Zatim se mi nejvice libi HVB a jejich konto Komfort (popr. Komfort Global). Ucet v jedne (200 mesicne) nebo trech (300 mesicne) menach. Zadne dalsi poplatky!!! Za nic. Transakce zdarma, prvni 4 vybery z bankomatu zdarma. Rozsahla sit bankomatu - sit CS. Poplatky za vyber v zahranic jsou tretinove vzhledem k eBance. O vyssich urokovych sazbach nemluve (i kdyz co si budem povidat, ty jsou vsude smesne nizke). Sem si temer jist, ze kdyz sectu naklady za rocni provoz konta v eBance (coz neni jednoduche) a provozni naklady konta Komfort (12x 200 nebo 300 Kc), tak eBanka nevyjde vitezne. Jediny problem HVB je otestovani jejich systemu, zda-li nabizi ty sluzby a v te kvalite, ktere(ou) potrebuji.

Howg.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

14. 6. 2002 | 23:10 | jakub

Unesu lecos. Unesl bych i zdražení. Ale neunesu to, že mi Ebanka mění položky v ceníku a přitom nezmění datum. Tady jde o důvěru... více

13. 6. 2002 | 22:48

uz za mesic Oskar + eBanka + SimToolkit více

13. 6. 2002 | 15:18 | rc

Ale muzes. Co ja vim tak demo nabizi CSOB, HVB a Komercka. více

13. 6. 2002 | 11:21 | Rogi

Z radostí opustím ALFU, která se stala opravdu "výhodným" tarifem. Ale vzhledem k tomu, že nepatřím (asi) mezi optimální klientelu EBanky, používám mobilní telefon našeho třetího operátora (OSKAR) - tudíž přechod od OEK k...více

12. 6. 2002 | 23:04 | Radek

Nastesti jiz nejsem klientem eBanky. Ceska pojistovna ma penize ale nemela pro ne vyuziti. Proto si koupila prostrednictvim banky pristup na mezibankovni trh. Po zakoupeni Mestske banky i pristup k devizovym operacim. O stavajici...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

    Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Výkaz cash flow, Měnové (devizové) trhy, Zproštění od placení pojistného, transformované fondy, petr brousil, penzijní připojištění, státní podpora, penzijní fondy, chronická nemoc, metropole, obchodní partneři, In Your Pocket, fond peněžního trhu, příklad, pšenice, ekologický produkt, živnostenský úřad, eBay

    2SN4831, 7T09851, 5B55555, 6T44930, 6T41640

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK