Reakce eBanky na kritiku sazebníku

redakce Peníze.CZ | rubrika: Analýza | 11. 6. 2002 | 9 komentářů
Reakce eBanky na kritiku sazebníku
Tisková mluvčí eBanky Lenka Petroncová zaslala do naší redakce reakci na článek <a href="http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=1047">Sbohem, eBanko</a>. Přečtete si, čím a jak banka zdůvodňuje zdražení služeb.

eBanka v dubnu upravila ceník svých služeb, nutno říci, že k tak radikálnímu kroku sáhla po čtyřech letech svého fungování. Sazebníky konkurenčních bank se průběžně měnily, eBanka zůstávala stále na stejné úrovni a přitom už od roku 1998 přináší nejkvalitnější a stále jedinečné služby přímého bankovnictví.

Důvody k úpravě ceníku

V posledních dvou letech začaly i kamenné banky nabízet obsluhu bankovního účtu pomocí moderních technologií – zejména s použitím internetu, mobilního či klasického telefonu. Po celou dobu pronikání konkurence na trh přímého bankovnictví eBanka průběžně sledovala cenovou politiku ostatních bank se srovnatelnými službami. Jednoznačným výsledkem mapování tržní situace bylo zjištění, že eBanka nabízí řadu svých produktů nadstandardní kvality za velmi nízkou cenu a část služeb je zcela zdarma. Tento stav by nebyl pro eBanku z dlouhodobého hlediska ekonomicky efektivní. Každá firma totiž provozuje svou činnost za účelem dosažení zisku a banky nejsou výjimkou. Sledují tedy vývoj situace na trhu a přizpůsobují změnám své chování. Představme si třeba nereálný příklad zaměstnance, který by celý svůj život od absolvování školy až do důchodu pobíral stejnou mzdu nehledě na vývoj inflace, rozvoj jeho schopností a ceně jeho odbornosti na trhu práce. Cílovou skupinou pro eBanku zůstávají bonitní klienti na střední a vyšší příjmové úrovni, kteří aktivně pracují se svými financemi a jsou proto schopni ocenit nadstandardní funkce on-line účtu eBanky a jeho inteligenci. Této cílové skupině byla přizpůsobena struktura cenových programů i výše jednotlivých položek. Nová verze ceníku tak výrazně zvýhodňuje aktivní klienty. Zároveň je třeba poznamenat, že jsme upravovali ceny nejen směrem nahoru, ale také směrem dolů. Podstatně jsme například snížili cenu jedinečné služby - zasílání okamžitých podmíněných informací o pohybech na účtu prostřednictvím SMS či e-mailem. Taktéž jsme nově zavedli výběrový program Exclusive s vedením účtu zdarma při určitém zůstatku na účtu, která je výhodný pro velmi aktivní klienty a eBanka jej nabízí klientům individuálně.

Zvláštní kapitolou jsou nové poplatky za výběr z bankomatů. Zde je třeba říci, že tato situace nebyla zaviněna eBankou, nýbrž vývojem sazeb za použití bankomatů, které eBanka nemůže ovlivnit. Důležité je také to, že poplatek za výběr z bankomatu eBanky byl podstatně snížen na 5 Kč za výběr z předešlých 9 Kč + 0,25 % z vybírané částky. Banka plánuje rozšíření vlastní sítě. Poplatky za výběry z ostatních bankomatů jsou konkurenceschopné. Z interních průzkumů a statistik popisujících chování klientů eBanky vyplývá, že jednají ekonomicky a efektivně, a vědí, že nejvýhodnější je platit kartou – naprosto zdarma. Práce s hotovostí nebude ještě určitou dobu zcela okrajová, ale možnosti platit za zboží a služby bezhotovostně se stále rozšiřují. V novém ceníku eBanky došlo u starších cenových programů ke zrušení slev na měsíčním poplatku při určité výši zůstatku na účtu. Důvodem bylo průběžné dlouhodobé snižování tržních úrokových sazeb. Pro eBanku už nebylo dále možné tuto slevu klientům dotovat. Pro klienty je ale výhodné změnit si starší cenový program za nový s mnohem nižším cenovým paušálem, který souvisí s využíváním Mobilního Elektronického klíče místo tzv. PIN kalkulátoru – Osobního Elektronického klíče.

Struktura ceníku

V souvislosti se změnou ceníku se nabízela příležitost zlepšit jeho přehlednost – zejména upravit členění tak, aby korespondovalo se strukturou ceníků ostatních bank a umožnila klientům objektivní srovnání. Položky jsou členěny podle vztahu ke konkrétní službě, orientace je tedy snadná. Zajímá-li se klient o jednotlivé sazby, hledá v deseti základních rubrikách jako např. cenové programy, účet, platební karty, úvěry. Změny mohou být v začátku náročnější pro stávající klienty, kteří byli zvyklí na původní strukturu ceníku a dokázali se v ní rychle orientovat. V případě, že si klient není jist významem jednotlivých položek nebo potřebuje poradit, jsou mu kdykoliv k dispozici Telefonní i Osobní bankéři.

Závěrem bychom ráda zdůraznila, že cílem eBanky je spokojený klient a jeho potřebám a přáním nasloucháme, s maximálním nasazením se je snažíme plnit. Při nesrovnalostech chceme klientovi vyjít vstříc a řešit jeho záležitost individuálně. Jsme vždy rádi za doporučení a náměty, které povedou ke zlepšení služeb a klientské péče eBanky.

Lenka Petroncová
Autorka pracuje jako manažerka PR a tisková mluvčí v eBance.

Své názory na eBanku můžete samozřejmě přidat k tomuto článku, případně do rubriky Lampárna, určené jen pro vaše stížnosti!

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-6
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 9 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 6. 2002 23:04, Radek

Nastesti jiz nejsem klientem eBanky. Ceska pojistovna ma penize ale nemela pro ne vyuziti. Proto si koupila prostrednictvim banky pristup na mezibankovni trh. Po zakoupeni Mestske banky i pristup k devizovym operacim. O stavajici ci budouci klienty ji prilis nejde, ti nejsou hlavnim cilem operace a jeji "skubani" je jen tresinkou na dortu. Expandia banka byla bajecna firma, eBanka ke bankou mirici do tmy.
PS. I pri ruseni uctu meli zpozdeni ve vyuctovani - lhutu dvou mesicu na odeslani zustatku prekrocili o 4 dny a stalo me to dve telefonicke urgence.

+24
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 6. 2002 10:37, rc

No, to jim teda trvalo, nez se vyjadrili. Nikdo je ovsem nepranyruje za vybery z bankomatu (i kdyz konkurence nabizi az 4 vybery v mesici zdarma ). Avsak argumentace tim, ze snizili ceny SMSek asi nebude ta nejlepsi, Proste ta sluzba byla prilis draha, tak ji malokdo pouzival. A o jejich Exclusive programu slysim prvne, je to stejne prekvapiva zprava jako nahla zmena ceniku. Muzou si rikat co chteji. Pro me je rozhodujici, kolik dam rocne za ucet. U eBanky mam Alfu za 160,- mesicne plus poplatky za vybery v bankomatu, za kazdou transkaci a co me nejvice toci, i poplatek za prichozi platbu. Nevim proc, ale mam pocit, ze jsem okradan, mozna je to falesny pocit, ale je to muj pocit. Je otazkou zda muze konkurence nabidnou neco lepsiho. Zatim se mi nejvice libi HVB a jejich konto Komfort (popr. Komfort Global). Ucet v jedne (200 mesicne) nebo trech (300 mesicne) menach. Zadne dalsi poplatky!!! Za nic. Transakce zdarma, prvni 4 vybery z bankomatu zdarma. Rozsahla sit bankomatu - sit CS. Poplatky za vyber v zahranic jsou tretinove vzhledem k eBance. O vyssich urokovych sazbach nemluve (i kdyz co si budem povidat, ty jsou vsude smesne nizke). Sem si temer jist, ze kdyz sectu naklady za rocni provoz konta v eBance (coz neni jednoduche) a provozni naklady konta Komfort (12x 200 nebo 300 Kc), tak eBanka nevyjde vitezne. Jediny problem HVB je otestovani jejich systemu, zda-li nabizi ty sluzby a v te kvalite, ktere(ou) potrebuji.

Howg.

-3
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (9 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Sbohem, eBanko!?

13. 5. 2002 | Tomáš Skřivánek

Sbohem, eBanko!?

Již čtyři roky existuje Expandia banka (nyní eBanka) a jen o málo kratší dobu jsem jejím spokojeným klientem. Po obdržení posledního výpisu z účtu jsem ale klient naštvaný, rozhodnutý... celý článek

eBanka: Po letech červených čísel černá nula

15. 2. 2002 | Tomáš Skřivánek

eBanka: Po letech červených čísel černá nula

Po třech letech stamilionových ztrát dosáhla eBanka obratu v hospodaření. Loňský rok podle předběžných výsledků ukončila se ziskem 7,2 milionu korun po zdanění.

Kolik stojí vaše peníze

8. 1. 2002 | Dušan Hradil

Kolik stojí vaše peníze

Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.

Přímé bankovnictví ztrácí lesk

19. 12. 2001 | Petr Vykoukal

Přímé bankovnictví ztrácí lesk

Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní... celý článek

Partners Financial Services