Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Přežijí bankovní pobočky rok 2020?

Přežijí bankovní pobočky rok 2020?
Banky rozšiřují elektronické bankovnictví a zvýhodňují ty, kteří je využívají. Řada z nich má ovšem zároveň pobočkovou síť pro ty, kteří vyžadují služby na přepážce, což činnost bank prodražuje. Přijde tedy někdy doba, kdy bankovní pobočky zmizí a bude existovat jen elektronické bankovnictví?

Modernizace bank ve vyspělých zemích kdysi sváděla k názoru, že bankovní domy v klasické podobě zaniknou a místo poboček budou časem zákazníci obsluhováni pouze elektronicky. To se však, přes velký pokrok, který byl v tomto směru učiněn, alespoň prozatím, nepotvrdilo.

Některé výzkumy totiž ukazují, že i část klientů, kteří plně využívají elektronické bankovnictví, požaduje alespoň jednou za rok osobní kontakt s bankéřem a navštíví proto banku. Pokud potřebujete změnit osobní údaje, vyžadují navíc některé bankovní instituce, přinejmenším v ČR, osobní návštěvu pobočky.

Některé banky mají přitom pobočky v každém významnějším domácím městě. To je pro klienty, kteří nevyužívají elektronické bankovnictví, velmi důležité, v praxi to však služby bank prodražuje. A zřejmě přispívá, spolu s nedostatečnou konkurencí (viz článek Banky úmyslně komplikují poplatky, říká Warren Buffett), k tomu, že jsou poplatky řady bank vysoké. 

Část klientů bude nejspíš nadále využívat pobočkovou síť, protože neumějí zacházet s počítačem, natož aby se dokázali napojit na internet. Dalším by chyběl osobní kontakt. Banky nicméně klienty postupně tlačí, a to zejména svou poplatkovou politikou, k tomu, aby využívali elektronické bankovnictví. Zatím se však – viz zkušenosti z vyspělých zemí - o rušení poboček neuvažuje.

Přijde nicméně někdy doba, kdy přestaneme chodit do banky a vše bude probíhat jen elektronicky? Pokud si myslíte, že ano, kdy k tomu podle vás dojde? NAPIŠTE NÁM, CO SI O TOM MYSLÍTE A PŘEČTĚTE SI NÁZORY OSTATNÍCH.

AUTOR NEJZAJÍMAVĚJŠÍHO DISKUSNÍHO PŘÍSPĚVKU, KTERÝ BUDE ZVEŘEJNĚN DO 15.00 HODIN V PONDĚLÍ 14. ÚNORA ZÍSKÁ KNIHU ZNÁMÉHO ČESKÉHO EKONOMA PAVLA KOHOUTA FINANCE PO KRIZI. POKUD O NI CHCETE SOUTĚŽIT, MUSÍTE ALE UVÉST U PŘÍSPĚVKU SVŮJ E-MAIL, PŘÍPADNĚ KONTAKTNÍ ADRESU. JINAK VÁS NEBUDEME MOCI KONTAKTOVAT

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-9
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

22. 2. 2011 23:32 | Milan Horák

Myslim si, ze urcite rok 2020 preziji, pokud teda my vsichni prezijeme rok 2012! :-) Ale urcite vidim budoucnost spise v bankach, ktere maji nejaky osobnejsi pristup ke klientum jako treba nabizeji privatni banky, nez v nasich typicky ceskych institucich, ktere neumi nic jineho nez akorat vybirat od majitelu uctu nesmyslne poplatky. Pral bych ceskym bankam, aby se jim jejich priserny neinformovany a neprofesionalni pristup vratil na odlivu zakazniku. Pak by se trh procistil a zacal by byt vice kompetitivni. V tom vidim budoucnost, ale to se asi nestane, to se zase pohybujeme na hrane utopie kor v cechach bohuzel... :/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

15. 2. 2011 20:43 | Rada

Před chvílí mě jeden možný důvod pro hustou síť poboček napadl - někdo v ČS vymyslel, že v tom lidi budou vidět výhodu a že si kvůli tomu nějakou službu ČS pořídí. A to, že ty pobočky něco stojí, to přece běžného klienta nenapadne že...
K tomu by se ale spíš hodilo zlevnit výběr hotovosti v bance a zlevnit převodní příkaz provedený na pobočce. Pak by to do sebe zapadalo a mohlo by to i někoho oslovit.
Případně by bylo potřeba vysvětlit lidem, že pobočky jsou vlastně takové obchody do kterých by měli chodit nakupovat produkty, které ještě nemají (jejich následnou správu samozřejmě budou provádět přes internet). Spousta lidí si podle mě myslí, že jsou hlavně kvůli výběru hotovosti, zadání příkazu k úhradě atd. Pak musí být nutně zmateni z toho, že za výběr hotovosti v jedné z mnoha poboček vyfásnou pokutu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 14. 02. 2011 21:29)

15. 2. 2011 10:38 | Alda

Rozhodně nejde souhlasit, že by bylo rozumné aby pobočky vymizeli jak píšeš Denisko. Konzervativnost lidí je založena na bezpečnosti a ta je v případě elektroniky přece jen rizikovější. Jsou služby, které přeci jen nejde udělat bez poboček a poradci v terénu neobsahují takové zkušenosti a znalosti jaké by bylo třeba (troufám si říci, že tak 90% "jak píšeš pojištováku" nevyhovují tzv. kompletnímu finančnímu poradenství)- jsou to ale dobří obchodníci. Což je dobré pro jejich business, ale kolikrát méně dobré pro klienty. S tím se můžeme setkávat denně. Bohužel...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Denisa M. 10. 02. 2011 08:37)

15. 2. 2011 9:39 | Alda

Spousta kleintů je konzervativně zaměřená, tzn. vždy bude třeba kamenných poboček. Nemám strach o to, že by se pobočky rušily z důvodu efektivnosti elekronického bankovnictví. Vždy budou klienti potřebovat pobočku - úvěry, investice v hotovosti, bezpečnostní schránky, osobní bankéři a jejich přístup... je spousta aspektů, proč mít kamenné pobočky. Elektronika nám jen ulehčí každodenní práci a nabídne pohodlí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

14. 2. 2011 21:34

Zajímavé je, že finanční poradci většinou klientovi doporučí ten Hypoteční úvěr, kde mají největší odměnu. V bankovní svéře se pohybuji a buďme k sobě upřímní, peníze lákají a když klienta přesvědčíte, máte vyděláno.. Chtěl bych vidět poradce, který by přijal odměnu za zprostředkování 15.000, místo 21000 Kč... Právě že finanční poradci využívají finanční negramotnosti lidí u nás...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 10. 02. 2011 15:00)

14. 2. 2011 21:29

...Jestli Vám to uniká, tak to je ten důvod, proč nemáte v bankovnictví to štěstí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 10. 02. 2011 15:00)

11. 2. 2011 11:51 | Rada

Pravděpodobně do bankomatů, které umí přijímat hotovost. Několik už jich je v provozu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lanza 10. 02. 2011 19:50)

10. 2. 2011 19:50 | Lanza

Kam zanesou obchodníci tržbu, až nebudou pobočky?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 2. 2011 15:00 | Rada

Doufám, že nedojde k výraznému rušení poboček v následujících třech letech. Aktuálně se snažím sehnat práci v bance a vzhledem k nulové praxi v oboru pravděpodobně začnu na přepážce banky (pokud mě vůbec vezmou). Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by banky chtěly ve velkém rušit pobočky. Některé se naopak snaží mít je na každém rohu (smysl tohoto počínání mi bohužel zatím uniká).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Denisa M. 10. 02. 2011 08:37)

10. 2. 2011 8:37 | Denisa M.

Zdravím všechny :-), myslím si, že by bylo postupem času rozumné a to hlavně pro banky a stát, když by bankovní pobočky úplně vymizely a byla by pouze elektronická forma. Myslím, že časem k tomu dojde, i když třeba ne úplně, ale minimálně z 80% se pobočky zruší a zústanou pouze některé pro konzervativní lidi, kteří toho využijí.Dalším aspektem budou poplatky za přepážkové služby.Myslím, že si lidé hodně rozmyslí, jestli se naučí s počítačem a budou využívat bankovnictví ,,zdarma" nebo budou trávit svůj drahocenný čas cestou do pobočky a ještě za to zapltí. Ale hlavně si myslím, že lidé postupem času dají na rady tzv. nezávislých finančních poradců a nebudou tedy muset chodit do bank. Ještě stále je zde zakořeněno, že finanční poradce = pojišťovák, ale z převážné části tomu tak není. Navíc člověk, který sedí v bance má do finančního poradenství a plánování hodně daleko.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazeno všech 10 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Důchodové pojištění, Devizový cizozemec, Nabídka, daňové úniky, start-up, daně, česká spořitelna, lime, jana poncarová, vlastní autorita, Rychlá půjčka, KFP, výpis z rejstříku trestů, operační systém, český byznys, neplacené volno, rozestavěná stavba, Gellová

1U11498, 3Z46629, 1SK7688, 5U42100, 5H06987

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK