Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Nejlepší obchodní strategie na burze neexistuje

| rubrika: Analýza | 18. 7. 2008 | 3 komentáře
Nejlepší obchodní strategie na burze neexistuje
Možných strategií, jak obchodovat na burze, je celá řada. Každý obchodník používá tu svou, které věří. V každém případě platí, že nemá smysl s trhem bojovat. Proti celkovému sentimentu uspěje jen málokdo.

Obchodními metodami se občas nazývají i „vědy“, které s obchodováním mají pramálo společného - například astrologie. Ten, kdo je používá, na ně ale nedá dopustit a za nesmysl označí naopak vaše metody. Ať už je to technická či fundamentální analýza nebo sentiment na trhu.

Na každém trhu platí jiné zákonitosti, jinak se chovají, mají jiné pohyby. Mnoho trhů na sobě zase přímo závisí a z pohybu jednoho můžeme usoudit, jak se pohybuje druhý.

Například ropa silně ovlivňuje vývoj mnoha jiných trhů, a zvláště trhu s americkými dolarynebo akciové trhy. Vliv na americkou měnu je pochopitelný, protože ropa se obchoduje v této měně. Akcie mají problémy s růstem, když roste cena pohonných hmot a zvyšují se náklady na dopravu. S akciemi silně koreluje i trh s dluhopisy a se zlatem, protože dluhopisy jsou přímo závislé na vývoji úrokových sazeb dané země. A úrokové sazby zase znamenají, za kolik si společnosti půjčují od finančních ústavů peníze. Když budou úrokové sazby vysoké, podniky budou mít dražší úvěry, a tím pádem vyšší náklady a nižší zisky.

Rostoucí úrokové sazby zdraží půjčky pro všechny - lidé budou mít třeba větší splátky svých úvěrů, a proto budou méně utrácet v obchodech. To sníží tržby a zisky výrobců.

Stejný princip platí i pro akcie. Při růstu úrokových sazeb investoři a obchodníci přesouvají peníze do něčeho „bezpečnějšího“. Zde se používá právě trh s obligacemi (státní dluhy) a trh se zlatem.

Je však iluzorní si myslet, že trhy se pohybují vždy logicky a na základě nějakých ekonomických indikací. Většinou tomu tak není. Tedy alespoň z krátkodobého pohledu v řádu hodin, dnů a týdnů.

Akcie Boeing

Kliknutím na obrázek jej můžete zvětšit.

Všeobecně platí, že rostoucí trh prakticky nereaguje na negativní zprávy, a klesající trh naopak na pozitivní. Současný vývoj akcií ve světě je krásným příkladem. Na klesajícím trhu všichni slyší jen negativní zprávy, které posílají akcií dál dolů. Naopak pozitivní zprávy na tomto trendu nic nezmění. Na rostoucím trhu zase jakoby nebyly slyšet negativní informace.

Jak to funguje ve skutečnosti, je vidět na přiložených grafech z 11. září 2001 (označeno kružnicí), kde jedna akcie je výrobce letadel Boeing a druhá výrobce nealko nápojů Pepsi. Je zde vidět, co to znamená, když je trh v rostoucí nebo v klesající fázi a znenadání se na trhu objeví negativní zpráva (v tomto případě teroristický útok na finanční centrum v New Yorku). Vidíte, že cena akcií Pepsi před 11. září rostla, a naopak u Boeingu cena klesala. Po negativní zprávě se klesající trh výrazně propadl. Naopak u rostoucí akcie se s cenou prakticky vůbec nic nestalo a v klidu pokračovala v pohybu vzhůru.

Akcie Pepsi

Kliknutím na obrázek jej můžete zvětšit.

Kdyby se místo teroristického útoku stalo něco pozitivního, akcie Pepsi půjdou silně nahoru, Boeing bude na svých. Tak to bude fungovat na každém trhu. Vždy platí, že v rostoucím trhu je pozitivní sentiment a v klesajícím trhu je negativní sentiment a je velmi riskantní obchodovat proti němu.

Pokud známe tyto zákonitosti, můžeme postoupit na strategie, které fungují v určitém trhu. V akciíchvšeobecně platí, že vybíráme silné sektory a silná odvětví. „Silné akcie“ znamenají, že v růstovém cyklu budeme uvažovat o tom, že do nich vstoupíme na základě technické analýzy. Hned při vstupu máme daný předběžný zisk a možnou ztrátu. Jedná se o dlouhodobou metodu na týdenních grafech, takže pozice se může držet třeba rok.

V krátkodobých strategiích platí pro akcie vyhlašování výsledků, protože po nich jsou akcie velmi volatilní a lze očekávat trendy nahoru a dolů. Každá společnost vyhlašuje jednou za čtvrtletí výsledky za uplynulé období a po vyhlášení se často pohne o pár procent během jediného dne. Tento pohyb se snažíme využít i intradenním obchodováním, jedná se o poměrně výdělečnou činnost.

Na světě jsou miliony obchodníků a možná ještě více obchodních strategií a přístupů. Ale je pouze na každém obchodníkovi najít si tu svou a na ní se pokusit zbohatnout.

Autor působí jako lektor ve společnosti czechwealth.cz

Jaká strategie pro obchodování je nejlepší podle vás? Podělte se o názor.
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-4
Ano
Ne

Diskuze

20. 7. 2008 | 15:39 | Šmíd

Naopak bych řekl, že tyto, dle vás "plky" jsou pro ty, kdo se teprve rozkoukávaj po trzích, k nezaplacení a přínosnější než marketingový "plky" brokerů a spol. o rychlém zbohatnutí.... více

19. 7. 2008 | 9:56 | Rejpal

Pokud je čerpáno ze skutečného obchodování a pak se zevšeobecní, tak to nemůže ublížit. Je smutné, že ti, co neumí z informace nic vytěžit tuto informaci i autora shazují. více

18. 7. 2008 | 12:45 | Karel

tak koukám, že pan Turek zůstává pořád stejným géniem, kam ten na ty plky chodí více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

OPEC, Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Faktoring, daňové odpočty, příspěvek zaměstnavatele, aleš poklop, doplňkové penzijní spoření, penzijní fondy, kampelička, mastercard standard, marcela střelcová, výběrová řízení, zákonné pojištění odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání, svatopluk němeček, letecké zájezdy, náhrada platu, mkreditka, personál

4E92435, 1SB4436, 3E92435, ZRI0479, 6B96967

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK