Na otázky čtenářů odpovídá podruhé Tomio Okamura, mluvčí AČCKA

redakce Peníze.CZ | rubrika: Rozhovor | 24. 8. 2009 | 2 komentáře
Na otázky čtenářů odpovídá podruhé Tomio Okamura, mluvčí AČCKA
Celý předchozí týden jste měli možnost zeptat se Tomio Okamury, mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), nejen na krachy cestovních kanceláří. Tuto příležitost využila spousta našich čtenářů. Přinášíme druhou sérii jeho odpovědí.

Otázka Pavel Hron:
Ze zákona má CK povinnost se pojistit proti úpadku. Může se klient ještě před uzavřením kupní smlouvy domáhat sdělení, na jakou výši je CK pojištěna? Je výše pojištění závazně stanovena zákonem?

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, ano, výše pojištění různých CK se liší a jedná se o smluvní vztah mezi CK a pojišťovnou. Ze zákona tak není možno se domáhat sdělení, na jakou výši je CK pojištěna.

Výše pojištění se počítá z obratu CK za uplynulý rok či z předpokládaného obratu za rok následující. Zjistit, do jaké výše pojišťovna uhradí nároky klientů v případě úpadku CK, je možno až v daném konkrétním případě, jelikož pojišťovna musí nejprve podrobně zmapovat všechny nároky klientů. Laicky řečeno, záleží na tom, kolik klientů a za kolik si v daný okamžik úpadku koupilo u dané CK zájezd. Až podle toho a pojistné částky lze vypočítat výši úhrady. Přeji hezký den, Tomio

Otázka michal:
Rozumite sa minciam?

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, nerozumím otázce. Hezký den, Tomio

Otázka Milan Pšenica:
To, že krachují cestovky je prostě normální, víte kolik krachlo obchodníků a nikdo se nediví. Tomio, já Vám fandím a už se těším na další řadu pořadu v ČT DEN D. Pozdravujte prosím paní Danu Bérovou a mějte se hezky. S pozdravem váš fanda Milan Pšenica z Valašska.

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, děkuji za podporu, těší mně to. Druhá řada pořadu Den D se bude v České televizi vysílat od začátku ledna do konce března 2010 a myslím, že se můžete těšit ! Přeji Vám vše dobré, Tomio

Otázka Stanislav Śmigielski:
Dobrý den. Letos v červenci jsme se s manželkou zúčastnili rekreace v maďarských Harkánech. Jeli jsme s cestovní agenturou " Karltour" z Olomouce. Dopravu zajišťoval pan Karel Opletal, majitel této agentury. Takovou cestu bych nikomu nepřál. Tam i zpět jsme jeli v noci a pan Opletal místo toho aby byl odpočatý, tak usínal při jízdě. Byli jsme rádi, že jsme přežili, a to říkám bez nadsázky! Já vím, jak se mu budu bránit. Příště s ním nepojedu. Ale pojedu asi s někým jiným a nemám jistotu, že to nebude podobné. Hlavně bych chtěl panu Opletalovi udělat negativní reklamu. Aby nemohl ublížit někomu jinému, který nezná kvalitu jeho služeb. S ním skutečně jde o život. Jenže nevím jak na to. Stanislav Śmigielski Český Těšín

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, pakliže váš pobyt ( dopravu + ubytování) zajišťovala cestovní agentura, nikoliv cestovní kancelář, tak se jedná o protizákonné podnikání a doporučuji toto náhlásit na živnostenský úřad.
Kombinaci dvou a více služeb smí totiž ze zákona organizovat a zároveň prodávat pouze cestovní kancelář, tedy subjekt pojištění proti úpadku.
Cestovní agentura je volná živnost bez pojištění proti úpadku a smí pouze přeprodávat zájezdy jiných CK nebo organizovat zájezdy pro nějakou cestovní kancelář, u které si klient zájezd koupí. Hezký den, Tomio

Otázka Petr Weiser:
Dobrý den, připadáte mi jako velice seriozní člověk, vaše vystupování se mi líbí a dovedl bych si vás představit v politice. Uvažujete, že byste kandidoval za nějakou stranu, nebo založil nějakou novou a vstoupil do politiky?? Děkuji za odpověď.

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, o vstupu do politiky v tuto chvíli neuvažuji . Je mi 37 let a nechce se mi do světa hádanic, pomluv a podrazů. Problém je však také v tom, že bych si v politice zásadně pohoršil z hlediska příjmů, nyní si měsíčně vlastním podnikáním vydělám více než premiér či president, vstup do politiky by tedy pro mně znamenal značnou obět z hlediska životní úrovně. Pakliže bych však cítil podporu alespoň poloviny Čechů, tak bych o tom asi začal trochu přemýšlet. Hezký den, Tomio

Otázka Petr Egreši a Petr Tomanec:
Dobrý den pane Okamura, zajímal jsem se o rozdíl mezi kanceláří a agenturou, chápu správně, že v případě založení cestovní agentury mohu zprostředkovávat ubytování, dopravu, jídlo (s tím že klienti zaplatí předem a já jim zašlu jen vouchery) ale pod podmínkou, že tyto položky nabízím zvlášť a ne jako balíček? Děkuji za odpověď a doufám že budete i v dalších dílech pořadu Den D. Přeji hezký den

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, kombinaci dvou a více služeb smí ze zákona organizovat a zároveň prodávat pouze cestovní kancelář, tedy subjekt pojištěný proti úpadku. Pakliže by nějaká cestovní agentura prodávala stejnému klientovi na stený pobyt služby odděleně či postupně odděleně, aby se vyhnula balíčku a tím pojištění proti úpadku, tak vás musím upozornit, že zákon tuto situaci zná a jedná se o protiprávní jednání.
Co se týče pořadu Den D, děkuji za otázku, už natáčíme a vysílat se bude od začátku ledna do konce března 2010 a myslím, že se máte na co těšit! Hezký den, Tomio

Otázka Michal:
Ahoj Tomio, příští rok budu absolvent cestovní ruchu, ale obávám se , že najít práci v tomto oboru nebude snadné, a tak se ptám, co byste mi doporučil ? Chci si rozjet vlastní CA popřípadě CK, ale má to v této době cenu, když už je jich kolem tisíce a je krize? Děkuji.

Odpověď Tomio Okamura:
Ahoj, myslím, že je situace na trhu práce v cestovním ruchu nyní skutečně
složitá. Jeden z mých známých letos rozjel cestovku na surfařskou školu, jsou to týdenní pobyty v Portugalsku a celkem mu to jde, takže je vidět, že lze podnikat i v době krize, když se někdo specializuje na něco neotřelého. Hezký den, Tomio

Otázka Rozvita Crhová:
Po příletu na Zakyntos (CK Čedok) dcera zjistila,že mají pokoj plesnivý. Ráno se obrátila na delegátku, poté i jiní klienti. Bylo jí sděleno, že jiné ubytování nedostanou. Během pobytu pokoj vystříkali, natřeli a tím to skončilo. Nemluvě o tom, že spory plísní jsou zdraví škodlivé. Mají to vyfotografované. Mimo jiné jim ani neuklidili, přestože to byl hotel. Ve smluvních podmínkách jsem se dočetla, že poskytovatel ubytování je povinen poskytnout v takovém případě jiné ubytování stejné nebo vyšší kvality. Máme šanci, že to cestovní kancelář bude nějak řešit, například nějakým odškodněním, nejen omluvou? Děkuji za Vaši odpověď.

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, v případě, že poskytnuté služby neodpovídají obsahu platné cestovní smlouvy, tak má klient právo na reklamaci.
Doporučujeme, aby klient reklamoval nedostatky ihned na místě pobytu.

V případě, že nedostatky v poskytovaných službách nebyly odstraněny a vykompenzovány ke spokojenosti klienta přímo v místě pobytu v rámci zájezdu, tak klient podává po návratu do ČR reklamaci, nejlépe písemně.

Podle českého zákona je potřeba podat reklamaci do 90 dní od skončení zájezdu. Reklamace se podá doporučeným dopisem adresovaným příslušné cestovní kanceláři nebo cestovní agentuře, kde se v dopise uvede, jaké služby neodpovídaly cestovní smlouvě. Doporučujeme, aby si klient nechal tyto nedostatky potvrdit přímo na místě pobytu od delegáta CK, nafotil je nebo si zajistil svědectví ostatních členů zájezdu a tyto důkazy také přiložil v kopii k reklamačnímu dopisu.

Cestovní kancelář má povinnost do 30 dnů na tento dopis klientovi odpovědět. Pakliže klient není spokojen s odpovědí či navrženým řešením a nedojde k dohodě, bohužel pak nezbývá než se obrátit na soud. Hezký den, Tomio

Otázka Stanner:
Kdy budou uvádět CK ceny kompletní včetně všech tax jako v Německu?

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, co se týče celkových cen zájezdů, situace je taková, že povinnost uvádění souhrnné ceny zájezdu platí v pouhých čtyřech státech EU ( Německo, Rakousko, Dánsko a Velká Británie).

V ostatních 23 zemích EU taková povinnost není. Naše legislativa je ohledně cestovního ruchu plně harmonizována s legislativou EU a tyto čtyři země tak šly svojí právní úpravou nad rámce této legislativy. Záleží tedy na každém státu, zda-li v tomto ohledu cítí potřebu zvláštní úpravy. Přeji hezký den, Tomio

Otázka Katka Kaspříková:
Dobrý den, prosím Vás potřebovali bychom s manželem poradit. Chceme odjet do Irska a potřebovali bychom nějaké levné bydlení v Dublinu. Předem děkuji za odpověď. Keitlyn@seznam.cz

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, zkuste třeba jeden z největších světových serverů na ubytování www.booking.com. Hezký den, Tomio

Otázka Bosák:
Přijde mi bezpečnější kupovat zájezd u cestovní kanceláře, která jej skutečně pořádá, nikoli pouze přeprodává. Snažím se tímto způsobem vyhnout překupníkům, kteří jen přeposílají peníze a inkasují marže za pro mne zbytečnou práci. Mám za to, že snižuji své riziko, když zkrátím cestu peněz. Postupuji správně? Děkuji.

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, z profesionálního i zákonného hlediska si myslím, že je úplně jedno, zda-li si ten samý zájezd koupíte u cestovní kanceláře či cestovní agentury. Hezký den, Tomio

Otázka Selner:
Moje otázka je trošku z jiného ranku, ale cestovek se týká. Konkrétně palivových příplatků. Slyšel jsem Vás jednou v radiu, jak jste obhajoval to, že výše palivových příplatků nemůže být zahrnuta v ceně zájezdu, protože
se ji cestovní kanceláře dozví teprve měsíc před odletem. V pořádku, pokud je to tak, tak se proti tomu nedá nic namítat. Zajímal by mne ale Váš názor na cestovní kancelář, u které jsem si v létě 2008 kupoval zájezd na letošní jarní prázdniny, protože jsem chtěl s dětmi jet na určité konkrétní místo. Příplatek mi cestovka již v době objednávky účtovala vyšší než byl uveden v katalogu. Nic jsem nenamítal, protože jsem předpokládal, že se příplatek od doby vydání katalogu zvýšil. Chápal jsem i poznámku uvedenou v obchodních podmínkách o zvýšení ceny zájezdu, pokud se od doby objednání zvýší palivový příplatek o více než 10%. Jak ale sám jistě víte, tak koncem loňského roku došlo k anomálnímu jevu, že palivové příplatky klesly a to dost radikálně. Ještě v době zájezdu byl příplatek stále menší než polovina zaplacené částky. Já bych očekával od slušné cestovní kanceláře, že pokud si dá do obchodních podmínek klauzili o navýšení ceny zájezdu v případě zvýšení palivového příplatku o 10 %, že bude obdobně postupovat i v případě poklesu i když to výslovně v obchodních podmínkách nebude mít uvedeno. Obzvláště když je pokles větší než jejích požadovaných 10 %. Zajímal by mne proto Váš názor na férovost této cestovní kanceláře. Moje mailová adresa je stslnr@email.cz. Děkuji za Váš názor.

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, neznám do detailů tento konkrétní případ, takže se mohu obtížně vyjádřit. Všeobecně se však v případě zájezdu jedná vždy o vztah mezi klientem a CK na základě vzájemně a svobodně podepsané cestovní smlouvy. Znamená to tedy, že co je psáno, to je dáno a smlouva se má vždy oboustanně dodržovat. Pakliže klientovi nabídnutá cestovní smlouva dané CK nevyhovuje, tak by ji neměl podepisovat a koupit si zájezd jinde, kde je CK ochotna podmínky klienta splnit. Hezký den, Tomio

Otázka Jan Novák:
Proč krachují cestovky? A jak se chránit?

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, v ČR máme přibližně 950 CK a z toho letos zkrachovalo 5, tedy 0,52% z celkového počtu. Podle mého názoru tedy nepanuje nejaká nestandartní situace.

Myslím, že v tržním prostředí prostě k takovým jevům dochází. Důležité však je, a to bych chtěl zdůraznit, že jsou v případě zájezdů peníze klientů vždy pojištěny pro případ úpadku. Takovou jistotu nenajdete v žádném jiném spotřebitelském sektoru.

Nechal jsem si tuhle vyjet statistiky z Evropy a jen od roku 2000 zkrachovalo v zemích původní 15 EU více než 50 leteckých společností. Ty však na rozdíl od CK nemusejí být ze zákona pojištěny proti úpadku. Desetitisícům západoevropanů tak zůstaly v rukou místo letenek pouze bezcenné papírky.

A jak z hlediska klienta minimalizovat nebezpečí ?
Právě proto naše Asociace zahájila iniciativu na vytvoření veřejně přístupného hodnocení důvěryhodnosti všech cestovních kanceláří v České republice. Všichni lidé by si tak mohli kdykoliv zkontrolovat, zda-li je cestovní kancelář spolehlivá a nezkrachuje.
Náš návrh jsme již předložili Ministerstvu pro místní rozvoj a požádali ho o spolupráci tak, abychom pomohli k větší jistotě milionům českých turistů, kteří si kupují každoročně zahraniční dovolené.
Kompletní zveřejnění bychom rádi realizovali na příští sezonu tzn. rok 2010 a hodnocení by bylo neustále průběžně aktualizováno.
Krach cestovní kanceláře Tomi tour jasně ukázal obrovský problém, že veřejnost nemá šanci si zjistit drtivou většinu interních indicií, které vedou následně ke krachu cestovní kanceláře či stížnostem.

Jsme v současnosti zahlcení obrovským množstvím dotazů, jak poznat spolehlivou a nekrachující cestovní kancelář, lidé se bojí a nemají se čeho chytit. Naopak naše Asociace většinu těchto neveřejných informací má, nemůže je však z důvodu hrozící žaloby naplno zveřejnit. Proto bychom rádi na příští rok vytvořili veřejně přístupné hodnocení CK a vyzveme všech téměř 950 cestovních kanceláří na českém trhu, aby se přidaly.

Navrh hodnocených kritérií je následující a kombinace 3-4 těchto kritérií již značí jasné problémy a je potřeba dávat si velký pozor:

1) Počet oprávněných stížností CK vzhledem k počtu prodaných zájezdů.
2) CK nevyplácí provizním prodejcům provize, resp. platby zdržuje nebo odkládá.
3) CK je opakovaně propírána v médiích za dluhy zahraničním partnerům.
4) Klienti CK jsou opakovaně stěhování, neubytovávání atd.
5) CK neumožní o problémech ve svých obchodních vztazích ( např. neplacení provizí, neplacení dodavatelům) mluvit s vedením, jednatelé se zapírají nebo nejsou dostupní.
6) CK posílá denně 10-20 Last minute nabídek v několika mailech, ceny jsou nesmyslně nízké .
7) CK je řízena či propagována lidmi, kteří přivedli do tristní finanční situace jiné firmy.
8) Majitelé se snaží CK prodat, nikdo však nemá zájem.
9) CK prodává až s ročním předstihem zájezdy a zároveň žádá velmi vysokou zálohu.
10) CK mění velmi často a ve velkém množství plánované odlety a trasy v hlavní sezoně, jelkikož nemá prodáno dostatečné množství zájezdů.
11) CK prodává dlouhodobě zájezdy za nerealisticky nízké ceny.

Na základě výše uvedených kritérii by mohlo být pravidelně aktualizováno hodnocení všech cestovní kanceláří na našem trhu a kdokoliv z veřejnosti si bude moci na webových stránkách ihned prověřit, zda-li je CK z hlediska těchto kritérií v pořádku. Veřejnost se u dané CK nedozví hodnocení jednotlivých jedenácti kritérií, ale pouze celkové hodnocení (rating). Například zkrachovalá CK Tomi tour splňovala všechny výše uvedená kritéria. Nyní bude celý návrh dolaďován a návrh tak ještě může zaznamenat změny. Hezký den, Tomio

Otázka Martina:
Jste bezva chlápek, sympaťák!

Odpověď Tomio Okamura:
Děkuji a přeji Vám vše dobré, Tomio

Otázka Jonáš Holý:
Tomio, co vás vedlo k tomu, abyste se přihlásil jako investor do soutěže Den D. A nemyslíte, že bylo špatně odmítnout některé velmi originální a finančně řešené projekty, které mohly být "tutovky"? Děkuji

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, já jsem se nepřihlásil, ale byl jsem osloven. Pořad Den D vznikl v Japonsku, kde se vysílal od roku 2001 do roku 2003, takže mám k tomuto pořadu skutečně blízko.
Česká televize si tohoto pořadu všimla ve Velké Británii, kde na BBC běží již 7.řada a rozhodla se od japonské firmy Sony, která je vlastníkem licence, koupit vysílací práva.

Musím říci, že mně pořad moc baví a velkou zásluhu na tom mají i moji kolegové a celý štáb. Právě natáčíme 2. řadu, vysílat se bude od začátku ledna do konce března 2010 a myslím, že se máte na co těšit !

Já odmítnutí některých nápadů nelituji, myslím, že jsem vybíral dobře. Snad mohu již nyní prozradit, že v 2. řadě jsou velmi zajímavé investovatelné projekty a nás pět již opět několikrát neváhalo! Hezký den, Tomio

Otázka Kája Kulíšková:
Přestali jsme cestovní kanceláře používat. Po Evropě cestujeme s manželem sami autem. Podíváme se, kam uznáme za vhodné sami a je to levnější. Je nějaký opravdu dobrý důvod, proč použít službu cestovní kanceláře? Stačil by mi opravdu jediný důvod a pak to znovu zkusím :)

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, ano je, jeden příklad vám rád uvedu. Například letecký zájezd k moři přímými charterovými lety si individuálně nikdy klient nedokáže zařídit levněji. CK totiž dostává velké množstevní slevy.

Dokáže si někdo sám bez CK zařídit týdenní letecký zájezd v hotelu u moře třeba v Tunisku za 10 tis. Kč včetně všech poplatků? Hezký den, Tomio

Otázka Martin Gistinger:
Dobrý den Pane Tomio Okamuro. Chci se zeptat, kde je možné v České republice sehnat sedm druhů Amerických mincí v současném kurzu. 1 cent (Penny) Abraham Lincoln Lincoln Memorial , 5 centů (Nickel) Thomas Jefferson Monticello, 10 centů (Dime) Franklin D. Roosevelt olivová ratolest, pochodeň, dubová větvička, 25 centů (Quarter) George Washington Orel bělohlavý, 50 centů (Half) John F. Kennedy prezidentská pečeť, 1 dolar Susan B. Anthony logo Apollo, 1 dolar Sacajawea letící orel bělohlavý. Jsem ochoten vzít množství do 50 americký dolarů asi 1000Kč v současném kurzu dolarů. Děkuji s pozdravem. Martin Gistinger E-mail martingistinger@seznam.cz

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, omlouvám se, ale v mincích se nevyznám.....Jsem mluvčím Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Hezký den, Tomio

Otázka Petr:
Při otevírání konzervy mám poslední dobou strach, že se v otevřené konzervě objeví Tomio Okamura! Co s tím, poraďte!

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, jsem jmenován mluvčím Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), takže dělám svoji práci jak nejlépe můžu. Mám snad tedy pracovat hůře nebo nedbale ? To by mně asi kolegové v Asociaci nepochválili.... Já jsem zvyklý dělat svoji práci na 100%, nikoliv to flákat. Hezký den, Tomio

Otázka anonymní tazatel „P“:
Vážený pane Okamuro, znám dost cestovních kanceláří, které nejsou členem asociace a fungují více než dobře. To, že se CK stane členem AČCKA a zaváže se k dodržování Vámi neustále vyzdvihovaného etického kodexu, ještě zdaleka vůbec neznamená, že ho bude dodržovat, nebo že ho dodržuje. Podle mně to, jestli daná CK funguje či nefunguje dobře, vůbec není o placeném členství v AČCKA a dodržováním etického kodexu, který v případě porušení ani nemá žádné právní následky. Je to pouze o lidech ve vedení. Nemáte tak trochu pocit, že CK, které nejsou vaším členem, svými výroky na trhu tak trochu znevýhodňujete?

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, postupuji přesně podle stanov naší Asociace, které jsem se zavázal dodržovat. Stanovy jsou kdykoliv veřejně přístupné na www.accka.cz

Nevím co myslíte narážkou na placené členství, sám víte, že všichni členové vedení Asociace dělají svoji práci zcela zdarma jako 100% dobrovolníci. Díky Asociaci se daří prosazovat spoustu dobrých věci pro všechny CK a CA, například v legislativě, takže by mi připadalo naopak logické, kdyby nás bylo víc, kteří si uvědomují, že máme táhnout za jeden provaz, aby zazněl například vůči státním orgánům za cestovní ruch jeden silný hlas.

A co se týče nečlenů, budeme velice rádi, když k nám vstoupí noví členové a budeme silněji a intenzivněji společně budovat dobré jméno cestovního ruchu a cestovních kanceláří.
Členství v Asociaci tedy není zdaleka pouze o etickém kodexu. Hezký den, Tomio

Otázka Petr Strnad:
Pěkný den. Chci se Vás zeptat, jak jste přišel k této práci a zda jste spokojený?Velmi děkuji za odpoveď. Petr

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, práce v Asociaci je práce dobrovolníka bez nároku na jakoukoliv odměnu, nikdo mi neproplácí ani telefony. Jelikož jsme však profesní sdružení CK a CA, tak jsou všichni členové včetně mně majitelé či ředitelé CK či CA. Funkce ve vedení Asociace je volená ve volbách, funkční období je dvouleté. Také já jsem tedy zvolen hlasy našich členů v demokratickém tajném hlasování. Hezký den, Tomio

Otázka Jana Pokorná:
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda-li se nějak dotkne zákazníka CK Fischer to, že cestovka ukončila svůj vztah s Asociací CK. Děkuji za odpověď.

Odpověď Tomio Okamura:
Dobrý den, já zásadně veřejně nehodnotím konkrétní CK, jelikož mi některé CK v takových případech hned hrozí žalobou. Proto si celou tuto věc musíte bohužel vyhodnotit sama. Hezký den, Tomio

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+4
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 2 komentářů

Oblíbená témata

cestovní ruch

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Na otázky čtenářů odpovídá Tomio Okamura, mluvčí AČCKA

21. 8. 2009 | redakce Peníze.CZ | 3 komentáře

Na otázky čtenářů odpovídá Tomio Okamura, mluvčí AČCKA

Celý týden jste měli možnost zeptat se Tomio Okamury, mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), nejen na krachy cestovních kanceláří. Tuto příležitost využila... celý článek

Jedenáct kritérií, jak poznat upadající cestovku

5. 8. 2009 | Eva Sovová | 2 komentáře

Jedenáct kritérií, jak poznat upadající cestovku

Příští sezónu chce Asociace cestovních kanceláří spustit hodnocení cestovek. Z veřejně dostupného ratingu lidé zjistí, která cestovní kancelář je riziková. Známkování cestovek ale začíná... celý článek

Čechy k drahým dovoleným už nezlákají ani velké slevy

15. 7. 2009 | Eva Sovová

Čechy k drahým dovoleným už nezlákají ani velké slevy

Kvůli krizi lidé šetří už i u nás. Letní dovolenou si letos nedopřejí 4 z 10 Čechů. Každý druhý plánující dovolenou za ní hodlá vydat nejvýše 10 tisíc korun. Cestovní kanceláře to nejvíce... celý článek

Partners Financial Services