Služba VoIP převádí hlasové hovory na digitální zvuk, který lze uložit do
počítače. Tím umožňuje si zvolit způsob, jakým se hovoru účastnit. Lidé, kteří
konferenční hovor zmeškali, si jej mohou kdykoliv poslechnout.
Pokud je služba poskytovaná prostřednictvím spojovacích skříněk, funguje
spojení prostřednictvím zvláštního hardwarového kanálu. Tím je sníženo riziko
jakýchkoliv útoků z internetu.
V případě že klient užívá svůj počítač přímo jako server služby VoIP, musí
zajistit bezpečnost podobně jako v případě ochrany připojení k internetu.
„Používejte všechna dostupná bezpečnostní opatření: Aktualizujte bránu firewall,
antivirový software a software pro ochranu před spywarem. Používejte bránu
firewall a antivirový software, kteří umí provádět bezpečnostní kontroly
specifické pro službu VoIP. Pro počítače připojené k síti používejte směrovače,
které obsahují brány firewall typu SPI (Stateful Packet Inspection),“ radí
specialisté firmy Microsoft na svých webových stránkách.
Dalšími kroky pro bezpečnost je podle nich vyžadování uživatelských jmen pro
přímý i vzdálený přístup k síti služby VoIP. Pokud je to možné, měli by také
všechny používané bezdrátové sítě být chráněné heslem a šifrovat. To platí i
pro telefony Smartphone a všechna ostatní zařízení pro bezdrátový přenos dat,
která se také mohou stát cílem útoku online.
Sdílejte článek, než ho smažem