Komentář Petra Očka k webům pojišťoven

Simona Ely Plischke | 5. 12. 2003
Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s. Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s.
Přečtěte si více o porotci

Allianz pojišťovna
Známky (informační hodnota, uživatelské prostředí, praktický test) 2, 1-,1-
Profesionálně zvládnutá prezentace v odstínech firemní modré kombinované s bílou barvou – "zatraktivňující" prvek usměvavého "spokojeného klienta" na úvodní stránce však působí až poněkud hrozivě. Automatické zobrazování "film" v pop-up okně může některé uživatele po čase začít trochu znervózňovat. Nabízí skutečné online oznámení pojistné události – na rozdíl od většiny dalších pojišťoven, u kterých "on-line oznámení" znamená možnost vytisknout si formuláře v PDF a odeslat je klasickou poštou. Vedle dalších (on-line) služeb a informací nezapomíná ani na zábavu – k dispozici je několik her či zajímavosti typu kde najít levný benzín.

Česká pojišťovna
Známky: 2, 1, 1
Solidnímu (ačkoli nepříliš originálnímu) designu sekunduje množství přehledně prezentovaných informací. Velmi názorně je řešena např. sekce "Co mám dělat když", která zákazníka elegantně dovede k službě, kterou potřebuje. Zákazník se také snadno zorientuje v sekci otázek a odpovědí, kde zjistí i to, co má dělat při ztrátě nároku na daňové výhody. Stránky tak s přehledem uspějí i v praktickém testu.

ČSOB Pojišťovna
Známky: 1-, 2, 2-
Na rozdíl od internetových stránek mateřské banky se tato prezentace už na první pohled tváří přátelsky k laickým zákazníkům. Informace jsou podávány úsporným způsobem, avšak je možno nalézt většinu potřebných údajů, včetně návodu jak se zachovat v případě různých pojistných událostí. Chybí snad podrobnější informace k daňovým odpočtům u kapitálového pojištění, resp. k možnosti jejich zániku.

ING
Známky: 1-,1, 2
Pro stránky ING platí to stejné, co již bylo zmíněno v případě penzijních fondů – vzhledem k tomu, že stránky týkající se pojištění jsou součástí jedné integrované prezentace celé skupiny, trochu se v ní tyto informace ztrácejí a je omezen také jejich objem. To se odráží zejména v špatném výsledku praktického testu. Design je profesionální, možná jen té oranžové je přece jen trochu moc.

Kooperativa pojišťovna
Známky: 1-, 1, 2
Po stránce informační struktury asi nejhodnotnější prezentace. Úsporná, ale funkční animovaná grafika (nikoli tedy bezúčelný "flash za každou cenu" jako u některých jiných prezentací) doplněná logicky členěným informacemi ukazují, že na homepage je možno umístit mnoho informací a přitom ji mít přehlednou a zároveň atraktivní. Po několika kolech Best Webu by si nezávislý pozorovatel téměř mohl myslet, že to není možné.

Pojišťovna České spořitelny
Známky: 2-,1, 1
Grafický design je poněkud atraktivnější a také snad technicky lépe zvládnutý než u ostatních dcer finanční skupiny ČS – přesto si stále myslím, že modro-modrá kombinace působí dosti mdle a změna firemního designu by mohla Spořitelně jen prospět. Nicméně v tomto případě jsou určité nedostatky grafiky bohatě vynahrazeny informační hodnotou stránek. Rozsáhlé sekce jako "info-zóna" či "online-zóna" nabízejí vyčerpávají informace k vyřízení pojištění u ČS, nemluvě o sekci "Životní situace", která nabízí užitečné "manuály" postupů v situacích, do nichž se někdy dostane většina z nás. Opravdu škoda, že prezentace nedisponuje také atraktivnějším a uživatelsky přátelštějším uživatelským rozhraním.

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

Pojišťovny

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Která pojišťovna polapila do své sítě diplom?

5. 12. 2003 | Simona Ely Plischke

Která pojišťovna polapila do své sítě diplom?

Předposlední kolo soutěže Best Web skončilo a další královny internetových prezentací sejmuly závoj. Po desetidenním klání, kterého se účastnilo 16 pojišťoven, září dvě zlaté korunky.... celý článek

Partners Financial Services