Komentář Petra Očka k webům penzijních fondů

Simona Ely Plischke | 21. 11. 2003
Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s. Petr Očko, zástupce ředitele, SPRIG, o.s.
Přečtěte si více o porotci
Credit Suisse Life&Pensions PF
Známky (informační hodnota, uživatelské prostředí, praktický test) 2,5; 2,5; 3

Po grafické stránce nijak revoluční design, spíše sázka na jednoduchost. Spíše úsporná je prezentace také po informační stránce, nicméně většinu potřebných informací je v základní podobě možné nalézt.

ČSOB Penzijní fond Stabilita
Známky: 1,5; 1,5; 1,5

ČMPF je spolu s Penzijním fondem ČS příkladem toho, že jisté odlišení od firemního designu "mateřské" banky může prezentaci často spíše prospět. Oproti stránkám samotné ČSOB jsou tyto živější a uživatelsky přátelštější a přitom zachovávají hlavní kontury firemního designu finanční skupiny.
Přehledná struktura podávaných informací pro všechny cílové skupiny je také něčím, co u mateřské banky chybělo. Díky této přehlednosti uspěje tato prezentace i v praktickém testu.

ING Penzijní fond
Známky: 1,5; 2; 2

Prezentace Penzijních fondů finanční skupiny ING je (narozdíl od ING Investment Management) integrální součástí webu celé skupiny. Po grafické stránce to znamená, že nás všude čekají kvanta (firemní) oranžové barvy, až oči přecházejí. Po stránce informační, zdá se, prezentace integrací téměř všech členů finanční skupiny do jednoho webu trochu trpí, protože na penzijní fondy jakoby zbylo méně místa. Nicméně, co stránkám ING znovu nechybí, je velká dávka profesionality v přístupu ke tvorbě svého webu, což je atribut, který stále není samozřejmostí mezi finančními institucemi na českém trhu.

PF České pojišťovny
Známky: 4; 1,5; 1,5

Vcelku dobrý první dojem z prezentace kazí fakt, že dynamicky generované odkazy v rámci stránek neodpovídají standardům na tvorbu URL adres a na některých systémech a stanicích nejsou příslušné stránky vůbec zobrazitelné. Jinak je prezentace graficky na standardní profesionální úrovni, sekce jsou logicky rozčleněny a (pokud fungují odkazy), snadno se v nich orientuje.

PF České spořitelny
Známky: 2; 2; 1,5

Jak už bylo zmíněno výše, pomohlo, že striktně nenásleduje poněkud fádní firemní design mateřské banky (a některých další členů finanční skupiny ČS). Ačkoliv by bylo stále asi co zlepšovat, je prezentace PF ČS atraktivnější a přehlednější a také lépe vyřešena technicky. Informačně je prezentace více než dostačující, někdy však malinko pokulhává logika jejich struktury. Proč je například javascriptové menu jen u jediného odkazu v horní liště?
Prezentace také nabízí různorodé možnosti modelových výpočtů, ke kterým by však neuškodilo přidat trochu více průvodních informací.

PF Komerční banky
Známky: 1; 1; 1

V tomto případě je inspirace domovskou stránkou mateřské banky přínosem - v přehledné a uživatelsky přívětivé prezentaci si každý uživatel snadno najde informace, jež potřebuje. Velmi přehledné rozdělení sekcí a dodatečné informace jako slovníček pojmů či podrobné otázky a odpovědi si zaslouží nejvyšší ohodnocení nejen za grafické zpracování, ale i za informační hodnotu a praktický test.

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Weby penzijních fondů: karty rozdány

21. 11. 2003 | Simona Ely Plischke

Weby penzijních fondů: karty rozdány

Pod loňskými výsledky se otřásla půda, favorit minulého ročníku se propadl, outsider naopak vystoupal až na vrchol. Rozdíly v jednotlivých prezentacích byly v tomto kole opravdu značné,... celý článek

Partners Financial Services