Stavební spořitelny na bedně

Stavební spořitelny na bedně
Zajímá vás, jak dopadlo hodnocení webů stavebních spořitelen? Vězte, že porota tentokrát rozdávala jak jedničky tak i pětky! Kdo vystoupal až pro zlato a kdo se naopak propadl na samotné dno? A jak jste během uplynulých 10 dní zamíchali pořadím vy, naši čtenáři?

Tak jako v kole předchozím (Bankovní korunovace) i u webů stavebních spořitelen desetičlenná odborná porota rozdávala známky za uživatelské prostředí, informační hodnotu a praktický test. V jeho rámci tentokrát hodnotící vyhledávali procento úročení vkladu a úročení úvěru u produktů a zjišťovali možnosti předběžné kalkulace stavebního spoření. Čtenáři to měli jednodušší, hlasovali pouze pro své oblíbence. Pojďme se tedy společně podívat, jak to všechno dopadlo (weby jsme seřadili podle abecedy):

Lišák postavil na dobrých základech
(profil, názory, koupit)
(
www.cmss.cz, loňské výsledky)

"Česká liška možná běží rychleji než gepard, ale nenačítá se tak," takto hodnotí web Českomoravské stavební spořitelny Petr Fejtek. Na někoho působí prezentace trochu prázdně, na jiného zase výběr jednotlivých položek v menu poněkud složitě. Víc se ale asi vytknout nedá. Výrazná lišta, přecházející pozvolna z červené do žluté, která provází návštěvníka všemi úrovněmi webu, působí jako silný jednotící prvek. Kvalitně navržená navigace přispívá k dobré prostupnosti prezentací. "Všudypřítomná usměvavá liška sice může po čase někoho iritovat, přesto se dá říct, že tento maskot (oproti jiným spořitelnám) stránky ČMSS alespoň trochu zlidšťuje," uvádí Petr Očko.

- BEST WEB 2003 -
CENA POROTY Peníze.CZ

Cenu odborné poroty serveru Peníze.CZ za nejlepší  webovou prezentaci stavební spořitelny roku 2003 získává Českomoravská stavební spořitelna.

Loňská dvojka se zkrátka líbí. Ač v hodnocení uživatelského prostředí i informační hodnoty skončila na druhém místě, výborný výsledek v praktickém testu ji vynesl až na vrchol. Gratulujeme! Lišák se ale na stupínku nejvyšším musí uskrovnit, výsledky hodnocení odborné poroty totiž letos rozhodly o zlatech dvou. V hlasování čtenářů se tomuto webu ale příliš nedařilo, skončil až na místě třetím.

Černobílé retroobrázky nezapůsobily
(profil, názory, koupit)
(
www.hypos.czloňské výsledky)

"Prostředí postrádá nápad a připadá mi jako prachsprosté nalití informací na prázdnou stránku. On už si to čtenář asi nějak přebere," hodnotí web Hypo stavební spořitelny Oldřich Kračmer. Důsledné používání modré barvy v kombinaci s černobílou fotografií opravdu pozornost nepřiláká. Ani možnosti webu nenechala porota bez připomínek. "Na domovské stránce je sekce s názvem Tarif Nadstandard, což je matoucí - hledám sekci produkty a ne jenom jeden (i když Hypo pouze jeden nabízí)," říká Martin Zika. Tomáši Prouzovi navíc není jasné, jak se vlastně tento klíčový produkt jmenuje, jestli NadstandarD nebo NadstandarT. "Na webu se používají názvy oba," dodává. Kalkulačka, která nezná už ani minulý rok, se zase nelíbí Petru Fejtkovi. "Je značně přitroublá," říká. Faktem je, že pokud zadané datum nemůže být z období před 1. 1. 2003, je takový nástroj pro "roční a starší" klienty nepoužitelný.

Přes všechny výtky ale kladně zapůsobila nabídka všech relevantních informací v přehledné struktuře, a web si tak oproti loňsku polepšil. U poroty dosáhl na bronz, u čtenářů na "bramboru".

Specialista na bydlení se propadl až pod základy
(profil, názory, koupit)

(www.rsts.cz, loňské výsledky)

 "Web Raiffeisen stavební spořitelny na mě působí dojmem, jako by jej tvořil nesmělý žák poslední třídy základní školy," říká Vladimíra Rousková. Průměrně nadanému studentovi zase přisuzuje stránky Petr Očko. Čtyři různé typy menu, nezarovnané texty, vzhled – no prostě žlutý... Jan Mihelko, který testoval weby s důrazem na vstřícnost vůči uživatelům alternativních prohlížečů, označil tuto prezentaci dokonce za "katastrofu". "Stránky se většinou vůbec nezobrazí, často se v okně browseru vypíše pouze zdrojový kód," vysvětluje Mihelko a dokládá žlutým print-screenem (klikněte na obrázek vlevo). Stejnou zkušenost měla i Kateřina Beranová. Ani rozvržení homepage nepůsobí profesionálně. Většinu cenného prostoru zahltí aktualita, která je navíc z konce srpna. "Její obsah navíc nabízí slevy zboží v různých obchodech. Je to opravdu pro zájemce o stavební spoření to nejdůležitější nebo si 'specialista' přibral 'vedlejšák'?" podivuje se Tomáš Prouza. Informační stránka nedopadla o moc lépe. "Prezentace poskytuje pouze nejzákladnější informace, což nepovažuji za dostatečné," hodnotí Jakub Grosman.

Web silně zaostává za image, kterou se Raiffeisen stavební spořitelna prezentuje. Je jen slabým odvarem a nebýt loga a panáčka "specialisty", šlo by jen těžko najít nějakou vizuální provázanost. Nelze se příliš divit, že od odborné poroty obdržel ve všech kategoriích známky nejhorší. Prezentaci nepodrželi ani čtenáři, hlasovalo pro ni pouhých 5 % soutěžících a web tak skončil na místě posledním i u nich.

Buřinka má pod čepicí
(profil, názory, koupit)
(
www.burinka.cz, loňské výsledky)

"Prezentace Stavební spořitelny České spořitelny nemá chybu. Informace se dozvíte pomalu dřív, než vás napadnou a jejich servírování prostřednictvím interaktivních 'wizardů' vás dostane přesně tam, kam chcete vy a nakonec i samotná spořitelna," soudí o stránkách Oldřich Kračmer. Dvojí menu, horní s informacemi a střední se vším, co je potřeba pro komunikaci s klienty, nabízí rychlou cestu ke všem důležitým informacím, speciální simulační aplikace a možnost ověření bonity jsou dalšími přednostmi. "Stránky působí decentně a drží se korporátního stylu," shrnuje Jan Mihelko. Zcela bez chyby ale web také není. "Méně textu a více přehledných tabulek, které zde zcela postrádám, by velmi prospělo," uvádí Martin Zika. Jan Jedlička se v kritice přidává: "Informace o úročení je nutné hledat dost složitě, jsou skryty pod názvem obchodní podmínky."

- BEST WEB 2003 -
CENA POROTY Peníze.CZ

Cenu odborné poroty serveru Peníze.CZ za nejlepší  webovou prezentaci stavební spořitelny roku 2003 získává Stavební spořitelna české spořitelny.

Právě tento fakt, s kterým měla problémy většina porotců, málem připravil loňskou jedničku o prvenství. Ač Stavební spořitelna České spořitelny získala nejlepší známku v hodnocení uživatelského prostředí i informační hodnoty, po praktickém testu korunu pod buřinkou málem neuhlídala. O stupeň vítězů ale v odborném hodnocení nakonec nepřišla a dělí se o něj s Lišákem. Gratulujeme! Buřinka má nejlepší prezentaci i podle čtvrtiny našich čtenářů, což ale stačí "jen" na místo druhé.

Přemodřelá, leč srozumitelná pyramida
(profil, názory, koupit)
(
www.vsskb.cz, loňské výsledky)

Vzhled prezentace Všeobecné stavební spořitelny Komerční banky se od loňského roku příliš nezměnil. "Stále připomíná hromadu reklamních letáků," konstatuje Kateřina Beranová. "Na homepage zůstávají dva obludné bannery, jejichž účelem je zřejmě rozčilovat a rozptylovat uživatele. Použití několika druhů fontů tuto nepříjemnost jen podtrhuje," hodnotí Vladimíra Rousková. "Je sice úctyhodné, že Modrá pyramida slaví 10 let, ale létající obrázek s oznámením o této skutečnosti přestane být zábavný mnohem dříve, než uživatel na webu nalezne, co hledá." dodává Petr Očko. Pro uživatele alternativních prohlížečů je navíc web téměř nepoužitelný, podle Jana Mihelka se návštěvník bez flashe podívá jen na aktuality a tiskové zprávy.

- BEST WEB 2003 -
CENA ČTENÁŘŮ Peníze.CZ

Cenu čtenářů serveru Peníze.CZ za nejlepší  webovou prezentaci stavební spořitelny roku 2003 získává Modrá pyramida.

Na druhou stranu je však třeba pochválit dobře strukturované, srozumitelné texty a snadný přístup k hledanému. "Informace na stránkách jsou téměř vyčerpávající," dodává Jakub Grosman." Ač web Modré pyramidy skončil u poroty bramborový, u čtenářů jasně zvítězil, hlasovala pro něj téměř třetina soutěžících. (Konkrétní výsledky uvádíme v tabulce na konci článku.)

 

Někdy více je více
(profil, názory, koupit)
(
www.wuestenrot.cz, loňské výsledky)

Nová podoba prezentace stavební spořitelny Wüstenrot, ač snad příliš prázdná, se na první pohled docela líbí. Moderní grafika i ovládání vypadá profesionálně, kamenem úrazu je ale nedostatek informací, ještě podtržen nefungujícími odkazy. "Hrozné, ne-li tragické. Nečitelné, nehezké, nepřehledné," tak informační hodnotu webu popisuje Petr Fejtek. "Většina stránek obsahuje pouze krátké texty a spoustu bílého místa," dodává Tomáš Prouza. "Společnosti bych rozhodně doporučila zamyšlení nad texty, které by lepším strukturováním určitě jenom získaly na čtivosti," radí Vladimíra Rousková.

Wüstenrot stavební spořitelna nenadchla ani porotu, ani čtenáře. V obou hodnoceních získala místo předposlední a v obou hodnoceních se tak od loňska propadla ještě o stupeň níž.

 

HODNOCENÍ ODBORNÉ POROTY
Vysvědčení hodnocených webů (známky jako ve škole)

Hodnocená oblast

ČMSS

Hypo SS

RSTS

SS ČS

VSS KB

Wüstenrot SS

Uživatelské prostředí1

1,85

2,30

3,40

1,60

2,65

2,44

Informační hodnota1

1,55

1,95

3,15

1,40

2,15

2,15

Praktický test1

1,50

2,06

3,06

1,89

1,83

2,78

Výsledná známka poroty 2

1,63

2,10

3,20

1,63

2,21

2,46

Vysvětlivky: ČMSS - Českomoravská stavební spořitelna, RSTS - Raiffeisen stavební spořitelna, SS ČS - Stavební spořitelna České spořitelny, VSS KB - Všeobecná stavební spořitelna Komerční banky
1) průměr ze známek všech porotců v dané hodnocené oblati
2) průměr z předchozích tří známek
Zdroj: Peníze.CZ

HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ
Úspěšnost jednotliých webů
Stavební spořitelna

Procento hlasů

VSS KB

31 %

SS ČS

25 %

ČMSS

18 %

Hypo SS

11 %

Wüstenrot SS

10 %

RSTS 

5 %

Vysvětlivky: ČMSS - Českomoravská stavební spořitelna, 
RSTS - Raiffeisen stavební spořitelna,
SS ČS - Stavební spořitelna České spořitelny,
VSS KB - Všeobecná stavební spořitelna Komerční banky
Zdroj: Peníze.CZ

Opět losujeme o ceny!

Všem čtenářům, kteří se zúčastnili druhého kola, velmi děkujeme. Během dnešního odpoledne vylosujeme tři hlasující, kteří od nás obdrží slíbené ceny. Výherce kontaktujeme v pondělí emailem. Předem gratulujeme!!!

Zajímá vás, kde se vzaly známky na vysvědčení jednotlivých webů stavebních spořitelen? Pokud ano, podívejte se na plné znění komentářů jednotlivých porotců. Dozvíte se, na jaké hlavní přednosti a nedostatky narazili.

Komentář Kateřiny Beranové
Komentář Petra Fejtka
Komentář Jakuba Grosmana
Komentář Jana Jedličky
Komentář Oldřicha Kračmera
Komentář Jana Mihelka
Komentář Petra Očka
Komentář Tomáše Prouzy
Komentář Vladimíry Rouskové
Komentář Martina Ziky

BEST WEB 2003
www stránky finančních institucí

Letos jsme pro vás opět připravili tradiční cestopis po finančních serverech na českém internetu, ovšem v novém kabátě.
Každých čtrnáct dní si posvítíme na jednu skupinu webů, vybírat budeme z kategorií banky, stavební spořitelny, investiční společnosti, penzijní fondy, pojišťovny a leasingové společnosti. Povíme si, co by měly takové internetové prezentace obsahovat, shrneme hlavní nedostatky z loňského hodnocení a podíváme se, zda je dané společnosti opravily.
O podobě ideálního webu nás poučí Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, předních pět nebo šest společností v každé kategorii pak projde hodnocením naší jedenáctičlenné odborné poroty (v případě stavebních spořitelen desetičlenné).
O tom, kdo získá titul Best Web 2003, rozhodnete i vy. Svůj hlas vašemu favoritovi můžete dát na této stránce, každých čtrnáct dnů pro novou kategorii.

Ve středu 29. 10. můžete začít hlasovat v kategorii
weby investičních společností!

Co soudíte o internetových stránkách stavebních spořitelen vy? Chybí vám na nich něco? Překvapily vás něčím? A jak se vám líbí nová podoba naší soutěže Best Web? Jak se vám líbí letošní odborná porota?

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+492
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 2 komentářů

Oblíbená témata

Stavební spořitelna

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Weby stavebních spořitelen: Vítejte na palubě!

15. 10. 2003 | Simona Ely Plischke

Weby stavebních spořitelen: Vítejte na palubě!

Internetové prezentace stavebních spořitelen se od bankovních webů obecně odlišovaly větším respektem ke "corporate identity" a větší snahou o kreativnější pojetí stránek. Přestože... celý článek

Bankovní korunovace roku 2003

10. 10. 2003 | Dušan Hradil

Bankovní korunovace roku 2003

Vizitkou každé banky jsou mimo jiné její internetové stránky. Na ty se zaměřilo naše hodnocení Best Web 2003. Chcete vědět, kdo zvítězil v očích poroty a hlasování čtenářů?

Partners Financial Services