Jak hodnotí bankovní weby Tomáš Prouza

Dušan Hradil | 10. 10. 2003
Tomáš Prouza, ředitel společnosti Peníze, a. s.Tomáš Prouza, ředitel Peníze.CZ

Komerční banka
Dobré rozdělení úvodní stránky podle životních situací pro lidi a firmy. Nabídka Chci/chceme naznačuje, že banka splní každé přání klienta. Velmi dobré je i výklopné menu pro rychlou orientaci ve vrchní části stránky, ale prospěla by mu větší přehlednost. Překvapuje mne hodně zastaralá informace o euru na úvodní stránce - po téměř dvou letech platnosti eura už snad všichni ví, jak vypadá. Problémem je chybějící navigace při pohybu na webu a možnost jednoduchého návratu zpět.
Úvodní stránka slibuje víc, než plní. Místo průvodce různými možnostmi jak investovat (volba Chci investovat) dostanu pouze seznam investičních produktů, ale žádnou radu, jak si vybrat. Chybí provázání statických textů s aktuálními informacemi, potlačeny jsou i informace o dalších firmách skupiny, takže uživatel nemá úplnou informaci o nabídce banky.
Praktický test - link na sazebník je logický, ale hledat úrokové sazby pod sazebníkem je neobvyklé. Nejprve jsem se proto šel podívat na popis produktu Termínovaný vklad. Jde ale bohužel jen o statické texty bez provázání na konkrétní sazby, což je velká chyba.
Známky (uživatelské prostředí, informační hodnota, praktický test): 1-, 3, 3

ČSOB
Nebvykle portálově postavený web, nabízející na první pohled hodně informací a zároveň jasně dávající najevo, že se zde dozvím vše potřebné o celé finanční skupině. I přes množství informací je homepage přehledná, dobře vyřešená je i navigace na dalších stránkách webu. Plusové body si zaslouží za možnost personalizace (jediný bankovní web!) i za nadstandardní projekty Vaše finance v EU a Investiční analýzy. Dobře jsou propojeny popisné informace o produktech se sazebníky, navazujícími produkty, přehledem poboček a podobně.
Praktický test - jasné a dobře umístěné linky na sazebník i úrokové sazby, takže nelze nenajít.
Známky: 1, 1, 1

Česká spořitelna
Stránka je celá promodralá a dominantní obrázek telefonu uprostřed homepage jako by z ní dělal stránku prodejce mobilů. Je opravdu GSM banking natolik nosný produkt, aby byl tím prvním, co upoutá pozornost?
Na homepage je několik nesourodých způsobů navigace, což spíše mate. Uvnitř webu je již situace lepší, ale používání různých odsazení a šipeček při navigaci není příliš jasné.
Informačně působí web bohatě, ale oproti ostatním jsou informace hůře seřazené a propojené, chybí integrující prvek.
Praktický test - jasné a dobře umístěné linky na sazebník i úrokové sazby, takže nelze nenajít.
Známky: 2, 2-, 1

HVB
Web je jednoduchý a oproti ostatním působí až chudě, strohostí ale naznačuje, že je určen pro lidi, kteří chtějí rychlou informaci. Velkou bolestí webu je nekonzistentnost v ovládání - někde lze kliknout na celý nápis, někde jen na malý čtvereček vedle, což je nepříjemné. Logo banky neslouží k návratu na homepage, což je nestandardní. Dobrým nápadem jsou Infoboxy umožňující kontaktovat pracovníky banky, bohužel se ale nachází pouze na některých (náhodně vybraných?) stránkách místo toho, aby umožňovali komunikaci odkudkoliv.
Praktický test - jasné a dobře umístěné linky na sazebník i úrokové sazby, takže nelze nenajít.
Známky: 3, 1-, 1

GE Capital
Chudinká úvodní stránka, která jako by naznačovala, že banka nemá moc co nabídnout. Kopíruje většinu ostatních bankovních webů v dělení podle životních situací, ale zvolená technologie vyjížděcích menu je zastaralá a otravná (nemluvě o nutnosti velmi přesně pohybovat myší, aby navigace fungovala). Například KB má podobný systém technologicky vyřešený mnohem lépe.
Přístup ke konkrétním informacím je velmi zdlouhavý, místo kompletní informace o produktu nutí klienty proklikat několik stránek s kousky informací - to rozhodně není zákaznicky vstřícný přístup.
Praktický test - jasné linky na sazebník i úrokové sazby, ale konkrétní informace místo klasické stránky vyskočí do pop-upového okna - fuj!
Známky: 4, 4, 4

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

banky

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Bankovní korunovace roku 2003

10. 10. 2003 | Dušan Hradil

Bankovní korunovace roku 2003

Vizitkou každé banky jsou mimo jiné její internetové stránky. Na ty se zaměřilo naše hodnocení Best Web 2003. Chcete vědět, kdo zvítězil v očích poroty a hlasování čtenářů?

Partners Financial Services