Jak jste se mohli dozvědět v úvodním článku, po roce rozjíždíme nové kolo soutěže Best Web. Loňský ročník totiž u každé nominované společnosti našel nějaké mouchy a nás zajímá, zda si to banky vzaly alespoň trochu k srdci. Nová tvář našeho hodnocení se bude více orientovat na běžného uživatele bankovních stránek. Zhodnotíme hlavně to, co klienty pálí nejvíce. Dnes vám představíme pět soutěžících, které si v následujících dnech vezme pod lupu odborná porota. Vy však můžete dát svůj hlas libovolnému webu!
BEST WEB 2003 www stránky finančních institucí |
Letos jsme pro vás opět připravili tradiční cestopis po finančních serverech na českém internetu, ovšem v novém kabátě. Každých čtrnáct dnů si posvítíme na jednu skupinu webů, vybírat budeme z kategorií banky, pojišťovny, investiční společnosti, stavební spořitelny, penzijní fondy a leasingové společnosti. Povíme si, co by měly takové internetové prezentace obsahovat, shrneme hlavní nedostatky z loňského hodnocení a podíváme se, zda je dané společnosti opravily. O podobě ideálního webu nás poučí Leoš Bárta, ředitel agentury eMARKET, předních pět společností v každé kategorii pak projde hodnocením naší desetičlenné odborné poroty. Technologickou úrovní vás pak provede Jan Žáček z agentury imProve. O tom, kdo získá titul Best Web 2003, rozhodnete i vy. Svůj hlas vašemu favoritovi můžete dát na této stránce, každých čtrnáct dnů pro novou kategorii. |
Právě probíhá hodnocení kategorie banky |
Když modrá je dobrá
Korporátní modrý kabát stránek ČSOB (profil, názory) nedostál od našeho loňského hodnocení výraznějších změn. Střízlivost, kterou si pochvaloval hlavní hodnotitel, nezmizela, další kladně vnímané prvky webu, tedy informační hodnota a úroveň textů, taktéž. Kreativita a marketingový náboj také zůstávají stejné, bohužel stejně "nijaké". Anebo díky bohu "netuctové"? Trendem je totiž budovat weby z pohledu klienta, který nic netuší a kdy hned na úvodní stránce padá jedna otázka za druhou, aby si vybral, zda chce spořit, utrácet, "bankovat" po drátě… ČSOB se však drží metody "klient ví, že chce běžný účet či studentské konto" s dodatkem "až to najde, rádi mu podrobně vysvětlíme, o co jde". To jsou naše první dojmy. A je na porotě a také na vás posoudit, jak se vám líbí?
Když se rodinka trochu zklidní …
… vznikne nový web České spořitelny (profil, názory). Grafici konečně pochopili, že zabírat téměř polovinu homepage plovoucí sérií obrázků nadšených klientů je trochu moc. A pokud vám tito klienti "zpříjemňují" i všechny podstránky webu, moc se obrátí v příliš. Naštěstí přišla změna a výsledek je skutečně lepší.
V osvědčeném kabátě …
… komunikuje svoje produkty Komerční banka (profil, názory). Loňská suverénní jednička v očích odborné poroty bude mít letos těžký úkol. Rozdělení hlavního rozcestníku podle přání a potřeb klienta (například Chci peníze, Chci nakupovat…) převzalo již více finančních domů. Pěkná střízlivá grafika spolu s dobrými texty zůstaly také při starém, uvidíme, zda to bude vám a porotě stačit i letos. Co dodat? Snad jen podívejte se a hodnoťte.
(Ne)konečný chaos?
Asi tak se tvářila prezentace HVB Bank (profil, názory) v našem loňském hodnocení. Roztříštěná navigace a chybějící možnost návratu, dezorientace uživatele a neuspořádaný grafický layout. Toť verdikt hlavního porotce. Změna nevyhnutelná? Nikoli, vše zůstalo při starém! Hlavní box, tool box, na druhé straně infobox. Kdo má ostré lokty, anebo se vyzná, proboxuje se k tomu, co hledá. Chcete něco jiného, třeba aktuální sazebník? Tak si to najděte sami, a pěkně od začátku. Ale třeba vám to vyhovuje, uvidíme v hlasování.
Elektrikáři umí i peníze
Loňská dvojka u poroty, web GE Capital Bank (profil, názory), prošel za poslední rok výraznou změnou. Dovolte prosím poněkud delší pozastavení. Nová vzdušná grafika úvodní stránky jako by patřila někomu jinému. Původní vzhled byl přitom hodnocen kladně, uvidíme, zda udělala banka krok kupředu či si spíš pohoršila. Každopádně najít způsob ovládání nabídek si vyžádá jistou dávku investigace a přejíždění myší po nápisech. Z některých totiž vyjíždí výběrová menu. Kreativní, ovšem trochu na úkor praktičnosti pro uživatele. Kdo má méně výkonný počítač, bude zahlcen "sekajícími" se animacemi. Uvidíme, jk na nový kabát GE CB zareagujete v hlasování a s čím přijde naše odborná porota.
O vítězi rozhodujete i vy
O tom, jak dopadnou jednotlivé nominované weby v hodnocení poroty, se dozvíte v pátek 10. října. Do té doby je na vás, abyste zvolili svého favorita mezi bankami pro soukromé klienty na českém trhu a dali mu svůj hlas na této stránce. Pokud se stanete registrovanými uživateli Peníze.CZ, vedle standardních výhod budete mít také možnost získat malý dárek za účast v hlasování!
Ve čtvrtek vám pro inspiraci a zamyšlení nabídne Leoš Bárta pár tipů, o čem by měla taková prezentace finančního domu vlastně být.
Co soudíte o internetových stránkách banky vy? Chybí vám na nich něco anebo jste byli mile překvapení? A jak se vám líbí nová podoba naší soutěže Best Web? Neváhejte a přidejte také svůj názor do diskuse.