U akcií lze rozlišit ještě dvě investiční strategie. Tzv. hodnotové investování si klade za cíl na základě veškerých dostupných údajů stanovit teoretickou nebo též vnitřní hodnotu akcie, tu porovnat s aktuální tržní hodnotou, rozhodnout, zda je akcie podhodnocena či nadhodnocena, a podle toho ji nakoupit či prodat. Hodnotové investování vychází z tzv. fundamentální analýzy, kdy jsou zkoumány podstatné faktory, které ovlivňují "teoretickou" nebo též "vnitřní hodnotu akcie" (viz Fundamentální analýza).
Naproti tomu růstovým investováním se rozumí investování do akcií, které podle současných analýz nejsou rentabilní (nedosahují zisku ani nevyplácejí dividendy), ale u nichž lze do budoucna počítat s vysokým růstovým potenciálem. Růstové investování se stalo hitem konce devadesátých let, kdy v souvislosti s enormním rozvojem komunikačních i průmyslových technologií spoléhali investoři na vysoký růst cen akcií technologických firem, k němuž však v budoucnu nedošlo.
Sdílejte článek, než ho smažem