Co o webu 1. investiční společnosti soudí porotci Peníze.cz

Dušan Hradil | 21. 6. 2002
Eda Hekšová, Marketing  manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT Eda Hekšová, Marketing manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT

Stránky obsahují takřka vyčerpávající množství informací, nezvykle obsažná je i jejich anglická verze. Pokud toho moc o investování nevíte, vcelku srozumitelně Vás provedou výhodami i riziky, základními pojmy. Pro ty, kteří se do investování již pustili, je zde aplikace "Vaše portfolio" (stejná, jakou nabízí Investiční společnost České spořitelny). Jako nejslabší stránka se jeví jednotvárná a nenápaditá grafika. Rovněž strohé číselné údaje, které nemusí být pro každého úplně srozumitelné, by možná bylo vhodné doplnit např. grafickým srovnáním s vybranými ukazateli vývoje trhu, sektoru apod. Celé prezentaci by prospělo jisté "polidštění".

Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscali Czech Republic

Stránky První investiční jsou velmi přehledné a dá se nalézt vše, co hledáte. Velmi oceňuji to, že stránky jsou i v anglické verzi. Co však podle mého stránkám škodí, je design, který je nevýrazný a nijak nezaujme, což je u jinak obsahově dobrého webu škoda.

Gabriela Hrušková hodnotila spolu s Naveedem Gillem, generálním ředitelem Tiscali Czech Republic.

Pavel Janeček Pavel Janeček, IT Manager, Pioneer Investments

PIAS.cz si uchoval svůj vzhled z minuloročního hodnocení. Autorům se podařilo zachovat klady a odstranit technické nedostatky, které jsem webu tenkrát vytýkal. Škoda, že webu zůstala celková grafická strohost. Vůbec celý web by se nechal, při zachování stávajícího konceptu, poněkud polidštit a oživit. Informace, zejména měsíční zprávy k jednotlivým produktům, nejsou zrovna nejčerstvější. Informace z března 2002 v polovině června? To je docela dost velké "dopravní zpoždění".

Propracovaně působí sekce On-line obchodování, ale nemaje dodatkovou smlouvu, nevyzkoušel jsem funkcionalitu in natura. Další novinkou je sekce Modelování portfolia, která jako by z oka vypadla podobné aplikaci na ISCS.cz. Nebo naopak? Každopádně trpí stejným nedostatkem - neprovázaností vstupu transakce s databází cen, takže návštěvník je nucen zadávat jak počet PL, tak investovanou částku. Sekce Aktuality by si zasloužila uvedení datumu u jednotlivých Novinek. Nyní návštěvník neví, o jak starou/novou aktualitu se jedná.

Celkově tedy docela slušný průměr ve on-line světě investičních společností.

Radovan Jelen, marketing manager, internet full-service agentura Forrest Gump, a. s. Radovan Jelen, marketing manager, internet full-service agentura Forrest Gump, a. s.

Jedná se o příjemný a přehledný web, na kterém jsou zajímavé zejména dvě skutečnosti. Nepochybně tou hlavní je možnost on-line obchodování s podílovými listy. Uživateli je také nabídnuto jasné vysvětlení postupu při uzavření smlouvy. Navíc je tento distribuční kanál zabezpečen 128 bitovým šifrovacím klíčem pomocí protokolu SSL. Co rovněž oceňuji, je možnost získání rychlého přístupu k vlastnímu portfoliu produktů přímo z úvodní stránky prezentace. Je užitečné mít informace o vlastních investicích hned po ruce (nebo po myši).

Druhou zajímavostí je komunikace velmi podrobných údajů nejen o společnosti, ale i o všech investičních fondech včetně novinek. Zdá se mi, že zde však chybí rozumný marketingový přístup k úplnému laikovi, který nikdy neinvestoval, nepřítomnost popularizačních informací však může být záměrem autorů. I seznam poboček a zastoupení by mohl získat lepší formu. Grafika úvodní strany je moderní a zajímavá, škoda jen, že se další strany neubíraly stejným směrem. Nepochybně se jedná o zdařilý web, který není jen pouhou statickou prezentací, a tak to má být.

Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia

Úvodní stránka webu společnosti 1.IN již na první pohled ukazuje základní grafický prvek, který uživatele provází na všech zbylých stránkách - modré mřížky; či mříže? :) Hlavní stránka se snaží být spíše přehlednou a stručnější, než přehlcenou chaotickými odkazy na mnoho dalších informací. Možná však i úvod může být trochu poutavější, ale budiž. Šedý podklad v článcích a sekcích se vedle mřížkované modré příliš nevyjímá a působí spíše ospalým dojmem. Proč stále tolik finančních institucí má strach dát informacím trochu živější podobu? V sekci Otevřené podílové fondy je vidět, že se zde o to alespoň trochu pokusili, když dali každému fondu dle jeho názvu připodobující logo, písmeno … Nicméně celkové kreativní pojetí a zpracování stránek je skutečně poměrně nezajímavé a mdlé.

Po obsahové stránce jsem byl v tomto případě také trochu zklamán. Ještě že mají alespoň anglickou verzi :))

Navigační menu je sice přehledné, ale proč pokud si chci zjistit stav svého portfolia, musím na něj výhradně z úvodní stránky?? V menu uvnitř serveru již odkaz na tuto službu chybí ..

Nějak se mi zdá, že finanční výsledky jednotlivých fondů nejsou také zcela aktuální .. V Měsíční zprávě je poslední zpráva z března ..

Server poskytuje tak široké množství informací, podpořené promo bannery, že jsem se v tom na chvíli úplně ztratil a nenašel mapu serveru :)) V nápovědě serveru jsem se toho taky moc nedozvěděl. A nenašel jsem také FAQ .. :( Chápu, že klientela 1.IN je hodně úzká a odborná, avšak server by měl být trochu tolerantní a otevřený také menším znalcům …

Pavla Paseková, tisková mluvčí Českomoravské stavební spořitelny Pavla Paseková, tisková mluvčí Českomoravské stavební spořitelny

Podle mého názoru web, který plní informační funkci nejen v oblasti produktů, ale i v oblasti strategických informací o firmě (pro klienty, pro investory apod.). Přehledně a jednoduše nabízí vše, co mě zajímá, chci-li svěřit nějaké firmě peníze (historie, představitelé, hosp. výsledky, prostředí apod.). Oceňuji i podrobné informace pro laiky (jak si vybírat z nabídky fondů, jak investování probíhá, kdo za mě bude investovat). Je škoda, že se zajímavý úvod do problematiky schovává za bannerem v horní části prezentace, kde bych spíš očekávala nějakou aktuální novinku. Osobně na bannery zásadně neklikám, takže pokud tento skrývá zajímavou povšechnou informaci o investování, asi se k ní nedostanu. Po grafické stránce je to prezentace střízlivá, elegantní. Úvodní "globální" stránka by mohla být trochu bohatější, ale neodrazuje mě. Bankovní modrá je už asi povinná. Vítám i anglickou verzi.

Mezi porotce patří také také Petr Bednář ze společnosti Ringier, Michal Drtina z Vltava-Labe-Press a Vladimír Iliev z iStrategie. Jejich hodnocení zde chybí pro přílišnou časovou zaneprázdněnost.

Už jste někdy surfovali stránkami První investiční? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky.

Partneři soutěže
Tiscali
Strategie

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

P-rofesionální I A-matérské S-tránky

21. 6. 2002 | Leoš Bárta

P-rofesionální I A-matérské S-tránky

Třetí kolo soutěže Best Web 2002 věnované internetovým aktivitám investičních společností je ve své třetí části. Do třetice všeho dobrého přichází na přetřes www prezentace První investiční... celý článek

Partners Financial Services