Co o webu Allianz pojišťovny soudí porotci Peníze.CZ

Lukáš Půda | 14. 9. 2001
Petr Bednář, Ringier Petr Bednář, Ringier

Z grafické podoby webu je cítit jistá snaha o extravaganci v mezích zákona, ale bohužel poměrně rychle utnutou. Přesto na mě stránky graficky působí poměrně příjemně. Snad jen ta ženská tvář na HP by mohla být méně vrásčitá. Pokud jde o obsah, je zde toho opravdu hodně. Vedle obvyklých marketingových keců (proč jsou všechny dokumenty pojišťoven a bank tak neskutečně dlouhé a zcela nečitelné?) oceňuji hlavně online kalkulačku pro výpočet penzijního připojištění, cestovního pojištění a autopojištění. Mohlo by toho být i víc, ale chápu, že některé typy pojištění potřebují osobní zhodnocení konkrétní situace. Poněkud nedomyšlené je ovládání. Vzhledem k množství informací se člověk při studování webu noří do stále hlubších menu, submenu a subsubmenu, až se v nich zcela ztratí. Vzhledem k tomu, že menu se otvírá ve dvou řádcích nahoře a ve dvou různých místech vlevo, je to občas skutečně zmatečné. A perlička na závěr - pod pojmem E-časopis si v Allianz představují seznam tiskových zpráv.

Pavel Janeček, Pioneer Pavel Janeček, Pioneer

Velmi zajímavě udělané stránky, prošpikované současnou technologií, včetně DHTML. Tím pádem i nejnovější NN je jaksi mimo hru a je třeba použít koně ze stáje Microsoftu. První web z této skupiny, kde je opravdu vidět práce grafika, pracujícího pro celou skupinu Allianz. Škoda jen, že uniklo několik maličkostí - navigace nedrží barvu záložky a úvodní horizontální navigace ztrácí kontext při pohybu mimo položky. Ale to jsou jen drobnosti. Jedničku si web zaslouží za interaktivní služby, kdy se společnost neomezila jen na pdf verze tištěných formulářů, ale umožňuje i jejich skutečně on-line odeslání a doufejme i zpracování. U tak citlivých dat bych ale očekával zabezpečení protokolem https://. To server bohužel nenabízí. Celému serveru by nezaškodilo rychlejší připojení do propojovacího centra NIX. Server bezesporu v ničem výrazně nezaostává a ve srovnání s konkurencí v daném segmentu je mým favoritem.

Viera Lukáčová, Českomoravská stavební spořitelna Viera Lukáčová, Českomoravská stavební spořitelna

Výborná navigace po celém webu, příjemná a decentní grafika. První pozitivní dojmy podpoří široká nabídka online služeb, vyhledávač obchodních zástupců, výpočty. Obsah s velkým množstvím uživatelských informací je příjemně a přehledně koncipován. Orientace na webu je výborná. Moc se mi líbí virtuální autoškola jako tematický doplněk webu.

Petr Nešpůrek, ARBOmedia Petr Nešpůrek, ARBOmedia

Webová prezentace společnosti Allianz mě velmi zaujala. Z počátku mě sice tváře na úvodní stránce trochu vyplašily, ale budiž. Byl jsem velmi spokojený s rychlostí natahování. Líbily se mi jak záložky, tak celková orientace na webu (kdybych se ztratil, je tam strom). Informací jak o společnosti (aktuálnější výroční zprávy než v případě ČP) tak o produktech je na stánkách dostatek. Hodně se mi líbily také nevtíravé obrázky, charakterizující produkt nebo službu. Co se týče online služeb věřím, že je zájemcům o využití těchto služeb vhodné ukázat a popsat nejen nabízené služby, ale také možnosti plateb, což tady mají možnost najít. Milé překvapení pro mě bylo, když jsem si mohl na stránkách Allianz zahrát několik jednoduchých her a také zjistit aktuální počasí (nejen v ČR ale i třeba v NY). Na druhou stranu, sice je modrá mojí oblíbenou barvou, a je to barva Allianz, je jí i na mě až příliš. Uvítal bych trochu ubrat. Na stránkách mi chyběly "časté dotazy a odpovědi". Aspoň jsem je teda nenašel … :) Celkově jsem byl opravdu velmi spokojen.

Klára Ujčíková, Aliatel Klára Ujčíková, Aliatel

Rozhodně oceňuji možnosti on-line výpočtu, sjednání pojištění i oznámení události. Tato nabídka je zatím nejširší z hodnocených webových prezentací pojišťoven. Naopak zklamaná jsem z nejednotné struktury prezentace nabízených produktů, která nutí návštěvníka u každého produktu znovu a znovu pročítat texty a hledat klíčové informace. U některých produktů také chybí odkaz na seznam obchodních zástupců nebo jinou formu kontaktu.

Milan Vacík, Ami Communications Milan Vacík, Ami Communications

Přiznám se, že zírajících žen středního věku mám už díky billboardům více než dost - od učitelky z Eurotelu po strašlivé charitativní poutače. Šilhající paní mě proto příliš nenadchla. Zbytek serveru (pokud je možné obsah stránek z výjimkou titulní ilustrace nazývat zbytkem serveru) se mi ale docela líbí. Přehledná struktura, on-line formuláře, dostatek kontaktů. Nápadité mi připadá vyhledávání pojišťovny podle SPZ vozidla. Možnost zjistit si oblačnost nad Caracasem také není k zahození, ale na web mi sedí o poznání méně.

Petr Vyhnálek, Globus Petr Vyhnálek, Globus

Při prvním vstupu na homepage jsem se zalekl. Je to pojišťovna nebo seznamka? Přiznám se, že zobrazené osoby nejsou můj typ... ;-) Na ovládání si budete muset chvíli zvykat. Posléze však zjistíte, že poměrně přímočaře najdete informace, které hledáte. Některé stránky trpí tradičně svou délkou. Možnost sjednání pojištění online je na zabezpečených stránkách, což je velmi chválihodné. Na těchto stránkách jsem narazil na drobnou chybku při odskoku na HP přes logo v záhlaví. Na hlavní stránku sice odskočíte, nicméně jste stále na https. Některé odkazy z hlavní stránky pak nefungují. Trošku mi chybí větší interaktivita stránek s návštěvníkem. Grafické ztvárnění postrádá lehkost. Domnívám se, že kvalitní produkty je možné nabízet poutavěji.

Mezi porotce patří také také Pavel Daniel z Marketing & Media, Vladimír Iliev z iStrategie, Martin Jaroš z Hospodářských novin, Jan Rosenauer z Českého rozhlasu a Tomáš Řehák z Run Interactive. Jejich hodnocení zde však chybí pro technické problémy či přílišnou zaneprázdněnost.

Už jste někdy surfovali stránkami Allianz pojišťovny? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky.

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Jablko nepadá daleko

14. 9. 2001 | Leoš Bárta

Jablko nepadá daleko

Tím, kdo bude dnes dokazovat své schopnosti, je dceřiná společnost jedné z největších pojišťoven světa. A tak jako chuť a vůně každého jablka je z velké části závislá na tom, jak silný... celý článek

Partners Financial Services